Yerry Mina

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Jesni »

MessiPogba skrev:Han skal selvfølgelig have sin chance.Jeg tvivler på beskrivelsen "boldspillende forsvarsspiller", når jeg ser de videoer der. Der virker han slet, slet ikke så god på bolden, som de får det til at lyde som.
Det er måske også ganske fint ikke at have to ens typer i midterforsvaret. Jeg husker da Puyol/Pique som at supplere hinanden på smukkeste vis.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: Yerry Mina

Indlæg af Lopezzz »

Lad os håbe at han bliver en god erstatning for Umtiti og Pique. Velkommen!
Han har samme navn som min hund :glad:
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af MessiPogba »

Jesni skrev:
MessiPogba skrev:Han skal selvfølgelig have sin chance.Jeg tvivler på beskrivelsen "boldspillende forsvarsspiller", når jeg ser de videoer der. Der virker han slet, slet ikke så god på bolden, som de får det til at lyde som.
Det er måske også ganske fint ikke at have to ens typer i midterforsvaret. Jeg husker da Puyol/Pique som at supplere hinanden på smukkeste vis.
Nej, det behøves det ikke, men det er da en god start at have to cb'ere, hvor de begge ikke ligner nogle, der er motoriske besværligheder eller virker tung i røven. Nok var Puyol ikke verdens mest elegante spiller på bolden a la Pique, Vertonghen, Nesta, Rio Ferdinand eller Sergio Ramos (han er ufattelig god på bolden, men stadigvæk en meget middelmådig forsvarsspiller), men han var hellere ikke en, der lignede Bambi på glatis. Han er en fin boldspiller forude nat være en leder og løvehjerte fra en anden verden.

Som sagt, jeg har kun set en video af Mina, men det var det første, der faldt mig ind, at Mina ligner en, der har nogle alt for tunge bevægelser.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Piquénbauer »

Mina bliver beskrevet som hurtigt og meget atletisk for sin størrelse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Mina bliver beskrevet som hurtigt og meget atletisk for sin størrelse.
Han er måske hurtig over en længere strækning, men han er dælme ikke hurtig på de første meter ud fra de videoer, jeg har set nu. Det er vigtigere, at en CB er hurtig i antrittet og accelerationen, end han er hurtig på en lang strækning, da det er sjældent, at det er brugbart. Han er tungrøvet. Han er slet ikke så atletisk som f.eks. Varane er, som er kun 2 centimeter lavere end ham. Jeg har svært ved at se den beskrivelse passe på ham i hvert fald her i første omgang.

Jeg glæder mig til at se ham dog og håber bare, at det er nogle dårlige klip, de har fundet frem i de videoer. Bare han formår at give Pique lidt konkurrence og få Pique til at fatte noget, så er han allerede de 12 mio. euro værd.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Jesni »

MessiPogba skrev:Han er tungrøvet. Han er slet ikke så atletisk som f.eks. Varane er, som er kun 2 centimeter lavere end ham. Jeg har svært ved at se den beskrivelse passe på ham i hvert fald her i første omgang.
Du har set ham på Youtube, så det er ca. lige så repræsentativt for virkeligheden, som når ekstrabladet skriver noget, om noget som helst. Og så er fart ikke altafgørende for success. Pique er f.eks. ikke den hurtigste mand på de første meter, og han er stadig fantastisk.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: Yerry Mina

Indlæg af Lopezzz »

Man behøver ikke at score helvedes masse mål og spille perfekt (på YouTube) for at komme til Barca.
Hvis han arbejder hårdt og giver sit bedste for holdet så er han mere end velkommen.
MDCCCXCIX

Slindj93
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre dec 29, 2017 6:46 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Slindj93 »

Det er rigtigt, at Youtube ikke er retvisende omkring, hvor god en spiller er. Oftest er Youtube videoer lavet sådan, at man kun viser spillerens gode sider (som en slags reklame/marketing for spilleren). Derfor er det ikke retvisende, når en ukendt brasilianer ser vanvittig god ud på Youtube, fordi man kun viser de gode ting.

Problemet her med Mina er, at de videoer, jeg har set, ser han ekstrem langsom ud på de første meter, og minder om en, der ikke helt har kontrol over egne lemmer. Og ud fra en praksis om, at man på Youtube oftest kun ser de gode ting, kan det godt bekymre mig lidt, at han netop ikke ser god ud, på de videoer, jeg har set.

Jeg håber, at Mina får overbevist os kritikere, men indtil er jeg bange for, at han bliver kørt rundt at små hurtige spillere :?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Piquénbauer »

Du har vitterligt aldrig set ham spille. Du bygger alt på et par youtube videoer.

Folk der følger sydamerikansk fodbold fremhæver som den bedste unge cb og en af de bedste spillere overhovedet. Det burde vægte en del højere end en random video.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Slindj93
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre dec 29, 2017 6:46 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Slindj93 »

Piquénbauer skrev:Du har vitterligt aldrig set ham spille. Du bygger alt på et par youtube videoer.

Folk der følger sydamerikansk fodbold fremhæver som den bedste unge cb og en af de bedste spillere overhovedet. Det burde vægte en del højere end en random video.
Det er rigtigt, og jeg håber også, at de eksperter har ret.

Jeg forholder mig bare kritisk til det jeg ser, da det er første gang jeg ser en spiller med stort potentiale på youtube ikke se ud som om, han var verdens bedste. Når jeg går ind på en youtube-video, der hedder "Yerry Mina defending skills" og gang på gang ser, at modstanderne løber forbi ham, men at han lige når at glide ned og lave en takling, selvom de er forbi ham, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at de sikkert kun viser de klip, hvor han når at stoppe dem, inden de scorer. Det skulle være mærkeligt, at de viser hans dårligste aktioner.

Jeg siger ikke, at jeg har ret, og alle sydamerikanere tager fejl. Jeg forholder mig bare kritisk til det jeg ser, og vil høre jeres synspunkter omkring det. Én ting er at være en god forsvarsspiller i Brasilien (som har ry for at de bedste spillere er offensive). Én anden ting er at spille for verdens bedste hold i La Liga og CHL.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: Yerry Mina

Indlæg af Lopezzz »

Jeg forventer heller ikke ret meget af Coutinho i starten. Alt kan ske, lad os vente et par måneder og se deres udvikling
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Jesni »

Slindj93 skrev:Jeg forholder mig bare kritisk til det jeg ser, da det er første gang jeg ser en spiller med stort potentiale på youtube ikke se ud som om, han var verdens bedste.
Du forholder dig jo netop ikke kritisk, for du accepterer det du ser på Youtube. Det kan på ingen tænkelig måde repræsentere spillerens kompetencer. Vi har set det så mange gange før, at en spiller på ingen måde er, hvad han ser ud til at være på online medier.

Slindj93
Indlæg: 70
Tilmeldt: fre dec 29, 2017 6:46 pm
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Yerry Mina

Indlæg af Slindj93 »

Jesni skrev:
Slindj93 skrev:Jeg forholder mig bare kritisk til det jeg ser, da det er første gang jeg ser en spiller med stort potentiale på youtube ikke se ud som om, han var verdens bedste.
Du forholder dig jo netop ikke kritisk, for du accepterer det du ser på Youtube. Det kan på ingen tænkelig måde repræsentere spillerens kompetencer. Vi har set det så mange gange før, at en spiller på ingen måde er, hvad han ser ud til at være på online medier.
Hvor mange gange har du set en spiller på youtube, som ikke så overbevisende ud, men som blev en stjerne? Jeg er med på, at det modsatte er sket mange gange :)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Re: Yerry Mina

Indlæg af Lopezzz »

Michman skrev:Billede
Hahaha fuldstændig samme historie med min hund :))
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster