Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

OliverDK skrev:
Piquénbauer skrev:Hvorfor er saul mere random en seri? Og hvis du har et større kendskab til seri så vil jeg gerne lige vide om det er rigtigt at han er skidt defensivt? Har læst det en del steder at han skulle være skidt der nemlig og det skulle både være med hensyn til tacklinger og positionering.
Fordi Seri er præcis den type, vi mangler. Det er Verratti også. Det er Thiago også. Det er Saul ikke.
Jeg mener bare, at vi ikke skal købe en midtbanespiller bare for at købe en midtbanespiller. Det er ikke, fordi vi er i underskud af midtbanespillere. Vi mangler en bestemt type.
Mht. hans defensive evner er det ikke noget, jeg har bidt specielt mærke i, så det kan sagtens være, at han ikke er et vidunder defensivt.
Det kommer ret meget an på om vi vil spille med en dominerede midt. Men jeg er enig i at vi ikke bare skal købe for at købe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Det ville overraske mig, hvis Seri var så dårlig defensivt i den forgangne sæson. Lucien Favre er kendt for at få det optimale ud af sine spillere, når det kommer til defensive pligter. Nice spiller i hvert fald ekstremt organiseret, når de ikke har bolden.

Det er dog ikke sikkert, at man ville kunne overføre disse dyder til Barca. Der er bare nogle systemer, der får det bedste frem i spillerne, når det kommer til disciplin.

Det skal siges, at jeg ikke kender meget til Seri. Jeg ved dog fra en kilde, der følger fransk fodbold, at han var en nøglespiller for Nice sidste sæson.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af klogfyr »

Jesni skrev:
klogfyr skrev:
Jesni skrev:Altså, hvis klubben, heri scouts, sportslig ledelse, træner etc, har sagt god for ham, så må han jo kunne et eller andet. Sorry to say, men det er noget mere kompetente folk end en almindelig fodboldfan.
De sagde også god for Douglas.
De sagde også god for Pique, Umtiti, Ter Stegen, Alba og f.eks. Rakitic. Dem glemmer vi så bare?
Næh, det har jeg ikke sagt. Vi har lavet mange glimrende handler, men også en del knapt så glimrende. Nogle hvor man allerede fra start havde svært ved at se, hvordan spilleren skulle forstærke holdet. Det samme mener jeg om Paulinho og Lucas Lima. Kan jeg tage fejl? Sagtens, men det kan klubben også og det har de bevist før. Så bare fordi klubben og diverse ansatte siger god for en spiller, så kan de godt lave en amatør beslutning, som selv os mindre kompetente folk kan se bliver penge ud af vinduet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Jeg kan huske, at Arsenal fans på divsere forums var en anelse forundret, da vi købte Vermaelen i sin tid. Og man kan sige meget om fans, men de følger ofte deres hold ret tæt. De ser alle kampene, læser alle nyheder og har en masse meningsudvekslinger om deres hold.

Hvis man tager gennemsnitsholdningen af de 50 mest inkarnerede brugere på et fanforum, så har man sandsynligvis en meget god rettesnor for en spillers niveau. Der skal nok være nogle skæve meninger i blandt, men gennemsnittet vil indholde en del visdom.

Min pointe: Man kan godt stille sig tvivlsom ved nogle af vores handler. De giver ikke altid mening for andre end Barcas sportslige ledelse.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Deulofeu på vej til os, får han en funktion i truppen? Eller bruges han som et led i andre forhandlinger, eller salg?

Hvad tror I?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Der er så mange fans der er forudindtaget omkring spillere af diverse årsager. Og så har fans en tendens til at hoppe med på andres ideer. Jeg synes sgu ikke man kan bruge dem til det store.

Omkring verm så har vi ingen anelse om hvad man tænkte. Det virker som om mange fans troede han blev købt som en starter men det kunne lige så godt være et billigt forsøg på at få noget rutineret bredde (især taget vores transferban med).

Jeg synes generelt vi har gjort det godt på transfermarkedet. Zubi var med til at skifte ud på et hold der havde brug for det og det gik faktisk ret godt (han havde dog vist en del svagheder også - især den manglede tendens til at slå til når man kunne købe gode spillere der var på markedet). Robert har kun haft en sæson men jeg synes det han har vist er godt. Og noget vi har haft brug for. Her tænker jeg på køb af unge spillere og spillere man vil have der er på markedet. Og så fik han endelig købt en kvalitets cb.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Champione skrev:Deulofeu på vej til os, får han en funktion i truppen? Eller bruges han som et led i andre forhandlinger, eller salg?

Hvad tror I?
Bænk og videre så hurtigt som muligt. Han er bare ikke god nok til at arbejde begge veje. Men han kan ændre en kamp hvis han rammer dagen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Der er så mange fans der er forudindtaget omkring spillere af diverse årsager. Og så har fans en tendens til at hoppe med på andres ideer. Jeg synes sgu ikke man kan bruge dem til det store.
Man skal ikke vurdere den enkelte fan, man skal se på helheden. Hvis du har 50 fans, der følger deres hold tæt, så vil deres gennemsnitlige mening om en spillers niveau være overraskende nøjagtig. Det kaldes wisdom of the crowd, og man skal ikke undervurdere det.

Du har dog ret i, at man skal være opmærksom på, at de her fans vil påvirke hinandens meninger. Det er altid godt med lidt uafhængighed, så man får flere forskellige synspunkter og perspektiver.


Jeg ville i hvert fald tjekke fanforums, hvis jeg skulle købe en spiller fra en mindre eksponeret klub. Det er langt bedre at høre mange forskellige meninger i stedet for at læne sig op ad en enkelt scout, der har fulgt en spiller i løbet af en sæson.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Der er så mange fans der er forudindtaget omkring spillere af diverse årsager. Og så har fans en tendens til at hoppe med på andres ideer. Jeg synes sgu ikke man kan bruge dem til det store.
Man skal ikke vurdere den enkelte fan, man skal se på helheden. Hvis du har 50 fans, der følger deres hold tæt, så vil deres gennemsnitlige mening om en spillers niveau være overraskende nøjagtig. Det kaldes wisdom of the crowd, og man skal ikke undervurdere det.

Du har dog ret i, at man skal være opmærksom på, at de her fans vil påvirke hinandens meninger. Det er altid godt med lidt uafhængighed, så man får flere forskellige synspunkter og perspektiver.


Jeg ville i hvert fald tjekke fanforums, hvis jeg skulle købe en spiller fra en mindre eksponeret klub. Det er langt bedre at høre mange forskellige meninger i stedet for at læne sig op ad en enkelt scout, der har fulgt en spiller i løbet af en sæson.
Var det ikke noget med at FCM havde implementeret det i deres scouting?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Champione skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Der er så mange fans der er forudindtaget omkring spillere af diverse årsager. Og så har fans en tendens til at hoppe med på andres ideer. Jeg synes sgu ikke man kan bruge dem til det store.
Man skal ikke vurdere den enkelte fan, man skal se på helheden. Hvis du har 50 fans, der følger deres hold tæt, så vil deres gennemsnitlige mening om en spillers niveau være overraskende nøjagtig. Det kaldes wisdom of the crowd, og man skal ikke undervurdere det.

Du har dog ret i, at man skal være opmærksom på, at de her fans vil påvirke hinandens meninger. Det er altid godt med lidt uafhængighed, så man får flere forskellige synspunkter og perspektiver.


Jeg ville i hvert fald tjekke fanforums, hvis jeg skulle købe en spiller fra en mindre eksponeret klub. Det er langt bedre at høre mange forskellige meninger i stedet for at læne sig op ad en enkelt scout, der har fulgt en spiller i løbet af en sæson.
Var det ikke noget med at FCM havde implementeret det i deres scouting?
Det har jeg ikke hørt noget om, men det ville ikke overraske mig. Klubbens ejer og enkelte ledende medarbejdere kommer fra en betting baggrund, hvor konceptet (wisdom of the crowd) er ret anerkendt.

Jeg ville heller ikke blive overrasket, hvis andre klubber kiggede på det. Der er som sagt en del visdom på fanforums, hvis man skal vide mere om en spiller.
Senest rettet af Storken man jun 26, 2017 6:43 pm, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af B-Freak »

Hmm har ikke ikke fulgt med i Deulofeu og hans udvikling siden han var hos os.

Nu siger medierne at vi er tæt på at få ham retur.

Er han blevet meget bedre end da han var hos os? Husker ham som et talent der aldrig leverede.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

B-Freak skrev:Hmm har ikke ikke fulgt med i Deulofeu og hans udvikling siden han var hos os.

Nu siger medierne at vi er tæt på at få ham retur.

Er han blevet meget bedre end da han var hos os? Husker ham som et talent der aldrig leverede.
Han er den fødte joker. Han sætter tit gang i tingene, når han kommer på banen. Han mangler omvendt at levere, når han er fast mand og skal levere kontinuerligt.

Det er dog blevet bedre efter skiftet til AC Milan. Han skulle have spillet et godt forår, hvor han har fået en fast plads på holdkortet. Jeg tror bare ikke på, at han kan gøre det på lang sigt. Hans mentalitet er ikke bygget til det lange seje træk.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

B-Freak skrev:Hmm har ikke ikke fulgt med i Deulofeu og hans udvikling siden han var hos os.

Nu siger medierne at vi er tæt på at få ham retur.

Er han blevet meget bedre end da han var hos os? Husker ham som et talent der aldrig leverede.
Tror desværre historien omkring ham er den samme.
Alle kan se det store potentiale i momenter, hvor han er ganske kampafgørende.
Men også stadig med tendens til at falde helt ud af kampene - og lide af formdyk.

Dog er personen Deulofeu vidst lidt en anden, husker svagt vi kæmpede med hans ego, og hans indstilling til fodbolden - den virker dog som om den er forbedret.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Det skal siges, at Deulofeu er som skabt til italiensk fodbold. Hans attitude vil på ingen måde stikke ud, da de godt kan lide lidt personlighed på de kanter. Jeg tror egentlig, at han kan finde sig til rette, hvis han fik lov at blive i AC Milan.

I mine øjne ville det næsten være synd at hive ham hjem.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

@Champione

Du har forresten helt ret i, at FCM kigger på fanforums. Jeg fandt lige det her citat fra deres bestyrelsesformand:

"Vi bruger faktisk meget tid, når vi scouter, på at læse fanfora. En fan har set en spiller 50 gange – hvor mange gange har en scout set en spiller? 10 gange? Hvis 1000 mennesker har set en spiller 50 gange, og der er et mønster i den måde, de ser spilleren på, så er det jo ekstremt værdifuld information. Det handler om at samle information fra mange forskellige kilder og så sætte det sammen."


De er ikke helt dumme på Heden. Det her citat er også lige efter min bog:

"Hvis jeg havde et valg – kunne jeg få lov at snakke med spilleren, inden jeg skriver kontrakt med ham, eller kunne jeg snakke med tre spillere, som har delt omklædningsrum med ham, ville jeg til enhver tid vælge tre spillere. Hvornår er et jobinterview mest effektivt? Det er det, når den person, man interviewer, ikke ved, han er i et jobinterview. Ellers siger han jo bare det, han tror, vi gerne vil høre."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 118 gæster