Politik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9366
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 954 gange
Blevet takket: 959 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 8:43 pm
Antimadridista skrev:
tirs maj 14, 2024 5:53 pm

Det kan være svært til tider at debattere med dig om ting som disse, for du kommer med så crazy udmeldinger!

Du tror lige så lidt på Vesten som på Rusland..ok!? Husker godt dine corona fortællinger, det må komme lidt derfra..
Tak for svaret men du behøver ikke at komme efter mig på den måde men svare på mit spørgsmål i stedet for eller komme med din forklaring uden at bruge mig som en målskive.

@Mésqueunclub har svaret med et lang indlæg uden at nævne mig.

Jeg vil høre jeres mening omkring krigen og hvad I tror der kommer til at ske i nærmere fremtid?
Min forklaring er åbenbart ikke god nok.

Der foregår helvedes masse negative ting mellem de store magter og deres allierede at man føler sig ikke mere sikkert nogen steder og derfor er jeg bekymret for fremtiden.
Putin er vist i gang til at opnår Hitlers status og Kineserne har det fint med det.
Deres militær magt vokser og vokser og deres soldater ligner ikke mennesker mere men robotter.
Plus deres befolkning er skide bange for regeringen. Specielt i Nordkorea, der er de som slaver allesammen.
Her i Vesten er billedet helt anderledes. Vi tager krigen ikke seriøst og tænker at det er bare en video vi ser på youtube men krigen er meget tættere på end vi tror det og meget kan gå galt i løbet af et døgn.
Og vi er slet slet ikke forberedt på at kæmpe. Vi tror ikke på at der vil ske noget overhoved.
Jeg håber at de snart finder en fredelig løsning før det er for sent.
Jeg er lidt ligeglad med hvordan andre brugere agerer ift dit skriv.
Der var klare paralleller til tifligere indlæg, derfor nævnte jeg dig.

Men enig ift fremtiden. Er også bekymret for den verden mine børn skal vokse op i.

Også enig i at vi har sovet og stadig snøvler gevaldigt og utilgiveligt i Vesten.

Som jeg har skrevet tidligere. Det eneste Putin frygter er muskler, stålfasthed og konsekvens, hvilket jeg håber et mere samlet vesten snart etablerer. Macron og Cameron begynder at vise vejen og håber vi snart ser deres våben brugt på russisk jord til at stoppe deres ‘helle’, og ødelægge deres opstillede enheder, våben og logistik. DET vil stoppe Putin, selvom de truer med atomvåben…det vil de aldrig gøre. De håber bare at vi i vesten vedbliver at pisse i bukserne over deres trusler

I øvrigt enig i Anders Fogh’s meldinger, hvis du har læst dem..?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
tirs maj 14, 2024 8:58 pm
Der var klare paralleller til tifligere indlæg, derfor nævnte jeg dig.

Men enig ift fremtiden. Er også bekymret for den verden mine børn skal vokse op i.

Også enig i at vi har sovet og stadig snøvler gevaldigt og utilgiveligt i Vesten.

Som jeg har skrevet tidligere. Det eneste Putin frygter er muskler, stålfasthed og konsekvens, hvilket jeg håber et mere samlet vesten snart etablerer. Macron og Cameron begynder at vise vejen og håber vi snart ser deres våben brugt på russisk jord til at stoppe deres ‘helle’, og ødelægge deres opstillede enheder, våben og logistik. DET vil stoppe Putin, selvom de truer med atomvåben…det vil de aldrig gøre. De håber bare at vi i vesten vedbliver at pisse i bukserne over deres trusler

I øvrigt enig i Anders Fogh’s meldinger, hvis du har læst dem..?
Klare paralleller? Her tænker du på konspirationsteorier omkring corona men det jeg skriver omkring krigen nu er slet ikke urealistisk.

Jeg er også mest bekymret for vores børns fremtid som aner ikke ret meget om krig når de har aldrig oplevet det. Forhåbentlig kommer de aldrig til at opleve det.

Du har ret angående Vestens tilbageholdenhed men hvad kan man gøre når vores syn på krigen er meget anderledes end i de kommunistiske lande.
Vi tror på evig fred mens kommunisterne tror på noget helt andet.

Jeg læste et kort indlæg fra Anders hvor han opfordrer alle EU lande i at bidrage med mere økonomisk støtte til militæret.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9366
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 954 gange
Blevet takket: 959 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Fogh melder også om luftforsvarssystemer opstillet på NATO grund, tæt på ukrainsk grænse, som således skal nedskyde de russiske missiler og derned beskytte ukrainsk infrastruktur og civile befolkning. Men det tør/vil? NATO sandsynligvis ikke…

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
tirs maj 14, 2024 10:40 pm
Fogh melder også om luftforsvarssystemer opstillet på NATO grund, tæt på ukrainsk grænse, som således skal nedskyde de russiske missiler og derned beskytte ukrainsk infrastruktur og civile befolkning. Men det tør/vil? NATO sandsynligvis ikke…
Ja ok, det skal man gøre fordi russerne gøre det samme. Jeg vil også placere luftforsvarssystemer i de lande der grænser med Rusland, specielt Finland og også Norge.
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Politik

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Jeg tror ikke på nogen af dem, hverken Rusland eller Vesten men jeg siger min mening omkring krigen i Ukraine.
Hvad er det helt præcist, du ikke tror på? Og hvorfra får du så din information? Det er jo det rene QAnon, det du udbasunerer her i tråden.
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Rusland er en stor magt og de er ikke til at lege med så hvis man giver dem hvad de vil stopper de med at slår mennesker ihjel. I hvert fald i en periode eller helt.
Baseret på hvad? Du ignorerede mit seneste indlæg, så jeg prøve lige igen: Putin er hyperekspansionistisk neo-imperialist. Han vil erobre og erobre. Giver du ham Donbass nu, så kan du godt være fuldkommen sikker på, at han bruger de næste tre år på at opruste og genopbygge og så går han efter resten af Ukraine på et senere tidspunkt. Hvordan i alverden kan du stille dig tilfreds med, at han stopper med at slå mennesker ihjel "i en periode?" Det er jo en helt ekstremt gakket udtalelse. Det skal stoppe fuldkommen, og det gør det ikke ved territoriale indrømmelser. Punktum.
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Men hvad tror I der kommer til at ske hvis I er klogere? Hvordan ender man det her galskab?
Klogere end hvem og på hvilket område? Det er jo altså ikke os, der pure nægter at tage information leveret af eksperter til vestlige medier for gode varer. Det er altså dig, kære ven.
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Alle verdens media lyver men jeg er begyndt at tror på at næsten hele Rusland støtter Putin 100%.
Vel gør de ej, og det er ærligt talt en lige dele umoden, ekstremistisk og konspiratorisk udtalelse. Prøv at blive et voksent menneske, kammerat. Det ville stensikkert klæde dig.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
ons maj 15, 2024 4:50 pm
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Jeg tror ikke på nogen af dem, hverken Rusland eller Vesten men jeg siger min mening omkring krigen i Ukraine.
Hvad er det helt præcist, du ikke tror på? Og hvorfra får du så din information? Det er jo det rene QAnon, det du udbasunerer her i tråden.
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Rusland er en stor magt og de er ikke til at lege med så hvis man giver dem hvad de vil stopper de med at slår mennesker ihjel. I hvert fald i en periode eller helt.
Baseret på hvad? Du ignorerede mit seneste indlæg, så jeg prøve lige igen: Putin er hyperekspansionistisk neo-imperialist. Han vil erobre og erobre. Giver du ham Donbass nu, så kan du godt være fuldkommen sikker på, at han bruger de næste tre år på at opruste og genopbygge og så går han efter resten af Ukraine på et senere tidspunkt. Hvordan i alverden kan du stille dig tilfreds med, at han stopper med at slå mennesker ihjel "i en periode?" Det er jo en helt ekstremt gakket udtalelse. Det skal stoppe fuldkommen, og det gør det ikke ved territoriale indrømmelser. Punktum.
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Men hvad tror I der kommer til at ske hvis I er klogere? Hvordan ender man det her galskab?
Klogere end hvem og på hvilket område? Det er jo altså ikke os, der pure nægter at tage information leveret af eksperter til vestlige medier for gode varer. Det er altså dig, kære ven.
Lopezzz skrev:
tirs maj 14, 2024 5:26 pm
Alle verdens media lyver men jeg er begyndt at tror på at næsten hele Rusland støtter Putin 100%.
Vel gør de ej, og det er ærligt talt en lige dele umoden, ekstremistisk og konspiratorisk udtalelse. Prøv at blive et voksent menneske, kammerat. Det ville stensikkert klæde dig.
Jeg siger hop og du spørger hvor højt.

MDCCCXCIX

Madameskrald
Indlæg: 1262
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 204 gange

Re: Politik

Indlæg af Madameskrald »

Nu må man da snart erkende, at man må maksimere ukrainernes chancer for succes på slagsmarken, og hvis det kræver angreb med vestlige våben i Rusland, så er det en del af pakken.
Deter det mig en f----- gåde, at man bare har accepteret, at Rusland kan have helle på eget i Rusland gennem 2 år!! - nu er både englæderne og USA på tide dog ved at vågne op, men det min 1 år for sent.
Og hvor er det også sløjt, at mange af DKs lovninger aldrig er blevet leveret, heriblandt Leopard 1 og F16. Hvor er den politiske gennemslagskræft ifht. at få valuta for pengene? Vores nationale politikere stod jo nærmest i kø for at lovprise disse initiativerne, da de blev taget - nu er der blot radiotavshed.

Og til sidst er det mig ubegribeligt, at man fra centralmagtens side i 2024 kan holde en kæmpe nation som Rusland i et så stærkt jerngreb... Det er lige dele imponerende og skræmmende, at der ikke nærmest er revolutionær tilstande.

Morgenens rant over - håber I får en vidunderlig dag/weekend, og god vind til Ukrainerne på slagmarken!

BobJylland
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Politik

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
ons maj 15, 2024 9:51 pm
Jeg siger hop og du spørger hvor højt.

Du er tabt bag livets vogn, kære ven. Du udviser jo igen og igen en fuldkommen eklatant mangel på gennemført grundlæggende dømmekraft med dine konspiratoriske og gakkede indlæg herind. Det er virkelig interessant, at forums moderatorer for længst tilsyneladende bare har accepteret stiltiende, at du bruger forum som platform til at udbasunere konspirationer, homofobi, racisme og så fremdeles.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
fre maj 17, 2024 7:08 am
Lopezzz skrev:
ons maj 15, 2024 9:51 pm
Jeg siger hop og du spørger hvor højt.

Du er tabt bag livets vogn, kære ven. Du udviser jo igen og igen en fuldkommen eklatant mangel på gennemført grundlæggende dømmekraft med dine konspiratoriske og gakkede indlæg herind. Det er virkelig interessant, at forums moderatorer for længst tilsyneladende bare har accepteret stiltiende, at du bruger forum som platform til at udbasunere konspirationer, homofobi, racisme og så fremdeles.
Du er problem, ok.
Det her er Off Topic tråd, politik, og politik er ikke en mands story. Her bliver vi/alle altid uenige. Jeg har mine teorier og hvis du ikke kan tåle det så bland dig uden om.
Det du gør er at aggressivt angriber alle der ikke følger din vej. Og du kommer med personlige angreb HVER GANG.
Hvad er dit problem? Må jeg ikke trække vejret eller eksistere?
Jeg er UENIG med dig i alt og sådan forbliver det så farvel og tak :thumbdown:
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 62
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Politik

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
fre maj 17, 2024 10:09 am
Hvad er dit problem? Må jeg ikke trække vejret eller eksistere?
Nu du nu selv spørger, så skal du også få det bramfrie svar: Mit problem er helt konkret, at det er mennesker som dig, der muliggør den slags misinformationskampagner, som typer à la Vladimir Putin, Milorad Dodik, Aleksandar Vučić, Donald Trump og så fremdeles så flittigt benytter sig af. Din uomtvisteligt konspiratoriske tilgang til hele tilværelsen er lige præcis dét, der fodrer de ekstreme politiske yderfløje, som ideelt set burde være fuldkommen irrelevante men som i stedet altså stortrives i denne postfaktuelle verden, hvor alt, også ellers tilsyneladende veletableret fakta, kan diskuteres.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
søn maj 19, 2024 9:59 am
Lopezzz skrev:
fre maj 17, 2024 10:09 am
Hvad er dit problem? Må jeg ikke trække vejret eller eksistere?
Nu du nu selv spørger, så skal du også få det bramfrie svar: Mit problem er helt konkret, at det er mennesker som dig, der muliggør den slags misinformationskampagner, som typer à la Vladimir Putin, Milorad Dodik, Aleksandar Vučić, Donald Trump og så fremdeles så flittigt benytter sig af. Din uomtvisteligt konspiratoriske tilgang til hele tilværelsen er lige præcis dét, der fodrer de ekstreme politiske yderfløje, som ideelt set burde være fuldkommen irrelevante men som i stedet altså stortrives i denne postfaktuelle verden, hvor alt, også ellers tilsyneladende veletableret fakta, kan diskuteres.
Hvad i alverden er det her for nogle hjernevaskede udtalelser? :wtf: :wtf:
Jeg synes ikke at du har det godt kammerat.

Informationerne har jeg fra TV2s hjemmeside/nyheder/seneste. Det er her jeg tjekker nyheder og en gang imellem tjekker jeg APNews hjemmeside som er verdens mest troværdige nyhedskanal.
Hvor har du dine informationer fra? Gpt chat måske?
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9366
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 954 gange
Blevet takket: 959 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Det er vist ikke kun TV2 og AP du læser Lopezzz, min dreng :glad: ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Antimadridista skrev:
søn maj 19, 2024 10:09 pm
Det er vist ikke kun TV2 og AP du læser Lopezzz, min dreng :glad: ;-)
95% ja, jeg sværger, og resten er youtube videoer med stærke beviser fra Israel og Rusland krigen.

Og nu mens vi skriver kan jeg læse på TV2 at Irans præsident er muligvis omkommet i helikopterstyrt. Det må være en stor nederlag for Putin.
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9366
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 954 gange
Blevet takket: 959 gange

Re: Politik

Indlæg af Antimadridista »

Putin handler bare med den næste psykopat i rækken, hos Irans mafiastyre..

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1137 gange
Kontakt:

Re: Politik

Indlæg af Lopezzz »

Det her kan man ikke læse nogen steder i de vestlige medier. Hvorfor?
Det er børn der bliver dræbt som om de betyder ikke en skid.

https://apnews.com/article/israel-pales ... abd284556e
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster