Thiago Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Thiago er for mig mere en Xavi type mens Coutinho mere er en Iniesta type. Hvis jeg groft skal dele dem op. Hvem. Har vi brug for lige nu, begge...! Men får vi ikke.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

Vi har brug for begge, men hvis jeg skulle vælge ville tage Thiago, selv om jeg stadig er bitter over at han skiftede.

Synes vi har mere brug for en Xavi type, som jeg synes Thiago er, ind en Iniesta type til næste sæson. Men sæsonen efter skal vi have en Iniesta afløser, og det kunne godt være Coutinho, selv om han så vil være 27, og det er et minus.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af ladislau »

Nu skal vi passe på med de labels, men Alena er jo også on the rise.
To Offensive, boldsikre midtbane spillere...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Aleña har lang vej endnu, og han fylder allerede 20 til januar. Den sæson, hvor Xavi fyldte 20 år, spillede han 38 kampe for førsteholdet. Delvist pga. Guardiolas skade, men alligevel markant flere end Aleña. Thiago spillede 17 i sin "20-årssæson" og 45 sæsonen efter. Aleña spillede 4 sidste sæson og 0 indtil videre denne.

Leo blev til sammenligning nr. 3 i Ballon d'Or-afstemningen. :glad:
qepd

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

VI skal simpelthen ha solgt nogle midtbanespillere næste sæson, så Alena kan få noget spilletid!! Men samtidig skal vi stadig købe 1-2 midtbanespillere som passer 100% ind, og har kvalitet.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af !Option »

Det kunne være super fedt hvis Alena slog igennem, men mon ikke der er en grund til at han ikke har fået mere tid på førsteholdet endnu end han har? Jeg ønsker lige så meget som så mange andre at vi bruger vores talenter, men vi kan ikke skrige efter kvalitet til midtbanen og samtidig forvente fast spilletid til Alena?
Rey Abi!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af emo »

Jeg tror bare ikke at Valverde tør risikere, med unge spillere. Det er en afgørende tid og sæson for os. Han skal satse alt. Jeg er dog sikker på at han er manden på vores midt i Copa!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Ingen stress. Det kan godt være at andre spillede mange kampe da de var 20 men alena har fint med tid. Der kommer salg på midten og valverde giver unge spillere chancen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Det kommer an på hvad man vil. Thiago er niveauer over Coutinho centralt men Coutinho kan også dække kanten og giver derfor flere muligheder.

Så kort sagt: Bare kom med en af dem og jeg vil være fint tilfreds ;-)
Thiago kan da også dække kanten, som Coutinho har gjort det? Faktis ker jeg sikker på, at han ville gøre det bedre end Coutinho over en længere periode.

Thiago >>>>>>>>>>>>> Coutinho. Coutinho er en mand, der meget let forsvinder fra kampe. Thiago har qua sin tid som CM også lært meget mere, hvordan man kan kontrollere en kamp, og rent teknisk og en-mod-en vurderer jeg også Thiago bedre end Coutinho. Eneste sted, hvor jeg ser Coutinho have en fordel er på sparketeknik.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

Kan du fortælle mig hvornår Thiago har spillet kant?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Drake »

!Option skrev:Det kunne være super fedt hvis Alena slog igennem, men mon ikke der er en grund til at han ikke har fået mere tid på førsteholdet endnu end han har? Jeg ønsker lige så meget som så mange andre at vi bruger vores talenter, men vi kan ikke skrige efter kvalitet til midtbanen og samtidig forvente fast spilletid til Alena?
Jeg tror det er på grund af vi har så mange spiller til midten, at Alena ikke har fået spilletid, for han fik jo en del i pre-season og gjorde det godt. Og siger ikke at han skal have fast spilletid, det kan komme om nogle sæsoner, men han skal være inde omkring reserverne, så han kan få noget spilletid.

Så jeg mener stadig godt vi kan skrige på kvalitet til midtbanen, for Alena skal ikke være fast endnu og de næste 3 sæsoner.

Lad os sige vi købte Thiago og Jorginho og rykkede Alena op plus Samper hjem igen (Hvis han gør det godt), og vi solgte Arda, Rafinha, Gomes og Rakitic. Så vil vi have Iniesta, Thiago, Jorginho, Pau, Roberto, Alena og Samper.

Og med Iniesta, Thiago skades historik og Iniesta's snarlige kariere stop, og Valverdes brug af Roberto på HB, så skal der nok være minutter til Alena og Samper.

Vi kunne også sælge Pau, og bruge Denis mere på midten.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Kan du fortælle mig hvornår Thiago har spillet kant?
Snakker mere om typen, som Coutinho har spillet kant. Coutinho og Thiago er som spillere temmelig ens. De er en-mod-en-spillere, god teknik, har finesse og flair. De er begge ikke de mest ateltisk hurtige spillere a la Bale, Walcott, Lennon osv, men mere på antrit eller kropsfinter modstanderen. Dog har Thiago den væsentlige forskel, at han har vokset op som pure CM, mens Coutinho altid har været 10'er.

Men jeg er temmelig sikker på, at Thiago har spillet nogle kampe som kant for Pep i starten af Barca-tiden, da Ini og Xavi sad tungt på midten.

Thiago ville gøre det ligeså godt som kantspiller, som Coutinho angiveligt har gjort det(Jeg er ikke COutinhos allerstørste fan i den forstand, som folk skriger ham op til at være. Han har problemer med at være konsistent og relevant nok i løbet af en sæson).
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af MessiPogba »

Gad vide, hvor meget Thiago vil koste i denne sindssyge inflationstid??

Bare en tanke, nu er Thiago ikke i kontraktforhandlinger med Bayern, vel og så har hans bagland brugt os som lokkemiddel for Bayern til at hoste op med flere penge i løn, vel?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

At de minder om hinanden betyder ikke nødvendigvis at de vil kunne levere det samme på andre pladser. Coutinho spillede/spiller kant og har gjort det i store dele af sin karriere. Det har Thiago ikke. Og det vil han ikke gøre for os.

IMO får man to forskellige ting - en af verdens bedste cm'er eller en offensiv "swiss army knife" der kan lidt af hvert. Så må man selv gøre op med hvad vi har mest brug for. Jeg vil være tilfreds med begge.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Thiago Alcantara

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:Gad vide, hvor meget Thiago vil koste i denne sindssyge inflationstid??

Bare en tanke, nu er Thiago ikke i kontraktforhandlinger med Bayern, vel og så har hans bagland brugt os som lokkemiddel for Bayern til at hoste op med flere penge i løn, vel?
Thiago har lige forlænget. Og han vil koste helt forfærdelig mange penge. Spørgsmålet er om Bayern overhovedet vil sælge. Jeg har min tvivl men de virker mere som os og lader spillere der ikke vil være der smutte.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster