Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

En af mine rigtig gode venner var afsted her i sommerferien. De tog den nord over, i stedet for syd som Brombi. De startede også i New York. Efter nogle dage der tog de toget til Washington og fik set byen der, inden de så tog tilbage til New York og fik deres bil. Så kørte de nordpå for at se Niagara Falls, og kørte gennem Canada ned til Indiana og videre til Chicago. Hvad de gjorde derefter kan jeg ikke lige huske, men de tog i hvert fald til Denver og så videre til Las Vegas, før de endte i Californien som de fleste jo gør. Her var de (selvfølgelig) både i LA og i San Francisco.

Jeg har ikke selv været på roadtrip derovre, men jeg har været i både New York, Washington, Boston, Chicago og Kansas City, og jeg kan i hvert fald varmt anbefale alle byerne, med undtagelse af Kansas City som er pisse kedelig, selvom man kan få noget alvorligt godt BBQ.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Washington er i min optik en rigtig "overvurderet" by, som egentlig bare er 90% slum.. New York, New Orleans, San Fran og Venice Beach må være de fedeste steder jeg nogensinde har været..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Rigtig fedt drenge, tak for jeres inputs! Brombi, jeres rute ligner rigtig meget, den som vi har tænkt os, så nu får du lige smidt en stak spørgsmål i hovedet ;)

1. Hvad gav I for at leje en bil og hvor meget kom I af med for bil, forsikring osv?
2. Hvor meget brugte I på brændstof?
3. Hvor meget brugte I på hostels og sov I i bilen nogle nætter?
4. Hvor gamle var I?

:glad: :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Rigtig fedt drenge, tak for jeres inputs! Brombi, jeres rute ligner rigtig meget, den som vi har tænkt os, så nu får du lige smidt en stak spørgsmål i hovedet ;)

1. Hvad gav I for at leje en bil og hvor meget kom I af med for bil, forsikring osv?
2. Hvor meget brugte I på brændstof?
3. Hvor meget brugte I på hostels og sov I i bilen nogle nætter?
4. Hvor gamle var I?

:glad: :glad:
Jeg er på vej ud af døren, men du får dem lige hurtigt :)

1. Vi gav ca 17.000 for at leje en stor firehjulstrækker (noget ala den her
2. Jeg kan ikke huske hvor meget vi bruget, men kan huske at vi blev overrasket over hvor skide billigt det var!
3. Det var rimelig billigt at bo på hostels, typisk en 20'er (dollaz) pr nat for 2 personer.. nogle gange for én perosn.. Jeg kender til to hostels som du skal besøge, de er lige til unge rejsende :) (en i las vegas og en i san fran)
4. Vi var 20 ;/

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af ulrich »

Brændstof er hjernedødt billigt i USA i forhold til herhjemme.

Link til priser: http://www.eia.gov/petroleum/gasdiesel/

1 gallon = 3.7 liter

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Bløddyret »

Ved godt det ikke er mig der har spurgt, men tak for svarene!

Har selv siddet med en ven og snakket om det, men idéen blev lagt væk da jeg fik af vide af en ven, at man skulle være 25 år for at måtte leje en autocamper. Han måtte selv droppe idéen grundet den "regel". Nogen der kan be- eller afkræfte det med alderen på autocampere?
Havde slet ikke tænkt på det med at leje en bil og så sove hvor man nu fandt det bedst den pågældende aften.

Hvad var årsagen til jeres tur? Var det oplevelsen i sig selv eller var det noget helt andet? :smile:
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Man kan leje bil fra 18 års alderen, men det bliver billigere, hvis du er fyldt 21, og endnu billigere, hvis du er fyldt 25.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Bløddyret skrev:Ved godt det ikke er mig der har spurgt, men tak for svarene!

Har selv siddet med en ven og snakket om det, men idéen blev lagt væk da jeg fik af vide af en ven, at man skulle være 25 år for at måtte leje en autocamper. Han måtte selv droppe idéen grundet den "regel". Nogen der kan be- eller afkræfte det med alderen på autocampere?
Havde slet ikke tænkt på det med at leje en bil og så sove hvor man nu fandt det bedst den pågældende aften.

Hvad var årsagen til jeres tur? Var det oplevelsen i sig selv eller var det noget helt andet? :smile:
Det var sabbatår efter gymnasiet, så vi ville prøve noget epic, hvilket det blev.. Der skete seriøst nogle vanvittige ting på vores tur :) .. Reglen er at man skal være 21 i næsten alle stater i USA undtagen Cali og NY

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Der kommer nok lige en række spørgsmål til dig i løbet af i dag Brombz :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15144
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Hjælp, der blev taget billeder på mit arbejde i forbindelse med
1000 dage uden skader. En fotograf tog også 3-4 billeder af mig og min makker.
Næste dag så jeg at mit billede kom i avisen og der står mit navn.
Ingen har spurgt mig om tilladelse.

Er det lovligt eller skal jeg klage ?
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Det kommer vel lidt an på hvor badass du ser ud på det billede.... Måske du skulle smide et link, så vi kan tage stilling til det, herinde. ;-)
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Gør det!!
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15144
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Lopezzz »

Det er ikke noget at prale af, bare mig og kontordamen i kopirummet......nøgne..
Men seriøs der må være nogle regler omkring det.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Er du nogen herinde med meget forstand på computer og hardware?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Næh, men jeg mødte engang en i Elgiganten der havde. Jens, hed han. Prøv at søge efter ham på Krak!

Jeg beklager ... jeg er bare dybt useriøs i dag. Igen i dag. Jeg skal nok tage mig sammen. Jeg lover det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster