Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Det suverænt bedste argument mod dødsstraf er, at den skal idømmes, administreres og udføres af staten og dens ansatte. No way in hell skal de have den magt. De kan jo ikke engang finde ud af at lave en hjemmeside eller sætte en billetscanner op.

Så selvom jeg på den rette dag måske kan have sympati for det principielle i at henrette en styg fyr som Breivik vil jeg aldrig kunne støtte sådan noget i praksis.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

fidanho skrev:Det siger man jo når andre mennesker, som ikke berører én, dør. Men har du samme holdning, hvis nu f.eks. din mor eller dit barn bliver dræbt?
Det er vel irrelevant. Det er jo ikke mig der skal tage stilling til det - det overlades til nogle der har mere forstand på strafferet end jeg pt. har.

Edit: Jeg ved ikke lige hvor jeg ville hen med ovenstående? Det jeg egentlig ville skrive, var at det jo er derfor at den slags ikke skal være op til personer der er involveret. Når man står i sådan en situation tænker man med al sandsynlighed uden for boksen, og det er nok ikke lige klogt eller velbegrundet, det man tænker.
Lopezzz skrev:Hvad snakker du om ?
Du er ikke særlig rask blau :roll:
I USA er det nok at en mand slå 2 mennesker ihjel og bliver dødsdømt og sendes i elektrisk stol.
Ham psykopat / seriemorder har slået 77 mennesker ihjel og mange af dem var teenagere.
Han gik med våben og skyd en efter en
Jeg har da døjet med lidt hoste og ondt i halsen på det sidste, men i forhold til en mand som Breivik er jeg nok ganske rask. Som Brombi påpeger er manden jo syg, og du kommer da også selv ind på det i løbet af dit indlæg. Der er jo noget der slet ikke hænger sammen i mandens hoved.
Flax_Generous skrev:Så selvom jeg på den rette dag måske kan have sympati for det principielle i at henrette en styg fyr som Breivik vil jeg aldrig kunne støtte sådan noget i praksis.
Det er også lige præcis sådan jeg har det. Jeg medgiver gerne at der ville være visse fordele ved bare at klynge manden op i en galge, men jeg tror bare ikke på at det løser noget, på den lange bane. Det er jo næppe uden grund at man er endt med at afskaffe dødstraf i hele Europa (ja, ja - Hviderusland tæller ikke).

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Nej undskyld, han er ikke psykopat, han er TERRORIST OG SERIEMORDER!!
Han har planlagt det hele i mange år, han skrev manifestet på 1516 sider, han har selv lavet bomben.
Han var koldblodig morder på Utoya.
Han er alt for klog og i Europa er det sådan at nå man er alt for klog så er man syg.

Er Bin Laden, Saddam, Karadzic, Gaddafi psykopater ??

Som fidanho skrev:
"Men har man samme holdning, hvis nu f.eks. ens mor eller barn bliver dræbt ?"

Og tænk hvis han hedder Mohammed ??
Hvad tror i så hvad der vil ske med ham ??
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

[youtube]0AvEIKhrk4s[/youtube]

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af JonasV »

For mig at se hænger det slet ikke sammen, at én der lider af paranoid skizofreni, skulle kunne være så klar i hovedet, at han kunne planlægge de to angreb. Jeg er sikker på at dem der har stukket ham diagnosen ved hvad de snakker om, jeg er bare overrasket.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

JonasV skrev:For mig at se hænger det slet ikke sammen, at én der lider af paranoid skizofreni, skulle kunne være så klar i hovedet, at han kunne planlægge de to angreb. Jeg er sikker på at dem der har stukket ham diagnosen ved hvad de snakker om, jeg er bare overrasket.
Endelig får vi en meget fornuftig svar, tak Jonas ;-)
Og forresten jeg har liiiige købt billetter til Levante kampen :razz:
Lateral 2nd S, indgang 234 ;-)
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15138
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Fra nu af pisser jeg i bukserne når jeg er i byen
http://mand.dk.msn.com/article/80289-tr ... r-voldsomt
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20884
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fri fra brobygning på Tietgen HG i Odense om 1 time. Det er lige til at overkomme. :smile:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Nej undskyld, han er ikke psykopat, han er TERRORIST OG SERIEMORDER!!
Han har planlagt det hele i mange år, han skrev manifestet på 1516 sider, han har selv lavet bomben.
Han var koldblodig morder på Utoya.
Han er alt for klog og i Europa er det sådan at nå man er alt for klog så er man syg.

Er Bin Laden, Saddam, Karadzic, Gaddafi psykopater ??

Som fidanho skrev:
"Men har man samme holdning, hvis nu f.eks. ens mor eller barn bliver dræbt ?"

Og tænk hvis han hedder Mohammed ??
Hvad tror i så hvad der vil ske med ham ??
Hør nu lige her. Hvis det stod til mig blev han bare spærret inde resten af sit liv. Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg er glad for at han muligvis undgår fængselsstraf. Der er dog nogle retspsykiatere, som man må gå ud fra har bedre forstand på psykiske lidelser end nogle af os har, der har konstateret af Anders Breivik er syg. Hvordan man kan anfægte deres konklusion kan jeg ikke helt regne ud. Det er trods alt deres arbejde - det de lever af. At praksis så er at man ikke tildeler forbrydere med psykiske lidelser fængselsstraf er jo en anden diskussion.

Om Bin Laden, Hussein, Karadzic og Gaddafi er, eller i de tre tilfælde var, psykisk syge kan jeg jo ikke udtale mig om, og det kan du formentlig heller ikke. Jeg har aldrig mødt nogen af dem og de er aldrig blevet mentalundersøgt hvad jeg ved af.

Indlægget af fidanho har jeg svaret på.

Det sidste ved jeg ikke lige hvor du vil hen med? Du tror forhåbentlig ikke at Anders Breivik bliver tilgodeset fordi han ikke er muslim? For i så fald bliver jeg godt nok nødt til at indsætte et billede med en omgang 'facepalm'. Han har slået 77 mennesker ihjel, som du selv har påpeget en gang eller to. Hvilken interesse skulle man have i at behandle ham anderledes?

Det eneste jeg sådan set ville påpege fra starten, var at dødsstraf næppe er vejen frem. Det er jo ikke ligefrem fordi det ikke er afprøvet.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Mener ikke at dødsstraf er en mulighed i det norske retssystem, så det har vel aldrig været en mulighed. For mig at se, skal der meget meget til før man skal forskelsbehandle en rask mand der har myrdet 77 mennesker og en syg der har myrdet 77 mennesker. Jeg vil være imod en behandlingsdom, det fortjener han ikke, og nok hellere ikke det han i bund og grund selv ønsker, da det vil ødelægge hans person "ifølge ham selv". Hvis undtagelser kan gøres, så skal de gøres i dette tilfælde og han skal straffes med livstid.

Dødsstraf generelt er noget fis... forstår det ikke, og vil aldrig forstå det.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Mener ikke at dødsstraf er en mulighed i det norske retssystem, så det har vel aldrig været en mulighed. For mig at se, skal der meget meget til før man skal forskelsbehandle en rask mand der har myrdet 77 mennesker og en syg der har myrdet 77 mennesker. Jeg vil være imod en behandlingsdom, det fortjener han ikke, og nok hellere ikke det han i bund og grund selv ønsker, da det vil ødelægge hans person "ifølge ham selv". Hvis undtagelser kan gøres, så skal de gøres i dette tilfælde og han skal straffes med livstid.

Dødsstraf generelt er noget fis... forstår det ikke, og vil aldrig forstå det.
Jamen, jeg er da helt enig. Din sidste sætning er sådan set det jeg fra starten ville påpege. ;-)

PS.

Billede

Hehehe ... :glad:

Edit: Pis ... man kan ikke se det hele! Det kan man her!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
emo skrev:Mener ikke at dødsstraf er en mulighed i det norske retssystem, så det har vel aldrig været en mulighed. For mig at se, skal der meget meget til før man skal forskelsbehandle en rask mand der har myrdet 77 mennesker og en syg der har myrdet 77 mennesker. Jeg vil være imod en behandlingsdom, det fortjener han ikke, og nok hellere ikke det han i bund og grund selv ønsker, da det vil ødelægge hans person "ifølge ham selv". Hvis undtagelser kan gøres, så skal de gøres i dette tilfælde og han skal straffes med livstid.

Dødsstraf generelt er noget fis... forstår det ikke, og vil aldrig forstå det.
Jamen, jeg er da helt enig. Din sidste sætning er sådan set det jeg fra starten ville påpege. ;-)

PS.

Billede

Hehehe ... :glad:

Edit: Pis ... man kan ikke se det hele! Det kan man her!
Jeg undrer mig lidt over hvorfor ham den behårede ikke har fået brændt hårene af endnu ?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

JonasV skrev:For mig at se hænger det slet ikke sammen, at én der lider af paranoid skizofreni, skulle kunne være så klar i hovedet, at han kunne planlægge de to angreb. Jeg er sikker på at dem der har stukket ham diagnosen ved hvad de snakker om, jeg er bare overrasket.
Jeg er også ret overrasket. Manden er tydeligvis psykopat og ekstrem paranoid. Hvis man er bare det mindste i tvivl er hans 'manifest' et klokkeklart bevis på dette. Men at han er psykotisk, at han ligefrem er utilregnelig og ikke kan stå til ansvar for sine handlinger, på trods af, at han minutiøst har planlagt disse handlinger gennem flere år, er alligevel en overraskende konklusion.
emo skrev:Mener ikke at dødsstraf er en mulighed i det norske retssystem, så det har vel aldrig været en mulighed.
Nej, det er det helt sikkert ikke. Så vidt jeg husker kunne Breivik vist kun idømmes 21 år eller 30 år alt efter hvad han tiltales for. I den sammenhæng er en behandlingsdom på ubestemt tid jo nok noget længere.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Guardiola »

Forvaring (i gamle dage kaldet psykopatforvaring), er den hårdeste straf, der kan idømmes i det danske retsvæsen, fordi den i princippet er tidsubestemt. Du kommer først ud igen, når psykologer og psykiatrikere kan sige god for det. Går ud fra det er tilsvarende i Norge, som vi har store retstraditioner tilfælles med. At idømme Breivik forvaring giver, for mig, rigtig god mening. Jeg har tillid til, at han aldrig nogensinde kommer ud igen, medmindre psykologer og psykiatrikere anser ham som "helbredt" og uskadelig. Hvilket jeg aldrig tror sker. Ihvertfald ikke før han har siddet længere, end den maksimale vanlige fængselsstraf ville have medført.
Og jeg ville i øvrigt nødigt se ham sluppet løs, efter han har siddet 2/3 af sin straf grundet god opførsel, uden et psykiatrisk filter, der siger god for det.

Jeg har også læst i hans manifest. Og der falder billedet af en intelligent mand, som han ellers gerne vil portrættere sig selv som, og medierne i øvrigt også, fuldstændig fra hinanden. En narcicistisk, personforstyrret idiot, er det eneste billede man står med efter. Der er intet intelligent i hans manifest. I øvrigt er det en værre omgang copy-paste. Hvis man ser på hans handling, undrer det mig ikke at han er dybt skizofren. Og man må tage psykiatriens ord for gode varer, når de vurderer at en paranoid skizofren kan planlægge på den måde.

Og normale mennesker, er heldigvis bedre end Breivik, derfor ikke dødsstraf. Ja, det er noget pis at det koster sindssygt mange skattekroner at holde ham bag lås og slå, men det er samfund som vores rige nok til at oppebære.

Jeg mener også, Flax, at have læst på et tidspunkt, at det maksimale var 30. Der er massemordet, men der for uden en terrorparagraf. Uanset hvad, så falder hans forsæt formentlig til jorden, fordi han er syg i bøtten.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Android APP: https://market.android.com/details?id=d ... tering.app

Lille enkel app der holder styr på ens kvitteringer fra diverse butikker (gps lokalisering og viser hvor butikkerne er i forhold til en selv), indtil videre ikke så mange, men Bilka er med, og alle handler der, næsten :P. Desuden kan man tage billeder af sine fysiske kvitteringer og ligge dem op og have dem for ever.

Er et BA-projekt fra SDU på Odense, så hvis nogen lyster at prøve og smide anmeldelser er de velkomne. Ikke mit projekt, blot fra samme skole.

Bruger det selv, nemt, enkelt... men intet vildt vildt.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster