Marc Bartra

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Jesni »

Blaugrana92 skrev:Hvis nogen skulle være i tvivl om at det her er endnu et stykke dårligt købmandsskab fra vores side, så kan det siges at Napoli har betalt flere penge for Lorenzo Tonelli. Hvis I ved hvem han er så må jeg lette på hatten, for jeg havde aldrig hørt om ham. 26 år gammel, center back Napoli henter i Empoli for 10 millioner euro. For 2 millioner euro mindre har Dortmund erhvervet sig en spansk landsholdsspiller.
En "landsholdsspiller", der stort set ikke har spillet en betydningsfuld kamp. Og hvad skulle de have gjort anderledes? Holdt ham så han kunne gå kvit og frit senere? Derudover er det lidt fjollet bare at sætte transfersummer op mod hinanden. Summen er så afhængig af alverdens faktorer, at det er alt for simpel en fremstilling.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 15 - Marc Bartra

Indlæg af Blaugrana92 »

Man kunne for eksempel have givet ham nok tid til at klausulen ikke faldt til 8 millioner. Vermaelen spillede 10 kampe i La Liga alene og udover den der ene kamp mod Málaga, hvor der faldt en tilfældig bold ned lige for fødderne af ham, kan man vel næppe sige at han gjorde det bedre end Bartra. Man kunne have givet nogle af de 10 kampe til Bartra i stedet. Ikke nødvendigvis dem alle sammen, men bare nogle. Mathieu spillede 21 kampe. Ja, nogle af dem var som venstreback, men han har altså også spillet en del centralt. Nogle af de kampe kunne også være givet til Bartra.

Jeg ved af gode grunde ikke præcis hvor meget tid han skulle have spillet, før end klausulen ikke var faldet til de 8 millioner, men Lucho, Robert og Bartomeu har jo utvivlsomt været klar over at klausulen ville falde. Med det faktum at vi tilsyneladende tilbød ham en kontraktforlængelse, tyder alt jo på at vi gerne ville have beholdt en eller anden ret til ham, for med en forlængelse kunne vi have lejet ham ud eller solgt ham videre til en lidt højere pris med en tilbagekøbsklausul. I stedet er vi endt i en situation hvor vi var fastlåst.

Det virker endnu engang som kortsigtet management af spilletiden. Lidt ligesom vi gjorde det med Pedro i foråret 2015. Vi tvinger spilleren ud i en situation, hvor det er svært ikke at rejse fra klubben i søgen efter mere spilletid. Resultatet med salget af Pedro blev at Suárez, Messi og Neymar har spillet umenneskeligt mange minutter i denne sæson. Med Vermaelens formodede afgang til sommer og Mathieus helbred - der ser ud til at blive værre og værre - er jeg bange for hvordan det her stiller os i forhold til bredden i midterforsvaret. Vi risikerer reelt at ende i samme situation som umiddelbart inden vi panikkøbte Mathieu og Vermaelen.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Tello »

[emoji22]

At Bartra nu står under andre spillere.. God damn.. Makes you realize.. Vermaelen og Douglas er dog stadig Barca spillere, så jubii!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Barcaholic »

Ja det er sku ærgeligt at han måtte her ind og ligge, men forhåbentlig får han nu gang i karrieren.


Her er hans afskedsbrev.
http://www.sport-english.com/en/news/ba ... er-5181223
Jeg ved af gode grunde ikke præcis hvor meget tid han skulle have spillet, før end klausulen ikke var faldet til de 8 millioner
Ifølge Sport skulle han spille mindst 60+ min. i 30% af kampene. Hans klausul var iøvrigt på 40 mil. før den faldt til 8mil.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af emo »

Jeg er glad for at Bartra gav ledelsen hvad de fortjente. At de havde tolket hans situation sø forkert som de havde, og taget ham for givet.

Go go Bartra.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Man kan sige meget om vores ledelse (og de seneste tidligere) i forbindelse med spillerhandel, men vi må give dem, at de har ledet verdens mest succesfulde klub de seneste år. Det kunne måske være, at det ikke er tilfældigt.
qepd

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Luis Enrique »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Man kan sige meget om vores ledelse (og de seneste tidligere) i forbindelse med spillerhandel, men vi må give dem, at de har ledet verdens mest succesfulde klub de seneste år. Det kunne måske være, at det ikke er tilfældigt.
Eller også lukrerer de på andres arbejde? Holdets (tilbageværende) bærende kræfter, hvem de så er, dog eks. de fire anførere + Piqué, er alle tilvejebragte til og med 2010, sådan hvis jeg umiddelbart kan regne.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Luis Enrique skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Man kan sige meget om vores ledelse (og de seneste tidligere) i forbindelse med spillerhandel, men vi må give dem, at de har ledet verdens mest succesfulde klub de seneste år. Det kunne måske være, at det ikke er tilfældigt.
Eller også lukrerer de på andres arbejde? Holdets (tilbageværende) bærende kræfter, hvem de så er, dog eks. de fire anførere + Piqué, er alle tilvejebragte til og med 2010, sådan hvis jeg umiddelbart kan regne.
Det er selvfølgeligt vigtigt ikke at glemme, at succesen har været med Messi, Xavi, Iniesta osv., det har du helt ret i.

Men at lade Alves gå gratis og Bartra gå billigt (via kontrakten han fik) for at nævne to eksempler fra de seneste dage er beslutninger, som koster penge men hjælper på truppens mentalitet, vil jeg tro. De føler sig respekterede. Barca har de seneste år vel været det mest harmoniske tophold socialt set, og det har indflydelse på spillet.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Men at lade Alves gå gratis og Bartra gå billigt (via kontrakten han fik) for at nævne to eksempler fra de seneste dage er beslutninger, som koster penge men hjælper på truppens mentalitet, vil jeg tro. De føler sig respekterede. Barca har de seneste år vel været det mest harmoniske tophold socialt set, og det har indflydelse på spillet.
Præcis. Det ville være det samme med adriano hvis rygterne omkring at han får lov til at smutte gratis.

Desuden er det ikke fordi den nuværende ledelse ikke har gjort det fint på transfermarkedet. De har efterhånden hentet en del af de spillere vi ser i starteren.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af emo »

Det jeg mente med min kommentar var at vores sportsdirektør virkede ret sikker på at han kunne forlænge Bertram og leje ham ud, helt dagen op til skiftet. Måske men har taget Bartras kærlighed for Barcelona for givet og ment at han ville gør som de ville... Gik så ikke.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Eller også prøvede man bare at please fansene ved at sige det?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skal man tro rygterne, ville Bartra gerne forlænge, men Puyol synes det var bedst at han smuttede på permanent basis.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af Piquénbauer »

Ok det har jeg ikke set noget med. Men synes godt nok ikke at det gav den store mening at forlænge med ham. Man troede åbenlyst ikke på ham og i sidste ende tror jeg kun at det var pga økonomi at man gerne ville.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Ok det har jeg ikke set noget med. Men synes godt nok ikke at det gav den store mening at forlænge med ham. Man troede åbenlyst ikke på ham og i sidste ende tror jeg kun at det var pga økonomi at man gerne ville.
Det tror jeg bestemt også at var. Men Puyol fik ham da heldigvis på andre tanker.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20484
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1089 gange

Re: Marc Bartra

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Bartra ser glad ud! Håber det går ham godt i Dortmund.

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster