Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:Som far til en lille dreng er det i hvert fald ting som jeg vil forsøge at "installere" i ham. For nej det er sgu ikke særlig smart at slås, mobbe, tale ned til kvinder eller hvad der ellers bliver sagt.
I følge Gillette er det mindretallet, der gør som du gør ("some men do", ikke "most men do") og det er vel det, der pisser folk af? For det passer vel ikke at størstedelen af mænd og drenge er røvhuller, der mobber folk og rager på kvinderne?

Derudover kender jeg ingen, der opdrager deres drengebørn til at mobbe andre eller rage på kvinder eller for den sags skyld nogen, der undlader at stoppe en slåskamp mellem to unge drenge med undskyldningen "boys will be boys".

Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Det der pisser folk af er det samme som pissede folk af med kaepernick. Folk kan ikke lide at blive konfronteret med problemer. Folk der bliver krænkede af at andre føler sig krænkede.

Og jo det er jeg ret sikker på at du gør. Det kan godt være at de ikke siger det til dig men mon ikke der er nogen der opdrager deres unger udfra normen? Og nej jeg siger ikke de skal gå i kjoler og kaldes hen men der er altså nogle forældede strukturer der gør sig gældende med drenge og opdragelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:Folk kan ikke lide at blive konfronteret med problemer. Folk der bliver krænkede af at andre føler sig krænkede.
Sjovt som tingene kan ses så forskelligt. Jeg er 100% uenig i ovenstående.

Størstedelen - og det ord er meget vigtigt i den her sammenhæng - af folk (heriblandt mig) anerkender problemerne og mener der skal gøres noget ved det, men i stedet for får de at vide af dig og Gillette, at de skyld i problemerne. Det pisser folk af. Ikke problemerne i sig selv. Er der overhovedet belæg for jeres påstand? Altså at størstedelen af alle mænd er nogle svin. Jeg tror personligt at det er omvendt, nemlig at det er størstedelen af mænd, der rent faktisk opfører sig ordentligt.
Piquénbauer skrev:Og jo det er jeg ret sikker på at du gør. Det kan godt være at de ikke siger det til dig men mon ikke der er nogen der opdrager deres unger udfra normen? Og nej jeg siger ikke de skal gå i kjoler og kaldes hen men der er altså nogle forældede strukturer der gør sig gældende med drenge og opdragelse.
Jeg ved ikke hvad det er for nogle mennesker du kender, men jeg må gå ud fra at størstedelen af de mænd du kender, er nogle ubehagelige svin, der mobber og rager på kvinder og opdrage deres drengebørn til det samme, mens du er mindretallet i din omgangskreds. Sig noget til dem eller find en ny omgangskreds hvor folk respekterer hinanden, men lad være med at tro at alle andre også er sådan.

Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

For det første er gillettes budskab ikke mit. Jeg ville ikke have sagt det på den måde og jeg ville ikke have framet det på den måde. Men selve grundbudskabet er der ikke noget galt med. Reaktionen fra folk fortæller mig desuden at reklamen på tråds af den lettere latterlige sammensætning har ramt en nerve.

For det andet så har jeg i mit liv set en masse gutter opføre sig ubehageligt. Ikke nødvendigvis mine venner. Jeg tænker ikke at de alle har haft en elendig opdragelse men at de kommer i fodboldklubber eller andre steder hvor “mænd er mænd” hvilket smitter af. Der findes ikke noget mere latterligt en mænd der puster sig op og dem er der fandeme rigeligt af. Det ved du også godt. Jeg er i hvert fald ret sikker på at du i løbet af dit liv har set en del mænd opføre sig upassende. Endda nok også nogle af dine venner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er en åndssvag snak at have mellem mænd. Prøv at spørg en pige hvor mange ubehagelige oplevelser de har haft. De piger jeg har været sammen med har rigeligt. Det fortæller mig klart og tydeligt at der er nogle problemer som der skal rettes op på. Så kan det godt være de fleste mænd er gode osv men de burde så heller ikke føle sig ramt af en reklame. De idioter der derimod gør nogle af de ting reklamen omtaler opfatter det måske. Eller også er de for dumme til overhovedet at fange problemet med det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:For det første er gillettes budskab ikke mit. Jeg ville ikke have sagt det på den måde og jeg ville ikke have framet det på den måde. Men selve grundbudskabet er der ikke noget galt med. Reaktionen fra folk fortæller mig desuden at reklamen på tråds af den lettere latterlige sammensætning har ramt en nerve.
Enten mener man, at størstedelen af alle mænd er svin eller også mener man ikke, at størstedelen af alle mænd er svin. Gillette mener det første, jeg mener det sidste. Hvad mener du?
Piquénbauer skrev:For det andet så har jeg i mit liv set en masse gutter opføre sig ubehageligt. Ikke nødvendigvis mine venner. Jeg tænker ikke at de alle har haft en elendig opdragelse men at de kommer i fodboldklubber eller andre steder hvor “mænd er mænd” hvilket smitter af. Der findes ikke noget mere latterligt en mænd der puster sig op og dem er der fandeme rigeligt af. Det ved du også godt. Jeg er i hvert fald ret sikker på at du i løbet af dit liv har set en del mænd opføre sig upassende. Endda nok også nogle af dine venner.
Ja selvfølgelig har jeg mødt de typer. Jeg har da heller aldrig påstået at de ikke findes, men at de ikke udgør størstedelen.

Igen må jeg understrege at ordet størstedelen er meget vigtigt i denne debat.

Visca el Barça i Visca Catalunya

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:Men det er en åndssvag snak at have mellem mænd. Prøv at spørg en pige hvor mange ubehagelige oplevelser de har haft. De piger jeg har været sammen med har rigeligt. Det fortæller mig klart og tydeligt at der er nogle problemer som der skal rettes op på. Så kan det godt være de fleste mænd er gode osv men de burde så heller ikke føle sig ramt af en reklame. De idioter der derimod gør nogle af de ting reklamen omtaler opfatter det måske. Eller også er de for dumme til overhovedet at fange problemet med det.
Ok. Jeg giver op. Du læser tilsyneladende ikke hvad jeg skriver til dig.

Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Enten mener man, at størstedelen af alle mænd er svin eller også mener man ikke, at størstedelen af alle mænd er svin. Gillette mener det første, jeg mener det sidste. Hvad mener du?
Gør de det? Jeg ser da lige så mange mænd gribe ind i reklamen som dem der opfører sig skidt?

Siger Gillette på noget tidspunkt at størstedelen af mænd er svin eller er det noget du fortolker dig frem til? Det er hverken min opfattelse at de gør det eller min personlige holdning.

Så jo jeg læser dine noget sure indlæg men jeg er ikke enig i din præmis.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Starnils
Indlæg: 447
Tilmeldt: man jun 20, 2016 11:02 pm
Har takket: 165 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Starnils »

Havde virkelig store forventinger til den reklame. Forventede at jeg ville blive sur og stødt, nu hvor der er så mange der har råbt og skreget om, at det er sådan en forfærdelig reklame, og at Gillette skal boykottes (De samme personer, som bliver krænkede over, at andre personer bliver krænket over sange som den danske pige :) )

Det er rart, at en så stor virksomhed som Gillette sætter fokus på ét problem, der tydeligvis er - og hvis man ikke er en del af problemet, så er der ingen grund til at hidse sig op og sige "not all men".

Krænkelseskultur vi lever i, når reklamer som opfordrer mænd til at opføre sig ordentligt, bliver modtaget på den her måde.
Socio. no. 54.257

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:
Enten mener man, at størstedelen af alle mænd er svin eller også mener man ikke, at størstedelen af alle mænd er svin. Gillette mener det første, jeg mener det sidste. Hvad mener du?
Gør de det? Jeg ser da lige så mange mænd gribe ind i reklamen som dem der opfører sig skidt?

Siger Gillette på noget tidspunkt at størstedelen af mænd er svin eller er det noget du fortolker dig frem til? Det er hverken min opfattelse at de gør det eller min personlige holdning.

Så jo jeg læser dine noget sure indlæg men jeg er ikke enig i din præmis.
Alene i rækken af mænd, der står ved deres grill og siger "boys will be boys" (hvilket i reklamen anses for at være forkert opførsel), er der flere mænd end der er mænd, der griber ind.

Gillette siger samtidig, at man skal gøre det rigtige og sige det rigtige og følger op med at "some men" allerede gør det. "Some men" er ikke størstedelen. Altså størstedelen af mænd gør ikke det rigtige og siger ikke det rigtige = størstedelen af mænd mobber og rager på kvinder = størstedelen af mænd er svin. Så ja, det siger Gillette. Hvis de mener noget andet, så må de sige noget andet.

Og nej, du læser ikke mine indlæg. Du læser hvad du tror der står.

Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen nu hvor du er i gang med at fortolke kan graden af dårlig opførelse så ikke kategoriseres? Ja der er nogle mænd ved grillen som giver nogle dårlige ideer videre men de rigtig slemme “overtrædelser” bliver stoppet af andre mænd. Altså er det lige fordelt?

Det jeg lige skrev der var selvfølgelig noget vrøvl. Præcis som det du skriver. Jeebus hvor meget kan en skide reklame overfortolkes. Lad være med at være en idiot - det er budskabet. Ikke at alle mænd er nogle idioter og reklamen er skrevet af nogle onde feminister.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
De La Barça
Indlæg: 802
Tilmeldt: tors apr 20, 2017 11:19 am
Har takket: 298 gange
Blevet takket: 44 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af De La Barça »

Piquénbauer skrev:Lad være med at være en idiot - det er budskabet. Ikke at alle mænd er nogle idioter og reklamen er skrevet af nogle onde feminister.
Ok, så du læste altså ikke hvad jeg skrev. Tak for at understrege det endnu en gang.



Visca el Barça i Visca Catalunya

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg læste hvad du skrev og jeg er lodret uenig i at deres budskab er at størstedelen af mænd er nogle svin. Det er din egen lille fortolkning som jeg mener er at en fuldstændig overfolkning af en åndssvag reklame der forsøger at levere et simpelt budskab - "hey jer der er nogle idioter, stop det lige."

Det er fandeme som at være tilbage på film og medievidenskab det her. Overfortolkninger der bliver overfortolket.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Michman »

Tillykke Ronaldinho, Abx!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Tello »

Der skulle tilfældigvis ikke være nogen skibonitter herinde?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 23 gæster