Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Det bekymrende er faktisk, at man slet ikke har samme fokus på Irak og især Afghanistan. Der foregår virkelig mange ting i disse lande, som er yderst bekymrende. Hvis tendenserne fortsætter i Afghanistan, så ender landet som Syrien om nogle år.

Jeg var til et foredrag om Afghanistan(jeg kendte allerede til forholdene, for jeg følger med i udvikling i de muslimske lande), hvor Nagieb Khaja fortalte om, hvad der foregik. Der var virkelig ikke noget positivt, måske lige bortset fra, at Kina kunne spille en positiv rolle økonomisk, for der foregår en masse handel mellem disse to lande, men ellers var alt negativt. Tallene var chokerende. 940.000 mennesker internt fordrevet, ca. 10.000 afghanske soldater havde mistet livet fra. feb. 2014 til nov. 2014, ca. 3.000 sårede og nogle tusind var deserteret. Desuden var antallet af soldater faldet voldsomt siden dec. 2011, hvilket er problematisk, da den afghanske hær tager det endelige ansvar nu, end de gjorde tilbage i 2011.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, det allermest bekymrende er i mine øjne klart udviklingen i Egypten siden Det Arabiske Forår. Tilstanden er allerede tilbage som under Mubarak. Nogle siger at det endda er værre.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Jo, den er også gal i Egypten, men jeg tænkte på indsatsen i Afghanistan, som ville være fuldkommen spild om nogle år. Det er trist. Jeg er af den opfattelse, at man skulle have blevet der i mindst 7-8 år, hvor man styrkede den afghanske hær samt forsynede dem med tungt artilleri.

Desuden skulle man have presset den afghanske regering omkring dialog med nogle af de moderate oprørsledere(der var ikke sådan for alvor pres på den daværende regering omkring det, og det har der heller ikke været på denne nuværende regering), især når man tænker på, at der har siddet krigsherrer i regering, som burde stå over for en domstol, og stadig gør(krigsherrer som sidder i den nuværende regering, f.eks. Abdul Rashid Dostum), så kunne man også åbne for en dialog med disse moderate oprørsledere, som sagt. Det ser jeg som den eneste vej mod "endelig" fred.

Hvis man ingen intentioner havde med dialog, men det bare har været tom snak, som noget kunne tyde på indtil, så burde man også gå efter krigsherrerne i regering og rydde op der også.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Done
Senest rettet af Lopezzz man okt 24, 2022 9:49 pm, rettet i alt 1 gang.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Lopezzz skrev:Når i ved rigtig meget om politik og hvad der foregår i Mellemøsten og hvad der skal gøres og hvad der er bedst og hvem er skurk og hvem er good guy bla bla bla bla hvorfor så ikke gøre noget ved det. Hvorfor ændrer i ikke verden til et bedre sted. Hvorfor stopper i ikke alt det her vanvid så vi kan leve i fred og ro.

I snakker og snakker og røven går... :P haha
God idé. Jeg pakker lige tasken og tager derned og fixer det hele. Hvem er med mig? Én for alle, alle for én. Eller noget.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Politik

Indlæg af emo »

Jeg bliver sq hjemme. Har flyskræk...


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Når i ved rigtig meget om politik og hvad der foregår i Mellemøsten og hvad der skal gøres og hvad der er bedst og hvem er skurk og hvem er good guy bla bla bla bla hvorfor så ikke gøre noget ved det. Hvorfor ændrer i ikke verden til et bedre sted. Hvorfor stopper i ikke alt det her vanvid så vi kan leve i fred og ro.

I snakker og snakker og røven går... :P haha
God idé. Jeg pakker lige tasken og tager derned og fixer det hele. Hvem er med mig? Én for alle, alle for én. Eller noget.
Hey, hvis de har league pass dernede tager jeg mit apple tv med!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Politik

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Lopezzz skrev:Når i ved rigtig meget om politik og hvad der foregår i Mellemøsten og hvad der skal gøres og hvad der er bedst og hvem er skurk og hvem er good guy bla bla bla bla hvorfor så ikke gøre noget ved det. Hvorfor ændrer i ikke verden til et bedre sted. Hvorfor stopper i ikke alt det her vanvid så vi kan leve i fred og ro.

I snakker og snakker og røven går... :P haha
God idé. Jeg pakker lige tasken og tager derned og fixer det hele. Hvem er med mig? Én for alle, alle for én. Eller noget.
Hey, hvis de har league pass dernede tager jeg mit apple tv med!
Bare rolig, jeg har UnblockUS, så vi kan bare snyde Assad, al-Nusra og ISIS' internet-agenter til at tro vi sidder i DK og ser NBA, når vi rent faktisk er i gang med at bekæmpe dem allezusammen og gøre verden et bedre sted! Det er så en deal, vi tager afsted på fredag. Husk tandbørsten!

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Politik

Indlæg af Kubala »

Jeg siger bare herfra: "May the force be with you". Jeg har det ligesom emo; jeg har også flyskræk. I øvrigt skal jeg passe flygtninge her på Hovedbanegården, når I intensiverer kampene dernede.

Edit: Hvis nogle af jer har lyst til at kigge forbi Hovedbanegården i København, så kom ind til det lokale, som førhen var det gamle posthus(der opholder sig lige nu og til slut februar Røde Kors samt os Hovedbanegårdens frivillige), så kan I måske få jer et indblik samt engagere jer omkring flygtninge? Who knows. I kan i hvert fald få jer en snak, hvis det er.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:Så satiretegnere er "pikhoveder" og islamistiske massemordere "reagerer" bare? Også selvom bølgen af international, islamistisk terror startede længe før et par danskere formastede sig til at tegne Muhammed til en dansk avis? Eller hvordan skal det forstås?
Her tænkte jeg moderate muslimer. Du ved, langt langt langt langt langt langt langt størstedelen.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Politik

Indlæg af Brombi »

http://politik.tv2.dk/2016-01-28-pia-kj ... ke-tilbage

Kom nu lidt. Og folk spørger hvorfor deres retorik er med til at dele os op i to forskellige grupper, dem og os. Da Muhammed skulle tegnes som terrorist og med en bombe i turbanen (hvilket jeg egentlig er pisse ligeglad med efterhånden), skulle "de" (muslimerne) bare slappe af, det var jo satire, det var humor, "vi" skulle bare trække på smilebåndet.

Jeg vil altid føle mig anderledes i forhold til mine danske venner, ikke fordi jeg føler mig mindre dansk, men fordi jeg konstant skal mindes om det.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Pia K har aldrig nogensinde forstået ytringsfriheden. Hun har engang foreslået at indføre et forbud mod parabolantenner i Vollsmose, så man ikke kan se Al Jazeera og al Arabiya. Det siger det meste.

Hendes argument er angiveligt, at tegningen er med til at "yppe kiv i allerhøjeste grad". Det er præcis det samme argument som Jesni f.eks. fremfører imod Muhammedtegningerne. De skaber splid og provokerer milliarder af muslimer (må man forstå). Men man kan ikke kræve, at satire skal være fredeligt og formildende. Satire er dybest set latterliggørelse, og det er jo sjældent pænt.

The Guardian skal selvfølgelig ikke tilbagetrække deres tegning bare fordi visse politikere ikke kan tåle at blive gjort til grin. De må selvfølgelig gerne kritisere The Guardians tegning for at være propotionsforladt og historieløs, ligesom man gerne må kritisere Kurt Westergaards tegning for at gå over stregen, men at de vil bestemme The Guardians redaktionelle linje er naturligvis forkert. Ligesom det ville være forkert, hvis en flok vrede danskere satte den britiske ambassade i brand. Eller hvis den danske folkekirkes biskopper truede The Guardian-tegneren på livet, så han måtte leve under politibeskyttelse døgnet rundt. Eller hvis en dansk-brite pludselig angreb The Guardian-tegneren med en økse. Og så videre...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Politik

Indlæg af Jesni »

Flax_Generous skrev:De skaber splid og provokerer milliarder af muslimer (må man forstå).
Sød lille stikpille :D Du fjerner dog lige en vigtig nuance, som altid.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Politik

Indlæg af Flax_Generous »

Jesni skrev:
Flax_Generous skrev:De skaber splid og provokerer milliarder af muslimer (må man forstå).
Sød lille stikpille :D Du fjerner dog lige en vigtig nuance, som altid.
Hvad ville din reaktion være, hvis The Guardians satiretegning rent faktisk medførte bål og brænd og terroranslag? Ville du så mene, at den britiske tegner var et "pikhoved," som du så elegant formulerer det, fordi han krænkede "danskerne" og opildnede til konflikt?

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Politik

Indlæg af Luis Enrique »

Flax_Generous skrev: Satire er dybest set latterliggørelse, og det er jo sjældent pænt.
Hvor ville vi eksempelvis være henne, uden Martin Luthers satire og fornærmelser? - og han tog ikke just hensyn til folks religiøse følelser. En smagsprøve, desværre på engelsk:

http://ergofabulous.org/luther/

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster