Arda Turan

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Blaugrana92 »

klogfyr skrev:Jeg må sige, at den midlertidige bestyrelse fortolker deres opgave alternativt, hvis denne handel går igennem.
Hvis du med alternativt mener forfærdeligt, så er vi helt enige! ;-)

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Ah ok. Så er vi tilbage til din ide om at trænere ikke må have noget at skulle sige omkring køb...
De må sige alt det de vil. De skal bare ikke træffe beslutningen. Trænere tænker ikke på, hvad der er bedst for klubben om 5 år. Trænere ønsker spillere i deres bedste alder, der kan gå direkte ind på holdet. De ønsker erfaring over potentiale.

Det er præcis derfor Mourinho aldrig er i en klub særlig længe. Han tænker kun kortsigtet i alt hvad han foretager sig. Jeg synes Enrique har den samme tendens.
1) Han benytter næsten ikke talenterne, men foretrækker erfaring.
2) han har intet koncept ud over at give de tre forreste bolden.
3) Han sparer ikke Messi, da han er bange for at tabe på kort sigt.

Disse tre ting vil bide os i røven på længere sigt.
1) Det var Luchos første sæson. Og han var ved at blive fyret. Selvfølgelig spiller man det "sikre".
2) Vrøvl.
3) Det er der ikke en eneste træner der har gjort. Pep. tito, tata og nu lucho spiller ham hele tiden. Nok fordi messi selv bedst kan lide dette. Desuden prøvede lucho jo faktisk at spare messi hvilket gik helt galt.

Du burde give lucho lidt mere tid inden du sammenligner ham med mou.
Jeg er bare ikke solgt på Enrique. Jeg synes ikke han udvikler hverken vores talenter eller vores spil. Vi spillede ikke særlig godt i efteråret, men var flyvende i foråret. Jeg krediterer Messi. Han har været hele forskellen. Han har spillet det bedste fodbold jeg nogensinde har set de sidste 6 måneder.

Jeg er egentlig lidt enig med Mourinho, når han siger, at enhver kunne føre Barca til succes, når Messi er i hopla. Han er umulig at stoppe til tider. Det har Enrique nydt godt af. Det samme gjorde Tito i sin tid. Pep vandt derimod med et overlegent system, hvor Messi bare var en del af det.
Nej det er jeg skam helt klar over. Men det ændre ikke på at lucho har taget et hold som der var ved at falde fra hinanden og fået det til at fungere som en enhed. Han har fået forsvaret og midtbanen til at stå perfekt på banen hvilket de tre forreste har nydt godt af. Det er derfor ligeså meget luchos koncept som tillader messi (og de 2 andre) at fungere. Og det kun i hans første sæson. Nu skal der udvikles og satses mere på talenterne. Derfor har han også bedst bartra og roberto om at blive ligesom han ville have suarez tilbage.

Og jeg giver sgu ikke noget for den der "det er kun pga messi". Hvis det var det så havde han f.eks. været ligeså god for argentina som han er hos barca men det er han altså ikke (selvom han er rigtig god). Det hele handler derimod om at man gennem systemet giver messi de bedste betingelser for at spille sit spil. Det gjorde pep og det samme gør lucho hvilket lige netop kan ses ved at messi spiller så godt nu.

Der er forresten stadig folk som mener at den eneste grund til at pep var succesfuld var messi. Vi barca-fans ved dog anderledes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Ah ok. Så er vi tilbage til din ide om at trænere ikke må have noget at skulle sige omkring køb...
De må sige alt det de vil. De skal bare ikke træffe beslutningen. Trænere tænker ikke på, hvad der er bedst for klubben om 5 år. Trænere ønsker spillere i deres bedste alder, der kan gå direkte ind på holdet. De ønsker erfaring over potentiale.

Det er præcis derfor Mourinho aldrig er i en klub særlig længe. Han tænker kun kortsigtet i alt hvad han foretager sig. Jeg synes Enrique har den samme tendens.
1) Han benytter næsten ikke talenterne, men foretrækker erfaring.
2) han har intet koncept ud over at give de tre forreste bolden.
3) Han sparer ikke Messi, da han er bange for at tabe på kort sigt.

Disse tre ting vil bide os i røven på længere sigt.
1) Det var Luchos første sæson. Og han var ved at blive fyret. Selvfølgelig spiller man det "sikre".
2) Vrøvl.
3) Det er der ikke en eneste træner der har gjort. Pep. tito, tata og nu lucho spiller ham hele tiden. Nok fordi messi selv bedst kan lide dette. Desuden prøvede lucho jo faktisk at spare messi hvilket gik helt galt.

Du burde give lucho lidt mere tid inden du sammenligner ham med mou.
Jeg er bare ikke solgt på Enrique. Jeg synes ikke han udvikler hverken vores talenter eller vores spil. Vi spillede ikke særlig godt i efteråret, men var flyvende i foråret. Jeg krediterer Messi. Han har været hele forskellen. Han har spillet det bedste fodbold jeg nogensinde har set de sidste 6 måneder.

Jeg er egentlig lidt enig med Mourinho, når han siger, at enhver kunne føre Barca til succes, når Messi er i hopla. Han er umulig at stoppe til tider. Det har Enrique nydt godt af. Det samme gjorde Tito i sin tid. Pep vandt derimod med et overlegent system, hvor Messi bare var en del af det.
Nej det er jeg skam helt klar over. Men det ændre ikke på at lucho har taget et hold som der var ved at falde fra hinanden og fået det til at fungere som en enhed. Han har fået forsvaret og midtbanen til at stå perfekt på banen hvilket de tre forreste har nydt godt af. Det er derfor ligeså meget luchos koncept som tillader messi (og de 2 andre) at fungere. Og det kun i hans første sæson. Nu skal der udvikles og satses mere på talenterne. Derfor har han også bedst bartra og roberto om at blive ligesom han ville have suarez tilbage.

Og jeg giver sgu ikke noget for den der "det er kun pga messi". Hvis det var det så havde han f.eks. været ligeså god for argentina som han er hos barca men det er han altså ikke (selvom han er rigtig god). Det hele handler derimod om at man gennem systemet giver messi de bedste betingelser for at spille sit spil. Det gjorde pep og det samme gør lucho hvilket lige netop kan ses ved at messi spiller så godt nu.

Der er forresten stadig folk som mener at den eneste grund til at pep var succesfuld var messi. Vi barca-fans ved dog anderledes.
Jeg vil gerne se Luis Enrique's Barca uden Messi. Jeg tror det ville blive rimelig tydeligt, at Enrique er ret så ordinær.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)

Det er håbløst at gøre det op i messi. Han vil gøre samtlige hold på denne jord markant bedre. Men for at få det bedste ud af ham skal holdet fungere. Og ligemeget hvor meget du vender og drejer den så har holdet fungeret under lucho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)
Altså ... godt?

Sendt fra min fede telefon, bitches!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)

Det er håbløst at gøre det op i messi. Han vil gøre samtlige hold på denne jord markant bedre. Men for at få det bedste ud af ham skal holdet fungere. Og ligemeget hvor meget du vender og drejer den så har holdet fungeret under lucho.
Alle hold har fungeret under Mourinho. Det fungerer bare kun i kort tid, hvorefter holdenes udvikling er sat fuldstændig i stå.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:
Piquénbauer skrev:Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)
Altså ... godt?

Sendt fra min fede telefon, bitches!
Det var en joke. Og den skulle vise at det er messi som får holdene op på det højeste niveau.

Men for at svare på dit spørgsmål så har pep gjort det fint. Han skal dog vise lidt mere i den kommende sæson i cl da det ikke har været godt nok der under pep.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)

Det er håbløst at gøre det op i messi. Han vil gøre samtlige hold på denne jord markant bedre. Men for at få det bedste ud af ham skal holdet fungere. Og ligemeget hvor meget du vender og drejer den så har holdet fungeret under lucho.
Alle hold har fungeret under Mourinho. Det fungerer bare kun i kort tid, hvorefter holdenes udvikling er sat fuldstændig i stå.
Fungerede real? Og du kan stadig ikke sammenligne dem efter en sæson. Du bliver sgu nødt til at vente lidt selvom jeg ved at du meget gerne vil fortælle os alle om hvor skidt lucho er.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af PuyolErGud »

Ikke for at ødelægge en diskussion, men det har måske ikke så meget med Arda Turan som spiller at gøre ovenstående.



Men for at komme til bare til Turan. Jeg håber ikke man køber ham. Jeg kan sagtens se, hvad de måske tænker om ham, at han faktisk godt vil kunne komme til at fungere og måske give en anden dimension, men tror virkelig bare ikke han vil få succes. Tilpasningen vil være for stor.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)

Det er håbløst at gøre det op i messi. Han vil gøre samtlige hold på denne jord markant bedre. Men for at få det bedste ud af ham skal holdet fungere. Og ligemeget hvor meget du vender og drejer den så har holdet fungeret under lucho.
Alle hold har fungeret under Mourinho. Det fungerer bare kun i kort tid, hvorefter holdenes udvikling er sat fuldstændig i stå.
Fungerede real? Og du kan stadig ikke sammenligne dem efter en sæson. Du bliver sgu nødt til at vente lidt selvom jeg ved at du meget gerne vil fortælle os alle om hvor skidt lucho er.
Real Madrid under Mourinho endte vores dominans. Jeg synes egentlig godt man kan kalde ham en succes, da han altid var set som en kortsigtet og desperat løsning. Det blev dog værre med tiden, hvilket er ulempen med Mourinho ved roret.

Nej, jeg siger ikke Lucho er skidt. Han er bare ikke genial på samme måde som Pep. Han har været heldig, at Messi har været magisk for os i foråret. Derudover havde vi ingen betydningsfulde skader, hvor vores to nærmeste konkurrenter blev ramt hårdt. Enriques rotation i efteråret har uden tvivl gavnet, men vi var stadig heldige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Du kan jo prøve at kigge på hvordan det er gået for pep siden han smuttede ;-)

Det er håbløst at gøre det op i messi. Han vil gøre samtlige hold på denne jord markant bedre. Men for at få det bedste ud af ham skal holdet fungere. Og ligemeget hvor meget du vender og drejer den så har holdet fungeret under lucho.
Alle hold har fungeret under Mourinho. Det fungerer bare kun i kort tid, hvorefter holdenes udvikling er sat fuldstændig i stå.
Fungerede real? Og du kan stadig ikke sammenligne dem efter en sæson. Du bliver sgu nødt til at vente lidt selvom jeg ved at du meget gerne vil fortælle os alle om hvor skidt lucho er.
Real Madrid under Mourinho endte vores dominans. Jeg synes egentlig godt man kan kalde ham en succes, da han altid var set som en kortsigtet og desperat løsning. Det blev dog værre med tiden, hvilket er ulempen med Mourinho ved roret.

Nej, jeg siger ikke Lucho er skidt. Han er bare ikke genial på samme måde som Pep. Han har været heldig, at Messi har været magisk for os i foråret. Derudover havde vi ingen betydningsfulde skader, hvor vores to nærmeste konkurrenter blev ramt hårdt. Enriques rotation i efteråret har uden tvivl gavnet, men vi var stadig heldige.
Mou's real stoppede ikke noget som helst. De vandt 1 mesterskab. Det var det.

Og det er sgu lidt trættende at du kaster om dig med held, messi osv. Det er præcist de samme ting som vi har hørt de sidste 10 år fra de utallige haters som ikke kunne klare barcas succes. De fattede så bare ikke at det f.eks. var peps system som gjorde messi genial.

Vi må se hvordan lucho kommer til at gøre det i fremtiden før vi sammenligner ham med andre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Nói NPO
Indlæg: 390
Tilmeldt: fre jun 07, 2013 8:31 am
Har takket: 135 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Nói NPO »

Messi var jo totalt laltterlig i foråret, han var jo ekstremt voldsom, og Ronaldo når ham ikke til sokkeholderne pt.

Jeg er dog lidt enig med Storken angående Enrique, ikke at han ligefrem er ordinær, han er skam dygtig, men synes ikke han er klasse som pep var, og det er ret tydeligt at han tænker kortsigtet, Turan bliver jo højst sandsynligt kun brugt næste sæson, han er på han peak ligenu, og alligevel er han ikke en der vil kunne gå ind i start 11'eren.

Et andet godt eksempel er Batras situation, han har spillet klasse og stort set flawless, på trods af det vælger Enrique konsekvent at bruge Mathieu, der absolut ingen fremtid er i, frem for Batra der stadig er ung og har et (efter min mening) kæmpe potentiale. Er ikke i tvivl om at feks Pep eller Tito havde valgt talent frem for erfaring, specielt når talentet er fra La Masia og spiller mindst lige så godt som erfaringen (Mathieu)!

LE har klaret det fint, men føler langt fra at han er en klasse træner, og lige pt. har han mange mangler efter min mening.
Den lille ananas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af Piquénbauer »

Nói NPO skrev:Messi var jo totalt laltterlig i foråret, han var jo ekstremt voldsom, og Ronaldo når ham ikke til sokkeholderne pt.

Jeg er dog lidt enig med Storken angående Enrique, ikke at han ligefrem er ordinær, han er skam dygtig, men synes ikke han er klasse som pep var, og det er ret tydeligt at han tænker kortsigtet, Turan bliver jo højst sandsynligt kun brugt næste sæson, han er på han peak ligenu, og alligevel er han ikke en der vil kunne gå ind i start 11'eren.

Et andet godt eksempel er Batras situation, han har spillet klasse og stort set flawless, på trods af det vælger Enrique konsekvent at bruge Mathieu, der absolut ingen fremtid er i, frem for Batra der stadig er ung og har et (efter min mening) kæmpe potentiale. Er ikke i tvivl om at feks Pep eller Tito havde valgt talent frem for erfaring, specielt når talentet er fra La Masia og spiller mindst lige så godt som erfaringen (Mathieu)!

LE har klaret det fint, men føler langt fra at han er en klasse træner, og lige pt. har han mange mangler efter min mening.
Skriver det kort da det er gentagelser. Messi var god så god fordi lucho fik et system på benene hvor han fungerede optimalt. Ba(r)tra vil få sin chance i den kommende sæson hvilket kan ses ved at lucho har sagt at han skal blive i modsætning til f.eks. montoya.

Og det er alt for tidligt at sammenligne lucho med andre trænere. Han har kun været her i en sæson. Desuden er det fjollet at sammenligne ham med den mest succesfulde træner i klubbens historie.
Senest rettet af Piquénbauer ons jul 01, 2015 10:15 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af emo »

Altså, okay! Han skal nok omskoles til en mere midt midt rolle! Jeg er klar på at se hvad der kan ske. Han har teknikken, og overblikket til Barcelona. Men hans opførsel er nasty.
Allez...

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Arda Turan

Indlæg af JonasV »

Storken skrev: Jeg vil gerne se Luis Enrique's Barca uden Messi. Jeg tror det ville blive rimelig tydeligt, at Enrique er ret så ordinær.
Det bliver simpelthen for hypotetisk nu. Tag et hvilket som helst hold, put Messi på, tag ham væk igen - og lårtet falder fra hinanden. Selvfølgelig bygger man holdet op omkring Messi, hvis man har ham.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster