Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Film

Indlæg af emo »

Wtf, http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... n-sky.html

Fin start karakter, sjov handling, kunne godt gå hen og blive en sjov-plat film, man kunne se nogle gange.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

har lige set hunger games.. damn what a waste of time...
Billede

Jbninc

Re: Film

Indlæg af Jbninc »

Nogen, der har set The Grey?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Jbninc skrev:Nogen, der har set The Grey?
Ja, jeg er ikke stor fan af den.

ulrich
Indlæg: 1708
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Film

Indlæg af ulrich »

Har også set den. Var ikke særligt imponeret.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå ... jeg satte mig sgu lige ned og så Into The Wild. Det er ikke meget ved siden af, hvis jeg siger at jeg har set den 10 gange.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Film

Indlæg af abx »

BG92, hvad synes du om budskabet og moralen i filmen? Nu tænker jeg, at du er LA*er :)
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

abx skrev:BG92, hvad synes du om budskabet og moralen i filmen? Nu tænker jeg, at du er LA*er :)
Det er et interessant spørgsmål, men altså, man behøver jo ikke nødvendigvis at elske et værks budskab for at elske værket. To af mine yndlingsbøger, Fight Club og American Psycho, er ekstremt kritiske over for amerikansk konsumerisme, materialisme og hvid overklasse-kultur, men jeg har personligt ingen problemer med alt det.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Film

Indlæg af abx »

Flax

jo, helt enig. Men det interessante spørgsmål er hellere ikke om man kan lide budskabet/moralen, men nærmere hvad ens holdning er til det/den - og filmen generelt.

There will be blood er også et eksempel på en film jeg virkelig godt kan lide, men hvor der er meget stærke anti-religiøse signaler/budskaber.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Into the wild, Fight Club og American Psycho er alle fantastiske film. Jeg har ikke set There will be blood endnu, men har smidt den på min watch list. Kender I flere film magen til?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg må ærligt talt indrømme at jeg ikke går en meter eller to op i budskaber og moraler når jeg ser film. Jeg ændrer mig alligevel ikke af det. Jeg har eksempelvis også set begge Che-filmene og jeg synes da absolut at de begge var glimrende film, men det ændrede overhovedet ikke mit syn på Guevara. ;-)
Heartbreaker skrev:Into the wild, Fight Club og American Psycho er alle fantastiske film. Jeg har ikke set There will be blood endnu, men har smidt den på min watch list. Kender I flere film magen til?
Mener du ... gode film? :razz:

For jeg kan i hvert fald hurtigt anbefale alle Alejandro González Iñárritu's film; Amores Perros, 21 Grams, Babel & Biutiful, hvor sidstnævnte foregår i Barcelona.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

... og Mel Gibson's Apocalypto!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Du ved.. film med lidt mere handling end det sådan "normale" overfladiske. Livbekræftende og gerne med budskab. Jeg ændrer mig heller ikke en meter af filmene, men det er rart at se en film og bagefter tænke lidt over tingene, if you know what i'm sayin' :cool: :cool:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Film

Indlæg af abx »

BG
Jamen, at gå op en morale i en film, er vel en del af det at danne en holdning til en film?
Hvordan kan man synes en film er glimrende, hvis "man ikke går op i budskabet" ? Det betyder jo ikke at du skal gøre hvad de siger, men blot at du tager stilling til det og forholder dig til det. Ting kan fremstilles på en rigtig god måde, selvom indholdet ikke er noget man bryder sig om.

Heatbreaker
Jeg kan også anbefale The Fountain som er en anelse religiøs-betonet, men også ret psykologisk. I øvrigt et budskab mange kan forholde sig til - religiøs eller ej.

I den lidt blødere genre; Law abiding citizen og en rækkre andre tilsvarende film, hvor man som seere skal kunne have sympati for kriminelle handlinger og selvtægt.

Shit, jeg har mange film på cv'et med stærke budskaber/moraler - men kan fandme ikke huske titlerne.

Blaugrana92 skrev:Jeg må ærligt talt indrømme at jeg ikke går en meter eller to op i budskaber og moraler når jeg ser film. Jeg ændrer mig alligevel ikke af det. Jeg har eksempelvis også set begge Che-filmene og jeg synes da absolut at de begge var glimrende film, men det ændrede overhovedet ikke mit syn på Guevara. ;-)
Heartbreaker skrev:Into the wild, Fight Club og American Psycho er alle fantastiske film. Jeg har ikke set There will be blood endnu, men har smidt den på min watch list. Kender I flere film magen til?
Mener du ... gode film? :razz:

For jeg kan i hvert fald hurtigt anbefale alle Alejandro González Iñárritu's film; Amores Perros, 21 Grams, Babel & Biutiful, hvor sidstnævnte foregår i Barcelona.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Hvis du kommer i tanke om flere, så må du meget gerne poste dem! :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster