Marco Verratti

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Visca El Barca »

klogfyr skrev:PSG har ikke brug for penge eller sælge. Slet ikke, når de lige udspillede os, så lugter de succes og ved han er en central brik. Så medmindre Verratti selv kræver et skifte offentligt, hvilket ikke sker, så forbliver dette en våd drøm. Han ville passe perfekt ind.
Maaske er Emery svaret her. Verratti havde sine problemer i starten, der var ogsaa rapporter om et anstrengt forhold disse to imellem. Han har vaeret rygtet vaek og PSG villig til at saelge i loebet af denne saeson.

Jeg maa indroemme, at jeg ikke har fulgt med paa det seneste, ved ikke om det er blevet bedre nu.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Piquénbauer »

Nasser Al-Khelaifi (PSG president) "Marco Verratti will not leave PSG next summer."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af PuyolErGud »

Nej, det vil han nemlig gøre denne her sommer. Perfekt.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af !Option »

I see what you did there!
Rey Abi!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Storken »

I mine øjne er Verratti den eneste spiller på markedet, der virkelig kunne flytte noget på vores hold. Han ville kunne bringe os tilbage til de gode gamle dyder, hvor midtbanen dominerede og kontrollerede kampene.

Jeg vil samtidig vove den påstand, at han har en chance for at blive bedre end Xavi, når det kommer til at styre en kamp. Han er kun 24 år, men er reelt allerede den mest pasnings stærke midtbanespiller i verden. Han kunne godt blive rigtig vild om et par år, hvis hans udvikling fortsætter.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Han er kun 24 år, men er reelt allerede den mest pasnings stærke midtbanespiller i verden.
Den påstand vil jeg gerne udfordre. Thiago er bedre. Thiago er fuldkommen fænomenal og burde have været Xavis arvtager. Som så mange gange før, trådte vores sportslige ledelse virkelig i spinaten i deres håndtering af Thiago.

I øvrigt mener jeg, at det er ganske utænkeligt at Verratti når Xavis niveau. Jeg mindes at Xavi havde en sæson, hvor han lagde op til noget der lignede 30 mål i alt. I den facet af spillet - og det mener jeg også er en væsentlig del af at styre og dominere kampe; at man kan omsætte dominansen til gennemskærende og forsvarssplittende afleveringer, enten diagonalt eller vertikalt - kommer Verratti aldrig til at matche Xavi.

Det var jo netop det, der gjorde Xavi så utroligt unik. Han kontrollerede ikke "bare" kampene, med 92 korte og 8 lange afleveringer; han afgjorde dem også, for ud af de 100 afleveringer, var der måske 5 der var direkte chanceskabende. Her mener jeg at Thiago har bedre muligheder, for at nå Xavis utrolige niveau. Han har den frækhed og den kreativitet der skal til, for at se selv de allermindste huller og så endda turde udnytte dem.

Men Verratti er naturligvis stadig fantastisk og selvfølgelig bedre, end nogle af de midtbanespillere vi selv har i klubben. Han ville være en kanon tilføjelse.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Blaugrana92 »

Det var i øvrigt 2008/2009 sæsonen jeg tænkte på. Dengang lagde Xavi op til 34 mål, 20 af dem i ligaen. Dertil scorede han 16 mål. Det må være tæt på, at være den bedste sæson nogensinde af en central midtbanespiller. Fuldstændig uhørt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Det var i øvrigt 2008/2009 sæsonen jeg tænkte på. Dengang lagde Xavi op til 34 mål, 20 af dem i ligaen. Dertil scorede han 16 mål. Det må være tæt på, at være den bedste sæson nogensinde af en central midtbanespiller. Fuldstændig uhørt.
Man skal passe på med at lægge for meget i 08/09. Den sæson var en ekstrem outlier i forhold til Xavis andre sæsoner. Han har sandsynligvis været ret heldig med de 20 assist, men det kan man ikke tjekke, da der mangler stats for key passes så langt tilbage i tiden.


Blaugrana92 skrev: Thiago er bedre. Thiago er fuldkommen fænomenal og burde have været Xavis arvtager. Som så mange gange før, trådte vores sportslige ledelse virkelig i spinaten i deres håndtering af Thiago.

Det var jo netop det, der gjorde Xavi så utroligt unik. Han kontrollerede ikke "bare" kampene, med 92 korte og 8 lange afleveringer; han afgjorde dem også, for ud af de 100 afleveringer, var der måske 5 der var direkte chanceskabende. Her mener jeg at Thiago har bedre muligheder, for at nå Xavis utrolige niveau. Han har den frækhed og den kreativitet der skal til, for at se selv de allermindste huller og så endda turde udnytte dem.
Jeg snakkede jo netop omkring det spilstyrende. Det er muligt, at Thiago er mere kreativ, men han er ikke nødvendigvis mere dominerende eller kontrollerende.

Xavi lagde nogle ekstremt gode afleveringer, hvilket gjorde ham til kongen af midtbanen. Jeg tror på, at Verratti kan opnå noget lignende, da han har den samme eminente spilforståelse og præcision i sine afleveringer.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Piquénbauer »

Vil til hver en tid vælge verratti over thiago. Men jeg nok også "farvet" over at han havde så pisse tralvt og skred.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Blaugrana92 »

Som jeg skriver mener jeg også at det kreative element er væsentligt, for en spilstyrende central midtbanespiller. Hvis der ikke kommer nogle uforudsete, vertikale eller diagonale bolde, der splitter kæderne, bliver det hurtigt en del nemmere, at holde den spilstyrende spiller i skak. Det skader jo ingen hold, at en spiller står i midtercirklen og triller til højre og venstre. Det er slet ikke for at sige, at det er sådan Verratti spiller, men bare for at tegne en ekstrem karikatur af et eksempel, for at demonstrere hvorfor jeg synes det kreative og offensive element er væsentligt, for en spilstyrende central midtbanespiller.

I øvrigt kan det godt være, at 08/09 var en outlier, men hvis du tager et kig på de efterfølgende sæsoners statistik, vil du se at Xavi snittede et langt højere antal key passes per 90 minutter, end Verratti eller Thiago gør eller nogensinde har gjort. Thiago havde godt nok lige 14/15 sæsonen, men der spillede han kun 7 kampe, så de 2,9 key passes per 90 tæller jeg ikke rigtigt med. Til sammenligning snittede Xavi 3,5 key passes per 90 i 09/10 (i 34 optrædener).

Jeg tror ikke vi får en midtbanespiller som Xavi at se igen lige foreløbig. For mig at se er Thiago vitterlig den eneste med den slags potentiale og med hans skadeshistorik, er udsigterne for det jo heller ikke ligefrem perfekte.

Men igen, kan vi få Verratti skal vi ikke tøve i et eneste sekund. Han er fantastisk god; også som spilstyrende spiller.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Storken »

Jeg vil nok mene, at Verratti passer bedre til Barca. Thiago er dog en fantastisk fodboldspiller.

Jeg har altid undret mig over, hvorfor Thiago ikke fik mere spilletid i hans sidste sæson. Vi havde utrolig mange ligegyldige ligakampe, og Xavis niveau var dalende.

Der har dog været nogle udtalelser fra spillerne efterfølgende, som indikerer, at Tito gik vanvittigt meget op i at nå de 100 point i ligaen. Det er muligt, at Thiago havde været Barca spiller, hvis det ikke var for denne lille bedrift.

Der er sandsynligvis sat mange rekorder igennem tiderne, hvor folk har været så fokuseret på rekorden, at de fuldstændig har overset de konsekvenser, det har medført.

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af PuyolErGud »

Vi skal bare have både Thiago og Veratti. Så kan de spille med Bussi.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt kan det godt være, at 08/09 var en outlier, men hvis du tager et kig på de efterfølgende sæsoners statistik, vil du se at Xavi snittede et langt højere antal key passes per 90 minutter, end Verratti eller Thiago gør eller nogensinde har gjort. Thiago havde godt nok lige 14/15 sæsonen, men der spillede han kun 7 kampe, så de 2,9 key passes per 90 tæller jeg ikke rigtigt med. Til sammenligning snittede Xavi 3,5 key passes per 90 i 09/10 (i 34 optrædener).
Det skal siges, at Xavis 3,5 key passes per 90 min indeholder hjørnespark og frispark. Det er kun 2,1 key passes per 90 min, når dødboldene er sorteret fra. Man skal generelt fokusere på key passes i åbent spil, hvis man vil sammenligne mellem spillere.

Xavi havde dog ret mange throughballs (0,7 per 90 min i 09/10), hvilket er den klart bedste slags key passes. Det er ret imponerende tal for en central midtbanespiller. Det er også et udtryk for den vertikale gennembrudskraft, som du omtaler.

Messi har godt nok lavet 0,9 throughballs per 90 min tilbage i 11/12, men han er også sendt til os fra et parallelt univers, hvor fodbold er 100 år længere fremme. Det er ikke helt fair at sammenligne ham med os dødelige.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Champione »

Blaugrana92 skrev:Som jeg skriver mener jeg også at det kreative element er væsentligt, for en spilstyrende central midtbanespiller. Hvis der ikke kommer nogle uforudsete, vertikale eller diagonale bolde, der splitter kæderne, bliver det hurtigt en del nemmere, at holde den spilstyrende spiller i skak. Det skader jo ingen hold, at en spiller står i midtercirklen og triller til højre og venstre. Det er slet ikke for at sige, at det er sådan Verratti spiller, men bare for at tegne en ekstrem karikatur af et eksempel, for at demonstrere hvorfor jeg synes det kreative og offensive element er væsentligt, for en spilstyrende central midtbanespiller.

I øvrigt kan det godt være, at 08/09 var en outlier, men hvis du tager et kig på de efterfølgende sæsoners statistik, vil du se at Xavi snittede et langt højere antal key passes per 90 minutter, end Verratti eller Thiago gør eller nogensinde har gjort. Thiago havde godt nok lige 14/15 sæsonen, men der spillede han kun 7 kampe, så de 2,9 key passes per 90 tæller jeg ikke rigtigt med. Til sammenligning snittede Xavi 3,5 key passes per 90 i 09/10 (i 34 optrædener).

Jeg tror ikke vi får en midtbanespiller som Xavi at se igen lige foreløbig. For mig at se er Thiago vitterlig den eneste med den slags potentiale og med hans skadeshistorik, er udsigterne for det jo heller ikke ligefrem perfekte.

Men igen, kan vi få Verratti skal vi ikke tøve i et eneste sekund. Han er fantastisk god; også som spilstyrende spiller.
Jeg vil faktisk mene at Verratti er den fødte arvtager for Xavi - og at han altid har mindet meget om ham. Også langt mere end Thiago har det.
Verratti har det bedre i en mere tilbagetrukket funktion, ligesom Xavi havde det - hvorimod Thiago befinder sig bedre længere fremme.
Verrattis bevægelsesmønstre er ligeledes meget Xavi-look-a-like - små intelligente pasninger, bevægelse kort efter pasning og en kontant søgen mod bolden gør ham skræddersyet til os.

Jeg kan ikke nævne en eneste spiller, som jeg hellere ville have til holdet.
Sagde det allerede i 14, i 15, sidste år, og nu igen.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Marco Verratti

Indlæg af Blaugrana92 »

Champione skrev:Verrattis bevægelsesmønstre er ligeledes meget Xavi-look-a-like - små intelligente pasninger, bevægelse kort efter pasning og en kontant søgen mod bolden gør ham skræddersyet til os.
Du kunne ærligt talt ligeså godt have beskrevet Thiago her.

Det er muligt at Verrattis udgangspunkt er en smule dybere i banen end Thiagos, men det ville næppe gøre nogen stor forskel. Det forhindrer i hvert fald ikke Thiago i at være den spiller, med 3. flest afleveringer per 90 minutter i de store europæiske ligaer i år, kun overgået af Thiago Motta og Jorginho. Thiago gennemfører flere af sine pasninger end Verratti gør, han slår flere lange bolde per kamp end Verratti gør - både numerisk og procentuelt - og skaber markant flere chancer end Verratti gør. Blandt spillere med minimum 85 afleveringer per 90 minutter i denne sæson, er det faktisk kun Marek Hamsik der skaber flere chancer end Thiago gør.

Som jeg allerede har argumenteret for, synes jeg ikke at Verrattis kreativitet og evne til at slå den afgørende bold, er imponerende nok til at han for alvor vil kunne løfte arven efter Xavi. Jeg synes at Thiago er mere egnet til den opgave. Det betyder slet ikke at vi ikke kan bruge Verratti. Det betyder heller ikke at Verratti intet skaber. Det gør han. Han skaber bare ikke ligeså meget, ligeså ofte, som Thiago gør og da slet ikke som Xavi gjorde det.

I øvrigt synes jeg at Thiago i denne sæson har overstrålet Verratti på samtlige parametre. Jeg synes ganske enkelt, at Thiago har udviklet sig til den bedste centrale midtbanespiller i verden, siden han i marts 2015 kom tilbage fra sin slemme skade.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster