21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 575 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Filten skrev:
ons apr 24, 2024 1:44 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 24, 2024 12:30 pm
Filten skrev:
ons apr 24, 2024 12:12 pm
SIOUX skrev:
ons apr 24, 2024 8:54 am
Nå, ud af de 36 kameraer, var det ene, der kunne vise, at bolden var over stregen, gået i stykker. Det var da uheldigt :roll:


https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04-24 ... nu-i-fokus
Det lyder meget uheldigt, at lige præcis det kamera ikke virkede. Det har man selvfølgelig “ikke” vidst inden og/eller under hele kampen???
- Det er fup og svindel fra øverste hylde.
Men de kunne vel ikke vide på forhånd at det netop var den vinkel der var brug for .. ? Det kunne da sagtens have været en anden vinkel hvor kameraet virkede... Tror det er helt tilfældig.. men stadig amatøragtigt at det ikke virkede når man tænker på at det er verdens største fodboldkamp og at der er så mega mange penge i fodbold / TV
Det er vel underordnet, om de ved hvilke vinkler, der virker og ikke virker. Lortet skal sgu da virke inden kampstart??
Det var vel sådan set også den pointe jeg skrev, ik?

At den der ikke virkede netop var den der skulle bruges, var tilfældig (og ikke fup og svindel).. men at alt burde have virket fra start især med tanke på de penge der er i netop den der kamp, etc..
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20616
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »




Filten
Indlæg: 1971
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 24, 2024 2:03 pm
Filten skrev:
ons apr 24, 2024 1:44 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 24, 2024 12:30 pm
Filten skrev:
ons apr 24, 2024 12:12 pm
SIOUX skrev:
ons apr 24, 2024 8:54 am
Nå, ud af de 36 kameraer, var det ene, der kunne vise, at bolden var over stregen, gået i stykker. Det var da uheldigt :roll:


https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04-24 ... nu-i-fokus
Det lyder meget uheldigt, at lige præcis det kamera ikke virkede. Det har man selvfølgelig “ikke” vidst inden og/eller under hele kampen???
- Det er fup og svindel fra øverste hylde.
Men de kunne vel ikke vide på forhånd at det netop var den vinkel der var brug for .. ? Det kunne da sagtens have været en anden vinkel hvor kameraet virkede... Tror det er helt tilfældig.. men stadig amatøragtigt at det ikke virkede når man tænker på at det er verdens største fodboldkamp og at der er så mega mange penge i fodbold / TV
Det er vel underordnet, om de ved hvilke vinkler, der virker og ikke virker. Lortet skal sgu da virke inden kampstart??
Det var vel sådan set også den pointe jeg skrev, ik?

At den der ikke virkede netop var den der skulle bruges, var tilfældig (og ikke fup og svindel).. men at alt burde have virket fra start især med tanke på de penge der er i netop den der kamp, etc..
Selvfølgelig virkede kameraet, det er jo ikke tilfældigt at det "ikke" virkede. Alle ved det og alle snakker om det.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 575 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Filten skrev:
ons apr 24, 2024 2:42 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 24, 2024 2:03 pm
Filten skrev:
ons apr 24, 2024 1:44 pm
SpillerSomMESSI skrev:
ons apr 24, 2024 12:30 pm
Filten skrev:
ons apr 24, 2024 12:12 pm
SIOUX skrev:
ons apr 24, 2024 8:54 am
Nå, ud af de 36 kameraer, var det ene, der kunne vise, at bolden var over stregen, gået i stykker. Det var da uheldigt :roll:


https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-04-24 ... nu-i-fokus
Det lyder meget uheldigt, at lige præcis det kamera ikke virkede. Det har man selvfølgelig “ikke” vidst inden og/eller under hele kampen???
- Det er fup og svindel fra øverste hylde.
Men de kunne vel ikke vide på forhånd at det netop var den vinkel der var brug for .. ? Det kunne da sagtens have været en anden vinkel hvor kameraet virkede... Tror det er helt tilfældig.. men stadig amatøragtigt at det ikke virkede når man tænker på at det er verdens største fodboldkamp og at der er så mega mange penge i fodbold / TV
Det er vel underordnet, om de ved hvilke vinkler, der virker og ikke virker. Lortet skal sgu da virke inden kampstart??
Det var vel sådan set også den pointe jeg skrev, ik?

At den der ikke virkede netop var den der skulle bruges, var tilfældig (og ikke fup og svindel).. men at alt burde have virket fra start især med tanke på de penge der er i netop den der kamp, etc..
Selvfølgelig virkede kameraet, det er jo ikke tilfældigt at det "ikke" virkede. Alle ved det og alle snakker om det.
Hvis det vitterligt er sandt at kameraet virkede men VAR valgte at se bort fra den vinkel, så er det fup og svindel, det har du ret i.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20616
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Filten
Indlæg: 1971
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

FCBarcelonaChr skrev:
tors apr 25, 2024 5:52 pm
Yep så er mistanken korrekt. Det er fup og svindel
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20616
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Filten skrev:
tors apr 25, 2024 7:27 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors apr 25, 2024 5:52 pm
Yep så er mistanken korrekt. Det er fup og svindel
Ser unægteligt sådan ud…

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15034
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1692 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

De har snydt os igen og vi kan ikke gøre noget ved det. Vi kan klage men vi får aldrig en omkamp.
Tebas og hele madridista banden sidder på magten i Spanien så vi er på røven.
Det vil ikke overraske mig hvis de også har magten over UEFA.
MDCCCXCIX

Ramos4
Indlæg: 1
Tilmeldt: man apr 22, 2024 4:34 pm

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Ramos4 »

Real Madrid og Athletic Club var de eneste der stemte imod en lønforhøjelse til Tebas. Barcelona stemte, ligesom de resterende klubber, for en lønforhøjelse til Tebas, velvidende at han er imod goal line technology. Hans lønforhøjelse svarer næsten til prisen for goal line technology. Real Madrid har derudover lagt sag an imod Tebas i forbindelse med CVC-aftalen han forsøgte at presse igennem.

Hvis fodboldforbundet og dommerne og dem alle sammen er imod Barca og for Madrid, hvorfor har Barca så vundet mere i Spanien end Madrid de sidste ti og tyve år mens Madrid har domineret i Europa? Burde Barca ikke have haft det sværere i ligaen men nemmere i Europa? Burde Madrid ikke dominere ligaen og have det sværere i Europa? Hvad er logikken her?

Siden VARs indtog i La Liga er Madrid det hold der har fået klart flest mål annulleret af VAR. Barca er end ikke i top 5. Det var Madrid der fik et mål annulleret for et par måneder siden, fordi dommeren fløjtede kampen af før tid + midt i et indlæg. Bellingham fik to dages karantæne for at sige det var “a fucking goal”. Dermed ikke sagt at kendelserne ikke også kan gå den anden vej. Men der er masser af eksempler på, at dommerne dømmer horribelt imod Madrid.
Alle klubber i verden kan finde eksempler på, at dommere har dømt helt forkert i en situation imod dem. Problemet er, at når det sker for Barca, så er det altid bevis på noget med Madrid og centralmagten, men når Madrid bortdømmes…ja så er der ingen der rynker på brynene.

Husk også at direktøren for MediaPro, som har broadcast rettighederne til La Liga og også står for VAR billederne, er mangeårig Barca socio. Jaume Rores hedder han og det var ham der betalte €100m for 24,5% af Barca Studios. Forestil jer ramaskriget hvis en Madrid socio var direktør for firmaet, der står for tv-dækningen og VAR i La Liga. Eller forestil jer hvis direktøren for tv-rettighederne til La Liga betalte Madrid €100m.

I perioden fra 2004-2018 havde Barca så vanvittig en rekord i forhold til røde kort for og imod sig i ligaen, at ingen andre hold i Europa kunne følge med. Barca sprængte skalaen. Det eneste hold der var i nærheden i den periode var Juventus - der så senere blev dømt for korruption. Til sammenligning havde Madrid en negativ rekord i samme periode, dvs. de fik flere røde kort end deres direkte modstandere 2004-18. Madrid fik 7 røde kort mere end deres direkte modstandere. Barcas modstandere fik 48 flere røde end dem i direkte dueller. Madrid: -7. Barca: +48. Lugter det af dommerhjælp til Madrid? Det er omvendt ikke endegyldigt bevis på dommerhjælp til Barca. Men dommerhjælp til Madrid…den er godt nok svær at få øje på.

Statistikken siger desuden at Barca har fået flere straffespark i El Clasico end Madrid. Madrid har aldrig fået to straffe i samme El Clasico - det har Barca. For et par år siden kom det frem, at Madrid kunne bryste sig af, kun at have fået 2 straffespark på Camp Nou i 30 år. Straffesparket i weekendens El Clásico, runde 32, var i øvrigt første straffe dømt mod Barca i denne La Liga sæson.

Så hvis I er utilfredse med forholdene i det spanske, så husk at:

Der er masser af domme der går imod Madrid. Barca fans udpeger bare kun dem der går imod Barca.
Barca støtter op om Tebas (Madrid gør ikke) - selvom han er imod goal line technology.
Manden med ansvaret for TV- og VAR-billeder er Barca socio og reddede Barca fra konkurs.
Det var Barca der betalte Negreira i årevis, samtidig med at alle statistikker stak helt af.

Selvfølgelig sker der dommerfejl. Men der er intet der tyder på, at dommerstanden eller fodboldforbundet holder med Madrid eller er imod Barca. Tværtimod.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af PeterPedal »

Velkommen ombord Ramos4

Fint indlæg - interessante tal (jeg antager at det er facts, uden at jeg gider at checke det).

Det er altid godt for en diskussion/snak/dialog at se emnet fra mere end én side.

Personligt holder jeg meget mere af at se fodbold end at snakke om det, men skal de snakkes, er det da langt mere spændende at snakke med én, der ikke bare er 100% enig i alt, hvad der bliver sagt.

:clap:
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 575 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

PeterPedal skrev:
tors apr 25, 2024 8:39 pm
Velkommen ombord Ramos4

Fint indlæg - interessante tal (jeg antager at det er facts, uden at jeg gider at checke det).

Det er altid godt for en diskussion/snak/dialog at se emnet fra mere end én side.

Personligt holder jeg meget mere af at se fodbold end at snakke om det, men skal de snakkes, er det da langt mere spændende at snakke med én, der ikke bare er 100% enig i alt, hvad der bliver sagt.

:clap:
Enig og det er altid sådan i fodbold at man kan vælge at fokusere på nogle ting der virker som om rivalens klub bliver favoriseret af dommere, men der er altid nogle andre situationer der kan bruges af rivalen til at prøve bevise det modsatte.

Jeg tror at der er dommere der giver mere til både Real og Barca, og det er fordi de er de 2 største klubber i Spanien, og ikke fordi dommerne er korrupte.

Mht statistikker sagde min kammerat engang nogen interessant vedr. straffespark… (han er Real fan).. det var over 10 år siden hvor jeg argumenterede for at det var underligt så mange straffespark Real Madrid fik i netop den sæson i modsætning til Barca.
Hans svar var at det er da ikke noget underligt i, hvis Real Madrids modstandere begår straffe, så er der jo straffe, og modsat hvis Barcas modstandere ikke begår straffe så skal Barca da heller ikke have straffe tildelt. Så der er egentlig ikke noget odiøst i at et hold har fået feks 12 straffespark mere end et andet hold i en sæson. Det odiøse ville ligge i at et hold får tildelt meget tvivlsomme straffespark og andre hold ikke får tildelt klare straffespark. Det er jo det VAR blandt andet er sat i verden for at komme til livs.

Så selvom det var første gang Barca i denne sæson har fået dømt et straffespark i mod sig, siger det intet om korrupte dommere eller andet, det siger noget om at Barcas forsvar har været yderst påpasselig med ikke at lave noget ulovligt i eget felt hele sæsonen. Ellers ville man da kunne lave en lang video over klare straffespark som Barca har begået i denne sæson, men som VAR ikke har grebet ind overfor. Det blir svært. Så meget for den statistik.

Det straffespark som blev dømt i clasico ville Reals tilhængere skrige op om korruption hvis det var blevet givet ved prik samme forseelse imod dem i den kamp. Det kunne dømmes, men det kunne også ikke dømmes.

Men det er da befriende at der kommer en Real fan herind og giver lidt modvægt til de meget farvede holdninger vi som Barca fan har af ligaen.

Nu og da læser jeg med inde på deres fan side, og jeg mener at huske at deres farvede syn på sig selv er ret meget i samme genre som os, blot med modsat fortegn. Sådan vil det vel altid være da ingen af os er særlige objektive mht klub følelse og fan kultur.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 923
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af !Option »

SpillerSomMESSI skrev:
tors apr 25, 2024 10:09 pm
PeterPedal skrev:
tors apr 25, 2024 8:39 pm
Velkommen ombord Ramos4

Fint indlæg - interessante tal (jeg antager at det er facts, uden at jeg gider at checke det).

Det er altid godt for en diskussion/snak/dialog at se emnet fra mere end én side.

Personligt holder jeg meget mere af at se fodbold end at snakke om det, men skal de snakkes, er det da langt mere spændende at snakke med én, der ikke bare er 100% enig i alt, hvad der bliver sagt.

:clap:
Enig og det er altid sådan i fodbold at man kan vælge at fokusere på nogle ting der virker som om rivalens klub bliver favoriseret af dommere, men der er altid nogle andre situationer der kan bruges af rivalen til at prøve bevise det modsatte.

Jeg tror at der er dommere der giver mere til både Real og Barca, og det er fordi de er de 2 største klubber i Spanien, og ikke fordi dommerne er korrupte.

Mht statistikker sagde min kammerat engang nogen interessant vedr. straffespark… (han er Real fan).. det var over 10 år siden hvor jeg argumenterede for at det var underligt så mange straffespark Real Madrid fik i netop den sæson i modsætning til Barca.
Hans svar var at det er da ikke noget underligt i, hvis Real Madrids modstandere begår straffe, så er der jo straffe, og modsat hvis Barcas modstandere ikke begår straffe så skal Barca da heller ikke have straffe tildelt. Så der er egentlig ikke noget odiøst i at et hold har fået feks 12 straffespark mere end et andet hold i en sæson. Det odiøse ville ligge i at et hold får tildelt meget tvivlsomme straffespark og andre hold ikke får tildelt klare straffespark. Det er jo det VAR blandt andet er sat i verden for at komme til livs.

Så selvom det var første gang Barca i denne sæson har fået dømt et straffespark i mod sig, siger det intet om korrupte dommere eller andet, det siger noget om at Barcas forsvar har været yderst påpasselig med ikke at lave noget ulovligt i eget felt hele sæsonen. Ellers ville man da kunne lave en lang video over klare straffespark som Barca har begået i denne sæson, men som VAR ikke har grebet ind overfor. Det blir svært. Så meget for den statistik.

Det straffespark som blev dømt i clasico ville Reals tilhængere skrige op om korruption hvis det var blevet givet ved prik samme forseelse imod dem i den kamp. Det kunne dømmes, men det kunne også ikke dømmes.

Men det er da befriende at der kommer en Real fan herind og giver lidt modvægt til de meget farvede holdninger vi som Barca fan har af ligaen.

Nu og da læser jeg med inde på deres fan side, og jeg mener at huske at deres farvede syn på sig selv er ret meget i samme genre som os, blot med modsat fortegn. Sådan vil det vel altid være da ingen af os er særlige objektive mht klub følelse og fan kultur.
PREACH! :cool:
Rey Abi!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 575 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hov, bolden var faktisk helt over stregen..

https://www.mundodeportivo.com/futbol/e ... balon.html
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Filten
Indlæg: 1971
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 211 gange
Blevet takket: 191 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

SpillerSomMESSI skrev:
fre apr 26, 2024 1:09 pm
Hov, bolden var faktisk helt over stregen..

https://www.mundodeportivo.com/futbol/e ... balon.html
Ja men de profesionelle der er ansat til det kunne på imponerende vis ikke bevise den var over stregen, mens alle amatører kunne se den havde passerede stregen
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5495
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 575 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 21/4 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Filten skrev:
fre apr 26, 2024 1:50 pm
SpillerSomMESSI skrev:
fre apr 26, 2024 1:09 pm
Hov, bolden var faktisk helt over stregen..

https://www.mundodeportivo.com/futbol/e ... balon.html
Ja men de profesionelle der er ansat til det kunne på imponerende vis ikke bevise den var over stregen, mens alle amatører kunne se den havde passerede stregen
Hvis man pauser billedet lige der hvor Lunin rammer den med knæet er den endda ret meget over stregen.. jeg vil mene 5-7 cm.. og vinklen er lidt bag baglinjen, hvilket gør det det endnu mere tydeligt, for hvis vinklen var fra foran baglinjen kunne det være lidt optisk bedrag at den ser ud til at være længere inde end den er, men fra en vinklen lidt bag ved baglinjen snyder det optisk den anden vej,, så den er *helt sikkert* et godt stykke inde over stregen.

Billede
https://ibb.co/LQt2sTH

Men igen nevermind, vi havde max fået uafgjort i kampen og selv hvis vi havde end med at vinde kampen, ville vi alligevel have tabt ligaen.

Men ærgerligt at så tydelig en fejl ikke bliver fanget af VAR.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster