Jérémy Mathieu

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Jérémy Mathieu

Indlæg af Culé »

Det forlyder at Barca og Valencia er nået til enighed om en pris for Mathieu der ligger i omegnen af hans frikøbsklausul på 20 mio. euros.

Hvad er der at sige til at klubben bruger knap 20 mio. euros på en snart 31-årig franskmand? Er Zubi to blame? :roll:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Bager »

barcastuff ‏@barcastuff 2h

Rafa Marquez (ex-Barcelona): "Mathieu doesn't have the profile to play at Barça, and less at that price. They should think twice." [rac1]
Marquez er ikke overbevist.

Jeg tror derimod han vil være en god tilføjelse til forsvaret. Jeg har set ham på et tidspunkt pakke Messi ind bedre end noget der er pakket virkelig godt ind! Han er en meget komplet forsvarer, der kan spille både LB og CB. Han er intelligent, stærk, god i luftspillet, arbejdsom, lederskikkelse. Han er dog kun god i 1-2-3 år endnu på højeste niveau. Men han vil give os noget dybde i forsvaret og tid til at finde en anden CB, der kan være med på den lange bane - måske en fra La Masia?
Visca el Barca

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af klogfyr »

Jeg vil gerne have ham til klubben, men 20 mio euro, hvis det bliver det beløb, er altså overpris for ham. Klubben har dog selv sat sig i den situation ved ikke at have adresseret centerback problemet noget før. Nu ved klubberne, at vi er desperate efter en CB, plus vi har et muligt transferban = meget dårlig forhandlingssituation.
Det gør det så heller ikke bedre, at Zubi ser sig blind på en lille gruppe spillere. Det er ærlig talt ikke godt nok, at de ikke har formået at finde en god CB til holdet i de seneste 3 sommer transfervinduer, og hvis Mathieu ender med at blive den eneste forsvarspiller, vi køber, og tilmed til overpris, så har vi sat os selv i en meget dårlig situation, især hvis transferforbudet bliver opretholdt.

Der er dog tid til at hente nogle gode forsvarsspillere og lad os se om det ikke lykkes, det håber jeg ihvertfald!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Piquénbauer »

Mathieu (Valencia): "My transfer to Barcelona could be announced this afternoon? I'm hopeful." [via superdeporte]

20 mio er alt for meget. Men han er god at få til klubben. Desuden vil det stadig efterlade en del penge som man så kan kaste efter en "klasse" cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.mundodeportivo.com/20140722/ ... 68355.html

Det var da ufatteligt. Nu tager han alligevel med valencia til peru. Der har været snak om at afrejsen har været en form for deadline og nu hvor han tager afsted alligvel så kunne man godt tro at handlen bliver afblæst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Elbarca »

Man har lov at håbe. Den pris der har været nævnt er latterlig. Og endnu mere latterlig hvis han skulle ende med at være den eneste CB vi køber.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Piquénbauer »

Hellere ham end ingen... Og imo er han en af de eneste vi faktisk kan få. Der er ikke mange cb'er på markedet og hvis vi skal "nøjes" så ville mathieu være fin.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Elbarca »

Var slet ikke klar over at han er den eneste CB der findes derude.

En klub som Barca bør være i stand til at hente profiler fra andre hold. Specielt til en position vi i den grad mangler. Måske ikke fra de nyrige klubber, der kan undvære pengene. Men en Hummels bør man da kunne hente. Benatia lige så.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan godt være at vi burde kunne hente en bedre cb men pt ser det ikke sådan ud. Det kræver nemlig at klubberne vil sælge hvilket hverken dortmund eller roma vil. Det har vi fået at vide så sent som i dag (http://www.bold.dk/nyt/klopp-reus-og-hummels-bliver-her, http://www.bold.dk/nyt/roma-slipper-ikke-benatia).

Og nu hvor vi står og ikke kan hente en af de store så vil jeg meget hellere have en spiller som mathieu som passer profilen, kender ligaen, har nogle gode år tilbage og ikke ville ruinere os (selvom han er for dyr). Ydermere ville Mathieu være tilfreds med rollen som sub hvilket kunne betyde mere spilletid til bartra.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Elbarca »

Klopp gør grin med de beløb der nævnes. I den udtalelse er der en åbning for salg. Man byder noget, der viser man er seriøs. I øvrigt kan det være en Hummels ville være interesseret, og dermed bad om et salg.

20 milioner euro for en forsvarspiller, der snart fylder 31 vil kun være fair, hvis der var tale om en af de bedste i verden. Mathieu er langt fra dette i mine øjne. Højst en backup spiller.

Og igen, hvor dumt er det ikke lige, når vi har skreget så højt efter en ny CB, at man så ender med en hovsa løsning? Jeg håber ikke det sker. Som nr to CB, ja. Maks 12 mil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Piquénbauer »

Tja dortmund har ikke behov for at sælge. Og indtil videre har hummels ikke sagt noget som kunne tyde på at han vil væk.

Og jeg gentager: mathieu passer profilen, kender ligaen, har nogle gode år tilbage og vil ikke ruinere os (selvom han er for dyr). Ydermere ville Mathieu være tilfreds med rollen som sub (backup) hvilket kunne betyde mere spilletid til bartra.

Man kan ikke købe spillere som ikke er til salg. Og der er desværre ikke mange gode cb'er. Og endnu færre som passer den profil vi leder efter. Det gør mathieu dog og selvom han er alt for dyr så kan jeg sagtens forstå at han er et mål. Hellere ham end et talent (balanta, doria, marquinhos, schar osv) hvor man ingen anelse har om hvad man får (altså hvis det er den eneste man køber).

Og lige for at få det på plads. Jeg mener ikke man skal hente mathieu som starter. Han skal være sub for pique og bartra. Ydermere kunne han også dække backen hvis vi har brug for en mere defensiv back.

Så lad os håbe at sport har ret:
Barcelona will on Wednesday finalize the transfer of Valencia defender Jeremy Mathieu (30) for 20M. [sport]
Og at vi derefter smider alt ind på at hente en stjerne cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Elbarca »

Hvis Dortmund havde kassen, havde de nok kunne holde på de stjerner, der har forladt dem til Bayern de sidste år. En 35-40 mil for Hummels er langt at foretrække end en Matheiu som snart er 31, til halvdelen af prisen. Blot fordi det ikke ruinerer os skal vi da ikke slynge den slags penge ud efter en reserve.

Du skriver vi skal gå efter en stjerne CB. Enig. Matheiu som reserve, igen enig. Men ikke til den pris der nævnes.

Thomas0190

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Thomas0190 »

Problemet er jo at de andre klubber ved hvor desperate vi er efter en ny cb. Derfor de kræver urealistiske beløb for dem.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Luis Enrique »

Thomas0190 skrev:Problemet er jo at de andre klubber ved hvor desperate vi er efter en ny cb. Derfor de kræver urealistiske beløb for dem.
Det er jo ikke hele sandheden. Det hænger også sammen med, at vi åbenbart kun synes at være interesserede i relativt få midterforsvarere, som tilmed er de sværeste at få. Hummels, som ingen forresten ved om vi reelt vil have, Benatia, som skulle være mere velunderbygget, og så er der Mathieu, som vi i værste fald synes at være desperate for at få. Dog er der ikke så mærkeligt, at Valencia ikke vil slippe ham, for de har dårligt råd til at miste flere profiler og slet ikke til, hvad der fortsat må betragtes som en rival, konkurrent mv. Der har været en smule snak om Jan Vertonghen, og det ville da være en udmærket idé, men det synes jo heller ikke at blive til noget, bl.a. fordi han også er svær at få. Han bør dog kunne fristes af Champions League.

Der er masser af andre navne derude, som ville være til at få, men klubben synes ikke at være specielt visionære eller idérige i deres indkøbspolitik. Det har i øvrigt været et problem siden 2008. Det er folk som Loic Perrin, som jeg har nævnt flere gange, men det kunne også være Ron Vlaar, Shkodran Mustafi, Stefan de Vrij, Dejan Lovren, Serge Aurier, Marcos Rojo, Benedikt Höwedes, Thomas Vermaelen og sikkert flere andre, som jeg ikke gider at skrive og som ingen gider at læse navnene på. Flere mener givetvis ikke vi kan bruge dem, at de er ubehagelige (f.eks. Ron Vlaar), at de ikke har niveau osv. osv. Men de er derude, klubben kan sagtens finde nye midterforsvarere, og hvis alternativet er at vi ikke køber nogen, er jeg ikke i tvivl om hvad jeg foretrækker.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Jérémy Mathieu

Indlæg af Alcantara »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster