24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2018/2019

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

klogfyr skrev:Jeg bliver aldrig fan af Valverde. Vi spillede 100 efter ikke og tabe og det gjorde vi så heller ikke, så på den måde fik han det han kom efter. Nogle vil sige, at hvis vi ikke spillede sådan, så ville vi tabe. Det er en umulig diskussion, da man ikke kan bevise, hverken for eller imod. Jeg hæfter mig dog ved, at det eneste tidspunkt, hvor vi satser, der ender vi med at score og have optræk til et par farlige situationer, som Messi desværre ikke er skarpe på.
Det er ikke så umuligt igen - du kan starte med at se på vores resultater i denne sæson hvor vi spillede en offensiv 443. De er ikke videre imponerende.

Vi har et alt for langsomt hold defensivt. Det er et kæmpe problem og jeg troede aldrig jeg skulle sige det men en gut som kante ville være god at have til at dække rum og vinde bolde. Hvis vi havde sådan en type så kunne vi tage flere chancer både med bolden men også med valget af spillere.

Det har vi dog ikke og hver evig eneste gang vi mister bolden så bliver modstanderen farlig. Det er forfærdeligt at se på og det er sgu ikke noget man bare ændre. Man gør ikke bussi, rak og Arthur hurtigere, det er svært at få suarez og Messi til at presse osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9223
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:
Antimadridista skrev:Håber Tello og A$AP går glade i seng:)
Billede

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Det var godt, det varmer mit hjerte:)

Antimadridista
Indlæg: 9223
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:
klogfyr skrev:Jeg bliver aldrig fan af Valverde. Vi spillede 100 efter ikke og tabe og det gjorde vi så heller ikke, så på den måde fik han det han kom efter. Nogle vil sige, at hvis vi ikke spillede sådan, så ville vi tabe. Det er en umulig diskussion, da man ikke kan bevise, hverken for eller imod. Jeg hæfter mig dog ved, at det eneste tidspunkt, hvor vi satser, der ender vi med at score og have optræk til et par farlige situationer, som Messi desværre ikke er skarpe på.
Det er ikke så umuligt igen - du kan starte med at se på vores resultater i denne sæson hvor vi spillede en offensiv 443. De er ikke videre imponerende.

Vi har et alt for langsomt hold defensivt. Det er et kæmpe problem og jeg troede aldrig jeg skulle sige det men en gut som kante ville være god at have til at dække rum og vinde bolde. Hvis vi havde sådan en type så kunne vi tage flere chancer både med bolden men også med valget af spillere.

Det har vi dog ikke og hver evig eneste gang vi mister bolden så bliver modstanderen farlig. Det er forfærdeligt at se på og det er sgu ikke noget man bare ændre. Man gør ikke bussi, rak og Arthur hurtigere, det er svært at få suarez og Messi til at presse osv.
Mit topønske (se evt transfertrådrn) i sommers var Kante. Vidste dog godt han ikke var sexy nok..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det handler sgu ikke om at han ikke er sexy nok - det handler om at han er en ekstremt begrænset spiller. Men vi har brug af sådan en type hvis vi skal satse mere offensivt.

Det er for mig fuldstændig ufatteligt at folk bare ikke vil forstå hvorfor vi spiller 442 eller starter ude med spillere som demb/malcom. Det bliver bare afskrevet med “fuck Valverde” men næste træner vil have præcis samme problem med mindre han har en tidsmaskine og nogle støvler som lige gør hele vores midt 20% hurtigere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:
klogfyr skrev:Jeg bliver aldrig fan af Valverde. Vi spillede 100 efter ikke og tabe og det gjorde vi så heller ikke, så på den måde fik han det han kom efter. Nogle vil sige, at hvis vi ikke spillede sådan, så ville vi tabe. Det er en umulig diskussion, da man ikke kan bevise, hverken for eller imod. Jeg hæfter mig dog ved, at det eneste tidspunkt, hvor vi satser, der ender vi med at score og have optræk til et par farlige situationer, som Messi desværre ikke er skarpe på.
Det er ikke så umuligt igen - du kan starte med at se på vores resultater i denne sæson hvor vi spillede en offensiv 443. De er ikke videre imponerende.

Vi har et alt for langsomt hold defensivt. Det er et kæmpe problem og jeg troede aldrig jeg skulle sige det men en gut som kante ville være god at have til at dække rum og vinde bolde. Hvis vi havde sådan en type så kunne vi tage flere chancer både med bolden men også med valget af spillere.

Det har vi dog ikke og hver evig eneste gang vi mister bolden så bliver modstanderen farlig. Det er forfærdeligt at se på og det er sgu ikke noget man bare ændre. Man gør ikke bussi, rak og Arthur hurtigere, det er svært at få suarez og Messi til at presse osv.
Du kan spille offensivt og defensivt med både 4-3-3 og 4-4-2. Mit problem med Valverde er ikke systemet, men indstillingen. Han er ikke meget for at satse offensivt, medmindre at han er tvunget. Der så jeg gerne, at vi satsede mere og er også af den overbevisning, at vi resultatmæssigt ville kunne have gjort det ligeså godt eller bedre med en mere offensiv træner, men igen det er umuligt at bevise.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men vi startede jo med en meget mere offensiv indstilling i denne sæson med cou, Messi, suarez og Dembele. Og vi blev defensivt løbet fuldstændig over. Det er først efter at Arthur kom ind at der er kommet mere tjek på holdet (og det er der sgu selvom flere fuldstændig afskriver vores spil efter Betis kampen).

Jeg konstant skudt i skoene at jeg forsvarer Valverde men det handler sgu ikke om ham. Jeg vil også forsvare den næste træner da vores trup bare har nogle markante problemer. Og nej det betyder ikke den er dårlig eller andet for holdet er fremragende. Vi har bare nogle begrænsninger som gør at det er svært at spille som folk vil have. Jeg tror vitterligt ikke at det ville ændre noget at få setien eller lignende ind. Det ville stadig være med en angst for at miste bolden og det ville stadig være Messi og suarez der blev valgt foran demb og co. Hvis noget skulle ændre sig så skal det være pep og han ville med det samme sige farvel til legender i klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9223
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Piquénbauer skrev:Det handler sgu ikke om at han ikke er sexy nok - det handler om at han er en ekstremt begrænset spiller. Men vi har brug af sådan en type hvis vi skal satse mere offensivt.

Det er for mig fuldstændig ufatteligt at folk bare ikke vil forstå hvorfor vi spiller 442 eller starter ude med spillere som demb/malcom. Det bliver bare afskrevet med “fuck Valverde” men næste træner vil have præcis samme problem med mindre han har en tidsmaskine og nogle støvler som lige gør hele vores midt 20% hurtigere.
Selvfølgelig handlet det også om, at man i Barca ikke vil skyde det nødvendige beløb afsted for en spillertype som Kante. Begrænset spiller...hvis han er top of the pops på sit område, så er det mindre vigtigt om han er alsidig eller ej.

Edit: Men godnat herfra!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi burde helst have spillere der var alsidige nok til at det ikke var nødvendigt med den slags begrænsede spillere. Og hvis rak, bussi og arthur bare var lidt hurtigere så havde vi det også.

Nå men der er ikke noget at gøre ved det og vi kan også sagtens klare os. Det betyder bare at der kommer en masse “spil Dembele/malcom”, “fuck Valverde” osv. Sådan er det at være barcafan i disse år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Men vi startede jo med en meget mere offensiv indstilling i denne sæson med cou, Messi, suarez og Dembele. Og vi blev defensivt løbet fuldstændig over. Det er først efter at Arthur kom ind at der er kommet mere tjek på holdet (og det er der sgu selvom flere fuldstændig afskriver vores spil efter Betis kampen).

Jeg konstant skudt i skoene at jeg forsvarer Valverde men det handler sgu ikke om ham. Jeg vil også forsvare den næste træner da vores trup bare har nogle markante problemer. Og nej det betyder ikke den er dårlig eller andet for holdet er fremragende. Vi har bare nogle begrænsninger som gør at det er svært at spille som folk vil have. Jeg tror vitterligt ikke at det ville ændre noget at få setien eller lignende ind. Det ville stadig være med en angst for at miste bolden og det ville stadig være Messi og suarez der blev valgt foran demb og co. Hvis noget skulle ændre sig så skal det være pep og han ville med det samme sige farvel til legender i klubben.
Vi har tabt point i en kamp, hvor vi startede med alle 4 og det var 2-1 kampen mod Leganes, hvor Pique havde en absolut horribel kamp. Men min pointe er igen heller ikke, at alle 4 skal starte inde. Vi kan sagtens spille offensivt alligevel. Det kommer vi bare ikke til med Valverde som træner - ihvertfald ikke så ofte som jeg havde håbet. Jeg må erklære mig decideret uenig i din udlægning af, at det her hold kun har materiale til at spille den form for fodbold Valverde praktiserer og hvis vi prøvede en anden træner med en mere offensiv tilgang så ville vi resultatmæssigt være værre. Den køber jeg ikke, men jeg kan heller ikke bevise det, det er kun den fornemmelse, jeg har. Du er af en anden mening og fair nok med det, vi bliver ikke enige og det behøver vi heller ikke at være.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg er splittet med hensyn til Valverde. Resultaterne har været der, men underholdende er det langtfra altid. Havde vi været mere sprudlende med en anden træner? Det er umuligt at sige, man kan kun gisne. Jeg vælger at tro det.

At vi kan spille attraktivt fodbold så jeg ved selvsyn på Camp Nou, da vi rundbarberede Real Madrid med 5-1 (og PSG med 6-1). Vi kan tilsyneladende kun spille flot fodbold, når jeg er på campen LOL.

Strive virkede fint i dag. Finally. Til gengæld havde kommentatorerne ansat en indisk praktikant, som talte dårligere engelsk end vores hund...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg så kun 2. halvleg, så mit indtryk er baseret på de sidste 45 minutter. Jeg synes, vi gør det ret hæderligt indtil omtrent det 70'ende minut, hvor Atletico lykkes med at slå rytmen helt i stykker. Hvor er de i øvrigt et ækelt hold. Det var dog nærmest som om, det stod mejslet i granit at det ville ende med en irriterende scoring deromkring. Ikke ulig Brøndby denne sæson, hvor modstanderen får 4-5 dødbolde i træk og man bare ved, det ender med en uafstemt defensiv situation.
Men hvor er det dog fantastisk at vi får udlignet og fratager Costa and the Svinehunde muligheden for at overhale os i tabellen. Der er få sukkermadder, jeg hellere vil tisse på end Atletico Madrids.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig! Vi kom faktisk en del bedre ud til halvlegen og spillede noget ok bold mens atm begyndte at spille mere og mere svinsk. Og så tippede det lige netop omkring 70 hvor vidal feks ikke rigtigt kunne holde sig i skindet og hjalp dem med at holde presset idet han gav nogle dumme frispark væk ved vores felt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Vi har tabt point i en kamp, hvor vi startede med alle 4 og det var 2-1 kampen mod Leganes, hvor Pique havde en absolut horribel kamp. Men min pointe er igen heller ikke, at alle 4 skal starte inde. Vi kan sagtens spille offensivt alligevel. Det kommer vi bare ikke til med Valverde som træner - ihvertfald ikke så ofte som jeg havde håbet. Jeg må erklære mig decideret uenig i din udlægning af, at det her hold kun har materiale til at spille den form for fodbold Valverde praktiserer og hvis vi prøvede en anden træner med en mere offensiv tilgang så ville vi resultatmæssigt være værre. Den køber jeg ikke, men jeg kan heller ikke bevise det, det er kun den fornemmelse, jeg har. Du er af en anden mening og fair nok med det, vi bliver ikke enige og det behøver vi heller ikke at være.
Men kan du ikke forholde dig til nogle af de defensive problemer vi har? Det er meget simpelt bare at påstå at vi kan være mere offensive uden rigtigt at komme ind på hvad vi så skal gøre i den anden halvdel af banen. Man plejer jo at kombinere offensiv fodbold med et højt pres men med Messi og suarez er det svært. Og når man offensivt presser op så efterlader det rum til modstanderen som de kan udnytte mens vores midt er for langsom til at løbe dem op. Så hvad skal man gøre?

Og jeg spørger fordi jeg vitterligt ikke ved det. Vores kæder passer bare rigtig dårligt sammen defensivt. Det er en kombination af langsomme spillere og spillere der ikke er gode i presset.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »



Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 24/11 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »





Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster