Transfervinduet sommer 2017

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Drake »

Når jeg har givet op, købet af Paulinho var dråben der fik mit bære til at flyde over!! :devil:

Jeg er stadig Barca fan, men jeg er ikke nogen som helt forventninger mere, på kort og på lang sigt, og både angående titler og godt spil. :| :roll:

Det hele er lort, og der bliver ikke gjort noget ved det, tilgengæld bliver det bare være og være, og vi kan ikke gøre en skid imens vores elskede klub bliver ødelagt :mad: :cry:

Vi kan lige så godt sige tillykke til RM med de næste 7-8 liga titler ud at de næste 10 mulige, før vi har indset at vi er helt fucked, og fået ny ledelse og solgt ud af fejkøbene og købt rigtigt ind.

Jeg kan ikke klare mere lorte bold fra vores side af, og se det ene fejlkøb efter det andet. Plus at se RM overhæle os på alle parameter.

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af ladislau »

Mon ikke lige Valverde skal pakke ud, inden han skal starte en konflikt med hans arbejdsgiver.

ladislau
Indlæg: 1262
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af ladislau »

Fanden bliver godtnok malet på samtlige vægge pt

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af SparetireDad »

Piquénbauer skrev:Hvorfor er tråden egentlig her? Få den rykket ind under transfers.
Ja, god pointe. Jeg fik vist kastet tråden ind lidt tilfældigt i min iver for at få medhold i mine frustrationer :)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Guardiola »

SparetireDad skrev:
Piquénbauer skrev:Hvorfor er tråden egentlig her? Få den rykket ind under transfers.
Ja, god pointe. Jeg fik vist kastet tråden ind lidt tilfældigt i min iver for at få medhold i mine frustrationer :)
Ja, indlæggene burde sgu nok bare være skrevet i tråden "transferrygter og andet gøgl". Men gider ikke flytte hvert enkelt indlæg, så flytter tråden til "andre spillere".

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af SparetireDad »

ladislau skrev:Fanden bliver godtnok malet på samtlige vægge pt
Ja, nogle herinde er mere frustrerede end andre - og ind i mellem hopper kæden måske nok lidt af ;-)

Men det er jo resultatet af længere tids afmagt over dårlig ledelse. En masse dårlige dispositioner og mærkværdige beslutninger. På et eller andet tidspunkt flyder bægeret jo så over - og det er nok nu; ikke bare her men også rundt omkring i verden på andre fansites. Ja og endda på Barcas officielle kanaler.

Vores holdning og reaktioner herinde står godt i tråd med den samlede masses reaktioner. Det er virkelig virkelig sløjt generelt - og en kollektiv eksplosion over hele verden. Det siger jo alt. Det er ikke dukket op ud af det blå, fordi man har købt Paulinho - men har ulmet den seneste tid alle steder. Alle fans på de forskellige sites har givet udtryk for dårlig ledelse og for dårlig udnyttelse af transfervinduet.

Jeg er stadig målløs over, at man står her små 14 dage før døren smækker - og intet har fået ud af det. Købet af Paulinho var dråben - men det var jo også galt før dét. Man har sovet i timen og man har ikke haft de famøse planer A, B eller C klar overhovedet, som jeg også har nævnt før i anden tråd.

Jeg er sådan dybt i mit Barca hjerte faktisk chokeret og målløs over, at man har ladet det komme her til fra ledelsens side. Det er jo SÅ fjernt fra den meget værdifulde og ærefyldte Barca DNA. Det gør faktisk ondt at mærke og opleve, hvordan man spiller hasard med alt det klubben står for.

Og ja, der kan stadig nå at blive rettet lidt op på det, hvis man f.eks. Får hevet Dembéle og Coutinho i land. Det vil da bløde op på det - men det ændrer jo ikke på det principielle i hele håndteringen og endnu værre; alt det forudgående og den elendige ledelse forsvinder jo ikke af den grund.

Spørgsmålet er, hvad der skal til helt konkret, før vi begynder at være mere optimistiske; ikke bare på kort sigt men også på længere sigt. En ny præsident vil klart være første skridt, tænker jeg.

Hvad tænker I?
Senest rettet af SparetireDad tirs aug 15, 2017 1:30 pm, rettet i alt 1 gang.

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af KongenINord »

@SparetireDad

Grunden til at jeg før Paulinho-handlen, synes man skulle skrue ned for kritikken af ledelsen i forhold til DETTE transfervindue er, at priserne på de spillere, vi har ønsket har været uhyre høje. Rygterne gik på 130 mio. for Dembele og 150 mio. for Coutinho, og når man ser priserne i transfervinduet, synes jeg ikke, der er nogen grund til at tro, at dette prisleje skulle være forkert. Når Neymar ligeså vælger at smutte giver dette naturligvis nogle svære arbejdsbetingelser. Hvis bestyrelsen har vidst, at Neymar havde tænkt sig at smutte, før han reelt gjorde det, er det naturligvis værre, at de ikke har kunnet planlægge sig ud af det bedre, end de har gjort.

Jeg har nok haft for meget tiltro til vores nuværende trup, især i lyset af seneste kamp mod Real og udtalelser fra Busquets om ønsket om forstærkninger. Det er selvfølgelig svært at konkludere så tidligt på sæsonen, men det kan godt være, at det simpelthen er nødvendigt at smide noget a la 280 mio på bordet for Coutinho og Dembele, hvis vi skal være kampdygtige om titlerne.

Selvfølgelig kan man nu kritisere ledelsen for dette transfervindue, når man vælger at købe en 29-årig brasilianer fra den kinesiske liga. Jeg synes heller ikke, at det var en mærkværdig holdning at have, altså at kritisere ledelsen før Paulinho-handlen for manglende køb til astronomiske beløb (på trods af det indtryk du åbenbart har fået - der var mange andre ting, vi var meget mere uenige i). Jeg delte den bare ikke, da jeg tror/troede vores nuværende trup kunne klare kampen uden yderligere forstærkninger end Semedo. Derfor kunne det være muligt at gemme pengene til et mere fordelagtigt tidspunkt, hvor alle andre klubber ikke sad med bevidstheden om, at vi er nødsaget til at bruge Neymar-pengene og derfor presser prisen i vejret.

Og lad mig da slutteligt gøre det klart at både før og efter dette transfervindue har jeg ønsket Bartemeu ud af klubben. Omend transfervinduet så havde budt på Verratti, og at vi beholdte Neymar. Bartemeu har været en direkte forfærdelig præsident på mange områder og det har jeg ment i lang tid.

Brugeravatar
Sort Kaffe
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør aug 05, 2017 10:41 am
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Sort Kaffe »

ladislau skrev:Den der konspirationsteori skal i altså proppe noget mere kød på, hvis den skal have nogensomhelst gang på jorden.
Hvad er det lige præcis nogle af parterne får ud af den her handel?
Kineserne mangler klasse spillere, men har masser af kapital. Nu mister de deres stjerne, og får endnu mere kapital.
Hvad får vores præsident ud af at købe kinesernes stjerne, som de ikke vil af med? Ikke goodwill ihverfald.
Bartos selskab arbejder for kinesernes sponsorer, and so fucking what?
Jeg er enig i, at man skal holde igen med konspirationsteorier, når der ikke er dokumenteret noget endnu (og Bartos firma har ikke engang vundet buddet endnu, så vidt jeg har forstået).

Men jeg kan nu godt komme på et par grunde til, at Guangzhou skulle være interesseret i, at Barca gav svimlende 300 millioner kroner for en 29-årig spiller. For det første må kinesiske klubber kun have 3 udenlandske spillere og for det andet har den kinesiske liga indført en form for FFP for at undgå, at klubberne kører med alt for store underskud (når det kommer til stykket, er det jo primært statslige selskabers midler, de brændes af i et land, der i øvrigt prøver at få styr på udviklingen i deres kolossale statsgæld).

Bartomeus forretningsmæssige succes er bare den hidtil mest logiske forklaring (ud over komplet uduelighed) på, at de - lige inden et potentielt mistillidsvotum og på trods af massive advarsler fra eksperter og egne fans - henter en jævnaldrende 'efterfølger' for Bussen fra en liga, der i niveau mest minder om Superligaen krydret med nogle berømtheder, der har valgt en magelig tilværelse og store lønsummer over videre karriere. Men lad os nu se, om der kommer mere klarhed omkring Bartos forretningsmæssige involvering med Evergrande og hvem kineserne har i tankerne at erstatte Paulinho med (måske Bendtner?).

Jeg har i øvrigt læst med herinde længe og havde egentlig tænkt, at mit første indlæg skulle være optimistisk. Jeg har drømt om, at vi kunne vende salget af Neymar til noget positivt. At ledelsen havde lært af tidligere fejlindkøb, som at vi spontant købte navnet og EM-vinderen André Gomez frem for at analysere os frem til, at der er nogle bestemte typer, vi mangler i truppen. Med et prisskilt på 300 millioner kroner og den åbenlyse mangel på en kontrollerende CM siden Xavis exit, måtte ledelsen vel få øjnene op for John Seri på et tidspunkt? Og selvom de alligevel skulle insistere på at gå efter store navne frem for bestemte typer, kunne vi jo stadig drømme om, at Dembele og Coutinho (eller endnu bedre, Eriksen) ville vise sig at falde hurtigt ind i spillet, så vi igen får en stærk stamme og et koncept, som yngre spillere kan læne sig op ad, når vi roterer og giver dem de nødvendige chancer?

Købet af Paulinho har været en brat opvågning. Det er på bekostning af spillere som Samper og Roberto, der vil kunne have en lang karriere i klubben, hvis vi ikke skubber dem væk som med Thiago eller Sandro. Begge har vist gode takter på den defensive midtbane og har konceptet på rygraden. Paulinho derimod får nok en mindst lige så hård tilvænningsperiode som Gomez, før han stopper med at ligne en komplet katastrofe.

Nu kan jeg i stedet tage mig selv i så småt at håbe, at Dembele- og især Coutinho-handlen går i vasken. På længere sigt tror jeg, det eneste der kan redde os er, hvis Bartomeu står i så dårligt lys at det kan lykkes Benedito og alle os andre at samle 16.500 medlemmers 'vote of no confidence' i september. En ny ledelse vil under alle omstændigheder kunne bruge Neymar milliarderne langt bedre. Til at fremtidssikre truppen og ikke til at forsøge at redde deres egen røv.
Billede
¡Piqué y Alba como delanteros!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af SparetireDad »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster