Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Raman93 skrev:Er der nogle herinde som har forstand på Macbooks? Jeg er i tvivl om, jeg skal have fat i en Air elle pro og hvilken model. Det skal være i hvertfald være en 13'. Det skal bare være en altmulig computer: film, studier osv.
Jeg er rigtig glad for min Macbook Pro 13". Den vil jeg anbefale, den kan også bruges til næsten alt (med undtagelse af nogle spil). Her er en kort artikel om det, hvis du er helt i tvivl:
"Do I want a MacBook Air or a MacBook Pro? Mac Air vs Mac Pro?
It would appear that a lot of people are wondering whether they should by a Mac Air or Mac Pro (yes, some people think that the two laptops are called Mac Air and Mac Pro, expect some confusion when the real Mac Pro launches).
Both the MacBook Air and MacBook Pro are great machines, but with less than £50 difference between the 13” Air and 13” Pro, which do you go for?

It depends whether you want portability or power. The Air is incredibly mobile. Light and stylish, it’s an easy notebook to slip into the laptop pocket of your bag or rucksack. At just 1.7 cm at its thickest point, the Air tapers to an incredible 0.3 cm.

The MacBook Air comes in 13” and 11” versions, and the latter is the closest thing Apple ships to a netbook. With a crazy-long battery life of upto 12 hours, it’s ideal for commuting and working on the go. The graphics on a 13” Air are even a little better than the direct Pro equivalent.

The MacBook Pro comes in 13” and 15” versions, Retina display and non-Retina display. The entry point 13” version, at 2.06 Kg is still fairly light for a notebook, but is chunky compared to the 13” Air’s 1.35Kg. The real power difference is in the processor.

The fastest CPU for a MacBook Air is an Intel I7 running at 1.7 GHz. That’s fine for web browsing, office stuff and a bit of photo editing. The top end CPU for a standard MacBook Pro is a 2.9 GHz I7. Connectivity’s a little better on the Pro too, with Ethernet and FireWire (or full HDMI on the Retina versions).


MacBook Pros really shine at the higher end. The Retina display version with nVidia GPU is a no-brainer for gaming or graphics work. But in the squeezed middle, it really does come down to whether you need a portable machine to carry everywhere or a little workhorse you can take between office and home to crunch numbers and edit media."
Jeg synes alligevel stadig at Macbook Pro er ret "portable" :)

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

Hvilken model har du? Jeg tænker, at denne ville være god: http://www.elgiganten.dk/product/tablet ... 13-3-md212

Den vejer det samme som en Air, men prisen er lidt pebret. :)

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Off topic-tråden

Indlæg af abx »

Jeg har haft air i 3 år og pro i 1 år og pro retina i halvt år.

Medmindre du vil smide 16.000 kr afsted efter pro retina, så vil jeg helt klart anbefale air.

Air er uden tvivl den bedste investering i mit liv. Købte den for 9200 kr, 3 år efter solgte den for 5500 kr - selvom den koster 7500 i giganten på tilbud.

Air er en fantastisk bærbar. Du kan bare klap den sammen (dvale) midt i alt arbejde. Så klapper du den op igen - og på bare 2-3 sekunder er den fuldstændig klar til at du kan arbejde videre. Nærmest som en iphone.

Air føles bare godt at ha med rundt. Utrolig flot, stabil og hurtig pga flash hdd
Próxima Estación.... Parallel!

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

Well, nu blev jeg mere i tvivl. Air har nemlig et super flot design og er nem og have med st gøre. Den Pro jeg linker til med retina skærm står til 10.800, men har ikke særligt meget andet. Md 102 er også mulighed

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Raman93 skrev:Hvilken model har du? Jeg tænker, at denne ville være god: http://www.elgiganten.dk/product/tablet ... 13-3-md212

Den vejer det samme som en Air, men prisen er lidt pebret. :)
Min er også ved at være 2-3 år gammel, og den er ikke med retina :)

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

Pro md102 koster det samme som den jeg linker til. Den har i7 og flere ram og gb. Jeg skal ikke arbejde med billeder, men se film blandt andet. En kraftigere Pro eller retina-skærm, der også er lettere?

PuyolErGud
Indlæg: 10784
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af PuyolErGud »

Folk er idioter. Var ude for at købe tøj til forskellige begivenheder og bare til efteråret/vinteren, så skulle købe en del. Spørger så den ene ekspedient om de tager Mastercard, og han siger ja. Så går jeg i gang med at finde masser af tøj. Da jeg så kommer til kassen med alt det jeg skulle købe og skal betale, siger en af de andre ekspedienter så, at de desværre ikke tager imod Mastercard... Kæft en idiot ham den første!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Køb en Mac Book Pro Retina 13". Samme ydeevne som Air, men med meget bedre skærm. Står selv i samme situation, men var ude at kigge på dem i dag. Overvejer at opgradere til den store model.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Raman93 »

Heartbreaker skrev:Køb en Mac Book Pro Retina 13". Samme ydeevne som Air, men med meget bedre skærm. Står selv i samme situation, men var ude at kigge på dem i dag. Overvejer at opgradere til den store model.
Jeg hælder også mest til den. Men har dog også kigget på Pro 13 md102. Samme pris, uden retina, men med i7 og langt flere ram og gb.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Tillykke med følsdensdagen Finadinho, du bliver rund!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Brombz er stiiiiv
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

nogle gange skal man bare prøve en tyk dame

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

troede du havde været sammen med din kæreste længe?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Shakira Shakira.... Hips don't lie. Kræz, elsker dig når jeg ikke selv skal give
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Checking in :)

https://m.facebook.com/CoffeeShopBarcel ... earch&_rdr

Men jeg lover at jeg holder mig clean ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster