David Villa Sánchez

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Hævneren »

zqa skrev:Han er jo så tydeligvis ikke bedre end Eto'o til at sætte den i kassen...
Det kan han jo sagtens være selvom Eto'o har scoret flere mål, jeg er personlig mere imponeret af hans effektivitet end Eto'os.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Ej, så sort vidt kan det ikke stilles op. Barcelona er et langt mere angrebsivrigt hold en Valencia og Eto'o har bedre spillere til at støtte ham, hvilket selvfølgelig giver større udbytte.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Eto'o lavede omtrent (+-) ligeså mange mål i Mallorca, som Villa de seneste år har gjort i Valencia.. Valencia er klart bedre end Mallorca. Så jo, sagtens.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Eto'o lavede omtrent (+-) ligeså mange mål i Mallorca, som Villa de seneste år har gjort i Valencia.. Valencia er klart bedre end Mallorca. Så jo, sagtens.
Hvis man kan stole på Wikipedia ser deres mål pr. kamp-gennemsnit sådan her ud:

Eto'o:
Mallorca: 0,42
Barca: 0,66
Landshold: 0,52
Alt: 448 kampe, 228 mål = 0,51

Villa:
Zaragoza: 0,42
Valencia: 0,59
Landshold: 0,59
Alt: 369 kampe, 193 mål = 0,52

Ovenstående afslører ikke rigtig noget udover at din kontante udmelding nok er lidt overdrevet og firkantet.

Mit bedste bud er at kigge på deres Football Manager-evner - hvem har højest i composure, finishing, off the ball, decision og alt det der... :wink:
Senest rettet af Flax_Generous fre feb 13, 2009 4:50 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Flax_Generous »

Derudover vil jeg vove den påstand, at både Villa og Eto'o - som overordnet set begge er blandt verdens bedste angribere - er dårligere til "at sætte den i kassen" end Ruud van Nistelrooy. Hans målgennemsnit i PSV, United og Real Madrid er - uden at jeg gider at tjekke - nok bedre end Villas og Eto'os målgennemsnit.

Rivaldo10

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Rivaldo10 »

Villa og Eto'o er jo begge klasseangribere. Hvem man foretrækker er endnu engang smag og behag. Det der dog gør, at jeg hælder til Eto'o er, at han har bevist, at han stadig kan finde vej til nettet, til trods for 2 meget alvorlige skader. Jeg er ret overbevist om, at han ville være endnu bedre i dag, hvis han ikke havde fået dem. Og vi havde nok været på vej mod, at vinde vores 5 mesterskab i træk....

Men desværre endte det ikke sådan. :cry:

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

zqa skrev:Eto'o lavede omtrent (+-) ligeså mange mål i Mallorca, som Villa de seneste år har gjort i Valencia.. Valencia er klart bedre end Mallorca. Så jo, sagtens.
Det var da et ubrugeligt argument. Diskussionen går på hvem, der er bedst til at sparke den ind nu og ikke 'dengang'.
El Señor de las Tartas

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Hævneren »

Flax_Generous skrev:Derudover vil jeg vove den påstand, at både Villa og Eto'o - som overordnet set begge er blandt verdens bedste angribere - er dårligere til "at sætte den i kassen" end Ruud van Nistelrooy. Hans målgennemsnit i PSV, United og Real Madrid er - uden at jeg gider at tjekke - nok bedre end Villas og Eto'os målgennemsnit.
Jep RVN er en legendarisk måltyv, men pt er han jo skadet, så han er udenfor min sammenligning.

Man kunne da heller ikke ønske sig nogen anden end Eto'o som det går nu, men hvis han blev langtidsskadet eller forsvandt ville jeg hellere se David Villa på hans position end nogle andre der tit drømmes om (Ibra, Benzema osv). Xavi og Iniesta er jo også vant til at fodre fra landsholdet.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Diabolito skrev:
zqa skrev:Eto'o lavede omtrent (+-) ligeså mange mål i Mallorca, som Villa de seneste år har gjort i Valencia.. Valencia er klart bedre end Mallorca. Så jo, sagtens.
Det var da et ubrugeligt argument. Diskussionen går på hvem, der er bedst til at sparke den ind nu og ikke 'dengang'.
Du sagde at Eto'o havde bedre forudsætninger for at sparke den i kassen pga. han spillede i Barca, derfor nævnte jeg, at han i Mallorca også lavede mange mål, på trods af, at han spillede på et middelmådigt hold.

Og stadig, så sparker Eto'o flere mål ind, end Villa gør. Period.

@ flax..
Sure thing. Ruud er en goal getter.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Det er da stadig irrelevant hvad deres forudsætninger HAR været, Villa kunne i princippet have udviklet sig mere end Eto'o de seneste 2 år. Det er NU der tæller, ikke DA !
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Flax_Generous »

Diabolito skrev:Det er da stadig irrelevant hvad deres forudsætninger HAR været, Villa kunne i princippet have udviklet sig mere end Eto'o de seneste 2 år. Det er NU der tæller, ikke DA !
Det har du ret i.

Jeg vil blot tilføje, at hvis man vil/skal se på historien (uanset om det så er en 3-årig, 6-årig eller 10-årig periode), så ser det ikke ligefrem ud til, at Eto'o scorer flere mål pr. kamp end David Villa. De er meget lige på det område.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Anywho, så er Eto'o stadig bedre til at skyde den i mål NU, end Villa er...
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Diabolito »

Ja det synes du, men det er ikke noget du kan konstatere, at sådan er det det bare, for som jeg sagde til at begynde med. Så sort/hvidt er det absolut ikke. Og nu kan diskussionen starte forfra igen.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af zqa »

Rigtig nok.

Det ville dog være det mest naturlige at se på hvor mange mål spilleren har lavet, for at bestemme hvem der er bedst til at score, ikke sandt?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 7 - David Villa Sánchez

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:Det ville dog være det mest naturlige at se på hvor mange mål spilleren har lavet, for at bestemme hvem der er bedst til at score, ikke sandt?
Men selv hvis du blot vil kigge på det og ignorere alt andet (f.eks. at Eto'o spiller med Xavi, Alves og Messi, 3 af de allerbedste spillere i verden lige nu, eller tælle antal brændte 100%-chancer) er Eto'os føring bestemt ikke overlegen. Begge spillere har scoret rigtig mange mål i år og er blandt de mest målfarlige spillere, men ingen af dem er den anden overlegen målscoringsmæssigt (hvilket også er tendensen, hvis man ser tilbage i tiden).

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 52 gæster