Alexis Sanchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af klogfyr »

hvis han havde en 20 mio euro frikøbsklausul tror jeg, at han var blevet købt for længst.

DonIniesta

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af DonIniesta »

Enig. Den information er forkert. Der står intet om sådan en frikøbsklausul i de italienske medier. (hverken gazzettaen, corriere dello sport eller corriere della sera).

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20589
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1101 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Barcelona will this week meet with Udinese and the player's agent to find a deal on the transfer of Chilean attacker Alexis Sanchez. [md]

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Det vil være et mærkeligt indkøb, hvis der er hold i rygterne. Hvorfor vil man betale 27 millioner euro plus en spiller for Sanchez, når man også køber Rossi og man samtidig har Afellay? Køber man Sanchez, så skal man vel sælge Afellay?

Og hvorfor skulle man sælge Afellay? Han har gjort det godt, og ved slutning af sæsonen blev det bedre og bedre. Jeg er ret sikker på, at han bliver meget bedre, når han har fået lidt mere tid og pre-season til at vænne sig endnu mere til spillestilen. Det vil derfor være dumt, at man sælger en spiller man køte for 3-4 millioner euro? og så betale kassen for Sanchez, når vores økonomi ifølge Rosell er så presset.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor meget det er Peps valg. Hans førsteprioritet har været Cesc i rigtig mange år nu, når man har snakket om nye spillere som kan forstærke holdet. Nu virker det som om, at man har glemt Cesc lidt.
And even with Guardiola at the helm next year – if he still wants to and feels strong enough to continue – it will be crucial that he receives unconditional support from the people around him. It is not his players nor will it be his staffs but the club’s board of directors. A winning cycle seldom ends due to a team’s fault (players or coaches), but usually it is for reasons outside of it. This team still has plenty in them keep on fighting for everything but when those on the outside starts interfering [in the running of the team] that’s when problems usually arises
. Jeg har taget teksten fra Cruyffs klumme, og jeg er helt enig. Med de spillere og den træner vi har, så er det absolut vigtigt, at man fra ledelsens side, ikke blander sig alt for meget. Især når det kommer til de sportslige beslutninger. Jeg håber ikke Sanchez er et Real/Perez køb, hvor en træner ikke vil have en spiller, men præsident ser prestige i købet og køber ham.

Jeg håber virkelig ikke at vi kommer til at opleve det samme i Barca, ja det er Zubis ansvar at kigge på hvordan man forstærker holdet, men man skal ikke smide spillere i hovedet på Pep, som han ikke ønsker.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af SirJonas »

Visca El Barca skrev:Det vil være et mærkeligt indkøb, hvis der er hold i rygterne. Hvorfor vil man betale 27 millioner euro plus en spiller for Sanchez, når man også køber Rossi og man samtidig har Afellay? Køber man Sanchez, så skal man vel sælge Afellay?
Hvor står der at man vil smide 27 mio for ham?
Og hvem siger at man køber Rossi?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Fedtmule skrev:
Visca El Barca skrev:Det vil være et mærkeligt indkøb, hvis der er hold i rygterne. Hvorfor vil man betale 27 millioner euro plus en spiller for Sanchez, når man også køber Rossi og man samtidig har Afellay? Køber man Sanchez, så skal man vel sælge Afellay?
Hvor står der at man vil smide 27 mio for ham?
Og hvem siger at man køber Rossi?
De fleste medier rapporterer en pris på 27 millioner Euro plus en spiller. Udinese har afvist et bud på 35 millioner Euro på ham tidligere i år, derfor tror jeg ikke vi får ham for mindre end det, især når interessen er så stor for ham.

Hvem der siger at vi køber Rossi? Jeg vil ikke om du har fulgt med i hvad der sker omkring Barca, men det virker kun spørgsmål om tid, før han bliver købt. Hans agent siger at forhandlingerne er igang, hans holdkammerater siger at de regner med han skifter og vores interesse er velkendt.

Thiago Alcántara

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Thiago Alcántara »

- Barcelona fører kampen om Alexis Sanchez, mens Juventus nærmer sig Gokhan Inler. Der er også nogle engelske klubber, der kigger på Sanchez, men i øjeblikket fører Barcelona kampen foran Juventus, siger Soldati ifølge Radio Sportiva.

emo
Indlæg: 17787
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af emo »

Plz go to Juve Sanchez, de har mere brug for dig end vi har.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Brombi »

kunne være fedt hvis juve fik alexis.. de er på tide de kommer ind i kampen igen..

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Raman93 »

Jeg tror bestemt ikke, at Sanchez udelukkende er et køb af Rossell, og at Pep ikke engang har givet grønt lys. Sådan noget sker der ikke i vores velfungerende klub, hvor der er mange personer, der skal sige god for et køb, før det kan realiseres.

Så jeg vælger at tro, at Pep har bedt om Sanchez, og Pep har - i følge Sport - også holdt møder med Bielsa(Chiles landstræner), der kraftigt anbefalede Pep at købe Sanchez. Bielsa er i øvrigt personen, der i starten af Pep tid i Barca, hjalp ham med at videreudvikle vores spilsystem samt tilføje nye aspekter, så jeg tror, at han er en person, som Pep har enorm respekt for(også han måde at spille fodbold på).

Pep er ikke idiot. Rumme linkede engang til en artikel, hvor Gudjohnsen sagde at Pep er den træner med mest indsigt i spillet, han har spillet under. Og han var under Mourinho i flere år i Mourinhos bedste år, i Chelsea. Tror I ikke, at han er gjort tanker, som vi andre har? "Der er ikke plads til ham, hvor skal han spille osv". Det tror jeg. Og jeg tror også, at Pep har fundet et svar på dette, siden han gerne vil have Sanchez.

Det interessant er så, hvad svaret er.

Det første jeg tænker er et formations skift. Måske spille med tre forsvare, for at ligge et højere og mere massivt pres længere oppe på banen. Eller måske, at vi ikke skal være så afhængige af Messi. Pep har ved flere lejligheder udtalt, at man altid skal forbedre og fornye sig, for ellers går man død.

Jeg er ikke noget taktisk ørn, så jeg ved det ikke. Men jeg kan garanterer jer for, at Pep har en idé med denne lovende herre.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Daluigi »

Raman93 skrev:Jeg er ikke noget taktisk ørn, så jeg ved det ikke. Men jeg kan garanterer jer for, at Pep har en idé med denne lovende herre.
Han havde også en super god idé med Zlatan.

Hvis der overhovedet er en ting som Pep ikke ligefrem mestre... Så må det være køb af spillere.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg håber også at det er efter Peps ønske, at man er gået efter at købe ham. Men selv med ønsket fra Pep, kan jeg simpelthen ikke se ideen i at købe ham, hvis man også køber Rossi. Hvis vi køber både Sanchez og Rossi, så har vi Pedro, Villa, Leo, Jeffren, Bojan, Afellay, Rossi og Sanchez til 3 pladser. Det er altså 8 spillere til de 3 forreste pladser, selvom Pep skulle vælge at spille 3-4-3, som jeg iøvrigt ikke tror han vil, vil købet af Sanchez ikke give mening, han er decideret angriber, ikke noget midt midt. Kommer Sanchez og Rossi, så er det alt for mange spillere, vi skal så skille os ad med Bojan og Jeffren, men det efterlader stadig 6 mand til 3 pladser. Det vil ikke ligne Pep, at have så mange spillere til så få pladser, når han ellers foretrækker at arbejde med en smal trup, fordi han synes alle spillere bidrager mest på denne åde, da de alle føler sig som en vigtig del af holdet. Det er også sådan man fastholder den gode stemning i omklædningsrummet.

6 mand til 3 pladser, især med den klasse de alle har, er alt for meget. Det skal så betyde, at vi højst sandsynligt skal skille os ad med Afellay også, også fordi Cesc nok kommer og derfor bliver hans muligheder for at få spilletid på midtbanen, begrænsede. Men hvorfor vil man skille sig ad med Afellay, en spiller der har vist stor fremgang, en der ser spændende ud, og en spiller som vi har fået ret billigt ind. Det vil også være, at sende et forket signal, hvis man sælger en spiller, efter kun 6 måneder i klubben, og vel at mærke en spiller, der arbejder hådt og har gjort det godt. Jeg er ikke særlig vild med Sanchez køb, hvis man også køber Rossi. Der er andre hold, som har mere brug for ham, end vi har.

Selvom jeg er helt med på, at der skal konkurrence om pladserne i en storklub, som vores, så vil der komme alt for stor konkurrence, hvor en mand som Rossi, Sanhez, Villa eller Pedro har udsigt til at tilbringe meget af tiden på bænken, og det kan ikke undgås, at det vil påvirke stemning i truppen.

Det skal også lige siges, at Bielsa, som i øvrigt er forhenværende Chile landstræner ( han sagde op, efter uovernstemmelser med ledelsen for noget tid siden), har ikke hjulpet Pep i hans første sæson som træner. Det er i hvert fald ikke noget, jeg har læst på nettet. Pep, før han blev træner, var på besøg i Chile, hvor han i noget tid studerede Bielsas taktik, og blev lidt inspireret af den måde, hans hold pressede, uden bold. Det er dog noget, som sker ofte, selv store og etablerede trænernavne tager andre steder, for at overvære træninger, så de på den måde kan få ny inspiration. Jeg har i hvert fald ikke hørt, at Bielsa har hjulpet Pep med det taktisk aspekt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af zqa »

Lidt mere sydamerikansk blod til frontlinjen? Ja tak..
Jeffren ud, fint. Bojan ud på lån, modvilligt ok.. Det skal nok gå op.

Juventus ville dog heller ikke være dårligt.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af SirJonas »

Visca El Barca skrev:
Fedtmule skrev:
Visca El Barca skrev:Det vil være et mærkeligt indkøb, hvis der er hold i rygterne. Hvorfor vil man betale 27 millioner euro plus en spiller for Sanchez, når man også køber Rossi og man samtidig har Afellay? Køber man Sanchez, så skal man vel sælge Afellay?
Hvor står der at man vil smide 27 mio for ham?
Og hvem siger at man køber Rossi?
De fleste medier rapporterer en pris på 27 millioner Euro plus en spiller. Udinese har afvist et bud på 35 millioner Euro på ham tidligere i år, derfor tror jeg ikke vi får ham for mindre end det, især når interessen er så stor for ham.

Hvem der siger at vi køber Rossi? Jeg vil ikke om du har fulgt med i hvad der sker omkring Barca, men det virker kun spørgsmål om tid, før han bliver købt. Hans agent siger at forhandlingerne er igang, hans holdkammerater siger at de regner med han skifter og vores interesse er velkendt.
Giver dig ret i, at hvis Udinese har afvist et bud på 35 mio tidligere i år, at så virker 27 mio euro som en klar mulighed.

Og ja jeg har læst en hel masse om, at barca er i forhandlinger med Villareal om Rossi, at den personlige kontrakt er på plads, og at holdkammeraterne siger at Rossi virkelig håber på at kunne spille for barca næste sæson, men sys det er forkert at skrive "NÅR barca køber Rossi" Da der intet officielt klubskifter er meldt ud, og at der derfor stadig kan forekomme noget som gør, at vi ikke køber ham alligevel. Du skriver endda selv at det VIRKER som spørgsmål om tid.

Det er skam ikke fordi jeg er imod købet. Håber skam også han kommer, men ret skal være ret :)

Jbninc

Re: Alexis Sanchez

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:Selvom jeg er helt med på, at der skal konkurrence om pladserne i en storklub, som vores, så vil der komme alt for stor konkurrence, hvor en mand som Rossi, Sanhez, Villa eller Pedro har udsigt til at tilbringe meget af tiden på bænken, og det kan ikke undgås, at det vil påvirke stemning i truppen.

Men mon ikke at hvis Barcelona går ud og køber Rossi, at han så udelukker købet af Sanchez? Og omvendt? Jeg tvivler stærtk på, at man vælger at købe begge - og derudover Cecs. Det ville jo ende ud i et inferno af indkøb til alt, alt for mange penge.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 66 gæster