Christian Eriksen

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Blaugrana92 »

Eriksens teknik er meget underspillet. Meget simpel og som regel ikke specielt flashy. På det punkt minder han meget mere om Xavi, end han minder om eksempelvis Iniesta. Tabe kæben er måske lidt meget sagt, men han laver ofte ting der imponerer mig helt vildt. Det er især hans stikninger i dybden og hans indlæg, der gør det. Han har et helt vildt blik for spillet.

Han er sådan en spiller, der kan slå et indlæg fra en central position over i den bagerste del af feltet. Han har både overblik og teknik til det. Netop den slags indlæg har jeg virkelig savnet siden Xavi forlod os. Rakitic har åbenlyst teknikken til det, men jeg tror måske lidt at overblikket og modet mangler. Og for Iniesta er den en ekstremt svær bold at slå, når han har udgangspunkt i venstre side af midtbanen. Enten skal han slå den med venstre eller med ydersiden, eller også bliver det en indadskruet bold, der gør fejlmargin langt mindre og målmandens chancer for at nå bolden langt større.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil langt hellere have eriksen end coutinho. Eriksen kan jeg i det mindste se på midten hvilket jeg overhovedet ikke kan med coutinho.

Og så ville det være fedt med en dansker i barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af !Option »

Jamen så virker det jo til der er bred enighed om Eriksen frem for Coutinho! KØB KØB KØB! :lol:
Rey Abi!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm jeg vil stort set have alle andre end coutinho. Hvor ville det være et elendigt køb!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Storken »

Jeg er vild med Eriksen, men han er ikke en dominerende spiller, der rager op på en fodboldbane. Han gør mange gode ting, men det er lidt i det skjulte. Man kan sige, at han spiller i skyggerne i stedet for at sprede dem.

DeanCassady
Indlæg: 1573
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 82 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af DeanCassady »

Jeg er også for Eriksen. Han er så kløgtig en spiller. I forhold til fodboldhjerne får vi ikke et bedre match.
Robert Zimmerman

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Man kan sige, at han spiller i skyggerne i stedet for at sprede dem.
Kan du ikke holde dig til statistikker og sandsynligheder i stedet :smile:
qepd

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af emo »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Storken skrev:Man kan sige, at han spiller i skyggerne i stedet for at sprede dem.
Kan du ikke holde dig til statistikker og sandsynligheder i stedet [emoji2]
Ja, tak. Well spoken.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Piquénbauer »

Hvem er det der har startet hele den der eriksen og barca ting der kører for tiden? Er det ham selv eller de danske medier der har spurgt ind til det? Jeg synes et eller andet sted at det er lidt underligt at der bliver kommenteret så meget på det som der gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SparetireDad
Indlæg: 397
Tilmeldt: man jul 14, 2014 9:04 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 59 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af SparetireDad »

Ja, EB - I know - men kilden er jo reel nok:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/tr ... am/6777626

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Mtfisk »

http://mobil.bold.dk/video/28756/

Det er jo kun Messi og i nogle tilfælde Iniesta der laver det der. Jeg ser gerne Eriksen på holdet.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Mkj 77 »

Jeg ser hellere coutinho end eriksen- coutinho kan sætte mere fart i spillet og er en mere direkte afløser for iniesta

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af MessiPogba »

Håber sgu vi går efter ham, jo mere han spiller som han har gjort de sidste 12-15 måneder. Jeg synes i hvert fald, at han har et bedre bundniveau end Coutinho, og han er langt mere discplineret, hvorfor han vil være både en god spiller i det offensive og i det defensive. Læg dertil, at vi kan endelig få os en højrebensskytte, som kan serve en bold indover eller de direkte.

Eriksen er en langt bedre CM end Coutinho er, og med Eriksen kan man både spille 4-2-3-1, hvor han kan være 10'er eller sågar venstre kant (omend det ville være lidt tamt som venstre kant med ham), og så CM i en 4-3-3.

Men Levy har allerede i dag været ude og sige, at hvis Neymar har kostet 222 mio. euro, så koster Eriksen 225. Ikke fordi jeg tror, vi ender i den prisleje, da Eriksen faktisk slet ikke har den samme marketingstække, som Neymar har, som er enhver marketingsmands våde drøm, der kan forsvare en klub at købe ham så dyr, men med Levy ved roret, så skal vi gøre klar til en hård omgang puling. Kan snildt se Eriksen koste de 100-120, medmindre han er gået helt kold til VM til sommer.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Christian Eriksen

Indlæg af !Option »

MessiPogba skrev:
Håber sgu vi går efter ham, jo mere han spiller som han har gjort de sidste 12-15 måneder. Jeg synes i hvert fald, at han har et bedre bundniveau end Coutinho, og han er langt mere discplineret, hvorfor han vil være både en god spiller i det offensive og i det defensive. Læg dertil, at vi kan endelig få os en højrebensskytte, som kan serve en bold indover eller de direkte.

Eriksen er en langt bedre CM end Coutinho er, og med Eriksen kan man både spille 4-2-3-1, hvor han kan være 10'er eller sågar venstre kant (omend det ville være lidt tamt som venstre kant med ham), og så CM i en 4-3-3.

Men Levy har allerede i dag været ude og sige, at hvis Neymar har kostet 222 mio. euro, så koster Eriksen 225. Ikke fordi jeg tror, vi ender i den prisleje, da Eriksen faktisk slet ikke har den samme marketingstække, som Neymar har, som er enhver marketingsmands våde drøm, der kan forsvare en klub at købe ham så dyr, men med Levy ved roret, så skal vi gøre klar til en hård omgang puling. Kan snildt se Eriksen koste de 100-120, medmindre han er gået helt kold til VM til sommer.
Mener absolut også han har niveauet til at gøre sig gældende hos os. Men jeg tror næppe vi får ham for de 100-120 mill. du nævner desværre. Som du selv siger så er Levy en hård hund at forhandle med! Jeg tror sagtens prisen på Eriksen kunne ende omkring 150 mill., hvis ikke mere :eek:

Det er selvfølgelig forudsat at de overhovedet er interesseret i at sælge, hvilket jeg på ingen måde tror at de er. De er ved at etablere sig som et decideret tophold, som spiller med hvor det er sjovt hver sæson efterhånden. Det vil være et stort slag for dem at miste en af de bærende spillere.
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster