Jasper Cillesen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Men Bravo (som i øvrigt ikke var klar andenmålmand ifølge alle) blev Barcas førstemålmand. Van der Sar blev førstemålmand for et succesfuldt United-hold. Pinto var aldrig i nærheden af at true Valdes, og den sæson, hvor han spillede den største rolle, vandt vi ikke ligaen, og han lavede fejl (eller i det mindste tvivlsomme indgreb), der kostede Copaen og en Chl-semifinale.
qepd

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:
Jesni skrev:
Blaugrana92 skrev:
Jesni skrev:Hvis Pinto kunne være 2. målmand, så kan alle være det.
Vrøvl. Pinto var altså en rigtig, rigtig dygtig målmand. Og ikke kun i sine unge dage. Han var tydeligt udfordret i spillet med fødderne, men han tvivlede alligevel tydeligvis aldrig på sine egne evner og han var ikke bange for at råbe højt. På linjen var han jo kanon god, men sine vanvittige reflekser. Pinto begik rigtig nok nogle grumme fejl, men jeg synes sjældent Pinto får anerkendelse nok. Det er jo slet ikke for at sige at han var verdensklasse, men han var jo altså ikke en målmændenes Douglas, der bare var helt, helt væk og totalt malplaceret. Han var tværtimod faktisk rigtig dygtig.

Lidt off topic, men jeg synes bare så ofte at Pinto bliver fremstillet som markant ringer end han i virkeligheden var.
Utroligt at han så kunne stå i Celta i ti år uden andre klubber købte ham ind som førstemålmand. Men jeg vrøvler nok bare. Han var tydeligvis en dygtig, dygtig, dygtig, dygtig herre.
Claudio Bravo stod fast i Real Sociedad i seks år før vi købte ham, til hvad alle regnede med skulle være en plads på bænken. Målmandspositionen er en spøjs størrelse. Du kan reelt være en fuldstændig fantastisk målmand uden at nå særlig højt op ad rangstigen hvad angår klubber. Edwin van der Sar var 34 år da United købte ham. Diego Alves, som vi tydeligvis var tæt på, har kun rigtig imponeret for Almería. At Pinto ikke var fast mand i større klubber end Celta betyder ikke nødvendigvis at han var nogen dårlig målmand. Jeg synes egentlig det er et ret dårligt argument når det handler om lige netop en målmand.
Hvis vi går lidt længere tilbage, så var en mand som Andres Köpke en topklasse målmand, men den største klub han fik repræsenteret i løbet af sin karriere var, Marseille! Og det var først i 1996 han skiftede dertil. Her er der altså tale om en mand, der holdt selveste Oliver Kahn fra start 11'eren på det tyske landshold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af PuyolErGud »

Nu var Marseille vel også en ret stor klub på det tidspunkt? Men ja, man kan sagtens være en dygtig målmand, uden at have spillet for en af de helt helt store klubber.

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Storken »

PuyolErGud skrev:Nu var Marseille vel også en ret stor klub på det tidspunkt? Men ja, man kan sagtens være en dygtig målmand, uden at have spillet for en af de helt helt store klubber.
De var i Ligue 2 i sæsonerne 94/95 og 95/96 :glad:

Men ja, Marseille er en historisk storklub i Frankrig. De er vel den franske udgave af Brøndby.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af PuyolErGud »

Storken skrev:
PuyolErGud skrev:Nu var Marseille vel også en ret stor klub på det tidspunkt? Men ja, man kan sagtens være en dygtig målmand, uden at have spillet for en af de helt helt store klubber.
De var i Ligue 2 i sæsonerne 94/95 og 95/96 :glad:

Men ja, Marseille er en historisk storklub i Frankrig. De er vel den franske udgave af Brøndby.
Ja okay. Jeg var også kun et par år gammel på det tidspunkt, så det bruger jeg som undskyldning. [emoji2]

Sendt fra min HTC One mini med Tapatalk

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Claudio Bravo stod fast i Real Sociedad i seks år før vi købte ham, til hvad alle regnede med skulle være en plads på bænken. Målmandspositionen er en spøjs størrelse. Du kan reelt være en fuldstændig fantastisk målmand uden at nå særlig højt op ad rangstigen hvad angår klubber. Edwin van der Sar var 34 år da United købte ham. Diego Alves, som vi tydeligvis var tæt på, har kun rigtig imponeret for Almería. At Pinto ikke var fast mand i større klubber end Celta betyder ikke nødvendigvis at han var nogen dårlig målmand. Jeg synes egentlig det er et ret dårligt argument når det handler om lige netop en målmand.
Du ved godt, Van der sar før United var i Ajax, Juventus og så hans eminente periode i Fulham, ikke? Det virker ellers ret logisk, at hvis du er en pisse dygtig målmand, som Pinto er efter din anskuelse, så må han også blive handlet til andre klubber som værende en førstemålmand. Han spillede en stor del af sin karriere i Celta, som med al respekt er en lille klub, og derefter har han rådnet op på bænken i Barcelona. Jeg har svært ved at se, hvor du har nogle gode argumenter for at hele verden ser forkert på Pinto's kvalifikationer, udover at være en fin mand at have på bænken.
Visca El Barca skrev:Hvis vi går lidt længere tilbage, så var en mand som Andres Köpke en topklasse målmand, men den største klub han fik repræsenteret i løbet af sin karriere var, Marseille! Og det var først i 1996 han skiftede dertil. Her er der altså tale om en mand, der holdt selveste Oliver Kahn fra start 11'eren på det tyske landshold.
Han var også ældre, og holdte ham ikke væk i særlig lang tid. Så det er ikke super holdbart.
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Men Bravo (som i øvrigt ikke var klar andenmålmand ifølge alle) blev Barcas førstemålmand. Van der Sar blev førstemålmand for et succesfuldt United-hold. Pinto var aldrig i nærheden af at true Valdes, og den sæson, hvor han spillede den største rolle, vandt vi ikke ligaen, og han lavede fejl (eller i det mindste tvivlsomme indgreb), der kostede Copaen og en Chl-semifinale.
Haha, ja lige præcis. Bravo og Van der Sar blev jo lige præcis til noget. Pinto blev til absolut intet. Det eneste Pinto blev til, var Messis ven, en spasmager og en idiot i Parken. Og selvfølgelig millionær.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af emo »

Idiot i parken?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Fucking legende i Parken
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Du ved godt, Van der sar før United var i Ajax, Juventus og så hans eminente periode i Fulham, ikke? Det virker ellers ret logisk, at hvis du er en pisse dygtig målmand, som Pinto er efter din anskuelse, så må han også blive handlet til andre klubber som værende en førstemålmand. Han spillede en stor del af sin karriere i Celta, som med al respekt er en lille klub, og derefter har han rådnet op på bænken i Barcelona. Jeg har svært ved at se, hvor du har nogle gode argumenter for at hele verden ser forkert på Pinto's kvalifikationer, udover at være en fin mand at have på bænken.
Jo tak, Jesni. Det er jeg klar over. Men Fulham lå og rodede i bunden af Premier League i van der Sars tid. Det bedste de opnåede i hans tid var en 9. plads. Pointen er at man ikke nødvendigvis er nogen dårlig målmand, bare fordi man spiller for en skidt klub. At vi var villige til at hive Pinto ind understreger vel blot den pointe.

Men hvorfor vi skal snakke om at blive førstemålmand i en stor klub, forstår jeg simpelthen ikke? Det er overhovedet ikke pointen. Det har aldrig været pointen. Læste du overhovedet mit første indlæg? Pointen er at Pinto var en dygtig målmand og ikke var en complete nobody, der ikke kunne kende forskel på højre og venstre. For når du skriver at alle kan være andenmålmand hvis Pinto kunne, så lyder det nemlig som om at han var komplet uduelig og det er ganske enkelt bare forkert.

Og du slutter sådan set selv med at det skriver det; han var en fin mand at have på bænken. Jeg er helt sikker på, at der er rigtig, rigtig mange målmænd, der ikke er dygtige nok til at leve op til den beskrivelse. Så har du sådan set også modsagt dit indledende statement, som var det jeg reagerede på; at alle kan være andenmålmand hvis Pinto kunne. Og det er sådan set bare pointen; at Pinto var en fin mand at have på bænken, og at han ikke var komplet uduelig.

Jeg har jo altså aldrig sagt at Pinto var nogen verdensklassemålmand, eller at han kunne have spillet fast i en top 5 klub i La Liga. Det har jeg aldrig påstået. Det eneste jeg siger er dels at Pinto faktisk var en rigtig dygtig målmand, dels at det slet ikke er usædvanligt at dygtige målmænd ikke når specielt højt op ad rangstigen, for så vidt angår klubber.
Jesni skrev:Haha, ja lige præcis. Bravo og Van der Sar blev jo lige præcis til noget. Pinto blev til absolut intet. Det eneste Pinto blev til, var Messis ven, en spasmager og en idiot i Parken. Og selvfølgelig millionær.
Nej, Pinto blev da helt sikkert ikke til noget. Det er jo ikke fordi han har 16 medaljer derhjemme og er blevet kåret til årets bedste målmand i Spaniens bedste liga. Sikken håbløs karriere.

Men okay. Så længe vi kan blive enige om at Pinto faktisk var en fin mand at have på bænken, så er vi faktisk nået hinanden lidt nærmere. Der er endog også ret stor forskel på at skrive at han var en fin mand at have på bænken, og så på at skrive at alle kunne være andenmålmand hvis Pinto kunne.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev: så lyder det nemlig som om at han var komplet uduelig og det er ganske enkelt bare forkert.
Jeg vil nu mene det er noget nærmere sanheden end dit postulat om at han er rigtig, rigtig dygtig. Jeg husker stadig Camp Nou altid holdte vejret, når han fik bolden i fødderne og derudover lavede han adskillige fejl, der har kostet dyrt. Men ok, du kæmper indædt for dit billede af Pinto som fantastisk, og så er der ingen grund til at prøve at rokke ved det. Lykkelig uvidenhed er jo ogå lykke ;-)
Blaugrana92 skrev:Nej, Pinto blev da helt sikkert ikke til noget. Det er jo ikke fordi han har 16 medaljer derhjemme og er blevet kåret til årets bedste målmand i Spaniens bedste liga. Sikken håbløs karriere.
Som han vandt ved at sidde på bænken.
Blaugrana92 skrev: Der er endog også ret stor forskel på at skrive at han var en fin mand at have på bænken, og så på at skrive at alle kunne være andenmålmand hvis Pinto kunne.
Jeg håber ikke du tog det bogstaveligt talt. Det kunne noget faktisk tyde på du desværre gjorde. Og så er din sammenligning mellem van der sar og Pinto helt væk. Pinto havde været i Celta i ti år, før vi købte ham til bænken. Van der sar (før skiftet til Man U, som du ignorerer fulstændigt) havde haft en god karriere inden i Ajax, Juventus og Fulham. Det kan du altså ikke sammenligne.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Jesni »

emo skrev:Idiot i parken?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Da han fløjtede for at snyde Santin til at tro, det var dommeren. Det var sjovt, men utrolig dårlig stil. Og det var som jeg husker det faktisk en friløber, Santin havde. Prøv at forestil jer, hvis det havde været en modstander til Barcelona. Folk var gået amok herinde.

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Kvoller »

Jesni skrev:
emo skrev:Idiot i parken?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Da han fløjtede for at snyde Santin til at tro, det var dommeren. Det var sjovt, men utrolig dårlig stil. Og det var som jeg husker det faktisk en friløber, Santin havde. Prøv at forestil jer, hvis det havde været en modstander til Barcelona. Folk var gået amok herinde.
Det var vidst på Campen han fløjtede. Men ja, det er er virkelig dårlig stil.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Jesni »

Kvoller skrev:
Jesni skrev:
emo skrev:Idiot i parken?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Da han fløjtede for at snyde Santin til at tro, det var dommeren. Det var sjovt, men utrolig dårlig stil. Og det var som jeg husker det faktisk en friløber, Santin havde. Prøv at forestil jer, hvis det havde været en modstander til Barcelona. Folk var gået amok herinde.
Det var vidst på Campen han fløjtede. Men ja, det er er virkelig dårlig stil.
Ja, du har ret. Omend det ikke rokker ved noget.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af Storken »

Pinto var holdets klovn. Både på og uden for banen.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Jasper Cillesen

Indlæg af emo »

Tsk. tsk., en snak...

Respekter manden for hans kampe og hans tid i klubben. Man er vigtigt for en trup på flere områder, og det er ikke alene på banen.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster