Off topic-tråden

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Har ondt i røven over dem som kritiserer Beckhams donation for at være et PR stunt.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

@ Quaresma, havde ikke forestillet mig dig som sådan en romantiker (din gif) :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15142
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Lopezzz »

He is in !! :lol:

Billede
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Lars Hedegaard er blevet forsøgt skudt. Og så mener mange, at ytringsfriheden ikke er truet. Selvom man åbenbart risikerer at få en kugle i hovedet, hvis man kritiserer visse febervildelser og fantasivenner.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Brombi »

Flax_Generous skrev:Lars Hedegaard er blevet forsøgt skudt. Og så mener mange, at ytringsfriheden ikke er truet. Selvom man åbenbart risikerer at få en kugle i hovedet, hvis man kritiserer visse febervildelser og fantasivenner.
hva mener du?

edit: lad mig omformulere: Tror du seriøst ytringsfriheden er truet?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Vil du ikke kalde det en trussel mod ytringsfriheden, at du risikerer at blive skudt, hvis du siger noget bestemt?

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev:Vil du ikke kalde det en trussel mod ytringsfriheden, at du risikerer at blive skudt, hvis du siger noget bestemt?
Så har ytringsfriheden været truet siden mands-minde, mennesket har vel altid frygtet for at noget kunne eller ville ske hvis man udtalte sig om noget bestemt på en bestemt måde. ;-) :lol:
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Ytringsfrihed har været mere end truet siden mands minde. Engang fandtes den jo slet ikke. Dengang blev man brændt på bålet, hvis man sagde, at Jorden ikke var universets midtpunkt eller smidt i fængsel, hvis man skrev, at kongen var en idiot. I dag går noget det bedre. I dag har vi stort set ytringsfrihed. Den eneste trussel er, at man risikerer at blive skudt efter, hvis man kritiserer islam offentligt.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Det er korrekt at det ikke har eksisteret i så lang tid, var blot for at belyse det groft, at det ikke er noget nyt at man frygter for noget hvis man udtaler sig om dette på en bestemt måde. Det er uacceptabelt, men kan man virkelig ændre på det? Er det ikke naturen i det pågældende menneske der tillader en at reagere på denne måde? Der er folk der kan sluge alt muligt crap uden at reagere, eller sluge al muligt kritik uden at reagere, mens andre ikke har "hjernen" til dette og skal gengælde med det samme. Her taler jeg ikke kun epsioden i dag, og jeg taler ikke kun om DK, men generelt om ytringsfriheden og menneskets forhold til denne.

Jeg kan ikke se en måde hvorpå et samfund kan afhjælpe dette problem, trist.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Flax_Generous »

Sådan noget er svært at fjerne 100%, ja. Vi har jo også haft politiske attentater før der var én eneste muslim i Danmark. J.B.S. Estrup, Kaj Munk og brandattentaterne i Ribe, f.eks. Men det gør ikke dagens mordforsøg mindre forrykt. Det er jo også svært at stoppe samtlige knivoverfald i nattelivet. Alligevel bliver vi vrede, når det sker, og vi gør alt, hvad vi kan for at bekæmpe det.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Kubala »

Det er svært, at beskytte sig mod sådan noget, som Emo også er inde på, og du nævner det også selv. Jeg føler, at det er sørgeligt, at islam skal tages som gidsel i denne sag, og ved det mener jeg, at disse mennesker, som handler på vegne af islam, kan ikke anses for være muslimer. Islam fortæller ikke muslimerne at handle voldeligt eller aggressivt, hvis der skulle forekomme kritik af islam eller andet verbalt påpegning. Men det er bare sådan, at os, muslimer er gået hen og blevet forrykte, da vi har glemt alle vores værdier, så som tolerance, fredelig adfærd mod medmennesker osv., som islam er stor fortaler for, men vi farer desværre op hver gang, nogen kommer med kritik eller andet påpegning af vores religion.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Nogen som kunne være interesseret i en nxtgn invite?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Off topic-tråden

Indlæg af emo »

Heartbreaker skrev:Nogen som kunne være interesseret i en nxtgn invite?
Mener også jeg har en, og at den SKAL bruges inden de fjerner den igen. Så sig til. Hvis jeg stadig har den bruger jeg den gerne på forum.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Off topic-tråden

Indlæg af Heartbreaker »

Yeah, den udløber d. 01.03.2013. Man står desværre bare ansvarlig for dem man giver invite, så man skal også give det til én, som minimum kan holde en 1:1 ratio :)
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Sv: Off topic-tråden

Indlæg af ulrich »

Jeg vil gerne bede om en. :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster