Musik

Her kan man skrive om alt mellem himmel og jord

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Nej, jeg fik ikke billet :sad:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Æv.
#jesuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10796
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 601 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Musik

Indlæg af PuyolErGud »

Mht. Beck havde der vist også været problemer. De havde fået solgt for mange billetter, så en del som havde købt billet, kunne ikke komme ind og se. Satme ærgerligt for de involverede..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Flot Tivoli.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Jeg vil nok beskrive min musiksmag som meget alsidig, og mine bedste koncerter har nok været alt fra Radiohead og Bon Iver til Jay-Z og Fastpoholmen. Men det er tydeligt at der er flere indie/rock/folk lyttere herinde end i forhold til f.eks. hiphop, og derfor lader jeg gerne den genre stå til jer, og samtidig tillader jeg mig at snakke mere om hiphop :D

Jeg tænkte lige at anbefale nogle af de udgivelser i 2015 som jeg har nydt mest. Der bliver udgivet SÅ meget lort så det gør helt ondt, så nu har jeg filtreret lidt og fundet mine yndlings.

Albums jeg har lyttet meget til og som jeg nok vil betegne som de bedste hiphop udgivelser hidtil i 2015, og som jeg klart vil anbefale alle andre at give et lyt:

Lil Dicky - Professional Rapper (Must)
Spoiler
Vis
Wow ny Eminem? Det er måske for tidligt at sige, men han kan fandme finde ud af at skrive nogle gode rim, måske fordi han er så ligeglad med at se lidt halv dum ud. Han har meget selvironi og hans teksterne er rimelig sjove. Hvis i hører Lil Dicky så gør jer selv tjenesten at hoppe ind på rapgenius og læs nogle af teksterne til hans sange.

phpBB [video]


phpBB [video]



Yeah, people acting like I ain't a fucking criminal
Like I ain't never doing dirt though
Probably cause the way I'm doing shit is clinical
But I've been putting in some work, brah
I see you looking at me cynical (stop looking at me)
I ain't fucking with your smirk, ho
We been doing shit despicable (no sleep)
But we just keep it on the low, for example
Walk in to the movie with my pants full
Twix, bag of chips, plus a snapple
Stealing all the shampoo's, from the hotel's pretty bathrooms
Cheating, I've been peaking in the classroom
Looking like a nice guy, 'til I take your motherfucking Wi-Fi
Torrent every single song in my library
Then I drive while very fucking high by everybody
While my lady licking my five inch dick
Vince Staples - Summertime '06 (Must)
Spoiler
Vis
Jeg har rålyttet til Summertime '06, og jeg er fandme blevet glad for det! Vince Staples har bare et fantastisk flow, som er så rytmisk så det næsten kan gå an til alle beats, og så er teksterne også bare så fede! Og produktionen er heller ikke dårlig, det er virkelig nogle lækre beats. Måske er det bare mig, men jeg føler lidt, at de er lidt g-funk/westcoast inspireret, men på en nymoderne og minimalistisk måde; highhat, snare og basgang (selvom der selvfølgelig er mange andre instrumenter og kor) - mener også at han er tilknyttet Def Jam. Andet vers på Señorita er i øvrigt for vildt!

phpBB [video]

phpBB [video]

phpBB [video]

phpBB [video]
Dr Dre - Compton: A Soundtrack
Spoiler
Vis
Denne kender folk vel efterhånden godt. Behøver vel ikke at sige så meget. Man skal selvfølgelig ikke forvente Dr. Dre fra 1999, og ikke samme stil. Men det er alligevel ret fedt. Ikke nok med at der er nogle rigtig fede produktioner, så er der selvfølgelig alle hans homies (Kendrick, Eminem, Snoop osv), men synes også at han gør det han plejer igen: Anderson .Paak er for vanvittig på den plade, og stort set alle sange med ham på er fucking fede.
Oddisee - The Good Fight
Spoiler
Vis
Et friskt pust i en tid hvor stort set alle rappere prøver at efterligne hinanden med kedelige beats, irriterende dovent flow osv. Det her er lidt mere organisk, hvor der er plads til at udtrykke sig. Og det gør han. Han er fra Maryland og er meget inspireret af East Coast rappere (A Tribe Called Quest!) og derfor bruger han naturligvis også meget tid på at sørge for at produktionen er organisk og rytmisk. Det er bare god musik!

phpBB [video]

phpBB [video]

Ghostface Killah - Sour Soul (sammen med BADBADNOTGOOD)
Spoiler
Vis
Okokokok det her er fedt. Det er Ghostface Killah fra Wu Tang der er teamet up med et jazz band (BadBadNotGood). Det fede er at hverken Ghost eller Jazz bandet har eksperimenteret med hinandens genre før, så dette er et modigt udspil. Jeg synes det passer ret godt sammen, og lidt ligesom Lupe og Oddisee, så er det dejligt instrumentalt og organisk.

Jeg er så vild med dette nummer. Ghostface's onde og hårde flow, jazz bandet og Danny Brown som lyder så flabet
phpBB [video]

Lupe Fiasco - Tetsou & Youth
Spoiler
Vis
Det er som om Lupe Fiasco ikke rigtigt har leveret noget super cool siden The Cool (2007), men fuck dette er en fed plade. Totalt organisk som han plejer, rigtige instrumenter hele vejen, fede og abstrakte tekster og super lækkert flow. Det er selvfølgelig en helt anden slags hip hop end eksempelvis Lil Dicky (selvom jeg er sikker på at han elsker Lupe).
Det fede ved Lupe er, at han er så ligeglad. Han rapper om ting som aldrig vil blive spillet i radioen, og dette nummer er iøvrigt slet ikke egnet til radioen, især ikke hvad angår længden:
phpBB [video]


boblere:
Big Sean - Dark Sky Paradise
A$AP - At.Long.Last.A$AP
Earl Sweatshirt . I don't like shit, I don't go outside
Kendrick lamar - Pimp a Butterfly
Alchemist - Israeli Salad (instrumentals)
Joey Bada$$ - B4.DA.$$

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Skulle lige til at brokke mig over at J.Coles 2014 Forest Hills Drive ikke var at finde blandt dine valg. Men så slog det mig, at det album er fra december sidste år. Så i stedet, salute Brombz!
Billede

Lækkert du har Lil Dicky på! Jeg ville nok skifte Lupe og Big Sean, så Lupe blev en bobler. Kan sige det kun er Oddisee og Alchemist der ikke er at finde på min ferie playlist!
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Musik

Indlæg af Brombi »

Bløddyret skrev:Skulle lige til at brokke mig over at J.Coles 2014 Forest Hills Drive ikke var at finde blandt dine valg. Men så slog det mig, at det album er fra december sidste år. Så i stedet, salute Brombz!
Billede

Thx bro :) Jeg synes selv at Forest Hills Drive er vanvittigt godt, og kunne sagtens have været på listen hvis det ikke var fra december. Det er helt klart oppe sammen med Good Kid Maad City imo.
Bløddyret skrev:Lækkert du har Lil Dicky på! Jeg ville nok skifte Lupe og Big Sean, så Lupe blev en bobler. Kan sige det kun er Oddisee og Alchemist der ikke er at finde på min ferie playlist!
Personligt synes jeg at Lupe har lidt mere at byde på end Big Sean, og så bliver jeg lidt hurtigere træt af hans sange. Synes f.eks. at I Don't Fuck With You bliver hurtigt for meget. Iøvrigt er det også tydeligt så meget bedre Lupes album bliver når man hører det på et godt anlæg!

Det er sgu en ret god debut af Lil Dicky hvis du spørger mig (han har haft et par mixtapes men det tæller ikke helt i forhold til studio album). Og så må du lige tilføje noget Oddisee på din playlist, det er for nice ;)

Bløddyret
Indlæg: 396
Tilmeldt: tors nov 27, 2008 7:29 pm
Geografisk sted: Aarhus
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: Musik

Indlæg af Bløddyret »

Brombi skrev:
Personligt synes jeg at Lupe har lidt mere at byde på end Big Sean, og så bliver jeg lidt hurtigere træt af hans sange. Synes f.eks. at I Don't Fuck With You bliver hurtigt for meget. Iøvrigt er det også tydeligt så meget bedre Lupes album bliver når man hører det på et godt anlæg!

Det er sgu en ret god debut af Lil Dicky hvis du spørger mig (han har haft et par mixtapes men det tæller ikke helt i forhold til studio album). Og så må du lige tilføje noget Oddisee på din playlist, det er for nice ;)
Kan huske jeg, ved et tilfælde, stødte på Lil Dicky's Ex-Girlfriend og White Dude. Jeg var solgt. Jeg har kun fået hørt Professional Rapper igennem en enkelt gang, men jeg regner med at høre det en del mens jeg er på ferie.

Vi kan sagtens blive enige om at Lupe er en dygtigere rapper, men jeg elsker Big Seans stil. Udelukkende derfor jeg ville bytte :lol: Blessed, IDFWY og One Man Can Change the World har kørt på repeat hos mig hele sommeren.
Summer of '14 wishlist:
- Oier Olazábal
- Franck Bagnack
- Edgar Ie
- Jean Marie-Dongou

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Best of 60's Rock playlist på Apple Music. Fandeme lækkert.
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9743
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Jeg var en tur forbi VoxHall i går til Woods + Waxahatchee. Der var ikke så mange folk, men ganske hyggeligt.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

Var Waxahatcee fede?
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9743
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: Musik

Indlæg af kklaus »

Jeg synes de gjorde det godt! Ikke nær så 'fint' som album-lyden, men en masse guitar-støj. På den gode måde. Enkelte gange var vokalen lidt ved at drukne i lydbilledet, men den gik aldrig helt under.

Woods var i øvrigt også glimrende. Lidt speciel lyd, de har, men god.
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Musik

Indlæg af JonasV »

Dagens vinylindkøb:

Mac DeMarco - Another One
Red House Painters - Ocean Beach (reissue)
Beck - Modern Guilt (bare for at gnide salt i mit eget sår)
Iron And Wine & Ben Bridwell - Sing Into My Mouth

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Musik

Indlæg af Flax_Generous »

kklaus skrev:Jeg var en tur forbi VoxHall i går til Woods + Waxahatchee. Der var ikke så mange folk, men ganske hyggeligt.
Vild nok dobbeltkoncert.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Musik

Indlæg af zqa »

JonasV skrev:Dagens vinylindkøb:

Mac DeMarco - Another One
Red House Painters - Ocean Beach (reissue)
Beck - Modern Guilt (bare for at gnide salt i mit eget sår)
Iron And Wine & Ben Bridwell - Sing Into My Mouth
Bum, nice. Hvor køber du vinyl henne?
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster