Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af zqa »

Champione skrev:
zqa skrev:@touré, bussi og keita, muligvis Thiago..

Ja.. Hvis Eto'o smutter står vi lidt skidt. Men Keirrison kommer selvfølgelig. Og så Bojan.
Men farligt at smide så meget ansvar på to så unge angribere..
Bestemt.. Men det skal jo ske på et eller andet tidspunkt.. Jeg så dog gerne vi hentede en gammel en, en Henke type agtig.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Brombi »

cesc bliver kædet sammen med barca i de spanske medier

barca76

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af barca76 »

Ja, det lyder absolut ikke så tosset..dog kan jeg ikke umiddelbart se hvordan der skulle blive plads til ham i startopstilling.

Mes Que Un Club

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Synes vi skal købe Fabregas. Så kan vi også bruge Iniesta som venstre angriber. Så behøver vi ikke at købe en back up for Henry. Så Fabregas og en central forsvarsspiller. Så er vi færdige :b

Lovebarca

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Lovebarca »

Vi har intet at bruge den klubforrædder til - jo hvis vi fik ham for max 100 mio.. Det er for svagt af klubben hvis de går ud og køber ham for 200 mio..

1. Vi har kritiseret Real for deres forbrug - vi kommer til at gå i samme retning
2. For et år siden udtalte Txixi at de aldrig ville købe ham for et stort beløb, da han selv valgte at forlade klubben, nu har de så pludselig ændret mening?

Kan sagtens se ham i vores system, men kan ikke se hvem han skal erstatte.. Han er under niveau sammenlignet med vores 3 nuværende midtbanespillere, så at give 200 mio for en rotationsspiller er sgu for meget..

Ydermere er jeg ikke tilhænger af ham da han selv har skiftet væk, så ser langt hellere at vi bruger penge (og færre!!) på et andet alternativ..

Og ideen om at rykke Iniesta op på venstre kanten ser jeg heller ikke som optimal. Han spillede godt på den position i langt de fleste kampe sidste sæson, men i de store kampe, bl.a. mod Chelsea, viste han hvilke mangler han har som kantspiller. Han skal blive på midten sammen med Xavi, da det fungerer bedre end noget andet.. Så ser hellere at der indkøbes et ungt talent (eller rykkes en op fra b-holdet), som supplement til Henry.

Mit bidrag til debatten :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Lovebarca skrev:Vi har intet at bruge den klubforrædder til - jo hvis vi fik ham for max 100 mio.. Det er for svagt af klubben hvis de går ud og køber ham for 200 mio..

1. Vi har kritiseret Real for deres forbrug - vi kommer til at gå i samme retning
2. For et år siden udtalte Txixi at de aldrig ville købe ham for et stort beløb, da han selv valgte at forlade klubben, nu har de så pludselig ændret mening?

Kan sagtens se ham i vores system, men kan ikke se hvem han skal erstatte.. Han er under niveau sammenlignet med vores 3 nuværende midtbanespillere, så at give 200 mio for en rotationsspiller er sgu for meget..

Ydermere er jeg ikke tilhænger af ham da han selv har skiftet væk, så ser langt hellere at vi bruger penge (og færre!!) på et andet alternativ..

Og ideen om at rykke Iniesta op på venstre kanten ser jeg heller ikke som optimal. Han spillede godt på den position i langt de fleste kampe sidste sæson, men i de store kampe, bl.a. mod Chelsea, viste han hvilke mangler han har som kantspiller. Han skal blive på midten sammen med Xavi, da det fungerer bedre end noget andet.. Så ser hellere at der indkøbes et ungt talent (eller rykkes en op fra b-holdet), som supplement til Henry.

Mit bidrag til debatten :)
Jeg har haft det på samme måde som du antyder ovenfor.

En forhenværende Cantera spiller skal absolut ikke købes dyrt og Iniesta er bedst centralt.

Dog har jeg også tænkt at man skal passe på med at det hele går op i principper vedr. Cesc, som med Txikis udtalelser som jeg også husker at have læst om.

Cesc er nok den spiller udenfor Barcelona som bedst kan gå ind og erstatte Xavi som jo ikke bliver yngre. Cesc er 22 år såvidt jeg husker og topper nok først om 7-8 år ligesom Xavi nok toppede som 29-30 årig (håber det dog ikke :wink:). At betale 30 M€ for sådan en spiller er ikke nogen horribel investering set i dét perspektiv.

Problemet er, når Xavi eller Ini er skadede har vi ingen alternativer og flowet i vores spil mindskes markant. Hvis bare der var andre alternativer end Cesc, det synes jeg bare ikke der er. Man skulle næsten tro at kun en Cantera spiller kan erstatte de to små på midtbanen, skræmmende! 8)

Ellers skal vi måske gå all-in for David Silva/Mata (!?!?)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

rummenigge skrev:Jeg har haft det på samme måde som du antyder ovenfor.

En forhenværende Cantera spiller skal absolut ikke købes dyrt og Iniesta er bedst centralt.

Dog har jeg også tænkt at man skal passe på med at det hele går op i principper vedr. Cesc, som med Txikis udtalelser som jeg også husker at have læst om.

Cesc er nok den spiller udenfor Barcelona som bedst kan gå ind og erstatte Xavi som jo ikke bliver yngre. Cesc er 22 år såvidt jeg husker og topper nok først om 7-8 år ligesom Xavi nok toppede som 29-30 årig (håber det dog ikke :wink:). At betale 30 M€ for sådan en spiller er ikke nogen horribel investering set i dét perspektiv.

Problemet er, når Xavi eller Ini er skadede har vi ingen alternativer og flowet i vores spil mindskes markant. Hvis bare der var andre alternativer end Cesc, det synes jeg bare ikke der er. Man skulle næsten tro at kun en Cantera spiller kan erstatte de to små på midtbanen, skræmmende! 8)

Ellers skal vi måske gå all-in for David Silva/Mata (!?!?)
Kunne være fornuftigt at købe ham ind, hvis det ellers er muligt. Problemet er lidt at vores midtbane hurtigt falder markant i standard, så snart Henry bliver skadet (og Iniesta smutter på venstrekanten) eller hvis Iniesta selv bliver skadet.

Mht. skader, ligner det lidt at Iniesta er hvad Robben er for Real - altid skadet. Jeg kan ikke huske at Xavi var skadet i sidste sæson, og vi kan vel ikke forvente at manden ikke bliver skadet i næste - derfor ville Fabregas være rigtig dejlig at kunne smide ind, og rotere med.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Ponte »

tjae.. synes ikke at det ville være en optimal løsning med en Cesc handel.. og slet ikke med de priser pressen nævner... :!:

Hilser ham dog velkommen hvis det er, men synes hellere vi skal gå "all in" efter den venstre kant... Ribery/Silva/Mata.. eller for den sags skyld, Nani.

Men synes vi bruger mange penge i år.. hmm... :?
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Jbninc

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Vi har til gengæld også tjent mange penge i år, i modsætning til Real Madrids banklån.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Jbninc skrev:Vi har til gengæld også tjent mange penge i år, i modsætning til Real Madrids banklån.
Korrekt, men derfor behøver vi jo ikke bruge penge som Madrid :wink:
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Jbninc

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

Ponte skrev:
Jbninc skrev:Vi har til gengæld også tjent mange penge i år, i modsætning til Real Madrids banklån.
Korrekt, men derfor behøver vi jo ikke bruge penge som Madrid :wink:
Kan ikke rigtig se problemet i at bruge penge i fodboldverdenen.

Forstår ikke rigtigt, hvorfor folk har ondt i r.... over at Real Madrid køber et nyt hold. Ledelsen (og vi som fans) burde vel bare koncentrere sig om hvad der er bedst for vores klub, og lade andre klubber gøre hvad de vil.

Men det er måske bare et spørgsmål om at hvis vi bruger for mange penge, så forsvinder "retten" til at bruge udtrykket "købeklubber" (hvad det så end er) i sammenhæng med andre klubber?

Men ja, han skal selvfølgelig ikke købes for enhver pris. De har jo allerede haft udsalg i Arsenal, så de vil nødigt slippe deres bedste mand.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Ponte »

Jbninc skrev:
Ponte skrev:
Jbninc skrev:Vi har til gengæld også tjent mange penge i år, i modsætning til Real Madrids banklån.
Korrekt, men derfor behøver vi jo ikke bruge penge som Madrid :wink:
Kan ikke rigtig se problemet i at bruge penge i fodboldverdenen.

Forstår ikke rigtigt, hvorfor folk har ondt i r.... over at Real Madrid køber et nyt hold. Ledelsen (og vi som fans) burde vel bare koncentrere sig om hvad der er bedst for vores klub, og lade andre klubber gøre hvad de vil.

Men det er måske bare et spørgsmål om at hvis vi bruger for mange penge, så forsvinder "retten" til at bruge udtrykket "købeklubber" (hvad det så end er) i sammenhæng med andre klubber?

Men ja, han skal selvfølgelig ikke købes for enhver pris. De har jo allerede haft udsalg i Arsenal, så de vil nødigt slippe deres bedste mand.
Er delvist enig med dig.
Men vi har jo netop de penge (uden stor gæld) pga. vi ikke går ud og bruger dem som eksempelvis Madrid gør og det har aldrig været Barca's politik at bruge penge på den måde. At Madrid gør det er jeg sådan set ligeglad med, det der ikke er så godt er jo, at resten af markedet presses op af de priser.
Så ondt i numsen over Madrid køber et helt hold.., nej... lidt til grin de gør det, JA! Det er et udtryk på manglende succes og desperation over at få succes, så det jeg derimod kun latter tilovers for når man vil købe sig til alt.
Synes det er ALT for dyrt med de 40-50 mio € for Cesc som der spekuleres i og tilmed for at dække en plads (forstå mig ret) der i min optik ikke er livsnødvendig for os at forstærke.
Cesc er en klassespiller, slet ingen tvivl om det, men prisen synes jeg er for høj og så hellere vi forstærkede os på en anden plads.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Lovebarca

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Lovebarca »

Hmm.. Blev lige inspireret af en artikel jeg læste på Goal.com hvor de netop diskuterer om Barca skal ud og købe dyre spillere eller ej og om hvor vidt holdet reelt skal forstærkes..

At gå ud og købe dyre spillere der ikke kan gå direkte ind på holdet strider mod det som jeg ser er vores grundsten - talentarbejdet. De dyre spillere der købes skal kunne gå direkte ind i startelleveren eller være på niveau med den spiller de skal konkurrere med. Vi så sidste sæson, hvordan Busquets gik ind og overraskede alle, og i denne preseason har han vist endnu flere lovende takter end sidste sæson. Det er blot et eksempel på vores fremragende talentarbejde. De to spillere jeg håber kommer ind på holdet i år, og vi derved ikke går ud og køber ind med arme og ben er Pedro og Jeffren (måske Muniesa og Thiago). De har begge spillet sublimt i træningskampene og de fortjener en chance på holdet. Pedro og Jeffren kan begge spille den venstre kant som der overvejes at købe forstærkninger til. Det kan selvfølgelig argumenteres at det er lidt satset at skulle bruge de to spillere som backup til Henry, men sidste sæson viste det sig jo at fungere fint med Henry, Iniesta og en ungdomsspiller som reserve til venstrekanten..

Jeg kan sagtens følge folk i at de gerne vil have klassespillere til klubben såsom Cesc, Mata osv, men at bruge så mange spillere på rotationsspillere er hul i hovedet. Jeg ved godt at visse spillere er ved at nå op i alderen, men vi er endnu ikke kommet i nærheden af et Milan hold.

Når jeg ser på holdet ser jeg faktisk kun to punkter, hvor jeg synes at holdet skal forstærkes hvis den rette spiller til den rette pris pludselig dukker op, dukker denne ikke op mener jeg at holdet er stærkt nok. Vores to kreatører er såbare overfor skader, så en backup til Xavi og Iniesta ser jeg som den vigtigste investering. Keita viste lovende takter sidste sæson, men manglede lige noget for at nå deres niveau, men det kan være han kan nå det i år? Højrebacken er en anden plads der skal forstærkes. Vi har hun Alves som reel højreback. Puyol vikarierede fint sidste sæson, men det holder ikke i længden hvis han og marquez fortsætter deres skadeshistorik fra sidste sæson.

At investere i en defensiv midtbanespiller finder jeg ikke længere nødvendigt, da vi har Toure og Busquets samt tildels Marquez og Keita. Jeg ved godt at vi har ANC næste år, men jeg tror at Busquets og Marquez kommer til at dække pladsen der.

Jeg vil til enhver tid foretrække tilgangen af en alsidig spiller. En forsvarsspiller der primært spiller højre back, men som samtidig kan gå ind i midterforsvaret ser jeg som ideelt, da kabalen derfor kommer til at gå op under ANC hvis der ikke anskaffes en midtbane. Det samme gælder midtbanen. Spilleren skal kunne mestre det offensive, men samtidig også kunne gå ned på den defensive hvis der er brug for det grundet skader, karantæner eller lignende. Et andet alternativ kunne være at købe en spiller som Dmitry fra Shakhtar, der spiller på centralt i forsvaret, men som også kan spille på den defensive midtbane.

Alt ovenstående afhænger selvfølgelig at evt. salg og udlejninger.


Men bottomline er, at før der overhovedet investeres synes jeg at beslutningen skal tænkes meget grundigt igennem da det både kan skade talentarbejdet samt vise sig som en(et) unødig(t) investering (tab!?).

(Ja jeg er klar over visse dele af dette indlæg direkte modargumenterer ting jeg tidligere har postet herinde - men et lys er gået op for mig ;) )

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Jeg er enig i at ankomsten af Cesc kan ødelægge det lidt for vores talenter, især J. Dos Santo og Thiago. Så vil prisen for Cesc pludselig blive højere end de 30-45 M€ der spekuleres i.

Måske skulle vi bare satse på lille bror Dos Santos i denne sæson i stedet for Cesc. Hvis Cesc kunne bryde igennem som 19 årig på topplan så kan Dos Santos vel også, hvor svært kan det være :wink:

En ting ville være klart bedre end at hente Cesc og det ville være at introducere en ny Cesc i den kommende sæson i skikkelsen af Dos Santos eller Thiago. Man har vel lov at drømme!

OT: Jeg synes dog stadig vi kan købe Mata da jeg personligt ikke rigtigt tror på Pedro og Jeffren som kommende world class. Barca kan spendere 25 M€ på ham uden at jeg vil brokke mig.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Daluigi »

Vi bør altså spekulerer i en ny venstre kant før vi overhovedet overvejer andre handler efter min mening. Synes allerede vi er fint besat på den centrale midt, så medmindre vi kan han Cesc for en slik, så vil jeg se det som endnu en handel med alt for mange penge der ryger den anden vej.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster