Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15088
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1698 gange
Blevet takket: 1132 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Sorry med din moster brombz. Man skal ikke holde sådan noget hemmeligt og din bror skal informeres om det.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Bager »

Et springende punkt for mig er at ved ikke at fortælle det, frarøver man ham hans mulighed for at sige formelt farvel ved en begravelse.

Hvad ville jeg gøre? Kommer an på hvor knyttet de var. Jeg havde nok valgt at lade ham holde sin ferie. Han var vel klar over din mosters sygdom, og at det kunne ske mens han var væk.
Visca el Barca

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Øv, ked af at høre det, Brombi. :(

At I havde set det komme ændrer ikke på, at I på et tidspunkt måtte indse, at en 45-årig kvinde skulle dø, så det er supertrist alligevel. :cry:

Jeg forstår synspunkterne omkring at han har behov for ferie, og at han muligvis ville tage hjem med det samme. MEN jeg vil alligevel helt sikkert mene, at han skal have det at vide hurtigst muligt.

FORDI.... Hvis han dropper sin ferie pga. nyheden, så er det fordi han foretrækker det. Og så var det godt, at han fik det at vide. Mht. til hans behov for afslapning, så vær med til at sørge for at han får nogle rigtig gode og nære uger hjemme med familien, hvis han vælger at komme tidligt hjem - han har stadig fri fra arbejdet, formoder jeg.

Og er det i øvrigt ikke noget med at man i Danmark kan udskyde begravelser ret lang tid? Flere uger. Så skub den så langt, som det kan forsvares, og så fortæl det til din bror så snart det er afklaret - ikke før, han skal have at vide, hvor længe han evt. har i Thailand før han gør "noget dumt" (altså tager hjem "for tidligt"). Hvis din moster må og skal begraves inden for de 18 dage, så kan du opfordre ham til at forsøge at nyde ferien så lang tid som muligt naturligvis.

Håber det går og at det bliver en smuk begravelse.
qepd

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af klogfyr »

Seriøst Fibia/Waoo internet er det argeste lort man kan opsnuse. Mit boligselskab har indgået en aftale med fibia, så jeg er tvunget til at betale for en 50/50 forbindelse til 100 kr. over huslejen. Det er egentlig en god deal. De leverer også den garanterede hastighed, så længe du henter noget fra danske servere, men henter du bare noget fra alt andet end en dansk server falder download hastigheden gevaldigt. Jeg har lige taget en test på speedtest.net, og der går min download hastighed fra 59 Mbps, når jeg henter fra dansk server til 2 Mbps, når jeg henter fra tysk server.

Det er selvfølgelig ikke altid så lavt, men jeg har maks været oppe på 35 Mbps, når der ikke er tale om en dansk server, normalt mellem 20-30 mbps. Det er mega træls, når man lige har haft en 100/100 forbindelse hos Yousee, der aldrig var problemer med. Havde også Waoo før og der var det samme problem, hvilket var grunden til skiftet til Yousee.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20775
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 318 gange
Blevet takket: 1132 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kondolerer, Brombi. Lige meget om det var set komme eller ej, bør man altid fortælle det når der er en fra familien der går bort. Synes det er bedst at give ham muligheden for at komme hjem og sige farvel.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Hvad gør jeg, når jeg har fundet et MasterCard på gaden? Hun har et rimeligt standard navn, så kan ikke finde hende. Skal jeg bare ringe til hendes bank?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Storken »

OliverDK skrev:Hvad gør jeg, når jeg har fundet et MasterCard på gaden? Hun har et rimeligt standard navn, så kan ikke finde hende. Skal jeg bare ringe til hendes bank?
Hun har sikkert allerede spærret det, så klip det over og smid det ud. Hun kan ikke genåbne det, selvom hun fik det tilbage.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af OliverDK »

Tænkte også, om det overhovedet nyttede noget, men hvis nu jeg kunne få fat på hende hurtigt, kunne hun jo slippe for et evt. gebyr.

Jeg klipper det over, når jeg er færdig med at shoppe.

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Engang indleverede jeg det til banken, anden gang til polizajen... Har ikke fundet tredje gang!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Tak for de venlige ord, det varmer lidt mere end i tror. Jeg har besluttet at jeg ikke vil være med til at tage en beslutning, og min mor gider ikke at gå med til at fortælle ham det, men jeg har tænkt mig at fortælle ham det, når begravelsen er overstået.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Øv, det er jeg ked af at høre, brothr. Kondolerer. Utroligt hvordan kræft på et eller andet tidspunkt i løbet af livet når at berøre nærmest os alle sammen.

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er den bedste løsning, men det er i hvert fald en vigtig, vigtig detalje, at han har døjet med stress og har haft en virkelig presset hverdag. Normalt ville jeg sige at han skulle have det at vide med det samme, men med netop stressproblemerne in mente, er spørgsmålet selvfølgelig om ikke det ville være bedst for ham at tilbringe sin ferie i lykkelig uvidenhed, hvis man kan kalde det for det. Stress er virkelig ikke til at spøge med.

Men ellers vil jeg også sige at det nok er en god idé at overlade beslutningen til din mor. Det er hendes søster og hendes søn - og så plejer mødre jo altid at vide bedst. :-)

Håber I finder ud af det!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

Helt enig med Blaus indlæg og ked af at høre det, Brombi. Kondolerer.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

tak brothrs

Kvoller
Indlæg: 5210
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 804 gange
Blevet takket: 589 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kvoller »

Kondolerer Brombi. Hvis hun nu skal bisættes, kunne I måske vente med at sænke urnen til han er kommet hjem. Så føler han måske også han er lidt mere med :-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg var i øvrigt forbi Mellemøstlige Studiers fredagsbar i går. Altså, det var mega hyggeligt og alt sådan noget, men jeg ved ikke helt hvordan jeg havde det med at jeg på den ene væg blev nedstirret af et stort billede af Ayatollah Khomeine og på den anden væg kunne nyde Saudi Arabiens flag. :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster