24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

The spanish media will probably attack him anyway. "Dembélė didn't score until he was subbed on".

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Spam.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Nope. Bare guldkorn fra Twitter.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det siger en del.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Om?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor du skriver som du gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Okay.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men altså så ved vi da at man har taget “Ronaldo-taktikken” til sig og spammer efter et mål. Så må vi andre jo bare gøre det når suarez scorer eller Valverde laver en god indskiftning (som i går feks).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:
Vi har tabt point i en kamp, hvor vi startede med alle 4 og det var 2-1 kampen mod Leganes, hvor Pique havde en absolut horribel kamp. Men min pointe er igen heller ikke, at alle 4 skal starte inde. Vi kan sagtens spille offensivt alligevel. Det kommer vi bare ikke til med Valverde som træner - ihvertfald ikke så ofte som jeg havde håbet. Jeg må erklære mig decideret uenig i din udlægning af, at det her hold kun har materiale til at spille den form for fodbold Valverde praktiserer og hvis vi prøvede en anden træner med en mere offensiv tilgang så ville vi resultatmæssigt være værre. Den køber jeg ikke, men jeg kan heller ikke bevise det, det er kun den fornemmelse, jeg har. Du er af en anden mening og fair nok med det, vi bliver ikke enige og det behøver vi heller ikke at være.
Men kan du ikke forholde dig til nogle af de defensive problemer vi har? Det er meget simpelt bare at påstå at vi kan være mere offensive uden rigtigt at komme ind på hvad vi så skal gøre i den anden halvdel af banen. Man plejer jo at kombinere offensiv fodbold med et højt pres men med Messi og suarez er det svært. Og når man offensivt presser op så efterlader det rum til modstanderen som de kan udnytte mens vores midt er for langsom til at løbe dem op. Så hvad skal man gøre?

Og jeg spørger fordi jeg vitterligt ikke ved det. Vores kæder passer bare rigtig dårligt sammen defensivt. Det er en kombination af langsomme spillere og spillere der ikke er gode i presset.
Man behøver ikke genpresse for at spille offensivt og man behøver heller ikke en hurtig midtbane for at spille offensivt. Hvis vi ikke har spillerne til genpres, så kan vi lade være med at genpresse. Det er når vi har bolden, at vi mangler en træner, der kan give spillerne nogle mere offensive ideer. Når vi har bolden spiller vi alt for langsomt og sidelæns. Vi har Messi, som er rigtig god til at splitte et forsvar, men han har brug for nogle der vil tage løbene uden bold og det får han ikke, når han kun har Suarez foran sig. Han har kun Alba og det er heller ikke underligt, at vi har skabt så meget når Messi har stukket den i dybden til ham. Jeg så gerne, at vi prøvede Malcom han virker hurtig og villig til at tage løbene. Men dybdeløb er ikke nok, vi skal også have flere hurtige afleveringer og et-to spil, da det kan splitte et forsvar. Vi gør disse ting alt for få gange, vi skal have mere killer instinkt og gå efter at komme mere frem til chancer. Der vil selvfølgelig også være tidspunkter i kampe, hvor der er brug for sidelæns spil, men ikke 80 min. I træk, hvorefter man kommer bagud og tænker hov nu må vi hellere prøve at skabe noget. At spille hurtigere og lave dybdeløb er ikke ensbetydende med at man kaster alle folk frem og åbner sig defensivt. Igen, hvis du mener, at Valverde får det optimale ud af den nuværende trup resultatmæssigt og taktisk, så vil alt andet jo automatisk blive dårligere, hvis man prøvede det. Jeg mener, at vi sagtens kan spille mere offensivt uden at gå på kompromis med resultaterne.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men igen - du ignorerer fuldstændig det defensive aspekt. Alt hvad du snakker om kræver chancer. Det offensive spil kommer af løb, risikable afleveringer og mere visionære typer offensivt.

Grunden til at vi ikke ser det er jo fordi vi er så hamrende dårlige defensivt. Og jo jeg mener at man skal have et ok genpres for at praktisere den form for offensiv du snakker om. Man har ikke tid til at stille sig ned når man mister bolden højt på banen og hvis man ikke presser så kommer man til at jagte bolden tilbage mod ens mål (hvilket vi ikke har farten til). Kan du nævne en træner som er kendt for sin offensiv og som ikke har et godt genpres?

Men altså det er hele pointen - vi vil alle rigtig gerne se det offensive mere spændende fodbold og vi har også spillerne til det. Vi lukker dog allerede rigtig mange mål ind nu og det selvom vi spiller sikkert. Hvad vil der ikke ske hvis vi åbner op hvilket jo selvfølgelig sker når man satser mere offensivt
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Men igen - du ignorerer fuldstændig det defensive aspekt. Alt hvad du snakker om kræver chancer. Det offensive spil kommer af løb, risikable afleveringer og mere visionære typer offensivt.

Grunden til at vi ikke ser det er jo fordi vi er så hamrende dårlige defensivt. Og jo jeg mener at man skal have et ok genpres for at praktisere den form for offensiv du snakker om. Man har ikke tid til at stille sig ned når man mister bolden højt på banen og hvis man ikke presser så kommer man til at jagte bolden tilbage mod ens mål (hvilket vi ikke har farten til). Kan du nævne en træner som er kendt for sin offensiv og som ikke har et godt genpres?

Men altså det er hele pointen - vi vil alle rigtig gerne se det offensive mere spændende fodbold og vi har også spillerne til det. Vi lukker dog allerede rigtig mange mål ind nu og det selvom vi spiller sikkert. Hvad vil der ikke ske hvis vi åbner op hvilket jo selvfølgelig sker når man satser mere offensivt
Hvad vil du have jeg skal redegøre for mht. Det defensive aspekter? Jeg har sagt, at jeg ikke ser os åbne særligt meget mere op af at spille hurtigere eller lave dybdeløb eller prøve og komme til flere chancer for jeg mener ikke det kræver, at vi kaster flere folk frem, det kræver bare en mentalitetsændring. Hvis en stikning i dybden bliver for lang, så får vi ikke en kontra imod os og hvis en et-to bliver brudt, så er det kun en spiller, der er ude af position, hvilket ikke er mere end når en person mister bolden nu.
Du ser det anderledes og fair nok, vi bliver ikke enige og det er også en omsonst debat, da Valverde ikke bliver fyret i denne sæson og derfor kommer vi ikke til at se, hvad en anden form for fodbold ville bringe med sig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Du kunne starte med at nævne en træner der spiller offensiv fodbold og ikke har et etableret genpres?

Når man ser på hvordan tiden under Valverde har udviklet sig så synes jeg det er for letkøbt at snakke om at der “bare” skal en mentalitetsændring til. Vi har i flere perioder forsøgt os at åbne op og spille mere offensivt. Vi gjorde det i sidste halvdel af sidste sæson og starten af denne. Hver gang er det kommet med et opråb blandt barcafans om hvor elendigt vores forsvar er hvilket næppe er en tilfældighed.

Jeg er enig i at Valverde er konservativ men jeg må indrømme at jeg efterhånden synes han får tillagt for meget betydning for spillet på banen. Der bliver ikke set ret meget på truppen og hvordan vores spillere passer sammen. Jeg synes feks at vores forsvar og midt passer bedst til det kontrollerende fodbold mens vires angreb passer bedre til den direkte bold vi så under lucho. Sammen passer det bare ikke så godt sammen. Så hvis man feks spiller malcom fremfor en cm/cou så vil det få en ret stor betydning for holdets organisation.

På grund af det så tror jeg heller ikke løsningen vil være at skifte træner. Vi vil ende med de samme problemer og han vil få præcis samme kritik efter en halv sæson. Sådan har det jo egentlig været siden pep. Der er sjovt nok ikke en træner der helt er god nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Du kunne starte med at nævne en træner der spiller offensiv fodbold og ikke har et etableret genpres?

Når man ser på hvordan tiden under Valverde har udviklet sig så synes jeg det er for letkøbt at snakke om at der “bare” skal en mentalitetsændring til. Vi har i flere perioder forsøgt os at åbne op og spille mere offensivt. Vi gjorde det i sidste halvdel af sidste sæson og starten af denne. Hver gang er det kommet med et opråb blandt barcafans om hvor elendigt vores forsvar er hvilket næppe er en tilfældighed.

Jeg er enig i at Valverde er konservativ men jeg må indrømme at jeg efterhånden synes han får tillagt for meget betydning for spillet på banen. Der bliver ikke set ret meget på truppen og hvordan vores spillere passer sammen. Jeg synes feks at vores forsvar og midt passer bedst til det kontrollerende fodbold mens vires angreb passer bedre til den direkte bold vi så under lucho. Sammen passer det bare ikke så godt sammen. Så hvis man feks spiller malcom fremfor en cm/cou så vil det få en ret stor betydning for holdets organisation.

På grund af det så tror jeg heller ikke løsningen vil være at skifte træner. Vi vil ende med de samme problemer og han vil få præcis samme kritik efter en halv sæson. Sådan har det jo egentlig været siden pep. Der er sjovt nok ikke en træner der helt er god nok.
Hvorfor skal jeg nævne en træner, der spiller offensivt uden at bruge genpres, når jeg sagde, at det jeg ønskede var hurtigere afleveringer og flere stikninger i dybden? Det er dig, der nævner genpres, ikke mig. Genpres er et effektivt middel til hurtig at vinde bolden tilbage, så det er en taktik brugt af flere hold, men du kan ikke bruge genpres til noget, når du først har bolden, hvilket er der jeg synes, vi fejler. Vi skal spille hurtigere, når vi har bolden.

Jeg synes vitterligt ikke, at vi har prøvet at spille offensivt særlig tit under Valverde og jeg mindes at vores forsvar også har set ringe ud i de kampe, hvor vi har spillet konservativt. Men igen, det er en omsonst debat, vi ser forskelligt på det. Jeg tror godt dette hold kan spille offensivt uden at det resultatmæssigt går værre, du er af en anden mening og fair nok med det, lad os agree to disagree for vi kommer ikke videre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Fordi hurtige afleveringer og flere chancer med bolden (stikninger osv) vil føre til flere boldtab. Boldtab som vi jo på en eller anden måde skal kunne klare hvorfor et genpres kunne være en ide.

Og det har vi altså prøvet. Vi har feks spillet cou på midten, vi har spillet 442 med demb og cou på midten osv. Der var det ikke korte afleveringer der blev trillet rundt men klart et forsøg på at bringe noget offensivt.

Faktum er dog at du ikke forholder dig til det jeg siger. Du bliver ved med at kalde det en omsonst debat men det er åbenbart bare en mentalitetsændring der skal til. Jeg synes jeg forholder mig til at du mener at dybdeløb og flere chancer vil give noget bedre offensiv fodbold (hvilket jeg støtter) men uden et genpres kan vi ikke rigtigt tage de chancer.

Men det er så generelt også det problem jeg har omkring hele debatten omkring Valverde. Det er så nemt at sige ud og det bliver så gjort fordi han ikke spiller den fodbold man vil se eller spiller den spiller man kan lide. Der er dog ikke ret mange der går i dybden med de valg der bliver taget. Det bliver aå forsimplet og så ender vi med at det eneste det kræver for at spille noget offensiv fodbold er at få en offensiv træner ind.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster