TV-Serier

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: TV-Serier

Indlæg af Lopezzz »

ulrich skrev:
Lopezzz skrev:Er jeg den eneste som har aldrig set GOT?
Og er serien helt slut nu?
Nej og ja
Tak fessor
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af kklaus »

phpBB [video]


;-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Rb88 »

kklaus skrev:
phpBB [video]


;-)
Hahaha hahaha [emoji28][emoji28]

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

Har lige set første afsnit af Chernobyl. Jesus fucking christ en flok psykopater.

once you develop "it is what it is" mentality, a lot of things stop bothering you.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

Tello skrev:Har lige set første afsnit af Chernobyl. Jesus fucking christ en flok psykopater.

once you develop "it is what it is" mentality, a lot of things stop bothering you.
Jep, og det bliver værre!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af LeoMessi »

Et spørgsmål der er gået igen og igen hos mig siden jeg har set serien er, om man vitterligt ikke havde bedre beskyttelse på daværende tidspunkt, eller er det umuligt at beskytte sig imod strålingen fra uranium?

Det er jo grotesk den måde de sender deres first responders ud på.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af ulrich »

Billede

BB har altid været nummer 1 i mit hjerte.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

LeoMessi skrev:Et spørgsmål der er gået igen og igen hos mig siden jeg har set serien er, om man vitterligt ikke havde bedre beskyttelse på daværende tidspunkt, eller er det umuligt at beskytte sig imod strålingen fra uranium?

Det er jo grotesk den måde de sender deres first responders ud på.
Ved ikke om der er spoilers, men just in case.
Spoiler
Vis
Synes de sagde i afsnit to, at man ikke kan beskytte sig mod det. Det går gennem alt. Tror det tætteste man kom på var de store bly-plader, man satte på bilen da en af brandmændenes ledere, kørte ind til reaktoren.
De blev vidst sendt ud sådan, fordi man så det som fuldstændig umuligt, at kernen kunne springe. De mente det bare var en "simpel" brand i et tag et sted. Det var også først da han samlede grafit (?) op fra jorden, at de fandt ud af, der rent faktisk var radioaktivitet. Eller nogen fandt ud af det, andre holdt jo total fast på, at kernen ikke kunne springe.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

Kvoller skrev:
LeoMessi skrev:Et spørgsmål der er gået igen og igen hos mig siden jeg har set serien er, om man vitterligt ikke havde bedre beskyttelse på daværende tidspunkt, eller er det umuligt at beskytte sig imod strålingen fra uranium?

Det er jo grotesk den måde de sender deres first responders ud på.
Ved ikke om der er spoilers, men just in case.
Spoiler
Vis
Synes de sagde i afsnit to, at man ikke kan beskytte sig mod det. Det går gennem alt. Tror det tætteste man kom på var de store bly-plader, man satte på bilen da en af brandmændenes ledere, kørte ind til reaktoren.
De blev vidst sendt ud sådan, fordi man så det som fuldstændig umuligt, at kernen kunne springe. De mente det bare var en "simpel" brand i et tag et sted. Det var også først da han samlede grafit (?) op fra jorden, at de fandt ud af, der rent faktisk var radioaktivitet. Eller nogen fandt ud af det, andre holdt jo total fast på, at kernen ikke kunne springe.
PS, aner intet om emnet, jeg baserer det bare på hvad serien har fortalt :D

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af LeoMessi »

Kvoller skrev:
Kvoller skrev:
LeoMessi skrev:Et spørgsmål der er gået igen og igen hos mig siden jeg har set serien er, om man vitterligt ikke havde bedre beskyttelse på daværende tidspunkt, eller er det umuligt at beskytte sig imod strålingen fra uranium?

Det er jo grotesk den måde de sender deres first responders ud på.
Ved ikke om der er spoilers, men just in case.
Spoiler
Vis
Synes de sagde i afsnit to, at man ikke kan beskytte sig mod det. Det går gennem alt. Tror det tætteste man kom på var de store bly-plader, man satte på bilen da en af brandmændenes ledere, kørte ind til reaktoren.
De blev vidst sendt ud sådan, fordi man så det som fuldstændig umuligt, at kernen kunne springe. De mente det bare var en "simpel" brand i et tag et sted. Det var også først da han samlede grafit (?) op fra jorden, at de fandt ud af, der rent faktisk var radioaktivitet. Eller nogen fandt ud af det, andre holdt jo total fast på, at kernen ikke kunne springe.
PS, aner intet om emnet, jeg baserer det bare på hvad serien har fortalt :D
Spoiler
Vis
Ja i forhold til brandmændende var det nok lidt svært, da man endnu ikke helt vidste hvad der var sket. Men jeg tænker mere på de andre man sendte ned i vandet efterfølgende og kulminearbejderne, for her vidste man i den grad hvor farligt det var.

Men du har nok ret i, at man ikke kunne gøre noget på daværende tidspunkt. Professor Legasov sagde at strålingen fra uranium ryger igennem alt.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Tello »

Billede

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Fed fed fed, serie. Og den rammer lige hvad jeg godt kan lide.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: TV-Serier

Indlæg af Lopezzz »

Verdens bedste serie lige nu uden diskussion

phpBB [video]
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af emo »

Er den næste jeg skal i gang med, efter at have set Chernobyl (imo en genial serie på alle parametre) og Black Mirror sæson 5 (dalet meget i niveau, ikke god overhoved).

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Allez...

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: TV-Serier

Indlæg af Kvoller »

Jeg skal også i gang med When They See Us som det næste.
Jeg er gået i gang med Under The Dome (er ret vild med Stephen King), men hold nu op, den er ikke særlig imponerende :lol:
Chernobyl var en vanvittig fed serie. Fald tilfældigvis over et tilbud om en tur til Kiev og guidet tur i Chernobyl for 1700 kr på Rejsespejder. Det kunne være fedt!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster