Film

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Film

Indlæg af emo »

Jeg har lige set The Dark Knight Rises, og jeg siger det ikke for at være anderledes, eller hardcore, eller "se mig". Men nuj hvor jeg kedet mig den første halvanden time, næsten de første to timer. Alle præstationerne er gode, de spiller sq godt. Men shit hvor er historien tynd og plat, og hvorfor så langtrukken, hvorfor... ikke 8.7 efter min skala.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Film

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg var ganske godt underholdt, og jeg følte, at det var en god afslutning på trilogien, men det er rigtigt, at der er mange problemer med den, hvis man betragter den som en enkeltstående film. Særligt plotmæssigt. Så den får ikke mere end 4 stjerner i min bog. Til sammenligning var de to andre rene 6'ere. Ud af 6.

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Film

Indlæg af benjamin »

Den første time af Batman Begins er noget af det sejeste nogensinde. Den mangler dog lidt til sidst.
Stick to your guns.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Film

Indlæg af Heartbreaker »

Synes toeren er den vildeste. Heath Ledger spiller helt sindssygt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Film

Indlæg af Storken »

Problemet med Nolan brødrene er, at udførelsen ikke står mål med deres ideer.

Film som Memento, The Prestige, Inception og Batman trilogien er jo ekstremt velskrevet og opfindsomme. Problemet er, at jeg altid sidder med en følelse af, at filmene ikke er helt gennemførte. Der mangler lidt en fantastisk instruktør, der kan få det maksimale ud af plottet. Det er alle geniale film, men der mangler lige det sidste.

Jeg stiller mig dog uforstående overfor, at de endnu ikke har fået en Oscar for bedste manuskript.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Storken skrev: Film som Memento, The Prestige, Inception og Batman trilogien er jo ekstremt velskrevet og opfindsomme. Problemet er, at jeg altid sidder med en følelse af, at filmene ikke er helt gennemførte. Der mangler lidt en fantastisk instruktør, der kan få det maksimale ud af plottet. Det er alle geniale film, men der mangler lige det sidste.
Kan du forklare lidt mere præcist hvad dette indebærer? Hvilke mangler har filmene udover "lige det sidste", og hvad er det maksimale man kan få ud af plottet.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Film

Indlæg af Heartbreaker »

Det med, at der altid mangler en slutning, er jo også hvad der karakteriserer dem, og man ofte selv skal tænke sig frem til den. Han er jo en forholdsvis ny instruktør, men hold op hvor har han gjort det fremragende. Helt klart min yndlings sammen med Quentin Tarantino.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Kubala
Indlæg: 10090
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Film

Indlæg af Kubala »

Jeg er også hel vild med Christopher Nolan, og for mig var toeren af Batman trilogien den bedste, samt Inception, som var fremragende. Han laver ret gode film, og tror også at filmene som regel ender som mega hits. Og jeg kan godt lide at han lader filmene ende uafsluttet, så man selv skal stykke slutningen.
Senest rettet af Kubala man feb 04, 2013 8:30 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Film

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:Kan du forklare lidt mere præcist hvad dette indebærer? Hvilke mangler har filmene udover "lige det sidste", og hvad er det maksimale man kan få ud af plottet.
Memento er en lavbudgets-film, så det er måske ikke det bedste eksempel. Det er originaliteten der løfter filmen. Joe Pantoliano virker dog som et dårligt cast til rollen som Teddy.

The Prestige er en god film, men en anelse langtrukken. Man kunne nemt have kortet filmen ned med 15-30min. Derudover fænger karaktererne mig ikke rigtig. Christian Bale er simpelthen ikke dygtig nok til at vise følelser. Det er et problem, når man egentlig skal have sympati for ham.

The Inception er ekstremt godt fundet på. Jeg sidder dog med en lidt tom fornemmelse i flere scener. Instruktøren er ikke dygtig nok til at fange mig i de scener, hvor man egentlig bare skal fra A til B. Altså f.eks. når de går fra de tidlige stadier til de dybe lag i folks bevidsthed. Der mangler indhold. Det er dog en rigtig god film.

Batman Begins starter rigtig godt ud. Historien bliver måske lidt for tam til slut. Derudover mener jeg, at man skal have brugt mere tid på Bruce Wayne og lidt mindre tid på skurkene. Det er virkelig Bruce Waynes udvikling der er interessant. Man kunne sådan set godt have lavet filmen, hvor Batmans eneste fjende var ham selv. Det ville samtidig fungerer stærkt som første kapitel i en trilogi.

The Dark Knight er en fantastisk film. Ikke mindst på grund af Heath Ledger. Det er første gang, at jeg virkelig føler en karakter slår igennem i en film af Nolan brødrene. Filmen er dog en anelse langtrukken til tider, f.eks. scenen med fangetransporten. Derudover føles slutningen med Jokeren lidt tam. Man kunne godt have lavet det lidt mere raffineret. Især hele sonar-dimse-duten virker malplaceret. Det er lidt for meget kritik af den amerikanske regering og dens (overfor)brug af overvågning.

The Dark Knight Rises er et godt eksempel på, at forventnings glæde altid er den største. Det er ikke nogen dårlig film, men den lever ikke op til hypen. Især skurken Bane virker skudt helt ved side af. Det eneste troværdige ved ham, er han stemme, der egentlig er falsk. Det trækker samtidig ned i min bog, at jeg ret tidligt gættede, at pigebarnet var skurken. Det var alt for åbenlyst. Derudover virker hele seancen i ørkenfængslet malplaceret. Jeg forventede en langt bedre afslutning på trilogien. Det virkede ikke gennemført.

Dette er kun min mening. I er velkommen til at mene noget andet.

ulrich
Indlæg: 1708
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Film

Indlæg af ulrich »

Ah, al den Batman-snak fik mig sgu til at gense Batman Begins.

Tak :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15082
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1696 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: Film

Indlæg af Lopezzz »

Kl.01:10 går jeg i seng (tv3+)
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Film

Indlæg af Blaugrana92 »

Så Pineapple Express for 15. gang eller sådan noget i går, og jeg var ligeså flad af grin som de foregående 14 gange. Så nu bliver jeg nødt til at se Your Highness, som jeg lige fik anbefalet!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Film

Indlæg af Brombi »

Genså lige The Hurricane igår.. Det er altså en fin film. Overvejer at se the blind side i aften.. er den god?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15082
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1696 gange
Blevet takket: 1131 gange
Kontakt:

Re: Film

Indlæg af Lopezzz »

Jeg skal bare se Regals kamp færdigt så skal jeg se Warriors Of Rainbow.
Hvis i ikke har set den så gør det, den varer næsten 5 timer.
Her er traileren ;-)
[youtube]53QsTkZMV1A[/youtube]
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10090
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Film

Indlæg af Kubala »

Nogen der ved om The Dictator er god??

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster