Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Hmm, det der lille logo kunne måske ligne, http://en.wikipedia.org/wiki/Champion_(sportswear) . Meen, dunno med sikkerhed.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Det er "Champion" - 4 sure.

Billede
Hilsen Mads Skjern, herrekonfekture.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Opdagede det godt.. Kan bare kun finde helt normale t-shirts fra dem, ikke noget der ligner dem på billedet.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Hey drenge!

Jeg kunne godt lige bruge lidt feedback fra nogle af jer, i forbindelse med en lille opgave i et fag jeg har der hedder journalistisk tekstproduktion & medieteori. Vi har fået en brødtekst og er blevet bedt om at redigere den således at den ville kunne trykkes. Med andre ord har vi selv skullet formulere rubrikken, underrubrikken, finde et passende quote-out, finde et billede og skrive en passende billedetekst, samt eventuelt lave mellemrubrikker.

Det jeg indtil videre er kommet op med ser sådan ud. Det ville være mega fedt, hvis I gad at trykke på 'Click to read' og så lige se på artiklen. I behøver sådan set ikke at læse den, men bare at kigge på billedet, rubrikken, underrubrikken, billedeteksten, quote-out'et eller hvad I nu lige umiddelbart kigger på før I normalt går i gang med at læse en artikel. Det jeg gerne vil vide er om I får lyst til at læse artiklen, når I har set billedet, rubrikken, quote-out'et, etc.

Jeg ville i hvert fald blive super glad for lidt feedback og vær gerne kritisk; det skal først afleveres fredag aften! ;-)

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af emo »

Ja, den er kort og delt op i mange afsnit, lige noget for mig. Eneste jeg har noget at indvende imod er at overskriften ikke fanger mig, og så går den for meget ud i et med brød-teksten (det med fed sort lige under den, tror jeg at er brød-teks, eller er det det jeg mener, det lige under overskriften) eller omvendt, selvom den er blå. Lol, feedback, men sårn er jeg. ;-)
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Fedt! Det hele kan bruges. Enhver form for feedback. Jeg kan også sagtens se din pointe, med hensyn til rubrikken (overskriften). Jeg tvivler også på at det bliver den endelige, men der skulle bare lige smækkes et eller andet på nu. Det med fed sort er det der kaldes underrubrikken. Det er ikke en del af brødteksten, men er en lille appetitvækker.

Noget af det jeg er mest interesseret i at vide, er faktisk om billedeteksten er god. Det er et stærkt undervurderet element i tekstproduktion og mange har slet ikke engang billedetekst med, når de redigerer en tekst til tryk, på trods af at det er et af de elementer der bliver læst først af en læser. Det er jo sjældent at man læser en avis fra øverste venstre hjørne, og noget af det blikket hurtigst falder på er billedeteksten, så den er jeg i hvert fald meget interesseret i at vide, hvad I synes om.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Det kan godt være, at jeg er meget perfektionistisk, men kunne godt tænke mig, at "bunden" af side 1 og 2 ender samme sted. Det ville, for mig, give mere ro over layoutet. :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af BarçaDK »

Billedet er lidt intetsigende, synes jeg, og så er det for stort, trækker for meget opmærksomhed.

Citatet falder for meget i et med resten, ellers et supergodt citat at fremhæve.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Skydefinten »

Efter som i har fået tildelt teksten, er der jo ikke så meget at gøre ved selve artiklen, men det er en jeg vil "skimme", hvis den var i en gratis-avis/netavis.
Billedet betyder meget, når jeg skal fanges (sammen med overskriften, naturligvis). Billedet kunne måske godt være lidt mindre i mine øjne. Hvis billedet skulle ændres, skulle det måske være til et lidt mere "drama-billede" (a la Eb.dk :cool: ), gerne et fra Skandinavien/Europa (måske det store jordskælv i Italien) og ikke fra Japan - dette vil selvfølgelig betyde at billede-teksten også skulle ændres.

Under-rubrikken med fed skrift, er måske lige i overkanten m.h.t. skriftstørrelsen, men den fanger fint.

Citatet er velvalgt og det rette, hvis man læser hele artiklen. Det fylder dog en hel del på venstre side.

Det er super med de mindre afsnit. Det er lige mig.

Mine 2 cents kl. tidlig om morgenen. Så gik den første halve time på job...

Godt arbejde, BG92. Held og lykke.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Fedt fedt fedt! Nu har jeg ændret lidt i det: klik klik.

Der er kommet nyt billede på og ny billedetekst. Quote-out'et er flyttet og også gjort lidt mindre, mens underrubrikken også er gjort mindre. Dertil er der kommet en byline på (naturligvis med Hr. Hvem Som Helst som forfatter) og bunden af spalterne er blevet bedre afpasset. Selve rubrikken er jeg stadig lidt i tvivl om. Fungerer den blå farve for jer, eller bør jeg holde mig til sort?

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Fedt fedt fedt! Nu har jeg ændret lidt i det: klik klik.

Der er kommet nyt billede på og ny billedetekst. Quote-out'et er flyttet og også gjort lidt mindre, mens underrubrikken også er gjort mindre. Dertil er der kommet en byline på (naturligvis med Hr. Hvem Som Helst som forfatter) og bunden af spalterne er blevet bedre afpasset. Selve rubrikken er jeg stadig lidt i tvivl om. Fungerer den blå farve for jer, eller bør jeg holde mig til sort?
Rubrik: sort :)
Underrubrik: grå :)
Det første ord må gerne forstørres :) I dette tilfælde er det "For" - dette gør man da Teksten er mellem byline og underrubrikken :)

Ellers er det rigtig godt :)

Jeg gætter på at du læser noget kommunikation ? Måske International Virksomhedskommunikation? :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Blaugrana92 »

Det virker langt bedre med sort rubrik og grå underrubrik. Godt set!

Jeg bryder mig ikke så meget om at lave en uncial (at forstørre det første ord eller bogstav). Personligt synes jeg bare at det ser rodet ud rent grafisk, så det dropper jeg i hvert fald. Men nu er der i hvert fald rettet på rubrikken og underrubrikken, og så har jeg også ændret citationstegnene ved quote-out'et fra at være " til at være ». Og så har jeg også lige smidt en dejlig streg under bylinen, så det er lettere at se hvor brødteksten begynder.

Det er et ganske godt gæt. Jeg læser international virksomhedskommunikation - engelsk og kommunikation. ;-)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Hej drenge.
Sidder med en ven og er ved at planlægge en to måneders roadtrip i USA med start i Miami, Florida og slutning i Los Angeles, Californien. Er der nogen af jer, som har, eller kender nogen som har, været på noget lignende?
Vi vil starte hele turen med en uge i Paris, cirka en til halvanden måneds roadtrip i USA og afslutte turen med to til fire uger på Hawaii.

Alle inputs modtages med kyshånd ;)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Brombi »

Heartbreaker skrev:Hej drenge.
Sidder med en ven og er ved at planlægge en to måneders roadtrip i USA med start i Miami, Florida og slutning i Los Angeles, Californien. Er der nogen af jer, som har, eller kender nogen som har, været på noget lignende?
Vi vil starte hele turen med en uge i Paris, cirka en til halvanden måneds roadtrip i USA og afslutte turen med to til fire uger på Hawaii.

Alle inputs modtages med kyshånd ;)
Jeg har været på roadtrip i USA på to måneder... ;)

Vi startede i New York og sluttede i LA, bookede kun 2 hostels - resten var spontant :)

Dette var vores rute - sådan nogenlunde.. Det var planen men den blev lavet lidt om undervejs. I grovetræk kørte vi efter disse byer:
New York
Washington
Jacksonville
Daytona Beach
Miami
Key West
Orlando
New Orleans (must see, en af de fedeste byer jeg nogensinde har været i)
Austin
Williams, Arizona (Grand Canyon, Sedona etc)
Las Vegas
San Fransisco
LA (Venice Beach - must see)
Billede

Hvis du har spørgsmål så bare fyr løs :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Hurtig hjælp/spørgsmåltråden

Indlæg af Heartbreaker »

Vi to, vi burde være soulmates. Smider et par spørgsmål ind i morgen, når jeg et kommet hjem fra byen. Sidder pt og venter på en eller anden random chick, som er ude og tigge efter smøger. Giver hende to minutter, så er jeg skredet. Top gear > kællinger
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster