Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2824
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 179 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 1:29 pm
Norbit skrev:
tors aug 10, 2023 1:09 pm
EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 11:16 am
DeanCassady skrev:
tors aug 10, 2023 10:42 am
Det var fuldstændig det samme med Abidal og Alves. Én angriber, én forsvarer.
Maffeo løfter ikke holdet på nogen måde, så han vil være en spiller, der dækker en plads på tilfredstillende måde og ikke så meget andet. Hans profil er vel noget, det kan minde om en "poor mans Foyth" og som sådan, er jeg ikke meget for handlen. Det virker for kortsigtet og man er næsten, men også kun næsten, lige så godt stillet med det, man har.
Jeg kender ingen anden der er så vild med Foyth som du Easy. Vil virkelig gerne vide hvad der præcist gør ham så populær hos dig, jeg kan intet se i ham. Kan overhovedet ikke se ham hos os. Han kan maksimalt erstatte Roberto 1:1 på backen, hvis vi ikke har pengene til en ordenligt back, så skal vi lade Kounde/Araujo skiftes om den. Vi har brændt nok penge af på den position uden at få noget som helst ud af det.
Jeg vil ikke sige, jeg er specielt vild med ham og efter at Martinez og specielt Fresneda har gjort deres entre på den store scene, så vil jeg klart foretrække en af dem, da deres loft simpelthen er højere.

Foyth vil helt sikkert være den mere driftssikre løsning på den korte bane og det er i virkeligheden, det han tilbyder. En driftssikker løsning, der løfter bundniveauet på holdet markant og som også kan byde ind på loftet, hvis ellers holdet er sat rigtigt op.

Men lige nu og her, så vil jeg til en hver tid foretrække en af de unge og allerhelst Fresneda. Det er en unik mulighed Barca har for at hente et af de største backtalenter derude og til en femtedel af den pris, han vil koste om et par år. Jeg vil have det meget svært ved, man lader den mulighed forpasse

Brændt penge af? Den forstår jeg ikke helt. Hvornår har Barca sidst brændt penge af på back positionerne? Det er jo virkeligheden derfor, man står i denne situation. Fordi, man har nedprioriteret dem i alt for mange år
Når jeg nævner det med brændt penge af, så tænker jeg på Semedo, Dest, Emerson, Aleix Vidal og hvad vi ellers har haft. Hvis vi smed et større beløb efter én god i stedet for at satse småt på mange, så tror jeg vi ville være bedre stillet i dag. Dumt eksempel; kast 80 mio. euro efter Hakimi fremfor 3-4 handler af 25-30 mio euro.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 702
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 677 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:20 am
50 % af rettighederne? Er vi flyttet til Italien?

Det er vel en videresalgsklausul?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Når jeg nævner det med brændt penge af, så tænker jeg på Semedo, Dest, Emerson, Aleix Vidal og hvad vi ellers har haft. Hvis vi smed et større beløb efter én god i stedet for at satse småt på mange, så tror jeg vi ville være bedre stillet i dag. Dumt eksempel; kast 80 mio. euro efter Hakimi fremfor 3-4 handler af 25-30 mio euro.
Samlet set, så har man vel brugt under 20 mio euro på de fire spillere, når man ser på, hvad man har fået ind på salg af dem. Emerson var jo f.eks. en overskudsforretning. Men altså det er jo lige præcis det, jeg mener, som du skriver. Man skal hente en stærk back, der kan dække pladsen på verdensklasse niveau og det kan ingen af de nævnte siges at være og derfor har man konsekvent nedprioriteret positionen siden Alves
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
fre aug 11, 2023 11:22 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:20 am
50 % af rettighederne? Er vi flyttet til Italien?

Det er vel en videresalgsklausul?
Måske, men det vil ikke være første gang, noget sådan er sket. Emerson blev f.eks. i sin tid købt i fællesskab med Betis og var derfor co ejet mellem klubberne. Mener også Real har benyttet sig af modellen med nogle af deres talenter et par gange.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 702
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 677 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:30 am
DrGink skrev:
fre aug 11, 2023 11:22 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:20 am
50 % af rettighederne? Er vi flyttet til Italien?

Det er vel en videresalgsklausul?
Måske, men det vil ikke være første gang, noget sådan er sket. Emerson blev f.eks. i sin tid købt i fællesskab med Betis og var derfor co ejet mellem klubberne. Mener også Real har benyttet sig af modellen med nogle af deres talenter et par gange.
Men dér var der vel en aftale om at han spillede for Betis et år og så blev købt fri for en allerede aftalt sum af os?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Man kan vel i princippet sige, at det er dårligt planlægning der gør at man er nødsaget til at kaste så store summer afsted.
Det ved jeg nu ikke, der er stadig meget tilbage af vinduet, så det er jo ikke fordi, de er specielt sent ude. Markedet er bare særdeles overophedet lige nu, specielt med alle de penge, SA sender i kredsløb. Liverpool havde f.eks. næppe regnet med at miste Henderson og Fabinho i dette vindue og det er vel de penge, de brænder af på Caicedo.

Men man kan vel sige, Chelsea ødelagde markedet for midtbanespillere med købet af Enzo for 120 mio euro. Siden er Rice, Bellingham, Caicedo og snart Paquetá solgt for lignende beløb
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Men dér var der vel en aftale om at han spillede for Betis et år og så blev købt fri for en allerede aftalt sum af os?
To år, faktisk. Jo, men sådan er de handler nu oftest skruet sammen på forhånd, også i Italien. Og, selvom der eksisterer en preaftale, så kan den godt ændre sig ved forhandling. Betis var jo f.eks. tæt på erhverve sig de fulde rettigheder og det var kun fordi, Tottenham meldte sig på banen, Barca ændrede kurs og udnyttede optionerne i stedet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:44 am
Men dér var der vel en aftale om at han spillede for Betis et år og så blev købt fri for en allerede aftalt sum af os?
To år, faktisk. Jo, men sådan er de handler nu oftest skruet sammen på forhånd, også i Italien. Og, selvom der eksisterer en preaftale, så kan den godt ændre sig ved forhandling. Betis var jo f.eks. tæt på erhverve sig de fulde rettigheder og det var kun fordi, Tottenham meldte sig på banen, Barca ændrede kurs og udnyttede optionerne i stedet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9307
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:27 am
Når jeg nævner det med brændt penge af, så tænker jeg på Semedo, Dest, Emerson, Aleix Vidal og hvad vi ellers har haft. Hvis vi smed et større beløb efter én god i stedet for at satse småt på mange, så tror jeg vi ville være bedre stillet i dag. Dumt eksempel; kast 80 mio. euro efter Hakimi fremfor 3-4 handler af 25-30 mio euro.
Samlet set, så har man vel brugt under 20 mio euro på de fire spillere, når man ser på, hvad man har fået ind på salg af dem. Emerson var jo f.eks. en overskudsforretning. Men altså det er jo lige præcis det, jeg mener, som du skriver. Man skal hente en stærk back, der kan dække pladsen på verdensklasse niveau og det kan ingen af de nævnte siges at være og derfor har man konsekvent nedprioriteret positionen siden Alves
Men så let er det jo heller ikke.

Semedo var, som jeg husker det, eftertragtet også af andre, mens Emerson var et brasiliansk talent der også gjorde det godt i Betis.

Alves mener jeg heller ikke var noget indlysende unikum da Sevilla hentede ham, men et talent der viste sig at vokse gevaldigt.

Dermed ikke sagt at positionen økonomisk har været prioriteret på højde med andre positioner, men var Semedo eller Emerson vokset med opgaven havde vi jo aldrig siddet her og bashet alke disse hb, den manglende kvalitet og underprioritering.

Fresneda er jo trods alt heller ikke nogen garanti.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Semedo var, som jeg husker det, eftertragtet også af andre, mens Emerson var et brasiliansk talent der også gjorde det godt i Betis.
Semedo var en lottokupon og ikke eftertragtet af topklubber. Man havde andre mere etablerede muligheder, hvor bl.a. Walker, Azpilicueta og Cancelo var på bordet. Den sæson brændte man 375 mio euro af på markedet, hvoraf, man så brugte de 35 på semedo
Alves mener jeg heller ikke var noget indlysende unikum da Sevilla hentede ham, men et talent der viste sig at vokse gevaldigt.


Alves var fremragende i Sevilla, hvor han spillede i fem sæsoner inden, han skiftede til Barca som 25 årig i en rekordhandel for en forsvarspiller. De 35 mio euro, man gav, var samtidig Barca's tredje dyreste i historien på daværende tidspunkt.
Fresneda er jo trods alt heller ikke nogen garanti.
Nej, men han er et af de største backtalenter lige nu og pga hans frikøbsklausul er han en unik mulighed. Han sidder praktisk talt bare og venter på, Barca skal nosse sig sammen, da Deco for længst har forhandlet både transfer og kontrakt, mens der sidder 4-5 klubber og håber, Barca ikke trykker på knappen. Liverpool, Arsenal, Chelsea, Roma og Milano klubberne har været nævnt, hvoraf AC Milan er den mest seriøse.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9307
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 944 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 12:21 pm
Semedo var, som jeg husker det, eftertragtet også af andre, mens Emerson var et brasiliansk talent der også gjorde det godt i Betis.
Semedo var en lottokupon og ikke eftertragtet af topklubber. Man havde andre mere etablerede muligheder, hvor bl.a. Walker, Azpilicueta og Cancelo var på bordet. Den sæson brændte man 375 mio euro af på markedet, hvoraf, man så brugte de 35 på semedo
Alves mener jeg heller ikke var noget indlysende unikum da Sevilla hentede ham, men et talent der viste sig at vokse gevaldigt.


Alves var fremragende i Sevilla, hvor han spillede i fem sæsoner inden, han skiftede til Barca som 25 årig i en rekordhandel for en forsvarspiller. De 35 mio euro, man gav, var samtidig Barca's tredje dyreste i historien på daværende tidspunkt.
Fresneda er jo trods alt heller ikke nogen garanti.
Nej, men han er et af de største backtalenter lige nu og pga hans frikøbsklausul er han en unik mulighed. Han sidder praktisk talt bare og venter på, Barca skal nosse sig sammen, da Deco for længst har forhandlet både transfer og kontrakt, mens der sidder 4-5 klubber og håber, Barca ikke trykker på knappen. Liverpool, Arsenal, Chelsea, Roma og Milano klubberne har været nævnt, hvoraf AC Milan er den mest seriøse.
Nu er dine antagelser ikke altid korrekte Easy. Han var ikke en lottokupon.
Semedo havde et stort gennembrud i Benfica og kåret som årets fund eller noget lignende. Er det ikke også dig der tit plæderer for at “fange” folk inden de bliver for store!!

Ja de brugte store summer på kære Demb og Cou, det syntes vi jo alle var tosset.

Ja i Sevilla!! Men inden var han jo bare et brasiliensk talent du ikke kunne vide hvor bar hen. Det jeg hentyder til er jo at når de er unge, ved du meget mindre om hvordan de kommer til at udfolde sig.

Men Fresneda kan stadig falde sammen, lige meget hvor talentfuld han er. Jeg er bestemt enig i at man skal gå efter ham. Men du ved aldrig hvor vinden drejer efterfølgende.

Alves blev købt da han var slået igennem. Semedo og Emerson mere som talenter, ligesom Fresneda.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Nu er dine antagelser ikke altid korrekte Easy. Han var ikke en lottokupon.
Semedo havde et stort gennembrud i Benfica og kåret som årets fund eller noget lignende. Er det ikke også dig der tit plæderer for at “fange” folk inden de bliver for store!!
Jeg skrev også, Semedo måske var undtagelsen. Men, han VAR en lottokupon, sådan husker jeg det i hvert fald selv, selvom han virkede spændende. Man kan sammenligne det lidt med Dest, der dog trods alt var betydeligt yngre.
Ja i Sevilla!! Men inden var han jo bare et brasiliensk talent du ikke kunne vide hvor bar hen. Det jeg hentyder til er jo at når de er unge, ved du meget mindre om hvordan de kommer til at udfolde sig.


Han var absolut intet talent. Han var 25 år og havde spillet 175 la liga kampe inden, han kom til Barca. De 35 mio euro svarer til, man gik ud og brugte over 100 mio euro på en RB i dag. Jeg kan tydeligt huske, de chokbølger, det sendte gennem fodboldverdenen. Personligt havde jeg siddet mange gange og nydt ham for Sevilla, hvor han var aldeles fremragende.
Men Fresneda kan stadig falde sammen, lige meget hvor talentfuld han er. Jeg er bestemt enig i at man skal gå efter ham. Men du ved aldrig hvor vinden drejer efterfølgende.
Nej, det ved man ikke. Ligesom man ikke ved det med nogen spiller. Det jeg efterlyser er, man ikke igen, igen, nedprioriterer RB positionen ved at hente en spiller som Maffeo, som intet vil løfte på holdet eller i truppen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Barça have reached an agreement with Neymar. He will sign with a salary of €12M/year. [La Porteria]
Formentlig lige så pålidelig en kilde som min vovse....

OFFICIAL: FC Barcelona have activated the economic lever. The investors acquired 29.5% of the ownership of Barça Vision for €120M.
Andre steder meldes det at knasterne går direkte til transfer budgettet

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 56 gæster