Zlatan Ibrahimovic

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Daluigi »

Zlatan kan ikke bringe mit pis i kog mere. Han virker ikke så skarp, og når alt kommer til alt så tjener han sine penge på at spille bold og komme med tossede udtalelser i pressen. Hvis man kunne tjene de penge han gør på netop dette, så havde jeg gjort det samme. Han virker til at nyde livet.

Hvorfor kan man ikke bare ignorere ham, hvis han pisser en af?...
Forumlegende

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Elbarca »

Det virker som om temaet Zlatan vs Pep fylder meget i jeres vurdering af svenskeren. Hvis man tænker sig lidt om, bør man kunne se at Pep nok ikke har været helt fair overfor Zlatan. Ikke at Zlatan selv er uden skyld, men jeg er sikker på Pep ikke kunne håndtere ham. Det Zlatan i sidste ende siger er blot at han aldrig fik en forklaring face 2 face. Pep har aldrig modsagt dette og det skyldes da ikke at han er hævet over den slags og oser af klasse. Nok mere at Pep måske ikke kan med alle typer mennesker.

Personligt syntes jeg det er godt gået af Zlatan at komme fra en fattig familie, hvor faren er alkoholiker og moderen en iskold dame, og alligevel drive sit talent så vidt og opnå succes i livet. No offence, men jeg tvivler på Emo og Brombi har en sammenlignelig baggrund.

Det værste svenskeren i mine øjne har gjort, er udtalelser i pressen, hvor han alligevel for det meste siger ting med et glimt i øjet. Han er måske ikke den mest dannede person, men virker som et godt menneske i mine øjne. Jeg kan komme i tanke om spillere som har gjort ting, der får Zlatans udtalelser til at virke harmløse. Pressen har det med at tviste alting til noget negativt, når det gælder Zlatan. Men igen det er altid hans udtalelser, der provokerer visse folk. Det er jo ikke Bendtner agtige hændelser i nattelivet man hører om. Eller som med engelske spillere og deres mange udskejelser. De ting er langt værre og dybt usympatiske.

Hvis Zlatan ikke havde tro på egne evner, ville talentet aldrig have gjort ham til én af verdens bedste spillere. For det er han trods alt.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af emo »

Elbarca skrev: Personligt syntes jeg det er godt gået af Zlatan at komme fra en fattig familie, hvor faren er alkoholiker og moderen en iskold dame, og alligevel drive sit talent så vidt og opnå succes i livet. No offence, men jeg tvivler på Emo og Brombi har en sammenlignelig baggrund.
Fattig familie i Sverige, de er ikke mere fattige end folk på kontanthjælp i DK, og hans mor havde endda et arbejde, som rengøringsdame.

Jeg kunne sagtens have haft den samme barndom som Zlatan eller måske endda en værre en. Jeg havde alle forudsætninger for det...

Zlatan er en fantastisk spiller, men jeg mener at han gør sin opvækst værre end den har været, og på den måde hive en slags offerrolle ind over sig. Ingen siger at det var en dans på roser for ham, men hans baggrund er ikke så meget anderledes end andre børns som kommer fra lignende boligblok områder.

Jeg er sikker på at Eto'o eller andre afrikanske, sydamerikanske spillere har haft en langt hårdere opvækst end ham, og alligevel nået langt i livet, og alligevel beholdt den ydmyge personlighed eller en kontrolleret en.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Elbarca »

Hvorfor skulle han overdrive, det giver ikke mening for mig. Han prøver ikke fremstå som en engel nogen steder i bogen. Man kan sagtens bo i en ghetto og være "fattig", men have et stabilt hjem med opmærksomhed fra far og mor. Det havde Zlatan ikke.

For mig er Zlatan en person, der aldrig gav op og blev ved med at kæmpe og var sig selv 100 %, på godt og ondt. Hvor mange ville gøre alt for at passe ind og blive accepteret af andre, så kørte han bare på og på og endte med at blive en juvel.

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Kubala »

Pep har da klasse, når han ikke vælger, at komme med et modsvar, og lader sagen bare passere. Pinocchio vælger, at bruge mediet, og det er ikke kun på pressekonferencer, hvor han kommer med stikpiller mod Pep(han vil tydeligvis søge en konfrontation, som Pep ikke bider på), men skriver en bog, hvor han igen bringer sagen op. Jeg har aldrig følt, at Pinocchio har kunnet bringe mit pis i kog, men når man forsvarer ham, så må man også acceptere, at andre ikke har samme holdning til personen, Zlatan, fordi der er som sagt tale om, to forskellige ting. Den ene er, at der er personen, altså hans væsen som menneske(personlighed), og så er der den anden, altså det fodboldmæssige talent, som er noget helt andet. Ingen herinde underminerer hans talent, men som person er han bare et ubehøvlet gadekryds. Man skal ikke lukke alt muligt ude, og der er forskellige fora for alting, men det har han bare ikke fattet/lært.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Elbarca »

Var det også klasse når Pep ikke var mand nok til at sige tingene direkte til Zlatan? Det er vel meget naturligt at man søger svar, når man som dyrt indkøbt stjerne fryses ud på den måde. Det kalder jeg ikke klasse, men at være fej.

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Kubala »

Det er jo herre Pinocchios version. Det kan være, at Pep har givet ham klart besked eller har påpeget, at noget skulle der ændres på, men herre Pinocchio er ikke den skarpeste kniv i skuffen, så hvem ved, hvad han har fået opfanget af signaler eller andet. Men jeg kan se, at herre Pinocchio har overbevist par stykker herinde, men mig overbeviser han ikke. Hans utallige skæve udtalelser i pressen, og balladen på banen(ikke i Barca, men de andre klubber han var i) har vist, at han er utilregnelig som person, og så må andre sympatiserer med ham, men jeg gør ikke.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Sv: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Zlatan er en fantastisk spiller, men jeg mener at han gør sin opvækst værre end den har været, og på den måde hive en slags offerrolle ind over sig. Ingen siger at det var en dans på roser for ham, men hans baggrund er ikke så meget anderledes end andre børns som kommer fra lignende boligblok områder.

Jeg er sikker på at Eto'o eller andre afrikanske, sydamerikanske spillere har haft en langt hårdere opvækst end ham, og alligevel nået langt i livet, og alligevel beholdt den ydmyge personlighed eller en kontrolleret en.
Hovedet på sømmet. <3

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Blaugrana92 »

Elbarca skrev:Hvorfor skulle han overdrive, det giver ikke mening for mig.
Fordi det på den måde bliver en langt bedre historie, hvorfor det på ganske naturlig vis sælger langt bedre. Ganske enkelt. Som enhver anden (auto)biografi der bliver udgivet af fodboldspillere nu om dage, skal der være noget kontroversielt eller anderledes indhold, for ellers er der jo ikke nogen der gider at læse at bøgerne. Historien skal være god, for hvem gider lige at læse om en fyr fra Danmark, der blev født med en sølvske i røven og altid havde de dyreste og pæneste støvler? Ingen. Det handler om at sælge bøger. Ellers skulle fanden da stå i at skrive dem.

Neerup

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Neerup »

Elbarca skrev:Var det også klasse når Pep ikke var mand nok til at sige tingene direkte til Zlatan? Det er vel meget naturligt at man søger svar, når man som dyrt indkøbt stjerne fryses ud på den måde. Det kalder jeg ikke klasse, men at være fej.
For lige at pille din sætning ud af hele jeres "for/imod Zlatan debat" - så kan man jo argumentere for om ikke en mand som Kaka burde have slået ud mad armene, i så voldsomt et omfang at Zlatan ville tænke: "Fuck hvordan jeg er blevet behandlet - den mand har mistet sig selv fuldstændig". Jeg har dog ikke set Kaka "angribe" klubben, som Zlatan har gjort mod Barca. Endog selvom Madrid har været ramt af den "slags episoder" de seneste år, hvorimod man i Barca har gjort meget ud af at holde eventuel utilfredshed indenfor stadionvæggene.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har haft den store fidus til Zlatan, og at jeg græmmede mig da man lavede byttehandlen, dertil lægges at manden aldrig blev den store succes - hvilket yderligere bekræftede mig i at Zlatan ikke passede til klubben, hverken ift. spillestil eller indstilling. Man kan ikke tage hans pokaler fra ham, ligesom jantelovs-danmark har svært ved at kapere mandens udbrud og hovenhed. Jeg mener dog at han ligger som han har redt, selvom jeg sagtens kan sætte mig ind i behovet for at vise sig frem efter en "ringe opvækst". Der er bare for mange med ringe opvækst der gør det godt og som ikke har det behov, til at jeg kan hylde at han har det.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Elbarca »

Kubala skrev:Det er jo herre Pinocchios version. Det kan være, at Pep har givet ham klart besked eller har påpeget, at noget skulle der ændres på, men herre Pinocchio er ikke den skarpeste kniv i skuffen, så hvem ved, hvad han har fået opfanget af signaler eller andet. Men jeg kan se, at herre Pinocchio har overbevist par stykker herinde, men mig overbeviser han ikke. Hans utallige skæve udtalelser i pressen, og balladen på banen(ikke i Barca, men de andre klubber han var i) har vist, at han er utilregnelig som person, og så må andre sympatiserer med ham, men jeg gør ikke.
Jeg noterer mig bare at der ingen kontroversielle hændelser var med Zlatan, mens han var i klubben. Jeg siger ikke biografien er 100% sandfærdig, men i forhold til Pep kontroversen tror jeg ikke vi kun skal klandre Zlatan. Pep var udmærket klar over hvilken personlighed, der kom til klubben. En del frygtede skandaler med Zlatan, men det så vi intet af. Kapitlerne omkring tiden i Barca virkede meget oprigtige og når Zlatan kalder vores spillere for dukse, så læser jeg det ikke som en tilsvining men blot hvordan han oplever dem. Selv erkendte han at han ikke magtede det, trods et oprigtigt forsøg på at falde ind i kulturen i klubben. "Dyret" i ham gør ham til den spiller han er.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Elbarca »

Neerup skrev:
Elbarca skrev:Var det også klasse når Pep ikke var mand nok til at sige tingene direkte til Zlatan? Det er vel meget naturligt at man søger svar, når man som dyrt indkøbt stjerne fryses ud på den måde. Det kalder jeg ikke klasse, men at være fej.
For lige at pille din sætning ud af hele jeres "for/imod Zlatan debat" - så kan man jo argumentere for om ikke en mand som Kaka burde have slået ud mad armene, i så voldsomt et omfang at Zlatan ville tænke: "Fuck hvordan jeg er blevet behandlet - den mand har mistet sig selv fuldstændig". Jeg har dog ikke set Kaka "angribe" klubben, som Zlatan har gjort mod Barca. Endog selvom Madrid har været ramt af den "slags episoder" de seneste år, hvorimod man i Barca har gjort meget ud af at holde eventuel utilfredshed indenfor stadionvæggene.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har haft den store fidus til Zlatan, og at jeg græmmede mig da man lavede byttehandlen, dertil lægges at manden aldrig blev den store succes - hvilket yderligere bekræftede mig i at Zlatan ikke passede til klubben, hverken ift. spillestil eller indstilling. Man kan ikke tage hans pokaler fra ham, ligesom jantelovs-danmark har svært ved at kapere mandens udbrud og hovenhed. Jeg mener dog at han ligger som han har redt, selvom jeg sagtens kan sætte mig ind i behovet for at vise sig frem efter en "ringe opvækst". Der er bare for mange med ringe opvækst der gør det godt og som ikke har det behov, til at jeg kan hylde at han har det.
Men Mou har ikke forsøgt at fryse Kaka ud ved at ignorere ham. Til gengæld har han flere gange ytret han syntes Kaka bør finde en anden klub. Kaka kom til for dyre penge, men han kom skadet og har været en fiasko lige siden. Zlatan kom på toppen af sin karriere efter ønske af Pep.

Det er for mig at se netop jantelovs-danmark, der går i selvsving, når de sviner Zlatan til med ord som udskud, gadekryds og dét der er værre. Jeg kan ikke se hvordan hadet til denne mand kan være så stor, når det blot er baseret på hans lidt skarpe udtalelser. Der må være lidt mere i det.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Sv: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:
emo skrev:Zlatan er en fantastisk spiller, men jeg mener at han gør sin opvækst værre end den har været, og på den måde hive en slags offerrolle ind over sig. Ingen siger at det var en dans på roser for ham, men hans baggrund er ikke så meget anderledes end andre børns som kommer fra lignende boligblok områder.

Jeg er sikker på at Eto'o eller andre afrikanske, sydamerikanske spillere har haft en langt hårdere opvækst end ham, og alligevel nået langt i livet, og alligevel beholdt den ydmyge personlighed eller en kontrolleret en.
Hovedet på sømmet. <3
Overhovedet ikke. Det er umuligt at gøre sig klog på hvor hård en opvækst Zlatan egentlig havde, når ingen af os kunne følge begivenhederne fra mandens hoved og dele hans tanker.

Sammenligningen med Eto'o er fuldstændig irrelevant, eftersom det er nogle helt andre problematikker, der ligger til grund for hans struggle, hvorfor det selvfølgelig også har påvirket ham anderledes. Eto'o kæmpede for at finde vand og drikke, mens Zlatan kæmpede for at overleve i et miljø, hvor ydmyghed blev set som et svaghedstegn. Zlatan har netop taget den mentalitet, der skulle til for at overleve, hvor han kom fra med sig i sit videre liv - han er ikke blevet mere hårdfør eller arrogant end han var før, han blev "Zlatan".

Jeg er derudover enig med Elbarca i, at der tydeligvis ligger noget andet bag, når manden skal tilsvines via øgenavne som Pinocchio og gadekryds (hvad fanden skal sidstenævnte overhovedet betyde?).
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Afellay99

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Afellay99 »

http://onside.dk/ligue-1/se-zlatan-stja ... khams-maal

Lavezzi er så vild med Zlatans næse, at han simpelthen bliver nød til, at hive lidt i den.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Brombi »

Ibrahimovic (PSG): "We were close, but people should be proud, because we've played two fantastic games against the best team in the world."
Nååå.. Så når Zlatan og PSG er tæt på at slå os, så er vi verdens bedste..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 75 gæster