André Gomes

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Goaaal »

Piquénbauer skrev:
Jeg synes du overfortolker det vi siger. Det er specielle typer der kommer til tops i forretningsverdenen, sportsverdenen, whatever-verdenen. Det kan man ikke rigtigt diskutere. Det er rigtigt at det ville være rart hvis alle kunne komme til tops og være glade under de forhold. Men sådan er det ikke. Der vil altid være et enormt pres på toppen. Gomes har valgt den bedste klub i verden. Hvis man vil spille for den bedste klub i verden, så vil der være absurde forventninger og et pres de færreste vil kunne spille/leve under. Det er et vilkår. Det er en omkostning. Til gengæld er goderne out of this world. Som sagt, alt ære og respekt for at du har ondt af ham. Jeg tror bare jeg synes han tilhører en lidt for priviligeret procentdel af befolkningen til at jeg vil bruge energi på det. Manden er rask, konen er lækker, han spiller for det bedste hold i verden, han har økonomisk frihed, der er 15 grader og sol det meste af året hvor han bor osv. Ikke at det ikke legitimere hans følelser. Jeg mener dog stadig bare at han har så mange muligheder for at lave andre fede ting med hans liv hvis han ikke mener det han ofrer er belønningen værd. "If it was easy, then all these motherf-ckers up in youtube land would be doing it..."
Har du set den tekst jeg linkede til med iniesta? Der er mange flere spillere der har de problemer gomes har og de kommer ikke frem med det af forskellige årsager. Måske fordi nogle at de egentlig bare skal lukke da de jo har det fint nok i forhold til andre.

Jeg mener ikke at denne kultur er ok. At de bare skal finde sig i det. Hvis noget er uretfærdigt og man lider så sig det.

Pres er hvad det er. Men det kan også blive for meget og blive decideret uretfærdigt.
Altså jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden, men personangreb synes jeg heller ikke er i orden hvis det er det du henviser til med uretfærdighed. Havde ikke lige set Inis udtalelse. Jeg hopper ud af diskussionen nu :-) God aften.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

Piquénbauer skrev: Eller også er den eneste vej ud at han får lidt støtte og får tjek på hovedet.

Jeg synes det er en oversimplificering, men det er vi nok begge skyldige i. Endvidere synes jeg det er ret sekundært i forhold til, om han har en fremtid og rolle i klubben. Det kræver at du er god nok, og der er både et teknisk, fysisk og psykisk element. Få tjek på hovedet lover ikke godt for mulighederne, særligt ikke, når han efter min mening halter i sin kunnen som spiller.
Piquénbauer skrev: Hvornår har jeg sagt at han skulle have mere spilletid?

Og nej det er ikke et skånejob men den behandling gomes har fået har været direkte latterlig. Han blev stemplet så hurtigt og siden har han været doomed.
Hvor har jeg sagt, at du har sagt det? Du fremhæver dog det, at han får spilletid som en indikator for, at han yder den rette indsats. Min pointe er, at han med sine problemer bør glide længere væk fra spilletid - og det er vel spilletid han er i klubben for, både for hans og klubbens vedkommende?

Har ikke sagt andet end, at det er noget svineri at buhe ad egne fans. Jeg mener stadig, at Gomes reaktion er ude af proportion. Det kan vi blive ved at diskutere til dommedag, your mileage may vary.
Piquénbauer skrev: Hvorfor er det en underlig pointe? Du begyndte at snakke om at andre havde det dårligere. Det virkede ret meget som om du mente at gomes bare skulle lukke og arbejde hårdere.
Fordi pointen ikke er, hvad psykologen skal sige til Gomes, men derimod Gomes psykologiske reaktion på et pres, som du ikke kan fjerne fra topklubberne. Ja, det ville være skønt med en verden, hvor alle var gode mod hinanden, ville hinanden det bedste, og alle små piger fik deres egen pony. Sådan er verden desværre bare ikke skruet sammen.
Piquénbauer skrev: Og igen er min pointe at der er grænser for hvad spillere kan tage. Gomes' er blevet behandlet dårligt i klubben. Han er blevet stemplet som dårlig og bliver hængt ud over alt.
Så er den behandling han har fået vist heller ikke værre.
Piquénbauer skrev: Nej men du kan behandle ham ordentligt selvom man er kritisk. Man kunne f.eks. lade være med at buhe af ham når man er oppe mod atm og han lige er kommet på banen.
Ja. Men så er det vist heller ikke værre.
Piquénbauer skrev: Der er krav og det er forståeligt. Men kritik kan leveres på mange måder og i gomes' tilfælde har det været latterligt.
Ja, det er latterligt at buhe af ham. Men så er det vist heller ikke værre.
Piquénbauer skrev: Og det var hele min pointe. Spillere skal nemlig ikke have det sådan. Og hvis fansene spiller en rolle i det så burde de tænke sig lidt om.

Som klub står vi overfor et generationsskifte og hvis forventningerne er en ny messi/iniesta osv så vil man blive skuffet og det er ikke fair at den skuffelse skal gå ud over spillerne inden de for alvor kommer på plads. Her snakker jeg forresten generelt og med blikket rettet mod dembele f.eks.
Ja, fans bør tænke sig om. Rationelt burde de nok blive hjemme og strikke i stedet, og drikke varm kakao. Fodbold er dog testosteron, gladiatorkamp og et teater. Ikke alle tilskuere er hverken lige kløgtige, eller er der af de mest sympatiske årsager med et budskab om, at der skal være plads til alle, og det vigtigste er af være med. Det tror jeg man må acceptere i en vis grad som fodboldspiller på højeste niveau.
Ingen forventer at Gomes er en ny Messi. Angående Dembele, så skal også han bevise, at han har psyken til niveauet, og den modgang som uvilkårligt vil ramme ham på et tidspunkt. Næste talent står på spring for at overtage pladsen, hvis ikke der leveres. Ini har haft modgange, som har påvirket psykisk, men tydeligt bevist, at de kan overkommes - uden at det er fansne, som pludselig så lyset.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kommer ikke rigtigt videre. Jeg mener at gomes er blevet behandlet uretfærdigt. Og det både på stadion og på sociale medier.

Jeg mener ikke at presset i en storklub burde være på den måde. Man kan ikke kræve talenter som mange fans gør og så ikke have tålmodighed til at de vil udvikle sig. De skal ikke hænges ud fordi de ikke leverer med det samme hvilket vi allerede har set lidt med dembele. Og de skal slet ikke hænges ud på den måde vi har set med gomes.

Iniesta behøvede forresten ikke fansene. De var allerede med ham.

Jeg hopper ud af snakken nu. Jeg har fået sagt det jeg ville.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

Jeps, lad os være enige om at være uenige - og det drejer sig ikke om, hvorvidt Gomes er blevet behandlet uretfærdigt. For det er han da sikkert. Men synes også det hører med, at hans indsats ikke ligefrem har berettiget til stående ovationer.

Tak for "diskussionen", og at den forblev civil. Ingen fortjener at blive buhet ad på vores forum (og det kan vi faktisk slå ned på ;) )

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Mange spillere oplever det her, altså presset. Deulofeu fik heller ikke rigtig chancen, dog vil jeg sige, at det er latterligt at buhe af Gomes, det er i overkanten. Ini og dem var heldige, da de sociale medier ikke var der, og de derved undgik alt det, det medfører/har medført.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

Kubala skrev:Mange spillere oplever det her, altså presset. Deulofeu fik heller ikke rigtig chancen, dog vil jeg sige, at det er latterligt at buhe af Gomes, det er i overkanten. Ini og dem var heldige, da de sociale medier ikke var der, og de derved undgik alt det, det medfører/har medført.
Rigtig god pointe. De kan endda opleve en dårlig rating i FIFA spillene.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:
Kubala skrev:Mange spillere oplever det her, altså presset. Deulofeu fik heller ikke rigtig chancen, dog vil jeg sige, at det er latterligt at buhe af Gomes, det er i overkanten. Ini og dem var heldige, da de sociale medier ikke var der, og de derved undgik alt det, det medfører/har medført.
Rigtig god pointe. De kan endda opleve en dårlig rating i FIFA spillene.
Sarkasme eller ej?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

Kubala skrev:
Guardiola skrev:
Kubala skrev:Mange spillere oplever det her, altså presset. Deulofeu fik heller ikke rigtig chancen, dog vil jeg sige, at det er latterligt at buhe af Gomes, det er i overkanten. Ini og dem var heldige, da de sociale medier ikke var der, og de derved undgik alt det, det medfører/har medført.
Rigtig god pointe. De kan endda opleve en dårlig rating i FIFA spillene.
Sarkasme eller ej?
Sarkasme. Det med some's mener jeg dog

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Guardiola skrev:
Kubala skrev:
Guardiola skrev:
Kubala skrev:Mange spillere oplever det her, altså presset. Deulofeu fik heller ikke rigtig chancen, dog vil jeg sige, at det er latterligt at buhe af Gomes, det er i overkanten. Ini og dem var heldige, da de sociale medier ikke var der, og de derved undgik alt det, det medfører/har medført.
Rigtig god pointe. De kan endda opleve en dårlig rating i FIFA spillene.
Sarkasme eller ej?
Sarkasme. Det med some's mener jeg dog
:lol: :lol:, ok. Ja, sociale medier har ændret en del på det. Derudover har pengestrømmen i fodbolden i dag også ændret på det. De største klubber er nødt til at levere store resultater hver sæson.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Guardiola »

Enig Kubala. Internetmobningen står de virkelig i skudlinjen for, der er så også mange af deres artsfæller som malker selvsamme medier helt uhæmmet

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Jo, jo, det går begge veje. De sociale medier ændrede jo et amerikansk valg, så det er sgu ikke for sjovt. Heftige sager.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Men uanset, så er man nødt til at være psysisk robust, noget som bliver mere og mere vigtigt, ikke at det ikke har været sådan før også, men tror, at det løftes/hæves et niveau eller to. Kig bare på Mbappe og Demb. Den ene virker til at kunne trives i det, mens den anden ikke helt gør det samme.
Senest rettet af Kubala tirs mar 13, 2018 10:38 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Argh der er mange forskelle på de to. Mbappe har overhovedet ikke haft de samme udfordringer som dembele når det kommer til land, sprog, pres eller skader.

Jeg synes desuden der er alt for meget snak om dembele og dennes psyke. Det handler imo ligeså meget om at han er ny.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Kubala »

Selvfølgelig, der er faktorer, som man skal tage højde for, men ved ikke, for mig virker det som om, at Mbappe har en stærkere psyke. Men altså, det kan jeg jo naturligvis ikke vide.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 21 - André Gomes

Indlæg af Piquénbauer »

Meget af det komme også an på udstråling og der er jeg enig i at mbappe fremstå mere selvsikker.

Men altså jeg er ikke så nervøs når det kommer til dembele. Imo spiller han som jeg havde forventet med mange driblinger og til tider underlige beslutninger. Han er dog farlig hele tiden. Og han virker ikke bange for at angribe hvilket er det vigtigste.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster