Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Tror du? Det bliver et tæt løb i år!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Film

Indlæg af zqa »

Jeg så Short Term 12 igår. Glimrende film.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

zqa, din avatar ødelægger den gode Kate Upton-stime. Fy.

Jeg så Her i går. Den var ret underlig. En slags sci-fi romantisk komedie skrevet og lavet af Spike Jonze. Fascinerende, meget original og faktisk ganske romantisk. Hermed anbefalet.

Jeg har også set Jackass Presents: Bad Grandpa og The Secret Life of Walter Mitty. Førstnævnte havde nogle ekstremt sjove scener, men også en del ligegyldigt fyld, mens sidstnævnte ikke helt kunne finde ud af at være hverken virkelig sjov eller virkelig rørende, og derfor blev den til en sær, blød mellemvare.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Tror du? Det bliver et tæt løb i år!
Jaahh, han vandt både SAG og Golden Globes, og derudover spiller han bare godt. Den eneste som rigtig kan udfordre er Chiwetel (eller hvad han hedder ham der fra 12 years)..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Flax_Generous skrev:zqa, din avatar ødelægger den gode Kate Upton-stime. Fy.

Jeg så Her i går. Den var ret underlig. En slags sci-fi romantisk komedie skrevet og lavet af Spike Jonze. Fascinerende, meget original og faktisk ganske romantisk. Hermed anbefalet.

Jeg har også set Jackass Presents: Bad Grandpa og The Secret Life of Walter Mitty. Førstnævnte havde nogle ekstremt sjove scener, men også en del ligegyldigt fyld, mens sidstnævnte ikke helt kunne finde ud af at være hverken virkelig sjov eller virkelig rørende, og derfor blev den til en sær, blød mellemvare.
Jeg havde også et lidt ambivalent forhold til The Secret Life of Walter Mitty. Historien var da meget hyggelig og Cheryl Melhoff var skide sød, men den manglede lidt indhold.

Jeg fik set Dallas Buyers Club færdigt her til morges. Det er en rigtig god film på mange punkter. Den er både rå, men samtidigt humoristisk. Filmen er en autentisk historie om en HIV diagnosticeret mand, der gik til ekstraordinære anstrengelser for at overleve på et tidspunkt, hvor aids-epidemien var på sit værste. Matthew McConaughey, der i øvrigt har smidt en masse kilo i filmen, spiller rollen til perfektion. Jared Leto, som spiller en homoseksuel HIV-smittet, giver ligeledes en fantastisk oplevelse. Begge nomineret til Oscar for bedste mandlige hovedrolle og bedste mandlige ( :lol: ) birolle.

Fremragende maniskript og en følelse af realisme sammen med godt skuespil giver filmen 8/10.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Film

Indlæg af emo »

McConaughey er møg tynd i True Detective. Måske kører han stilen videre fra filmen, for ligner ikke ham at være så skrabet.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Her kan man se forandringen fra Mud (2012) til Dallas Buyers Club (2013). Han har endda været væsentligt større end i Mud.

Mud
Billede

Dallas Buyers Club
Billede


Anyway... det slår ikke Christian Bale.
Billede
Senest rettet af Heartbreaker tirs jan 21, 2014 2:30 pm, rettet i alt 1 gang.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Heartbreaker skrev:Jeg havde også et lidt ambivalent forhold til The Secret Life of Walter Mitty. Historien var da meget hyggelig og Cheryl Melhoff var skide sød, men den manglede lidt indhold.
Ja, indholdet haltede. Den forsøgte at blande det sjove (ligesom i dagdrømmen om Benjamin Button) og det dybsindige, men ingen af delene ramte mig sådan for alvor. Fantastisk flot indpakning, ellers.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Storken skrev:Jeg har lige set Donnie Darko for første gang.

Det er en af de mest specielle filmoplevelser jeg nogensinde har haft. Jeg vil kraftigt anbefale alle at se den. Jeg har allerede lyst til at se den igen :-)

Link til IMDb:
http://www.imdb.com/title/tt0246578/?ref_=ttfc_fc_tt


Hvis man efter at have set filmen er helt blank omkring hvad der lige skete, så er dette en stor hjælp:
http://www.donniedarko.org.uk/explanation/
Jeg har også lige set filmen. Den var godt nok noget speciel.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Film

Indlæg af Luis Enrique »

Donnie Darko er en fremragende film, i mine øjne en af nullernes bedste, men jeg synes man bør holde sig fra det sidste link og i stedet selv se filmen et par gange. Bagsiden af filmens kultstatus er de overkomplicerede forklaringer, samt tendensen til at tro at alt er udlagt meget bevidst i filmen. Så svær synes jeg ikke filmen er at have med at gøre, og man bør i hvert fald også holde sig fra director's cut og se den kortere udgave.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Film

Indlæg af Storken »

Luis Enrique skrev:Donnie Darko er en fremragende film, i mine øjne en af nullernes bedste, men jeg synes man bør holde sig fra det sidste link og i stedet selv se filmen et par gange. Bagsiden af filmens kultstatus er de overkomplicerede forklaringer, samt tendensen til at tro at alt er udlagt meget bevidst i filmen. Så svær synes jeg ikke filmen er at have med at gøre, og man bør i hvert fald også holde sig fra director's cut og se den kortere udgave.
Spoiler
Vis
Jeg synes egentlig forklaringen på filmen gør en mere motiviteret til at se den igen. Det er genialt hvordan oversvømmelsen på skolen, branden i Patrick Swayzes hus og lærerens yndlingsord er en del af en større plan. Det kræver dog, at man ved hvad baggrunden for alle disse hændelser er. Jeg fattede absolut intet af det første gang jeg så den. Det var dog stadig en fed oplevelse.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Dum dummere på tv2, klasse film!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Film

Indlæg af emo »

Så Hunger Games 2 i går. Synes mere at den gik ud på at lægge op til en 2'er, end at handle om noget konkret. Faktisk mere oplysende end handlende, men kan også være fint nok.
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Film

Indlæg af Luis Enrique »

Brombi skrev:Dum dummere på tv2, klasse film!
phpBB [video]

Storken skrev: Jeg synes egentlig forklaringen på filmen gør en mere motiviteret til at se den igen. Det er genialt hvordan oversvømmelsen på skolen, branden i Patrick Swayzes hus og lærerens yndlingsord er en del af en større plan. Det kræver dog, at man ved hvad baggrunden for alle disse hændelser er. Jeg fattede absolut intet af det første gang jeg så den. Det var dog stadig en fed oplevelse.
Jeg benyttede lejligheden til at gense Donnie Darko i går, og jeg er ikke helt enig. Jeg synes der er alt muligt andet interessant at holde øje med i filmen som kan glippe, hvis man konsekvent ser efter en stringens i al det der tidsrejseri. For mig svarer det lidt til dem, der er uendelig interesserede i tidsparadokser i Terminator-filmene. Donnie Darko er i høj grad også en nostalgisk, coming-of-age-film, der er interessant fordi den er ukonventionel og ikke-linæer; ikke er konciperet som et forsøg på et mesterværk, men snarere er et resultat af atypiske idéer og mod til at prøve ting af, som så heldigvis viser sig at fungere. Musiksiden er meget effektiv, Swayze m.fl. er godt castede mod deres type og status, den ungdommelige tendens til Weltschmerz og til at opfatte livets prøvelser som Jesus-agtige er også lige på kornet og en af filmens hovedtemaer.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

emo skrev:Så Hunger Games 2 i går. Synes mere at den gik ud på at lægge op til en 2'er, end at handle om noget konkret. Faktisk mere oplysende end handlende, men kan også være fint nok.
Du mener vel 3'er, ikke? Damen har også fået lokket mig med til at se dem. De var sgu ikke så slemme, som jeg havde forventet, men 2'eren var jo stort set en kopi af den første.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster