3/9 Osasuna - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:19 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:06 am
Jeg vil hellere se Atletic, sådan skal fodbold spilles.



10 berøringer på 10 sek, bum, bolden ligger i kassen. Imens har Frenkie ikke engang sluppet bolden endnu
10 berøringer, arh vel? Men måske skulle du bare se b-holdet, og lad andre se A-holdet? For Xavi er her, og jeg kan love dig for, at Frenkie også er på Xavis hold. Og han får lov til at spille, som han gør nu. Sidste sæson var han blandt de bedste, kigger man på ratingssite, ikke dig. Og indtil videre har han spillet godt i alle kampe.
Arh vel, hvad? At Frenkie tager ti berøringer hver anden gang, han har bolden, eller at Atletic scorer på ti berøringer?

Og, bare roligt, jeg så kampen ved siden af. Der var klasseforskel
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
man sep 04, 2023 12:24 am
EasyBuddhist skrev:
søn sep 03, 2023 11:53 pm
Hvis han skal spille i Barca, skal han lære at spille hurtigt, ikke det der med 10 berøringer, hver gang.
Altså, han skal da ikke spille hurtigt, bare for hurtighedens skyld, eller undgå 10 berøringer, bare for at spille den videre.

Hvad er meningen med at spille hurtigt videre til næste mand, hvis Barca-medspillerne ikke finder hullerne eller finder timingen i deres løb? Det er altså ikke kun FdJ som er skyldig her. Hvad er meningen med at berøre bolden en enkelt gang og spille videre, hvis modstanderen har lukket fuldstændig af og der ikke er plads til en dybdebold?

Det jeg ser som det gode ved FdJ er, at han dikterer tempoet i kampen. Han har evnen til at suge alt tempo ud af kampen, sådan så modstanderen går lidt i dvale, og derefter pludselig sætte en tempofyldt drive frem (med sit boldsikker løb) for at sætte modstanderens kæde lidt i koks, hvilket så giver noget plads til Barca.

FdJ er også en utrolig sikker station, som man altid trygt kan spille til, grundet hans utrolige boldkontrol.

Men ja, det er jo ikke hver kamp han er super god. Men ligefrem at kalde ham elendig er altså malplaceret.
Så snart Pedri er klar, kan det ikke gå hurtigt nok med at sende Frenkie på bænken, sådan som han spiller nu. Det ødelægger alt Barca's opspil, når bolden skal igennem ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:29 am
Det ødelægger alt Barca's opspil, når bolden skal igennem ham.
Ok.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kongen

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:26 am
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:19 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:06 am
Jeg vil hellere se Atletic, sådan skal fodbold spilles.



10 berøringer på 10 sek, bum, bolden ligger i kassen. Imens har Frenkie ikke engang sluppet bolden endnu
10 berøringer, arh vel? Men måske skulle du bare se b-holdet, og lad andre se A-holdet? For Xavi er her, og jeg kan love dig for, at Frenkie også er på Xavis hold. Og han får lov til at spille, som han gør nu. Sidste sæson var han blandt de bedste, kigger man på ratingssite, ikke dig. Og indtil videre har han spillet godt i alle kampe.
Arh vel, hvad? At Frenkie tager ti berøringer hver anden gang, han har bolden, eller at Atletic scorer på ti berøringer?

Og, bare roligt, jeg så kampen ved siden af. Der var klasseforskel
At du lyver. Selvfølgelig tager han ikke 10 berøringer. Lad os være ærlige. Du kan ikke lide Frenkie. Om han så havde scoret 1 mål og lavet en assist, havde du kritiseret ham. Du kan ikke lide ham, fordi Barca ikke spiller efter den måde, du vil have, de skal spille. I dag kokser Lewan en sukkerbold fra ham, og Yamal fik også en god bold fra ham, hvor Yamal ikke fik styr på den.

Problemet er, at alle herinde på et tidspunkt begynder at tro på det, du siger. Og der er allerede folk, der gør. Virkeligheden er, at Frenkie spiller godt, men det ændrer du på ved faktisk være helt ved siden af. Det ligner propaganda, hvis jeg skal være ærlig.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:26 am
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:19 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:06 am
Jeg vil hellere se Atletic, sådan skal fodbold spilles.



10 berøringer på 10 sek, bum, bolden ligger i kassen. Imens har Frenkie ikke engang sluppet bolden endnu
10 berøringer, arh vel? Men måske skulle du bare se b-holdet, og lad andre se A-holdet? For Xavi er her, og jeg kan love dig for, at Frenkie også er på Xavis hold. Og han får lov til at spille, som han gør nu. Sidste sæson var han blandt de bedste, kigger man på ratingssite, ikke dig. Og indtil videre har han spillet godt i alle kampe.
Arh vel, hvad? At Frenkie tager ti berøringer hver anden gang, han har bolden, eller at Atletic scorer på ti berøringer?

Og, bare roligt, jeg så kampen ved siden af. Der var klasseforskel
At du lyver. Selvfølgelig tager han ikke 10 berøringer. Lad os være ærlige. Du kan ikke lide Frenkie. Om han så havde scoret 1 mål og lavet en assist, havde du kritiseret ham. Du kan ikke lide ham, fordi Barca ikke spiller efter den måde, du vil have, de skal spille. I dag kokser Lewan en sukkerbold fra ham, og Yamal fik også en god bold fra ham, hvor Yamal ikke fik styr på den.

Problemet er, at alle herinde på et tidspunkt begynder at tro på det, du siger. Og der er allerede folk, der gør. Virkeligheden er, at Frenkie spiller godt, men det ændrer du på ved faktisk være helt ved siden af.
Jeg har altid forsvaret ham og har troet på ham lige siden starten. Men det er ved at være slut. Mange langt større spillere end Frenkie er kommet til Barca og fejlet. Det er intet tab at sende ham videre, hvis han ikke kan levere, sådan er fodbold
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:39 am
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:26 am
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:19 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:06 am
Jeg vil hellere se Atletic, sådan skal fodbold spilles.



10 berøringer på 10 sek, bum, bolden ligger i kassen. Imens har Frenkie ikke engang sluppet bolden endnu
10 berøringer, arh vel? Men måske skulle du bare se b-holdet, og lad andre se A-holdet? For Xavi er her, og jeg kan love dig for, at Frenkie også er på Xavis hold. Og han får lov til at spille, som han gør nu. Sidste sæson var han blandt de bedste, kigger man på ratingssite, ikke dig. Og indtil videre har han spillet godt i alle kampe.
Arh vel, hvad? At Frenkie tager ti berøringer hver anden gang, han har bolden, eller at Atletic scorer på ti berøringer?

Og, bare roligt, jeg så kampen ved siden af. Der var klasseforskel
At du lyver. Selvfølgelig tager han ikke 10 berøringer. Lad os være ærlige. Du kan ikke lide Frenkie. Om han så havde scoret 1 mål og lavet en assist, havde du kritiseret ham. Du kan ikke lide ham, fordi Barca ikke spiller efter den måde, du vil have, de skal spille. I dag kokser Lewan en sukkerbold fra ham, og Yamal fik også en god bold fra ham, hvor Yamal ikke fik styr på den.

Problemet er, at alle herinde på et tidspunkt begynder at tro på det, du siger. Og der er allerede folk, der gør. Virkeligheden er, at Frenkie spiller godt, men det ændrer du på ved faktisk være helt ved siden af.
Jeg har altid forsvaret ham og har troet på ham lige siden starten. Men det er ved at være slut. Mange langt større spillere end Frenkie er kommet til Barca og fejlet. Det er intet tab at sende ham videre, hvis han ikke kan levere, sådan er fodbold
Men han leverer. Du siger, han ikke gør. Sandheden er en anden. Det er jo ikke for sjovt, at han rates godt. Xavi spiller på en specifik måde og her har Frenkie en specifik rolle, hvor han gør det exceptionel godt. Du kan klage over Xavi, men ikke Frenkie. Han gør det, han skal i systemet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:43 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:39 am
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:35 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:26 am
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 12:19 am
EasyBuddhist skrev:
man sep 04, 2023 12:06 am
Jeg vil hellere se Atletic, sådan skal fodbold spilles.



10 berøringer på 10 sek, bum, bolden ligger i kassen. Imens har Frenkie ikke engang sluppet bolden endnu
10 berøringer, arh vel? Men måske skulle du bare se b-holdet, og lad andre se A-holdet? For Xavi er her, og jeg kan love dig for, at Frenkie også er på Xavis hold. Og han får lov til at spille, som han gør nu. Sidste sæson var han blandt de bedste, kigger man på ratingssite, ikke dig. Og indtil videre har han spillet godt i alle kampe.
Arh vel, hvad? At Frenkie tager ti berøringer hver anden gang, han har bolden, eller at Atletic scorer på ti berøringer?

Og, bare roligt, jeg så kampen ved siden af. Der var klasseforskel
At du lyver. Selvfølgelig tager han ikke 10 berøringer. Lad os være ærlige. Du kan ikke lide Frenkie. Om han så havde scoret 1 mål og lavet en assist, havde du kritiseret ham. Du kan ikke lide ham, fordi Barca ikke spiller efter den måde, du vil have, de skal spille. I dag kokser Lewan en sukkerbold fra ham, og Yamal fik også en god bold fra ham, hvor Yamal ikke fik styr på den.

Problemet er, at alle herinde på et tidspunkt begynder at tro på det, du siger. Og der er allerede folk, der gør. Virkeligheden er, at Frenkie spiller godt, men det ændrer du på ved faktisk være helt ved siden af.
Jeg har altid forsvaret ham og har troet på ham lige siden starten. Men det er ved at være slut. Mange langt større spillere end Frenkie er kommet til Barca og fejlet. Det er intet tab at sende ham videre, hvis han ikke kan levere, sådan er fodbold
Men han leverer. Du siger, han ikke gør. Sandheden er en anden. Det er jo ikke for sjovt, at han rates godt. Xavi spiller på en specifik måde og her har Frenkie en specifik rolle, hvor han gør det exceptionel godt. Du kan klage over Xavi, men ikke Frenkie. Han gør det, han skal i systemet.
Hvad har han leveret? Han har intet gjort for Barca i den tid, han har været her. Han er ikke vigtig og Barca kan nemt klare sig uden. Ligeså med Xavi, hvis han ikke opper sig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Fuck fuck fuck :twisted: :twisted: jeg vågnede på sofaen i stuen og har kuk set de første 30 min af kampen... ringer til chefen og melder mig syg.
MDCCCXCIX

spegepolse
Indlæg: 88
Tilmeldt: søn jan 04, 2015 10:45 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af spegepolse »

Frenkie er den eneste som bryder kæderne. Han leverede da også en del sukkerbolde.
Det er resten af midtbanen der ikke hænger sammen.
Gavi er en kriger, men er ofte helt fejlplaceret.
Barca spiller uden decideret venstre kant

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
søn sep 03, 2023 11:58 pm
EasyBuddhist skrev:
søn sep 03, 2023 11:53 pm
Kubala skrev:
søn sep 03, 2023 11:45 pm
EasyBuddhist skrev:
søn sep 03, 2023 11:42 pm
Kubala skrev:
søn sep 03, 2023 11:37 pm
EasyBuddhist skrev:
søn sep 03, 2023 11:35 pm
Nej, nej. Den skal Gavi have; MOTM. Han er konge. Frenkie er forfærdelig.
Den dag Frenkie spiller en førstegangsaflevering, så skal jeg tage ham med i mine overvejelser. Indtil da, er han elendig.

Gavi er den eneste i dag, der kunne kunsten, Yamal forsøgte lidt, Gündo ligeså. Det hjælper bare ét fedt, når resten spiller som en pose nødder. Barca har den langsomste boldomgang i la liga og selv Gündo er rystet over manglen på tempo.
Han er konge. Bare rolig. Konge. Frenkie er forfærdelig. Men gang på gang er han en af de bedste. Men igen, forfærdelig, så det. Jeg tager dig ikke længere seriøs vedr. Frenkie, sorry.
Så lad være at kommentere. Barca spiller gang på gang elendigt, men Frenkie er en af de bedste, problemet er bare, han er en stor del af årsagen til, de spiller elendigt, altså er han elendig :idea:
Nogen skal holde dig op på alt det omkring Frenkie. Nej, han er ikke årsagen til det. Det er noget, du vil have, at det skal være. Han spiller i et system, hvor han spiller godt. De andre spiller dårligt i det system. Du kan ligeså godt vænne dig til det system. Men det har vi snakket om.
Jeg er ligeglad med Frenkie. Han kan være den han vil for min skyld, bare han ikke er det i Barca. Hvis han skal spille i Barca, skal han lære at spille hurtigt, ikke det der med 10 berøringer, hver gang. Hvis ikke, så vil jeg hellere se på nogen, der KAN og herunder hver eneste midtbane spiller på la masia. Frenkie spille ringe og han har gjort det længe. Denne sæson er helt klart sidste chance for ham og hvis ikke det kommer, så kan han tage Xavi og Lewa i hånden på vej ud. Handskerne er taget af i denne sæson, no more mr. nice guy. Jeg vil se fodbold, ikke boldskubberi
Så må du blive skuffet. Frenkie spiller fantastisk. Bare ikke som du vil have det. Men som træneren vil. Det er det allervigtigste. Heldigvis bliver jeg bekræftet i det af ratingssite osv. Boldskubberi er Romeu god til. Det samme med Gavi osv. Frenkie kan drible og skabe chancer.
Du kan vel være enig i, trods alt, at al den boldvarmen gør, at ting går i stå. Samtidig kan det sandsynligvis bevirke at evt løb fra medspillere etc, stoppes af at folk ved at Frenkie IKKE spiller den hurtige og/eller dybe.

Det handler om hvad man vil ha’. Du mener jo så at han spiller godt, fordi han åbenbart gør som Xavi ønsker.

Det er rart at man kan spille ham og have næsten sikkerhed for at bevare bolden. Men ting går i stå.

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Ialocin »

Frenkie har været den ubestridte bedste spiller for os i sæsonen. Men han er åbenbart blevet syndebuk, fordi han holder i bolden engang i mellem. Hvilken Xavi og Busquets i øvrigt også var dygtige til, når der skulle tages lidt tempo ud af kampen. Ofte i situationer, hvor vi bliver presset hårdt, og smider dumme bolde væk. Men jaja. Det må jo være Frenkies skyld, at vi ikke har en eksisterende offensiv, eller at Romeu laver fejl på fejl. Gavi bidrager i øvrigt ikke med meget andet end fight på den kant. Frenkie skaber langt mere fra hans dybdeliggende position.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Lidt ærgerligt at denne Jong debat skal være så sort/hvid og skarpt optrukket.

Jong er en spiller med mange evner og klart en værdifuld spiller, potentielt også for Barca. Men rigtig meget spil kommer pt til at gå igennem ham og hele det opbyggende spil hvor der skal findes offensive løsninger og nedbrydes forsvar, går primært gennem ham.
Han tager mange raids og stopper meget op og holder på kuglen. Det kan der ikke være 2 meninger om. Det kan man jo se. Jeg har ikke tjekket div stats, men han har vel bolden minimum så meget som Messi havde den!

Når han gerne vil drive bolden frem eller snurre lidt rundt, så bliver spillet bare langsommere, omstillinger bliver ikke gennemført lige så hurtigt som det kunne. Og han dribler ikke specielt godt, han driver og qua sin fart, glider han nogen gange forbi sin modstander.

Jeg kan godt se ham have en vigtig rolle. Lige nu syntes jeg simpelthen bare hans rolle er for dominerende.

Ift Bussi, så spiller Jong ikke DM, mens Xavi ikke konsekvent drev bolden og selvom meget gik gennem ham, var han også ofte hurtig til at slippe den igen eller lave en dyb/offensiv stikning.

Men ja, Xavi ønsker vel at han tager al det ansvar som han gør og må jo have sine ideer med det. Jeg syntes måske bare ansvaret skal veksles noget mere end pt.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7214
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1881 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Men ja, Xavi ønsker vel at han tager al det ansvar som han gør og må jo have sine ideer med det. Jeg syntes måske bare ansvaret skal veksles noget mere end pt.
Lige præcis dét, set herfra, er det store mysterium. Hvad er det Xavi vil med holdet?
Hvis det er dén type fodbold, han vil spille, synes jeg det er svært ikke at komme til at kede sig. Jeg forventer ikke at vi spiller champagnebold hele tiden, men det, der præsteres nu, er godt nok ikke fedt at se på.

Er i øvrigt enig i at de Jong holder for meget på kuglen, men det er ude på sidelinjen, vores reelle problem er.

Tilgang af Cancelo og Felix vil givetvis give et løft, vil indtil videre beholde Ja-hatten på, selvom den strammer lidt.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Narrativet om, at Frenkie mister bolden meget holder ikke rigtigt(0.8 i Dispossessed pr. kamp gennem hele karrieren); det er utrolig lavt. Gavi mister bolden mere(1.2). Frenkie har også lav bad ball control gennem hele karrieren (0.9); det er også lavt. Gavi har 1.6. Læg så, hvor meget de dribler til; Frenkie 1.6 gennem hele karrieren, mens Gavi på 1.1.

Med andre ord er Gavi mere en risiko for defensiven, og det på basis af, at han ikke udfordrer ligeså meget. At han er kant, giver ingen mening, da han ikke udfordrer nok. I denne sæson indtil videre er der ingen tal på Gavis key passes. Frenkie derimod har 1.8 i key passes, så jo, han skaber chancer. Det samme kan man ikke sige om Gavi.

Ini og Xavi bremsede også spillet til tider. Frenkie er en kombination af de to. Dribler og bryder gennem linjerne, og tager bolden til sig og prøver at skabe chancer ved dybe afleveringer. I går havde han mindst to sukkerbolde, der desværre endte i ingenting.

Det der er vigtigt, er måden, Xavi vil spille, og her er Frenkie god. Han gør det, han skal. Havde Xavi rigtig dygtige kantspillere, der kunne udfordre, ville historien være en anden.
Senest rettet af Kubala man sep 04, 2023 11:42 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster