Rafael "Rafinha" Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

gygfo

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af gygfo »

Husk Rafinha spiller første kamp for Celta i aften klokken 22!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Tolquhon »

Rafinha i fokus på WhoScored.com = http://www.whoscored.com/Articles/p8vir ... Celta-Vigo

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hva satan. Han fylder sgu 21 idag:
Barcelona player Rafinha, on loan at Celta this season, celebrates his 21st birthday today #fcblive #rafinha21 Congratulations!
Tillyke til Rafinha!

Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fin kasse af Rafinha i kampen mod Getafe:

phpBB [video]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barça has advantage to keep Rafinha, over EPL sides, but he will only return under one condition, to be a protagonist as Thiago wanted. [md]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBarcelonaChr skrev:
Barça has advantage to keep Rafinha, over EPL sides, but he will only return under one condition, to be a protagonist as Thiago wanted. [md]
Fucking Mazinho. Der er noget med de der brasilianske fædre. Det er som om at de slet ikke har noget realistisk billede af, hvor gode eller dårlige deres sønner rent faktisk er. Nå, men så smutter Rafinha jo nok også. Vi kan ikke love ham en hovedrolle - og hvorfor skulle vi i øvrigt også love en 21-årig der har spillet 24 La Liga kampe en hovedrolle? Det her er ikke Celta Vigo. Det er fucking Barcelona.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af emo »

Det er skidt, super skidt. Thiago var i det mindste reserve for første-holdet i en periode, det skal Rafa fanme også prøve før han bestemmer sig for noget drastisk og sindsygt som at forlade Barcelona.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Brombi »

Lad os lige holde i mente, at han spiller fucking godt for tiden! Lov ham den hovedrolle, kør Xavi i reservestilling, det kan sagtens lade sig gøre! Men jeg synes at have læst et sted, at han med sikkerhed vender tilbage til Barcelona, hvis Luis Enrique følger med - den idé har intet imod!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Det er skidt, super skidt. Thiago var i det mindste reserve for første-holdet i en periode, det skal Rafa fanme også prøve før han bestemmer sig for noget drastisk og sindsygt som at forlade Barcelona.
Enig. Han har jo ikke fået mere end hvad, et kvarter i en Copa del Rey kamp? Det er idioti at forlade klubben allerede, håber han er klogere end Thiago. Forventer mig meget af Rafinha og håber han bliver, men nu må vi se tiden an. Jeg vil vente til en officiel udtalelse fra Rafinha, før vi konkluderer noget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Lov ham den hovedrolle, kør Xavi i reservestilling, det kan sagtens lade sig gøre!
Hvad tror du Cesc og Iniesta ville synes om det?

Pep brugte utroligt mange kræfter på at køre Cesc i stilling som Xavi's arvtager. Det er ham og Iniesta der får hovedrollerne på midtbanen i de næste 3-4. Det bør det i hvert fald være. Rafinha er meget talentfuld, og viser det skam også for tiden, men i Cesc har vi altså en relativt ung fyr, der alligevel har tonsvis af erfaring fra Premier League. Selvom jeg meget, meget gerne vil have Rafinha ind på vores førstehold, så kan og bør vi altså bare ikke love ham noget som helst andet, end en rolle som rotationsspiller.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Brombi skrev:Lad os lige holde i mente, at han spiller fucking godt for tiden! Lov ham den hovedrolle, kør Xavi i reservestilling, det kan sagtens lade sig gøre! Men jeg synes at have læst et sted, at han med sikkerhed vender tilbage til Barcelona, hvis Luis Enrique følger med - den idé har intet imod!
Jeg har heller ikke noget imod den aftale! Enrique minder jo utroligt meget om Pep, så kan vi jo altid håbe at han kan komme med noget nyt og forbedre spillet fra Pep's tid og gøre os mere uforudsigelige. Resultaterne under Tata indtil videre i sæsonen med Copa del Rey finale, godt på vej videre fra ottendedelsfinalerne i CL, og 2. pladsen i La Liga er sådan set OK, men spillet er langt fra tilfredsstillende. Spillet som Enrique står for, tiltaler mig langt mere, end det vi har set fra Tata's Barca indtil videre i denne sæson.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af emo »

Desuden, Rafa som Xavi afløser? Imo minder de to ikke vildt meget om hinanden, Rafa er for mig mere den offensive, kreative, jeg kan selv, spiller end Xavi. Han er mere Ini, Messi type end Xavi.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Desuden, Rafa som Xavi afløser? Imo minder de to ikke vildt meget om hinanden, Rafa er for mig mere den offensive, kreative, jeg kan selv, spiller end Xavi. Han er mere Ini, Messi type end Xavi.
Ini/falsk nier. Samper er Xavi's afløser IMO!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Jurij »

Månedens spiller i La Liga, ikke værst. Han har spillet fantastisk hele sæsonen, og er helt klart en af de vigtigste spillere i Celta Vigo, hvis ikke den vigtigste. Uden ham så ved man sku' ikke, hvor de havde ligget i dag. Han skal tilbage :-) Klart foran alle de andre ungdomsspillere.

http://www.totalbarca.com/2014/news/raf ... the-month/


Klarer sig også rigtig godt pointmæssigt her:

http://www.whoscored.com/Teams/62
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af FCBarcelonaChr »

En ny video med Rafinha's præstationer indtil videre i sæsonen. Håber virkelig at han bliver en fast del af A-holdet til sommer, ville være dumt at smide et så stort talent væk, for derefter at bruge en masse penge på at hente nye folk ind til midtbanen. Vi skal først og fremmest bruge egne talenter og først derefter supplere med folk udefra, hvis de unge spillere vi har i stalden bliver vejet og fundet for let. Med tanke på det Rafinha har præsteret i Celta i denne sæson, ville det være dumt ikke at prøve ham af på førsteholdet.

phpBB [video]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster