Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17794
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af emo »

Det er tre mere end jeg har set i DK denne sommer...
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Ikke for at være dobbel arrogant, men jeg tror at fodboldkulturen er noget mere hæftig i Sydamerika end den er i Europa. Det slår mig slet ikke ind at europa skulle gå amok over Neymar, men det slår mig helt klart at Sydamerika skulle.

Europa og Asien er et større market, ja. Men det er ikke ensbetydende med at det er et market som bare køber...
Lige præcis. I Indien står fodbold eksempelvis ikke specielt stærkt. Bevares, det er da populært, men det er lysår efter cricket. Det er vel at sammenligne med hvad håndbolden er herhjemme; der er en nogenlunde generel interesse blandt befolkningen, men det dyrkes slet ikke i samme omfang som fodbold, eller i Indiens tilfælde cricket, dyrkes.

I øvrigt kan det jo siges at SportsProMedia fandt Neymar som den mest sælgelige atlet for ganske nylig, altså foran både Messi og Ronaldo.

Desuden bor der altså 194 millioner i Brasilien. Det er under 1% af den brasilianske befolkning der skal købe en Neymar-trøje, for at der er solgt 600,000. Faktisk er det kun en tredjedel af 1% af den brasilianske befolkning. Det lyder faktisk ekstremt sandsynligt, at en tredjedel af 1% af den brasilianske befolkning, har købt en Barcelona-trøje med Neymar på ryggen. Når jeg lige tænker over det, er jeg faktisk nærmest overrasket over at det ikke er flere, taget Neymars vanvittige status i Sydamerika i betragtning.

Afellay99

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Afellay99 »

Der render masser Somaliere rundt i min gård med Neymar trøjer, men 90% er nok fake :cool:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Haha, det lyder næsten som om, at det er nogle du har indfanget, for at have dem gående i din gård. Lidt ligesom høns.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Når jeg lige tænker over det, er jeg faktisk nærmest overrasket over at det ikke er flere, taget Neymars vanvittige status i Sydamerika i betragtning.
Men de køber jo næppe de officielle trøjer. Derfor er 600.000 solgte trøjer rigtig vildt. Det er hurtigt udregnet mere end van Persie solgte hele sidste sæson, og han var den bedst sælgende i Premier League.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Det ville nu ikke overraske mig, med den enorme middelklasse der efterhånden er skabt i Brasilien.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Blach »

Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:Når jeg lige tænker over det, er jeg faktisk nærmest overrasket over at det ikke er flere, taget Neymars vanvittige status i Sydamerika i betragtning.
Men de køber jo næppe de officielle trøjer. Derfor er 600.000 solgte trøjer rigtig vildt. Det er hurtigt udregnet mere end van Persie solgte hele sidste sæson, og han var den bedst sælgende i Premier League.
Jeg tror nu altså at Neymar har et noget større navn end RvP... For ikke at sige kolosalt meget.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... naemi.html

Så havde Scolari ret i at han ikke har anaemi. Hvordan skal man så tolke det at Barca siger at han har?
Senest rettet af Drake fre aug 16, 2013 6:16 pm, rettet i alt 1 gang.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

Har man officielt sagt at han led under det? Jeg har kun set rygter, ikke noget officielt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Blach skrev:
Flax_Generous skrev:
Blaugrana92 skrev:Når jeg lige tænker over det, er jeg faktisk nærmest overrasket over at det ikke er flere, taget Neymars vanvittige status i Sydamerika i betragtning.
Men de køber jo næppe de officielle trøjer. Derfor er 600.000 solgte trøjer rigtig vildt. Det er hurtigt udregnet mere end van Persie solgte hele sidste sæson, og han var den bedst sælgende i Premier League.
Jeg tror nu altså at Neymar har et noget større navn end RvP... For ikke at sige kolosalt meget.
Okay, fair nok, du tror det.

United er sammen med Real Madrid den klub, der sælger flest trøjer i hele verden, en del flere end Barca, og van Persie var den spiller, der solgte suverænt flest hos United. Ja, i Premier League i det hele taget. Han solgte angiveligt flere end Gerrard, Suarez, Rooney, Aguero og Hazard til sammen i England og Nordamerika. Hvis Neymar på to måneder kan overgå det antal af solgte trøjer - altså dyre officielle trøjer, ikke bare billige kopier - så ville det være vildt. Ikke umuligt, men rigtig vildt. Hvilket blot var min pointe.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Drake skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... naemi.html

Så havde Scolari i at han ikke har anaemi. Hvordan skal man så tolke det at Barca siger at han har?
Jeg tabte mig 7kg, da jeg fik mine mandler fjernet. Det var dog også efter en måneds sygdom uden særlig meget mad eller væske.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Elbarca »

I mine ører lyder det meget sandsynligt at Neymar kan sælge langt flere trøjer end RVP. Neymars brand er langt større og vel på højde med Messi og Christiano, på trods af han ikke har vist det samme sportsligt.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Drake »

Heartbreaker skrev:
Drake skrev:http://www.fcbarcelona.dk/component/con ... naemi.html

Så havde Scolari i at han ikke har anaemi. Hvordan skal man så tolke det at Barca siger at han har?
Jeg tabte mig 7kg, da jeg fik mine mandler fjernet. Det var dog også efter en måneds sygdom uden særlig meget mad eller væske.
Okay. Jeg mente nu mere hvorfor Barca siger at Neymar har anaemi, når han ikke alligevel? ;-)

Men ved ikke om Barca har været officielt ude og sige det. Det stod i hvert fald noget om det her på fcbarcelona.dk.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8367
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Michman »

Dejligt at se at Neymar allerede nu har vist at han selv kan afgøre kampe. Håber dog stadig på et sammen spil med Messi. Men hold kæft jeg er fortryknings fuld for hans forsatte gang i Barca!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Quaresma »

phpBB [video]


Neymar highlights fra nattens kamp.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster