Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Hævneren »

Hans kontrakt udløber om 2 sæsoner så kan være vi kan gafle ham billigere næste sommer.
Der er dog en option til at forlænge 3 sæsoner på hans kontrakt, men jeg ved ikke om den option tilhører Cesc eller Arsenal.
Synes vi skal vente og se, lige pt har vi ikke supermeget brug for ham og jeg har svært ved at se hvordan han kan blive dyrere end €40-45 m.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Mander »

Jeg er dælme splittet mht. Fabregas. Han er fantastisk, og ville passe i vores spil som fod i hose, men så mange penge for ham? Mehhhh. Jeg tror, at stort set ligegyldigt om vi køber ham eller ej, vil jeg være tilfreds. Dog mener jeg, at han har kontrakt frem til 2014 eller noget i den stil?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Mes Que Un Club

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Jeg er også meget i tvivl. Men er i det hele taget meget i tvivl om, hvilke pladser vi skal forstærke os på. Der bliver her på det sidste snakket om at Barca gerne vil forstærke sig på følgende pladser: højre back, det centrale forsvar, den defensive midtbane og venstre wing.

Laporta har været ude og sige at Barca muligvis køber 1-2 spillere mere.. Og hvis vi derfor siger at vi kun må købe to spillere, hvor på banen har vi så mest brug for forstærkninger?

Jeg mener bestemt ikke at vi skal gå efter en højre back. Alves er hård som en hund og næsten aldrig skadet. Og når han så engang imellem har brug for et hvil (hvilket han næsten aldrig har brug for), så tager Puyol pladsen.

Tilgengæld mener jeg, at vi bør forstærke os i det centrale forsvar. Caceres er udlejet, og nogle af vores spillere er ved at blive gamle. Marquez blivere nemmere skadet og Milito ser stadig ikke ud til at blive kampklar lige nu. Derfor mener jeg en forstærkning i det centrale forsvar er en nødvendighed. Og spilleren vi så køber, må meget gerne også kunne spille som defensiv midtbanespiller. Tror ikke det kan være så svært at finde en spiller der også kan spille som defensiv midtbanespiller. Og derved vil vi både have forstærket os i forsvaret og på midtbanen.

Dernæst mener jeg vi skal købe en venstre wing. Henry er ved at blive gammel, og han har nemmere ved at få skader. Synes det er meget vigtigt at købe en spiller som afløser for Henry. Synes Mata kunne være et rigtigt godt og realistisk bud!

Det er i hvert fald mit syn på sagen. Vil rigtig gerne have Fabregas til Barcelona, men tror vi må vente et år. Vi har mere brug for en forsvars- og midtbanespiller lige nu, samt en afløser for Henry!

Rivaldo10

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Rivaldo10 »

Hvad siger i egentlig til de seneste rygter om Fabregas? Det ligner unægtelig et skifte til Barca næste sommer.

Jeg kan dog umiddelbart ikke se, hvilken rolle han skulle spille på holdet, da det må formodes, at Xavi og Iniesta sammen med Toure sidder tungt på midtbanepladserne, mens det er en smule usandsynligt, at Iniesta bliver rykket op på venstrekanten - også spild af talent. Og med Peps interesse i Robinho gør det det blot endnu mere usandsynligt.

anolacrabcf

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

De ville være fantastisk med Cesc i barca og jeg kan ikke se hvad lidt konkurence om pladserne skulle skade, iøvrigt kan Guardiola også godt lide at rotere rundt så den eneste jeg kan se der bliver sorteper må være Keita

cwith

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af cwith »

anolacrabcf skrev:De ville være fantastisk med Cesc i barca og jeg kan ikke se hvad lidt konkurence om pladserne skulle skade, iøvrigt kan Guardiola også godt lide at rotere rundt så den eneste jeg kan se der bliver sorteper må være Keita
er meget enig.. dog lidt synd for Keita der har fået en god start på sæsonen.. Men hvis de køber Cesc hvordan tror i så op stillingen ser ud? Det kunne jo også komme til at gå ud over enten Toure eller Henry..

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

tror Toure er rimelig safe
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

cwith

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af cwith »

GiovaniDosBentzen skrev:tror Toure er rimelig safe
Burde han være.. Han er en fantastisk spiller, helt klart en af de bedste defensive midtbanespillere i verden og jeg mener han er vigtigere end Henry så vil egentlig hellere se at de rykker Inieste op på kanten på bekostning af Henry end at Toure ryger

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Mander »

Fordelen ved Fabregas ville netop være, at vi kunne rotere mindst tre pladser, uden at det ville gå ud over vores niveau. Henry ville kunne spares, med Iniesta på kanten (eller hvem vi nu måtte have som venstrekant i næste sæson), Iniesta ville kunne spares til fordel for Fabregas, og sidst, men ikke mindst, så kunne Xavi spares. Lige nu er det ikke muligt at spare Xavi med mindre vi spiller mod de helt små hold, han er simpelthen for vigtig. Fabregas kan udfylde hans rolle (næsten) lige så godt. Iniesta er også ekstremt vigtig, men det er trods alt nemmere at få Keita til at udfylde hans rolle, end det er at få Busquets til at udfylde Xavis. Vi kan jo se, hvordan det kan gå ud over vores spil, hvis en af de to på midten er skadet (ikke at jeg klandre Keita). Hvis Xavi er skadet til El Classico, ville det klart være at foretrække at have Iniesta/Cesc på midten, i stedet for Iniesta/Keita eller Iniesta/Busquets.

Men han er stadig en dyr herre.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

anolacrabcf

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

Nu rygtes han også til Madrid. Hvis han skulle gå hen og skifte til Madrid vil han blive den største forræder i fodboldverdens historie, det der kan bekymre en er at han faktisk tidligere har udtalt sig positivt omkring et skifte til Madrid.

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

største forræder i fodbold historien .. aaaarrgghh
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

madsjuul

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af madsjuul »

anolacrabcf skrev:Nu rygtes han også til Madrid. Hvis han skulle gå hen og skifte til Madrid vil han blive den største forræder i fodboldverdens historie, det der kan bekymre en er at han faktisk tidligere har udtalt sig positivt omkring et skifte til Madrid.

Nej! Der er en meget større. Luis Figo!!

anolacrabcf

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

Figo var idet mindste ikke fra Katalonien og han havde heller ikke fået hele sin fodbold opdragelse på La Masia. Jeg mener Cesc skylder barca alt og hvis han også skulle gå hen og skifte til Real så vil det være totalt respektløst over for den klub som har været med til at gøre ham til den fodbold spiller han er i dag

Jbninc

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af Jbninc »

anolacrabcf skrev:Figo var idet mindste ikke fra Katalonien og han havde heller ikke fået hele sin fodbold opdragelse på La Masia. Jeg mener Cesc skylder barca alt og hvis han også skulle gå hen og skifte til Real så vil det være totalt respektløst over for den klub som har været med til at gøre ham til den fodbold spiller han er i dag

Skylder alt? Bare fordi han har gået på La Masia, har Barcelona altså ikke patent på hans talent.

Vælger han at skifte til Real Madrid (hvilket jeg ikke helt forstår hvorfor er oppe til diskussion) er det hans valg.

anolacrabcf

Re: Cesc Fàbregas

Indlæg af anolacrabcf »

grunden til det er oppe og vende, er at Real flere gange har vist deres interesse og at Cesc flere gange udtalt sig positivt omkring et skifte til Real. Faktum er at jeg vil hade ham til evig tid hvis han skifter til Real

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 69 gæster