Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

JonasV skrev:
phpBB [video]

(a blast from the past...)
Ha, jeg havde lige overset den der! Smukt. En af min kærestes venner satte den faktisk på til en fest forleden. Bagefter smed han den her på:
phpBB [video]


Og så tog han hjem. Jeg tror heller ikke, at nogen ville kunne toppe den komplet tilfældige combo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Ærgerligt at den nye arcade er så elektronisk. Fin sang men imo langt fra hvad de tidligere har leveret. Er virkelig bange for at James Murphy har haft for meget indflydelse på pladen. AF er bedst når de spiller som et orkester (masse "rigtige" instrumenter) - det er det der er deres lyd (sjæl) og det er det der fungerer live. Det må de ikke miste!

Det skal dog nok blive en udmærket plade selvom den er elektronisk præget. Indtil den kommer kan man feks nyde lidt townes van zandt ->
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Er det normalt er der hersker så generelt god musiksmag på et fodboldforum? Jeg ka' li' det.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Flax_Generous skrev:
JonasV skrev:
phpBB [video]

(a blast from the past...)
Ha, jeg havde lige overset den der! Smukt. En af min kærestes venner satte den faktisk på til en fest forleden. Bagefter smed han den her på:
phpBB [video]


Og så tog han hjem. Jeg tror heller ikke, at nogen ville kunne toppe den komplet tilfældige combo.
Haha, stærkt move!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Av av av, jeg er fan af Kiss Land! Fantastisk fulgt op på The Trilogy af The Weeknd. Han er stadig let at kende qua sin vokal, men det er alligevel nyt, da det er en del mere upbeat og tempofyldt end det mest på The Trilogy var. Især Adaptation er jeg tosset med.

phpBB [video]

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Av av av, jeg er fan af Kiss Land! Fantastisk fulgt op på The Trilogy af The Weeknd. Han er stadig let at kende qua sin vokal, men det er alligevel nyt, da det er en del mere upbeat og tempofyldt end det mest på The Trilogy var. Især Adaptation er jeg tosset med.

phpBB [video]

Fantastisk album, jeg havde fandme troet det ville falme og floppe i forhold til House of Balloons og Thursday (jeg var ikke så vild med Echoes of Silence).

Og jeg elsker at han sampler Portishead!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

En lidt mere dybere stemme, skrue en smule ned for musikken/melodien/lyden wtf det hedder, og den er lidt rar...
phpBB [video]
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:En lidt mere dybere stemme, skrue en smule ned for musikken/melodien/lyden wtf det hedder, og den er lidt rar...
phpBB [video]
Hvor er det KOL jeg elskede blevet af?! Var med helt fra starten og det piner mig at se hvad de er ved at udvikle sig til!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Har aldrig været fan af dem, ikke noget der nogensinde fangede mig.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Har aldrig været fan af dem, ikke noget der nogensinde fangede mig.

Deres 3 første plader var fremragende! Sydstats boogie når det er bedst om damer, druk, stoffer og slagsmål. Desværre faldt de i pengefælden da de begyndte og turnere med U2 og siden det er det gået ned af bakke. Og nu laver de så covers af robyn...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Musik

Indlæg af emo »

Synes da absolut ikke at det er negativt at lave covers, og så af Robyn. Covers er seje, og det er fedt at man kan vise sine egen måde at twiste på.

Det havde måske været en fejl at tage et anerkendt old-shcool nummer, laver en cover og gør sig til grin på den måde. Men at lave covers af en mainstream sang, er da fedt nok, :D .
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Synes da absolut ikke at det er negativt at lave covers, og så af Robyn. Covers er seje, og det er fedt at man kan vise sine egen måde at twiste på.

Det havde måske været en fejl at tage et anerkendt old-shcool nummer, laver en cover og gør sig til grin på den måde. Men at lave covers af en mainstream sang, er da fedt nok, :D .
Der må jeg så melde mig fuldstændig uenig. At KOL laver et cover af robyn er imo pinligt. Håber virkelig at de efter denne skive har tjent deres penge og derefter kan vende tilbage til deres basis - god sydstats rock.

Men hver sin smag :glad:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Musik

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu er jeg lige lidt fræk, ved at bede om en forklaring på hvori det pinlige består. Jeg kan simpelthen ikke få øje på det. De tager et solidt popnummer og fortolker det til et helt nyt nummer. Det er der da overhovedet ikke noget pinligt i? Jeg kunne forstå det hvis det helt samme nummer, bare med en anden vokal.

Man kunne mene at KOL bare vil tjene penge, men det kan jo rent faktisk også tænkes at de bare har rykket sig rent musikalsk. Se for eksempel på Arctic Monkeys. Der er virkelig langt fra lyden på Favourite Worst Nightmare til lyden på deres helt nye AM - og det er bare på 6 år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Musik

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Nu er jeg lige lidt fræk, ved at bede om en forklaring på hvori det pinlige består. Jeg kan simpelthen ikke få øje på det. De tager et solidt popnummer og fortolker det til et helt nyt nummer. Det er der da overhovedet ikke noget pinligt i? Jeg kunne forstå det hvis det helt samme nummer, bare med en anden vokal.

Man kunne mene at KOL bare vil tjene penge, men det kan jo rent faktisk også tænkes at de bare har rykket sig rent musikalsk. Se for eksempel på Arctic Monkeys. Der er virkelig langt fra lyden på Favourite Worst Nightmare til lyden på deres helt nye AM - og det er bare på 6 år.
Hverken robyn eller nummeret burde appellere til KOL. Det burde være så fjernt for dem at de aldrig ville komme i nærheden af det... Hvis de så gjorde som Josh homme med blurred lines og tog tykt pis på det så kunne jeg forstå det men hvorfor lave et cover af et simpelt pop nummer. Det giver imo ingen mening. Lav dog et cover af townes van zandt i stedet. Man laver tit covers fordi sangen er genial - det er robyns på ingen måder (imo).

Når vi så snakker om at udvikle sig så er det efterhånden tydeligt at KOL's fokus er på hittet mere end på udviklingen. AM har bevæget sig ja men de har ikke solgt ud. Man kan stadig se en rød tråd i deres musik. Den nye skive er et produkt af en længere udvikling. Brit rock -> ørknen (josh homme) -> LA = AM. Det er for mig at se en udvikling. KOL gik fra Because of the times til only by the night - kæmpe spring. De blev altså mere hit orienteret og pengene kom derefter.

En naturlig udvikling for KOL havde feks været en country retning (de har lavet lidt). Det havde virket naturligt og havde også givet caleb chance for at folde sin stemme ud. Men at gå fra black thumbnail til use somebody er imo et tegn på at man hellere vil tjene penge end udvikle sig i en bedre retning.
Senest rettet af Piquénbauer ons sep 11, 2013 10:05 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Piquénbauer skrev:Hverken robyn eller nummeret burde appellere til KOL. Det burde være så fjernt for dem at de aldrig ville komme i nærheden af det... Hvis de så gjorde som Josh homme med blurred lines og tog tykt pis på det så kunne jeg forstå det men hvorfor lave et cover af et simpelt pop nummer. Det giver imo ingen mening. Lav dog et cover af townes van zandt i stedet. Man laver tit covers fordi sangen er genial - det er robyns på ingen måder (imo).
Er det ikke lidt last decade at se pop som et skældsord? Jeg har i hvert fald svært ved ikke at blive en lille smule nævenyttig, når jeg læser hvor kategorisk du afskriver Robyn, og hvordan hendes musik ikke "burde appellere til Kings Of Leon.
Nu synes jeg tilfældigvis både godt om Robyn og Townes van Zandt - (og dele af KOLs materiale, i øvrigt) - og rent musikalsk er førstenævnte som udgangspunkt ikke meget mere simpelt skruet sammen end sidstenævnte. Eksempelvis bygger størstedelen af TvZ's sange på uhyre simple akkordstrukturer, ganske ligesom den mest gængse popmusik.

Personligt synes jeg det er forfriskende, at de vælger et nummer der huserer i en anden musikalsk boldgade end deres egen. Det formoder jeg de gør, fordi de synes Dancing On My Own er et fedt nummer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster