Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Fedt! jeg har ikke røget i 8 dage, jeg føler også at jeg er blevet 47% mere kedelig :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »


Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

De skulle bare have haft en bøde. Længere er den ikke. Nu kender jeg ikke til reglerne med hensyn til en politibetjent der er på arbejde i sin patruljevogn, men selv hvis han har gjort noget forkert, i forhold til hvad de specifikke regler foreskriver, er det slet ikke ham fyrens job at kommentere eller slå ned på det. Så må han gå til betjentens overordnede med sin dokumentation, i stedet for at begynde at optræde provokerende.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:De skulle bare have haft en bøde. Længere er den ikke. Nu kender jeg ikke til reglerne med hensyn til en politibetjent der er på arbejde i sin patruljevogn, men selv hvis han har gjort noget forkert, i forhold til hvad de specifikke regler foreskriver, er det slet ikke ham fyrens job at kommentere eller slå ned på det. Så må han gå til betjentens overordnede med sin dokumentation, i stedet for at begynde at optræde provokerende.
I så fald skulle betjenten også have en bøde :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:I så fald skulle betjenten også have en bøde :)
Som jeg skriver: Så må de gå til betjentens overordnede og lade hende tage hånd om sagen. De kan jo af ganske gode grunde ikke selv give manden en bøde, og jeg tvivler på at han kan give sig selv en. Det er jo mangel på respekt for loven det der, og det kan altså ikke retfærdiggøres via en 'når han må, så må jeg også' argumentation.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15184
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

Det fucking sjovt når de overhaler hahaha
Sikke nogle dumme politimand vi har i Danmark :roll:
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Suk ...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:I så fald skulle betjenten også have en bøde :)
Som jeg skriver: Så må de gå til betjentens overordnede og lade hende tage hånd om sagen. De kan jo af ganske gode grunde ikke selv give manden en bøde, og jeg tvivler på at han kan give sig selv en. Det er jo mangel på respekt for loven det der, og det kan altså ikke retfærdiggøres via en 'når han må, så må jeg også' argumentation.
Betjenten har jo tydeligvis ikke forstået færdselsloven og udnytter i samme drag sit autoritet. Jeg kan et eller andet sted godt forstå drengenes provokation, selvom den måske ikke er berettiget, når politiet på den ene side skriver fartbøder og prædiker om at holde fartgrænse og på den anden side selv udøver samme uansvarlighed.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Lopezzz skrev:Det fucking sjovt når de overhaler hahaha
Sikke nogle dumme politimand vi har i Danmark :roll:

hahaha, jeg forstår godt hvorfor bg92 sukker :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Betjenten har jo tydeligvis ikke forstået færdselsloven og udnytter i samme drag sit autoritet. Jeg kan et eller andet sted godt forstå drengenes provokation, selvom den måske ikke er berettiget, når politiet på den ene side skriver fartbøder og prædiker om at holde fartgrænse og på den anden side selv udøver samme uansvarlighed.
Jeg er fuldstændig ligeglad med alt det der. Det er ikke deres arbejde. Selvfølgelig er det ikke i orden, hvis han overtræder hvad reglerne foreskriver, men jeg kender som bekendt ikke til regler eller lovgivning vedrørende en betjent på arbejde i sin patruljebil. Men det er også ligegyldigt. Det gør Marianne Vestergaard-Lau til gengæld (forhåbentlig), hvorfor det da alt andet lige bør være hende der tager hånd om denne sag, og ikke to unge, tilsyneladende ikke alt for begavede, mænd.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Betjenten har jo tydeligvis ikke forstået færdselsloven og udnytter i samme drag sit autoritet. Jeg kan et eller andet sted godt forstå drengenes provokation, selvom den måske ikke er berettiget, når politiet på den ene side skriver fartbøder og prædiker om at holde fartgrænse og på den anden side selv udøver samme uansvarlighed.
Jeg er fuldstændig ligeglad med alt det der. Det er ikke deres arbejde. Selvfølgelig er det ikke i orden, hvis han overtræder hvad reglerne foreskriver, men jeg kender som bekendt ikke til regler eller lovgivning vedrørende en betjent på arbejde i sin patruljebil. Men det er også ligegyldigt. Det gør Marianne Vestergaard-Lau til gengæld (forhåbentlig), hvorfor det da alt andet lige bør være hende der tager hånd om denne sag, og ikke to unge, tilsyneladende ikke alt for begavede, mænd.
Det kan godt være at du er ligeglad, men det er jeg ikke. At betjenten udnytter sin autoritet er ikke i orden, det gavner ikke noget, tværtimod ødelægger det tillidsbåndet mellem borger og ordensmagten, og NEJ det er ikke ligegyldigt!
Desuden er spørgsmålet her ikke om drengene eller om betjenten skulle have haft en bøde. Det skræmmende er, at betjenten som bliver taget med bukserne nede, endda prøver at lyve sig til retfærdiggørelse af sin gerning ("nej der er ikke nogen regler omkring hvis jeg skal køre med udrykning...")

Derudover orker jeg ikke at høre på Marianne Vestergaard-Laus subjektive mening, de skal jo altid støtte op om hinanden, som det også skete i "perle" sagen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Det kan godt være at du er ligeglad, men det er jeg ikke. At betjenten udnytter sin autoritet er ikke i orden, det gavner ikke noget, tværtimod ødelægger det tillidsbåndet mellem borger og ordensmagten, og NEJ det er ikke ligegyldigt!
Desuden er spørgsmålet her ikke om drengene eller om betjenten skulle have haft en bøde. Det skræmmende er, at betjenten som bliver taget med bukserne nede, endda prøver at lyve sig til retfærdiggørelse af sin gerning ("nej der er ikke nogen regler omkring hvis jeg skal køre med udrykning...")

Derudover orker jeg ikke at høre på Marianne Vestergaard-Laus subjektive mening, de skal jo altid støtte op om hinanden, som det også skete i "perle" sagen.
Hvorledes udnytter han sin autoritet? Han har hjemmel ved lov til at stoppe drengene. Uanset om han så ellers overtrådte færdselsloven.

Jeg siger det lige igen: Jeg kender ikke til regler eller lovgivning vedrørende hvorledes en betjent skal agere i forhold til færdselsloven, når han er på arbejde i sin patruljevogn, og dermed ved jeg heller ikke om der er nogen regler omkring hvorvidt han skal køre med udrykning eller ej. Så det spørgsmål ønsker jeg ikke at berøre. Det ved jeg ikke noget om.

Nu spurgte jeg heller ikke efter hendes mening overfor en eller anden journalist fra Ekstra Bladet. Jeg føler mig ganske overbevist om at hun har sagt noget andet til ham betjenten end hun har sagt til journalisten.

Det store problem her er i mine øjne ikke, hvorvidt betjenten forsøger at lyve sig ud af kniben. Nej, det helt store problem er den mangel på respekt der bliver udvist overfor loven. Først og fremmest af de to drenge der lader til at arbejde ud fra en 'hvis han må, så må jeg også' argumentation. Selvfølgelig er det i første omgang ikke i orden at betjenten overtræder reglerne, såfremt han har gjort dette, men det retfærdiggører på ingen mulig måde at drengene skal gøre det, og det retfærdiggører ligeledes ikke deres flabede og provokerende opførsel.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Brombi skrev:Det kan godt være at du er ligeglad, men det er jeg ikke. At betjenten udnytter sin autoritet er ikke i orden, det gavner ikke noget, tværtimod ødelægger det tillidsbåndet mellem borger og ordensmagten, og NEJ det er ikke ligegyldigt!
Desuden er spørgsmålet her ikke om drengene eller om betjenten skulle have haft en bøde. Det skræmmende er, at betjenten som bliver taget med bukserne nede, endda prøver at lyve sig til retfærdiggørelse af sin gerning ("nej der er ikke nogen regler omkring hvis jeg skal køre med udrykning...")

Derudover orker jeg ikke at høre på Marianne Vestergaard-Laus subjektive mening, de skal jo altid støtte op om hinanden, som det også skete i "perle" sagen.
Hvorledes udnytter han sin autoritet? Han har hjemmel ved lov til at stoppe drengene. Uanset om han så ellers overtrådte færdselsloven.
Han udnytter sin autoritet idet han overtræder færdselsloven :)
Blaugrana92 skrev:Jeg siger det lige igen: Jeg kender ikke til regler eller lovgivning vedrørende hvorledes en betjent skal agere i forhold til færdselsloven, når han er på arbejde i sin patruljevogn, og dermed ved jeg heller ikke om der er nogen regler omkring hvorvidt han skal køre med udrykning eller ej. Så det spørgsmål ønsker jeg ikke at berøre. Det ved jeg ikke noget om.
Så lad mig gøre det lettere for dig; færdselsloven gælder for alle betjente i Danmark såfremt de ikke har udrykning. Har de gyldig udrykning må de køre over for rødt, hurtigere end fartgrænsen tillader, overhale inden om osv. For dig spiller det måske ikke nogen rolle, men det gør det for mig - det kan jeg forklare senere.
Blaugrana92 skrev:Nu spurgte jeg heller ikke efter hendes mening overfor en eller anden journalist fra Ekstra Bladet. Jeg føler mig ganske overbevist om at hun har sagt noget andet til ham betjenten end hun har sagt til journalisten.
Det har du sikkert helt ret i, men hvor efterlader det os? Vi får indtrykket at bentjenten ikke har gjort noget forkert?
Blaugrana92 skrev:Det store problem her er i mine øjne ikke, hvorvidt betjenten forsøger at lyve sig ud af kniben. Nej, det helt store problem er den mangel på respekt der bliver udvist overfor loven. Først og fremmest af de to drenge der lader til at arbejde ud fra en 'hvis han må, så må jeg også' argumentation. Selvfølgelig er det i første omgang ikke i orden at betjenten overtræder reglerne, såfremt han har gjort dette, men det retfærdiggører på ingen mulig måde at drengene skal gøre det, og det retfærdiggører ligeledes ikke deres flabede og provokerende opførsel.
Ja, du har ret, de har både været flabede og samtidig har de overtrådt loven. Men hvordan forventer du dem, at respektere loven, når ordensmagten (note: dem som skal sørge for, at vi overholder og respekterer loven!!) ikke en gang selv overholder eller respekterer loven? Bentjenten udviser et essentielt pædagogisk problem ved at, fortælle at andre ikke må, og selv gøre det samme.

Jargonen mellem disse borgere og politibetjentene er allerede på et mindre rationelt plan, og kommer nok aldrig til at fungere diplomatisk, og sådanne episoder hjælper da slet ikke på fremtidige konfrontationer. Derfor er det et problem at han overtræder færdselsloven, havde han ikke gjort det til at starte med, var dette aldrig sket :)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Mander »

Bøde til den smartass, der overhaler betjenten, tak. Og til betjenten. Som BG92 siger, han skal ikke bryde loven alene for at provokere. Hvis han virkelig ville gøre noget ved det, at politiet også bryder loven (hvilket jeg udmærket godt ved, at de gør, når de drøner rundt i deres biler - jeg har også set dem smække sirene på for at komme over et lyskryds), så kunne de have filmet dem selv køre 100, uden at afstanden til politibilen mindskedes. De behøver absolut ikke at overhale bare for at provokere, mens de kommer med dumme kommentarer.

Politiet skal ikke misbruge deres magt, overhovedet, men jeg kan sgu heller ikke tage de borgere, der insisterer på at prikke til dem, bare fordi de kan. Hvis man er gammel nok til at få kørekort, er man vel gammel nok til at håndtere det som en voksen, når man ser andre gøre noget, de ikke må...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Han udnytter sin autoritet idet han overtræder færdselsloven :)
Det gør han jo så åbenbart ikke, da han jf. nedenstående ikke har autoritet til at overtræde færdselsloven, medmindre han har udrykning på.
Brombi skrev:Så lad mig gøre det lettere for dig; færdselsloven gælder for alle betjente i Danmark såfremt de ikke har udrykning. Har de gyldig udrykning må de køre over for rødt, hurtigere end fartgrænsen tillader, overhale inden om osv. For dig spiller det måske ikke nogen rolle, men det gør det for mig - det kan jeg forklare senere.
Okay. Jamen så er der jo ikke nogen tvivl om at hans overordnede må gøre hvad der nu ellers bliver gjort når en politibetjent overtræder loven. Jeg ved ikke hvad praksis er. Bøde?
Brombi skrev:Det har du sikkert helt ret i, men hvor efterlader det os? Vi får indtrykket at bentjenten ikke har gjort noget forkert?
Ja. Det har aldrig været min intention at forsvare hverken politibetjenten eller Marianne Vestergaard-Lau.
Brombi skrev:Ja, du har ret, de har både været flabede og samtidig har de overtrådt loven. Men hvordan forventer du dem, at respektere loven, når ordensmagten (note: dem som skal sørge for, at vi overholder og respekterer loven!!) ikke en gang selv overholder eller respekterer loven? Bentjenten udviser et essentielt pædagogisk problem ved at, fortælle at andre ikke må, og selv gøre det samme.

Jargonen mellem disse borgere og politibetjentene er allerede på et mindre rationelt plan, og kommer nok aldrig til at fungere diplomatisk, og sådanne episoder hjælper da slet ikke på fremtidige konfrontationer. Derfor er det et problem at han overtræder færdselsloven, havde han ikke gjort det til at starte med, var dette aldrig sket :)
Jamen, det er jeg sådan set fuldstændig enig i. Som jeg skriver ovenfor har det aldrig været mit mål at forsvare nogen af de involverede parter, men nærmere at fremhæve at de to drenges handlinger ikke kan forsvares, som nogen jo tydeligvis mener at de kan.
Mander skrev:Hvis han virkelig ville gøre noget ved det, at politiet også bryder loven (hvilket jeg udmærket godt ved, at de gør, når de drøner rundt i deres biler - jeg har også set dem smække sirene på for at komme over et lyskryds), så kunne de have filmet dem selv køre 100, uden at afstanden til politibilen mindskedes.
Lige præcis. Det var også det jeg gerne ville frem til, da jeg skrev at de kunne have kontaktet hans overordnede og dokumenteret deres påstand med deres video.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster