Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Haha, jeg vidste det ville komme. Til gengæld har jeg frikort til at styrte ligeså tosset som jeg vil nu - jeg glider bare på asfalten, som den menneskelige ål jeg nu er!
Husk at oliere dem før, du drager afsted - det styrker helhedsindtrykket.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Badabing »

Blaugrana92 skrev:Haha, jeg vidste det ville komme. Til gengæld har jeg frikort til at styrte ligeså tosset som jeg vil nu - jeg glider bare på asfalten, som den menneskelige ål jeg nu er!
Er det egentlig på grund af vindmodstanden eller fordi sårene heler hurtigere i tilfælde af styrt at man barberer benene som cykelrytter? Jeg ved i hvert fald at seriøse svømmere fjerner al kropsbehåring pga. aquadynamik, fordi man er kommet så langt i svømning, at den mindste detalje er forskellen på 1. og 2. plads. Hvordan er det med cykelryttere? Oprigtigt nysgerrigt spørgsmål
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Quaresma »

Badabing skrev:
Blaugrana92 skrev:Haha, jeg vidste det ville komme. Til gengæld har jeg frikort til at styrte ligeså tosset som jeg vil nu - jeg glider bare på asfalten, som den menneskelige ål jeg nu er!
Er det egentlig på grund af vindmodstanden eller fordi sårene heler hurtigere i tilfælde af styrt at man barberer benene som cykelrytter? Jeg ved i hvert fald at seriøse svømmere fjerner al kropsbehåring pga. aquadynamik, fordi man er kommet så langt i svømning, at den mindste detalje er forskellen på 1. og 2. plads. Hvordan er det med cykelryttere? Oprigtigt nysgerrigt spørgsmål
Har hørt begge forklaringer. Det skulle eftersigende også være ganske praktisk i forhold til al den message and shit, de skal have hver eneste dag. Der er vist ikke så få professionelle fodboldspillere, der gør det samme.

EDIT: http://www.bicycling.com/training-nutri ... their-legs
It Improves Your Aerodynamics on the Bike
The Theory: In this age of seamless skinsuits, aero frames, dimpled helmets, and ultralight deep-rim carbon wheels, it's senseless to ignore the slight but real advantage of having bare legs.

(To wit, a 1987 study conducted by Chester Kyle for this magazine concluded that the aerodynamic improvement is roughly 0.6 percent, which could result in a savings of around 5 seconds in a 40km time trial ridden at 37kph.)

The Reality: "It [the actual benefit] depends upon how hairy you are. I mean, look at the skinsuits of today. They fit really well, there are no seams, no grippers. So if all that makes a difference, then a lot of hair on your legs could slow you down." —former pro Levi Leipheimer

"Maybe at the most elite level of time-trialing. On a mountain bike: no way, not a bit." —Multitime U.S. national mountain bike champion Jeremy Horgan-Kobelski

"In terms of actual aerodynamics [not much]. But I know that if I ever looked down while I was on the bike and saw hairy legs I immediately felt slower." —Tour de France stage winner Davis Phinney

It Improves the Benefits and Pleasure of Massage
The Theory: Getting your hair pulled during massage hurts. A lot.

The Reality: "It's why I shave. It would hurt too much if I didn't." —Leipheimer

"You need more oil if you have a lot of hair. You don't want to feel like an oiled pig." —Giro d'Italia winner Andy Hampsten

"Absolutely. It's the number one reason I shave. I can't imagine the pain of getting a full massage with hairy legs. I also think some of best massage techniques don't involve much oil, so that makes having no hair even more important." —Horgan-Kobelski

"It probably feels better shaved, but on a deeper muscular level there's no difference. You can accomplish the exact same thing shaved or unshaved. I work on cyclists all year-round and even the pros go hairy in the winter." —Certified massage therapist Chris Grauch

"I bet it's nicer for the person giving the massage. Would you want to touch hairy legs?" —Multitime U.S. national cyclocross champion Todd Wells

It Makes Wound Care Easier and More Effective
The Theory: Cleaning and caring for road rash is simpler and yields speedier healing when there's no leg hair present to impede the removal of dirt and grime, host bacteria, or complicate bandage changes.

The Reality: "I always thought crashing was the biggest reason. When you slide out on your bike, you take out big swaths of skin. Hair just collects dirt and is no fun to bandage." —Phinney

"It also allows kinesio tape to stick better, which lots of cyclists are using these days." —Horgan-Kobelski

It Just Looks Better—and That Makes You Faster
The Theory: Every cut and line of toned muscles pop when not obscured by a thicket of hair, and the snazzier you look the sharper you ride.

The Reality: "Absolutely. In your mind, having shaved legs makes you feel faster. I always shave before a time trial. You feel the wind flowing over your legs." —RadioShack pro Chris Horner

Women Like Smooth-Legged Men
The Theory: Really, we just think our spouses and partners have been humoring us all this time.

The Reality: Even when [my husband] Jeremy [Horgan-Kobelski] stops racing I want him to keep shaving. I think it's hot. But I'm a racer, too. The majority of the female population probably disagrees." —Pro mountain biker Heather Irmiger
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Jeg gør det for at nedbringe vægten så jeg kan fræse afsted.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Jeg gør det for at nedbringe vægten så jeg kan fræse afsted.
Sastre var på den samme.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

1899
Indlæg: 134
Tilmeldt: ons nov 04, 2009 1:28 am
Geografisk sted: Holstebro/Silkeborg
Har takket: 27 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Sv: Off topic-tråden

Indlæg af 1899 »

Quaresma skrev:
Badabing skrev:
Blaugrana92 skrev:Haha, jeg vidste det ville komme. Til gengæld har jeg frikort til at styrte ligeså tosset som jeg vil nu - jeg glider bare på asfalten, som den menneskelige ål jeg nu er!
Er det egentlig på grund af vindmodstanden eller fordi sårene heler hurtigere i tilfælde af styrt at man barberer benene som cykelrytter? Jeg ved i hvert fald at seriøse svømmere fjerner al kropsbehåring pga. aquadynamik, fordi man er kommet så langt i svømning, at den mindste detalje er forskellen på 1. og 2. plads. Hvordan er det med cykelryttere? Oprigtigt nysgerrigt spørgsmål
Har hørt begge forklaringer. Det skulle eftersigende også være ganske praktisk i forhold til al den message and shit, de skal have hver eneste dag. Der er vist ikke så få professionelle fodboldspillere, der gør det samme.
[/quote]

Nu har jeg selv været massør/Fys på et continental hold så kan i høj grad nikke genkendende til at det er på grund af massage og tape. For begges skyld. Det er ret ubehageligt at få massage med hår og det er også ganske ubehageligt at give - kan næsten slide huden af håndfladen...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Well, Badabing's indlæg dækker det jo egentlig ret godt. Der er en del grunde til det. Jeg har bare ikke følt at der var grund nok til det før nu. Men når jeg ser på mine ben nu og så før, så er det klart at det vil gøre en forskel på aerodynamikken. Ikke nogen stor forskel - men trods alt en forskel.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15143
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

We are generation of idiots, smartphones and dumb people.
phpBB [video]
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg magter ikke sådan nogle videoer der. Det mest komiske er sgu at den bliver delt på Facebook af folk der siger "OMG THEY'RE LIKE SOOO RIGHT!".

kklaus
Indlæg: 9736
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af kklaus »

Det her er simpelthen fantastisk!
http://instagram.com/p/nqDfilECFm/
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af zqa »

Andre i Københavnsområdet der har problemer med deres Yousee net?
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

zqa skrev:Andre i Københavnsområdet der har problemer med deres Yousee net?
Nej. Det er bare dig.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af zqa »

Blaugrana92 skrev:
zqa skrev:Andre i Københavnsområdet der har problemer med deres Yousee net?
Nej. Det er bare dig.
I bruger stadig modem i Århus, så gå væk.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Modem? Næ, jeg bruger Gori.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

phpBB [video]


Bliv nu sommer!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster