20/8 FC Barcelona - Cádiz

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af ladislau »

Fem midtbane folk bliver lidt for meget, især når vi ikke er mere tålmodige men stadig slår indlæg alligevel.
Hvis Balde spiller wing eller wingback uden anden nævneværdig hjælp på Venstre siden, så bliver det jo 95 pct indlæg.
Vi skal imo pinedød spille med en wing eller angriber på venstrekanten. Det her er for en-dimensionelt, og lukke simpelthen for midtbanens spil muligheder. Det frustrerer mig en del.

På den positive front, er det modigt ned De Jong i midterforsvaret i de her kampe. Det fungerede ret så godt. Cadiz’s 2 største chancer var ret beset personlige fejl af Balde og AC.
Jeg var også helt vild Gavis præstation. Han var her og der og alle vegne, og mit lyspunkt i den første times ørkenvandring.

Som en anden bruger er inde på, så blev Romeu lidt overflødig. Det er lidt dobbelt konfekt med både Romeu og De Jong synes jeg. Når Gavi tilmed er i sit arbejdsraseri, så kan nyindkøbet spares til en anden type modstander.

Gundogan og Pedris mål var en befrielse, men derudover synes jeg også de har lidt den samme rolle, og vi er tilbage til de begge mangler nogle foran sig. De skal bruge løb og spilmuligheder for at komme til deres ret.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Kubala »

Man bliver jo nødt til at spille med fire midtbanespillere, når man både indhentede Romeu og Gundogan. Spørgsmålet er så, om Gavi ikke bliver taberen i det lange løb ift. at starte inde, når midterforsvaret er fuldtalligt. Frenkie, Pedri, Gundogan skal jo spille. Romeu er købt som Bussis afløser, så hvor er pladsen til Gavi?

Xavi prøver at spille ligesom Peps City, men spillertyperne passer bare ikke til det. Gavi og Pedri er ikke Foden og Grealish. Og jeg personlig synes også, at det var unødvendigt med Gundogans tilgang, da han helt sikkert vil være en starter og ikke en rotationsspiller. Det havde givet mening, hvis man hentede en rotationsspiler, for så havde man Frenkie, Gavi, Pedri plus Romeu og en rotationsspiller. Nu har man 5 midtbanespillere, der alle skal starte inde.

I øvrigt bliver både Pedri og Gavi overflødige lige nu i den nye opstilling.
Senest rettet af Kubala man aug 21, 2023 3:36 pm, rettet i alt 2 gange.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af sorens »

Filten skrev:
man aug 21, 2023 12:36 pm
Jeg synes der er fremskridt. En xg på over 3 betyder jo at vi burde have scoret en mere end vi gjorde.

Moderne hold er bare bedre til at ødelægge spillet end de var for 10 pr siden.

Hvis vi havde scoret på chancerne i starten kunne det være blevet en Walk in the park.
Så du kampen? vi spiller elendigt.
Det var elendigt i perioder - men der var også perioder hvor der var godt spil. Ikke super men faktisk ret godt. Primært når polakken ikke var i nærheden af bolden :) Og det skete en del gange. De burde bestemt have scoret flere mål end de 2. Og hvis de havde gjort det var snakken nok også end del anderledes. Men man får da lange "boller" af at se Lewa jagte en stikning/indlæg han tydeligvis er blevet for langsom til. Hans eneste reelle positive aktion var vel at få stanget bolden videre til Ferran til 2-0. Sekvenserne hvor spillet det flyder, pasningerne sidder i skabet, løbende bliver lavet osv. er dog stadig for korte - også til for alvor at sætte modstanderen under pres.

Yamal tilstedeværelse på banen ligger i den grad op til andre spilmønstre end det vi har været vant til med Raphinha og Dembele. Hans spilintelligens er lysår bedre end Dembeles, boldkontrollen er bedre end begge og han spillede en relativ fri rolle ift. Raphinha og Dembele. Da Abde og Fati kom på banen åbnede det også op for spil-konstellationer, da Fati jo også tager en betydelig mere fri rolle. Og man anede tegningen til nogle nye trekanter (men ja de er ikke Xavi, Iniesta og Messi).

1-0 målet er jo noget af det vi alle sammen (tror jeg) har sukket efter. Hurtigt kombinationsspil i de små rum, et eller flere dybdeløb fra de forskellige offensive spillere og en skarp stikning. Det er i den grad noget holdet har kvaliteterne til - med forskellige opstillinger - men som de ikke har praktiseret nok. Også offside-målet hvor Fati er akkurat på den forkerte side.

Der skal stadig finpudses på tingene. Et meget sigende eksempel mod Getafe var da Abde og Balde jagtede den samme høje bold ned i det venstre hjørne, hvorefter de miskommunikerede og mistede bolden - fuldstændig uprovokeret. Der er desværre ikke nok ,der er indforstået på holdet og her er det særligt at træner-teamet har en stor opgave foran sig. Der burde være noget - mere - der fungerede nærmest på instinkt for holdet. Jeg tror det kommer. Bare ikke med Lewa :)

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af sorens »

Blev der i øvrigt ikke eksperimenteret lidt mere end normalt. Altså ift. når Xavi sidder på bænken. Særligt med Abde -> Balde, Fati -> Gavi og hvor Yamal stadig var på højrekanten. Det kan også være noget jeg bilder mig ind fordi jeg efterhånden har fået et bestemt billede af Xavi: at han er for forsigtig.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af sorens »

ladislau skrev:
man aug 21, 2023 2:45 pm
Fem midtbane folk bliver lidt for meget, især når vi ikke er mere tålmodige men stadig slår indlæg alligevel.
Hvis Balde spiller wing eller wingback uden anden nævneværdig hjælp på Venstre siden, så bliver det jo 95 pct indlæg.
Vi skal imo pinedød spille med en wing eller angriber på venstrekanten. Det her er for en-dimensionelt, og lukke simpelthen for midtbanens spil muligheder. Det frustrerer mig en del.

På den positive front, er det modigt ned De Jong i midterforsvaret i de her kampe. Det fungerede ret så godt. Cadiz’s 2 største chancer var ret beset personlige fejl af Balde og AC.
Jeg var også helt vild Gavis præstation. Han var her og der og alle vegne, og mit lyspunkt i den første times ørkenvandring.

Som en anden bruger er inde på, så blev Romeu lidt overflødig. Det er lidt dobbelt konfekt med både Romeu og De Jong synes jeg. Når Gavi tilmed er i sit arbejdsraseri, så kan nyindkøbet spares til en anden type modstander.

Gundogan og Pedris mål var en befrielse, men derudover synes jeg også de har lidt den samme rolle, og vi er tilbage til de begge mangler nogle foran sig. De skal bruge løb og spilmuligheder for at komme til deres ret.
Han medvirkede vel stadig til at skabe stabilitet og et kreativt arbejdsrum for særligt Pedri og Gundogan (og til dels FdJ). Han er jo ikke en dybtliggende kreatør. Men skal netop være med til at skabe de muligheder for sine medspillere. Så han vil vel ofte virke overflødig.

Gavi arbejder stort set altid godt - er en fantastisk genpresspiller. Men han skal arbejde med sit offensive output. Barca fik for lidt ud af at Gavi og Yamal sammen. Særligt taget i betragtning af at Yamal faktisk spillede en ret god kamp. Gavi bød ikke nok op til dans.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af PeterPedal »

sorens skrev:
man aug 21, 2023 3:29 pm
Blev der i øvrigt ikke eksperimenteret lidt mere end normalt. Altså ift. når Xavi sidder på bænken. Særligt med Abde -> Balde, Fati -> Gavi og hvor Yamal stadig var på højrekanten. Det kan også være noget jeg bilder mig ind fordi jeg efterhånden har fået et bestemt billede af Xavi: at han er for forsigtig.
jeg tror ikke, at Hr. Hernandez på sidelinien gjorde noget som helst uden at det var dikteret af eller godkendt af Hr. Hernandez på tilskluerpladserne
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af DrGink »

Filten skrev:
man aug 21, 2023 12:36 pm
DrGink skrev:
man aug 21, 2023 12:12 pm
Norbit skrev:
man aug 21, 2023 9:28 am
DrGink skrev:
søn aug 20, 2023 11:39 pm
Altså jeg er faktisk sådan ok tilfreds.

Der var billede af noget der kunne fungere. Hvis Lewa og Pedri havde scoret på deres chancer i første halvvej, så tror jeg vi havde tænkt det var fint.

Vi dominerer dem totalt i possession: 75 mod 25, og ligeledes i Xg. De forsøgte intet andet end at ødelægge kampen.

En par stykker underpræsterede lidt i dag:
Pedri: på trods af scoring, synes jeg han faldt ud af kampen og skulle have været bedre med hovedet i 1. halvej efter yamals sukkerbold.
Oriol: Jeg forstod ikke helt hans rolle. Den virkede unødvendig, når cadiz stod så dybt. Hellere en ekstra boldspiller.

Derimod synes jeg både Yamal og FdJ fik vist hvad de kan. Yamal laver jo den der uadskruede aflevering ind i feltet ligeså godt som raphinha, og man kan bare se bolden klistrer til hans fødder. Derudover er det spændende at se FDJ bringe bolden ud af forsvaret. Det er helt klart en mulighed mod de "små" hold.

Det er jo ikke sådan slutproduktet er og siger intet om hvordan vi kommer til at klare os mod store hold, men med en lidt ny tilgang mod et hold der ødelægger kampen, så synes jeg faktisk det var ok, med det var en dårlig midterste time.
Modsat dig, så er jeg langt fra tilfreds. Vi skal kunne køre de her hold over. Cadiz havde chancer i 1.halvveg til at komme foran, så ville det være fuldkommen op ad bakke. Vi kan ikke regne med at alle modstandere vil spille fodbold, derfor skal Xavi have en klar plan om hvordan man bryder de her hold op. Det virker til at vores plan mere og mere bliver at finde vores kanter/backer og så slå indlæg mod Lewandowski. En mand som igen er helt ved siden af. Gavi, Lewandowski, Romeu var overflødige i dag. Langt hellere Abde, Fati og Torres på banen.
Jeg synes der er fremskridt. En xg på over 3 betyder jo at vi burde have scoret en mere end vi gjorde.

Moderne hold er bare bedre til at ødelægge spillet end de var for 10 pr siden.

Hvis vi havde scoret på chancerne i starten kunne det være blevet en Walk in the park.
Så du kampen? vi spiller elendigt.
Ja jeg så den. Og jeg medgiver gerne det overhovedet ikke var perfekt. Men jeg synes det var ok. Det er en helt ny start 11’er, der dog næppe bliver brugt i de store kampe.

I bagklogskabens lys ville jeg nok gerne have haft fati som indvendig angriber på venstre side og så ingen oriol. Det ville give lidt mere vertikalitet og bevægelse uden bold.

Jeg synes kampen kan klassificeres som: sikkert bestået, men heller ikke mere end det.

De helt store Barca hold løb altså også tiltider ind i modstandere de først fik lirket op til sidst.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Barca80 »

PeterPedal skrev:
man aug 21, 2023 2:22 pm
Men de spillere vi har nu er bare ikke de samme spillere som vi havde før. Og vi må acceptere, at vi ikke kan forlange det samme af dem.
Nej, nej, nej og atter nej.

Vi skal ikke tale holdet ned. Det nuværende hold består af rigtig, rigtig mange høj klasse spillere.

Du har en world class målmand i form af Ter Stegen, som er verdens bedste med fødderne.

Du har en forsvarsklippe som Araujo, som minder om Puyol. Samt en AC som kan sammenlignes med Pique ift. spil fra bagerste rækker.

Derudover har du triple vinderen Gündogan, samt klasse midtbanespillere som Pedri og FdJ, som i den grad er i stand til at spille tiki taka. Måske ikke på niveau med Iniesta og Busquest prime niveau, men heller ikke langt fra.

Du har en lynhurtig back som Balde, samt nogle wing spillere som kan lidt af hvert. Og mange andre gode spillere.

Det er altså nogle virkelig fantastiske spillere i truppen - netop DERFOR forventer man altså langt bedre spil på banen end den som Xavi levere fra sidelinjen :?

Jeg forventer ikke at vi vinder Champions League hver sæson, men forventer langt mere end Xavis kedelige 1-0 sejre. Xavi har mere end rigeligt i truppen til at levere varen, han mangler bare bevise at han har kompetencerne til det.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Hristo »

Har lige set to minutters highlights af Lamine Yamal fra i går, hvor jeg kun havde mulighed for at se de sidste 25 minutter.

Hold nu fast et talent.

Laver flere klasseindlæg.
Dribler direkte forbi modstander, som laver KLART straffe.
Ligner i det hele taget bare en spiller med større fodbold-IQ og et repertoire, der topniveaumæssigt allerede er på niveau med både Dembele og Raphinha.
Shit en juvel.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af PeterPedal »

Barca80 skrev:
man aug 21, 2023 4:03 pm
PeterPedal skrev:
man aug 21, 2023 2:22 pm
Men de spillere vi har nu er bare ikke de samme spillere som vi havde før. Og vi må acceptere, at vi ikke kan forlange det samme af dem.
Nej, nej, nej og atter nej.

Vi skal ikke tale holdet ned. Det nuværende hold består af rigtig, rigtig mange høj klasse spillere.

Jeg kan da kun opfordre til, at du læser mit indlæg igen ... jeg taler ikke holdet ned. Jeg skriver, at det ikke er de samme spillere vi har nu, som vi havde dengang. Og at holdet ikke fungerer lige så godt, som det gjorde dengang ... og det må du hjertens gerne være uenig i.

:-)
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Barca80 »

PeterPedal skrev:
man aug 21, 2023 4:30 pm
Jeg kan da kun opfordre til, at du læser mit indlæg igen ... jeg taler ikke holdet ned. Jeg skriver, at det ikke er de samme spillere vi har nu, som vi havde dengang. Og at holdet ikke fungerer lige så godt, som det gjorde dengang ... og det må du hjertens gerne være uenig i.

:-)
Jeg beklager hvis du føler at jeg har misforstået dig. Men du fik det til at lyde som om, at Barca ikke kan spille flot og tilfredsstillende fodbold længere, fordi vi ikke har de samme gode spillere som dengang.

Ja vi har ikke de samme spillere længere, men det er da ikke mangel på gode eller egnet spillere, at vi spiller kedeligt fodbold og får yderst smalle sejre. Vi burde spille langt bedre fodbold med spillere som fx Ter Stegen, Araujo, AC, Balde, Gündogan, Pedri, FdJ m.fl. Der er nogle virkelig stærke spillere i truppen. Min pointe er, at fokus bør snarere være på Xavis kompetencer frem for spillernes. Det bedste Xavi ofte leverer er pragmatisk fodbold med super mange indlæg.

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Iniesta007 »

Barca80 skrev:
man aug 21, 2023 4:41 pm
PeterPedal skrev:
man aug 21, 2023 4:30 pm
Jeg kan da kun opfordre til, at du læser mit indlæg igen ... jeg taler ikke holdet ned. Jeg skriver, at det ikke er de samme spillere vi har nu, som vi havde dengang. Og at holdet ikke fungerer lige så godt, som det gjorde dengang ... og det må du hjertens gerne være uenig i.

:-)
Jeg beklager hvis du føler at jeg har misforstået dig. Men du fik det til at lyde som om, at Barca ikke kan spille flot og tilfredsstillende fodbold længere, fordi vi ikke har de samme gode spillere som dengang.

Ja vi har ikke de samme spillere længere, men det er da ikke mangel på gode eller egnet spillere, at vi spiller kedeligt fodbold og får yderst smalle sejre. Vi burde spille langt bedre fodbold med spillere som fx Ter Stegen, Araujo, AC, Balde, Gündogan, Pedri, FdJ m.fl. Der er nogle virkelig stærke spillere i truppen. Min pointe er, at fokus bør snarere være på Xavis kompetencer frem for spillernes. Det bedste Xavi ofte leverer er pragmatisk fodbold med super mange indlæg.
Man skal jo passe på at blande sig mellem 2 kamphaner herinde...smiler.
Men det spillerne ( og Xavi) leverer lige nu er ikke Barca værdigt :sick: .
Jeg har heldigvis set dem spille fantastisk fodbold gennem årene, men det pasningsspil som Xavi selv var med til er jo væk :thumbdown:
Indlæg...indlæg og flere indlæg, og når så Lewa mfl. er helt fra den er det jo ikke løsningen.
Frygter virkelig det bliver en ørkenvandring og så på et halvfyldt stadion uden stemning!
Nå håber ikke jeg får ret, men Xavi må kigge sig selv i spejlet. For som andre herinde skriver: Han har fået de spillere han gerne ville have :crazy:.
Take care Culers.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Madameskrald »

Spillet er alt for stillestående… hvor er spillerne, der kan og skal skabe vertikalitet bag Lewan? Det er ikke en naturlig rolle for hverken Pedri, Gundogan eller Gavi, og Yamal + Balde er klistret til kanterne.

Ikke så mærkeligt, at Lewan har det svært - for vores kompakte modstandere for lov til at komprimere spillet på 20 meter af banen. Altså skal vi spille i små rum meget hurtigt, og fuldtstændigt modsat heraf er kampene fyldt med langsomt pasningsspil i store sikre trekanter…

Taktisk skal der skabes rum + spilmuligheder med løb uden bold, og forskellige spiltyper. Men vi stiller med De Jong, Romeu, Gavi, Pedri og Gundogan, der overordnet set minder alt for meget om hinanden.

Det var eddermame overraskende at se, hvor mange gange bolden bliver spillet i fødderne på en midtbane spiller på kanten af feltet, der ikke var retvendt, og som forsøger at holde i den - hvad præcist vil man vinde på det, og hvem af vores spiller, kan få noget produktivt ud af det? Hvor mange gange når man reelt ned bag forsvaret på kanterne - hvor er overtalsspillet/kombinationspillet, der skaber det?
Kampene giver mange flere spørgsmål end svar - vi fik dog 3 point, og Xavi lidt ro!

Problemet er taktisk og ikke mangel på grundkompetencer hos spillerne.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Dytrax »

Problemet er taktisk og ikke mangel på grundkompetencer hos spillerne.



Jeg er enig, den hviler på Xavi og han har efterhånden haft tid til - i det mindste - at kunne vise én eller anden form for princip, der skal spilles efter.
Er endnu på Team Xavi, men vil også gerne se noget snart, det er, trods alt, underholdende fodbold, der først og fremmest gør at man uge efter uge indtager pladsen foran kukkassen.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af sorens »

Fin tråd med gennemgang af noget relevant statistik og konklusioner.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster