Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Skydefinten »

Apropos Messi, så har han i dag udtalt, at han drømmer om at ende sin karriere i FCB. Sweet.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Rigtig spændende debat drenge, og gode argumenter.
Det er en ekstrem interessant tanke med 4-2-3-1, og Messi centralt.
Den har endnu ikke slået mig - mere seriøst.

Man vil normalt argumentere for, at det er en langt mere sårbar opstilling, end vores 4-3-3, som burde skabe balance med en decideret defensiv midt.

Men det er jo ikke tilfældet hos os.

Det er virkelig en interessant model, at udnytte Messis kreativitet centralt - og samtidig udnytte, at når det ser sværest ud, så trækker han altid ind centralt - for at skabe spillet - og så har vi i år set svækket ud på højresiden.

Jeg er ude i Verratti stadigvæk - han har ligeledes den fornødne aggressivitet i sit spil - og ville kunne opfylde alle betingelser samme med Bussi.

-----Suarez-----
Ney---Messi---Costa
-----Bus-----M.V----

Og så Iniesta, Rak som de kreative rotationsspillere (som begge kan dække OMC), og Roberto måske Seri til rotation for de erobringsstærke folk.

Denis skoles til kant, hvilket jeg desuden tror ville klæde ham. Det store ansvar centralt, er han ikke dygtig nok til at udfylde.
Men han har slået fint igennem i Villarreal og Sevilla som kant.

Det betyder at Arda og Gomes skal videre.
Gomes er for ensidig, kan ikke begå sig som kant.

Paco kan begå sig som backup - og Dølle kan trækkes hjem som backup til højresiden - hvor Munir kan snuppe den, hvis finanserne ikke er til køb af Dølle, efter en dyr signing af Verratti, HB'en og den nye starter på højresiden.

Det er både økonomisk muligt, samt en breddeforbedring - vi bliver dog meget afhængige af det centrale forsvar, med kun Pique og Umtiti - Masch er ikke dygtig nok mere - men vi må forstærke os her til næste sæson, hvor Masch også fylder 34.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Verratti er drømmen men det kommer ikke til at ske. Derfor skal Gomes beholdes en sæson mere. Verratti ville dog være genial i en 4-2-3-1 med bussi.

En kant og en hb ind. Og hvis masche sendes videre så kan yeray hentes (frikøbs på 30 og har været rigtig god).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Tror Laporte lander næste sommer.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan jeg virkelig ikke se. Umtiti har virkelig vist sig frem og kan ikke se ham blive bænket hvilket skulle ske hvis en spiller som laporte kom til.

Det bliver en mindre kendt spiller der på sigt kan tage over efter pique! Yeray, davinson, Mina.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Champione »

Piquénbauer skrev:Det kan jeg virkelig ikke se. Umtiti har virkelig vist sig frem og kan ikke se ham blive bænket hvilket skulle ske hvis en spiller som laporte kom til.

Det bliver en mindre kendt spiller der på sigt kan tage over efter pique! Yeray, davinson, Mina.
Ved ikke rigtig hvorfor - men synes ikke Umtiti er den her verdensklassestopper, som vi bør have, med den risiko vi spiller med.
Ikke dermed sagt at Laporte er det - men her er Valverde relationen i spil.

Men savner den her konstellation, som virkelig holder vand - og i forhold til CHL drømme, så er det ikke solidt nok med Umtiti.
Kig Bayern og Juves kvalitet fx.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Enig vedr Umtiti, og har ligeledes svært ved at sætte ord på det. Men han virker til at mangle noget spilintelligens, på en eller anden måde, for hot headed... hvad man end kalder det på dansk. Han er god og gør rigtig mange ting rigtigt, men laver også nogle stupide ting ind i mellem... oversatser når det ikke er påkrævet, lunter dovent tilbage når han burde tonse hjem. Men han er ung, og måske kan Valverde skole ham

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af zqa »

Han er meget ung, og har ikke vanvittigt mange seniorkampe på cv'et endnu. Det er trods alt også han først sæson i Barcelona, en sæson hvor det taktisk virker til at have sejlet fuldstændig (duh).
#jesuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Guardiola »

Jamen jeg er enig Zqa. Tror også på ham, når rutinen kommer

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Storken »

Umtiti skal have en fair chance. Han var i stand til at gøre det nogenlunde på et hold, der ikke kunne forsvare. Det tæller for noget.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har det lidt med "kritikken" af Umtiti som jeg har det med det samme omkring MAtS. Jeg kan virkelig ikke forstå den. Han har fuldstændig lagt alt tvivl jeg har omkring fremtidens forsvar i graven. Det han har præsteret på et hold der mildest talt sejlede i denne sæson er voldsomt. Jeg kan ikke huske en sæson hvor vores forsvar har fået så lidt støtte som det har i denne. Det bliver dog bedre nu (eller det tror jeg). Jeg er helt tryg med vores centrale forsvar og hvis der skal købes så skal det være som en fremtidig erstatning og ikke som en evt starter nu.

Omkring det med Juves og bayerns forsvar så er det ikke rigtigt relevant for os. VI skal have presset tilbage og så skal det nok gå. Vi imo skal ikke tænke mere på forsvaret end vi plejer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er meget enig i dit forsvar af Umtiti. Med undtagelse af de kommentarer, vi ofte har "fornøjelsen" af at måtte trækkes med på de danske kanaler, så lader konsensus også til at være, at Umtiti har gjort det fremragende og virkelig har været et af lyspunkterne i sæsonen.

Jeg kan slet ikke nikke genkendende til, at han skulle have gevaldige problemer med at positionere sig. Tværtimod synes jeg ofte, at han lader til at læse spillet bedre, end vi eksempelvis ser Mascherano gøre det. Han kan også tillade sig at satse mere end spillere som Mascherano, Piqué, Mathieu og så videre, fordi han både er meget mere adræt og meget hurtigere på de første 5-10 meter end de nævnte spillere. I øjeblikket lever og dør Umtiti muligvis lidt med sine fysiske evner, men så længe han er en ung og frisk fyr, er det jo ikke noget problem overhovedet.

Derudover synes jeg helt bestemt også, at Umtiti oser af coolness med bolden for fødderne. Der er nærmest noget Abidalsk over hans evne til at bevare fatningen i pressede situationer. Jeg synes det er tydeligt, at han er en ekstremt pasningsstærk spiller og teknikken fejler heller intet. Der er da heller ikke grund til at tro eller forvente andet, når han kommer fra et af de bedste fodboldakademier i verden.

Umtiti er kun 23 år og har allerede spillet over 200 førsteholdskampe og en god håndfuld landskampe for Frankrig. Han var en af de spillere, hvis konsistente performance imponerede mig mest i denne sæson. Jeg kan slet ikke se, hvorfor Umtiti ikke skulle være fremtiden for os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Piquénbauer »

Med undtagelse af de kommentarer, vi ofte har "fornøjelsen" af at måtte trækkes med på de danske kanaler, så lader konsensus også til at være, at Umtiti har gjort det fremragende og virkelig har været et af lyspunkterne i sæsonen.
http://www.skysports.com/watch/tv-shows ... selections

Som her f.eks.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Kubala »

Umtiti har rimelig mange kampe på CV'et, rimelig rutineret spiller, vil jeg mene. Havde 170 senior kampe på CV'et for Lyon og har spillet 43 kampe for Barca, så sammenlagt 213 kampe, det er vel nok et eller andet sted?

Jeg er også usikker omkring Umtiti, og man skal nok købe en til midterforsvarer, hvis Masch smutter. Bliver Masch og rykkes Marlon op, så skal man lige vente en sæson og vurdere situation efter det.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Transfer rygter og andet GØGL!

Indlæg af Raman93 »

Morata har meddelt Reals ledelse, at han ønsker at blive solgt. United er klar med 70 millioner euro, men Real forlanger 90 millioner euro. De hentede ham hjem sidste sommer for 30 millioner euro. Så har de næsten finansieret Mbappe. De er sgu gode til at sælge deres spillere til høje priser.

Vi må derimod nok nøjes med at slippe Arda Turan for en sølle pris efter hans episode med journalisten. Han gider ikke til Kina og kan ikke se nogle klubber i Europa betale store summer for en spiller som ham.

Har svært ved at se hvordan vi skal hente penge ind fra salg

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster