Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Jurij skrev:
Piquénbauer skrev:I stedet for hvem?
Alba, Pique, Bartra, Alves

Macherano som reserve for Busquets og forsvaret.
Masche skal ikke på bænken. Bartra har på ingen måder gjort det godt nok til at smide en leder som masche på bænken. Bartra må tage de min han får og så må han se om han kan komme over mathieu.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Jurij »

Piquénbauer skrev:
Jurij skrev:
Piquénbauer skrev:I stedet for hvem?
Alba, Pique, Bartra, Alves

Macherano som reserve for Busquets og forsvaret.
Masche skal ikke på bænken. Bartra har på ingen måder gjort det godt nok til at smide en leder som masche på bænken. Bartra må tage de min han får og så må han se om han kan komme over mathieu.
Jeg vil have Mascherano på midten, der er han i top 5 i verden. I forsvaret er han misbrugt.
Genopbygning status: færdig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Og så vil du smide bussi på bænken som er i top3?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af emo »

Denne sæson har Masch været vores bedste forsvarspiller og defensiv midtbane spiller...
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil ikke gå så langt som at sige at han har været den bedste def-midt. Bussi har haft svære vilkår men mener han har gjort det rigtig godt. Når det kommer til forsvaret er jeg dog enig og pt er springet i kvalitet større mellem masche vs bartra fremfor masche vs bussi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Denne sæson har Masch været vores bedste forsvarspiller og defensiv midtbane spiller...
Jeg er nu ikke helt enig i hverken det ene eller det - jeg mener stadig at Piqué og Busquets har været bedre set over hele sæsonen - men Mascherano er vigtig at have i forsvaret når Piqué spiller. Det er tydeligt at Mascherano kan holde Piqué ved ilden på samme måde som Puyol kunne det. Piqué er heldigvis vokset så meget som spiller, rent mentalt, at det ikke er en decideret nødvendig med en indpisker ved siden af ham, men de komplementerer hinanden fantastisk godt dernede. I de største og vigtigste kampe ville jeg, som tingene ser ud i øjeblikket, absolut foretrække en fireback-kæde bestående af Alves, Piqué, Mascherano og Alba, med Busquets liggende foran dem. I de lidt mindre kampe, hvor det dog stadig ikke er et hold som Elche, men nærmere et midterhold, burde det dog ikke være noget problem at pille Piqué eller Mascherano - eller Alves, som Brombi påpeger - ud af den ligning og erstatte med Bartra.

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af emo »

Men Masch har vel haft de samme vilkår. Masch ar vist sig som en bedre oprydder end Bussi IMO. Han dækker området godt som LEs midt efteralder, og det har Bussi ikke helt magtet til perfektion i alle kampene, da han er en anderledes spiller, og har blik for spillet fremad også.

Masch på den def. i en Pep eller Tito konstelation ville ikke være ligeså vild som en Bussi der. Men pt. med LE synes jeg at det er lidt omvendt i og med han smadrer vores midtbane så meget at alt for meget plads efterlades centralt.

Pique er først her det seneste par måneder begyndt at vise sit høje niveau, Masch har været der sæsonen igennem, når man skulle bruge ham.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Jep og de vilkår, som du nævner, har været til masches fordel. Synes dog stadig at bussi især gennem sit spil med bolden har gjort det godt og vil generelt foretrække ham på den defensive fremfor masche. Der er dog kampe mod de virkelig stærke kontrahold hvor masche er en mere logisk løsning da han, som du siger, dækker området bedre gennem sin fart.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af emo »

Det har slet ikke noget med at foretrække en fremfor den anden at gøre. Bussi er manden til vores midt, og længere er den ikke, ville bare sige at denne sæson ikke har været hans stærkeste, og det skyldes mest hvis ikke alene LEs taktiske dispositioner. :glad:
Allez...

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Jurij »

Både Mascherano og Bartra har været uerstattelige. Se Mascheranos heatmap for hvilken som helst kamp. Og se på hans afleveringer:

http://www.whoscored.com/Matches/862419/Live
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Jurij skrev:Både Mascherano og Bartra har været uerstattelige. Se Mascheranos heatmap for hvilken som helst kamp. Og se på hans afleveringer:

http://www.whoscored.com/Matches/862419/Live
Så hvad argumenterer du helt præcist for? Lige før ville du have Mascherano væk fra forsvaret og op på midtbanen, og så refererer du nu til en kamp hvor han spillede centerback - og i øvrigt gjorde det fænomenalt godt, ligesom i mange andre kampe i denne sæson, hvor han har spillet netop denne position. Jeg har svært ved at gennemskue hvad det er du ønsker. Du ville have Bartra i forsvaret i stedet for Mascherano, men Mascherano har været uerstattelig og skal nu agere backup for Busquets på midtbanen, fordi han er misbrugt i forsvaret, selvom du bruger sidste kamp, hvor han spillede i forsvaret, som et eksempel på at han er uerstattelig. Goddag mand økseskaft, siger jeg bare.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Jurij »

Fordi han og Bartra begge spillede oppe på midtbanen i denne kamp. Mascherano skulle ikke bekymre sig om høje bolde efter hjørnespark, han stod meget højt på banen hvor han hører til.
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Jurij skrev:Fordi han og Bartra begge spillede oppe på midtbanen i denne kamp. Mascherano skulle ikke bekymre sig om høje bolde efter hjørnespark, han stod meget højt på banen hvor han hører til.
Selvfølgelig er deres heatmap mest på midten af banen. Vi spillede mod et ringe, ringe hold, der selv stod utroligt dybt. Det er klart at vores backkæde ligger så høj en linje i sådan en kamp, af to meget simple grunde. For det første så havde vi en boldbesiddelse lydende på 70,8% - det er latterligt højt - hvorfor de to centerbacks selvsagt let kan skubbe op og være en del af det opbyggende spil, som oftest foregik på modstanderens banehalvdel. For det andet stod Levante så dybt til at starte med, at det var usandsynligt at deres angribere kunne køre et godt kontraangreb - de stod allerede så langt tilbage på banen, at de skulle løbe 60 meter for bare at komme tæt på Bravos mål.

Hvis du ser heatmaps fra samtlige af vores kampe, vil du også vide at vores centerbacks næsten altid har flest boldberøringer oppe omkring midtercirklen. Det er den naturlige konsekvens af vores spillestil og filosofi. Vi kommer meget sjældent til at stå dybt i banen og forsvare, mens vores backkæde meget ofte kommer til at have en høj linje og deltage i spillet som nødløsninger for midtbanespillere og backspillerne, når det opbyggende spil på modstanderens banehalvdel bliver låst. Så bliver bolden vendt og spillet tilbage til en af de to centerbacks. Det er vores spil uanset om vi har Piqué, Mascherano, Bartra eller Mathieu i midterforsvaret.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Jurij »

Så lad os være enige om at være uenige. Jeg mener klart Mascherano hører til på midtbanen. Han er alt for lav til forsvaret.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Heartbreaker »

Man behøver nødvendigvis ikke højde til at spille forsvar.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster