Zlatan Ibrahimovic

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af zqa »

Han var trods alt ikke en katastrofe i Barcelona eller et flop. Desværre var det ting uden for banen som gjorde, at hans Barcelona-karriere blev kortvarig. Så er det let nok at sige at det var en fejl bagefter.

Men for dælen han er god i denne sæson.
#jesuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

Det var jo Guardiolas skyld, at det endte sådan. En mand, der i sin deubtsæson scorede de mål og asissterede de mål, han gjorde samt afgøre en El Clasico - det synes jeg nu ikke var et fejlkøb.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Quaresma »

Hmmm... Man kunne på forhånd have sagt sig selv, at det ikke var et match-made-in-heaven. En person som Ibrahimovic vil aldrig kunne passe ind på det nuværende hold, aldrig. Derfor var det et fejlkøb.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af emo »

# 23 skrev:Det var jo Guardiolas skyld, at det endte sådan. En mand, der i sin deubtsæson scorede de mål og asissterede de mål, han gjorde samt afgøre en El Clasico - det synes jeg nu ikke var et fejlkøb.
Ligefrem kun Peps skyld?
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:Det var jo Guardiolas skyld, at det endte sådan. En mand, der i sin deubtsæson scorede de mål og asissterede de mål, han gjorde samt afgøre en El Clasico - det synes jeg nu ikke var et fejlkøb.
Det var simpelthen Peps skyld, kan man ikke sige, at Ibra også selv var skyld i, at det ikke gik helt efter planen?.

Jeg synes det er problematisk, at man hele tiden giver træneren skylden, når en spiller ikke formår at slå igennem i en klub. Man siger tit, at Pep lavede en fejl, fordi han købte en spiller som ikke passede ind i systemet, og det har Pep såvidt også erkendt.

Men hvorfor kan man ikke vender det om og sige, at spilleren også har et ansvar. En spiller skal jo gøre, som hans træner beder han om det, det gad Ibra ikke. Han har faktisk selv sagt det, mere eller mindre, hvor han sagde at Barca havde købt en Ferrari og kørte den som en Fiat. Der var jo en masse udtalelser, hvor det tydede på, at Ibra ikke ville tilpasse sit spil efter Barcas koncept, han gik og forventede at Barca skulle lave hele sit system om, blot fordi han hedder Ibrahimovic, og det synes jeg ærlig talt er en mærkelig måde at anskue tingene på.

Pep lavede helt klart fejl, da han købte ham og troede han kunne ændre ham, men når Ibra ikke gider at følge trænerens råd, når hans agent kalder træneren for psykisk syg, så snart han bliver sat på bænken og Ibra opfører sig som et lillebarn, så er der desværre ikke så meget at gøre end at smide ham ad H til, og det var hvad der skete i dette tilfælde.

Han er stadig en god spiller, jeg kan stadig godt lide ham, men hans attitude og opførsel i Barca ( efter det gik nedad bakke for ham), er jeg ikke imponeret over.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

Jeg har læst Ibras bog, og selvom han selvfølgelig prøver at give al skylden til Pep, så synes jeg selv, at det hele lignede Peps skyld.

Hvordan kan en mand, der i sin første halve sæson var en succes på under en uge blive til en flagrende fiasko? Det var jo Peps uendelig kærlighed til Messi, der kostede Zlatan. Messi gik til træneren og ønskede at spille mere centralt, hvorfor dette låste Zlatans spil meget mere, og han derfor ikke havde den fornødne frihed til at spille med. Den første halve sæson kørte spillet jo sindssyg godt for både Messi og Zlatan, og jeg forstår derfor ikke i dag, at han ødelagde det på den måde. Zlatan gav desuden en ekstra dimension i Jeres spil mod fysiske hold.

Selvom Messi siden hen har været ustyrlig, så synes jeg derfors tadig, at det er Pep skyld, at han ikke formåede at skabe plads til de to. Det er jo trænerens skyld, hvis du spørger mig.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
# 23 skrev:Det var jo Guardiolas skyld, at det endte sådan. En mand, der i sin deubtsæson scorede de mål og asissterede de mål, han gjorde samt afgøre en El Clasico - det synes jeg nu ikke var et fejlkøb.
Det var simpelthen Peps skyld, kan man ikke sige, at Ibra også selv var skyld i, at det ikke gik helt efter planen?.

Jeg synes det er problematisk, at man hele tiden giver træneren skylden, når en spiller ikke formår at slå igennem i en klub. Man siger tit, at Pep lavede en fejl, fordi han købte en spiller som ikke passede ind i systemet, og det har Pep såvidt også erkendt.

Men hvorfor kan man ikke vender det om og sige, at spilleren også har et ansvar. En spiller skal jo gøre, som hans træner beder han om det, det gad Ibra ikke. Han har faktisk selv sagt det, mere eller mindre, hvor han sagde at Barca havde købt en Ferrari og kørte den som en Fiat. Der var jo en masse udtalelser, hvor det tydede på, at Ibra ikke ville tilpasse sit spil efter Barcas koncept, han gik og forventede at Barca skulle lave hele sit system om, blot fordi han hedder Ibrahimovic, og det synes jeg ærlig talt er en mærkelig måde at anskue tingene på.

Pep lavede helt klart fejl, da han købte ham og troede han kunne ændre ham, men når Ibra ikke gider at følge trænerens råd, når hans agent kalder træneren for psykisk syg, så snart han bliver sat på bænken og Ibra opfører sig som et lillebarn, så er der desværre ikke så meget at gøre end at smide ham ad H til, og det var hvad der skete i dette tilfælde.

Han er stadig en god spiller, jeg kan stadig godt lide ham, men hans attitude og opførsel i Barca ( efter det gik nedad bakke for ham), er jeg ikke imponeret over.
Som sagt, hvorfor skulle Pep ændre stilen i Jeres spil? Både Messi og Zlatan kørte med klatten på daværende tidspunkt, men Messi ønskede at spille mere centralt. Hvis Messi har så meget magt i klubben, at han på den måde kan få træneren til at bøje sig for det og dermed Messi på den måde viser, at han er større end klubben, viser dårlig management af Pep. Han burde have sagt et stort rungende nej til Messi og sige, at nu kører det hele godt, da både ham og Zlatan scorer og præsterer, så sakl han bare følge trænerens instruktioner.

Jeg medgiver, at Messi siden hen har været ustyrlig, men så både Pep på daværende tidspunkt have tænkt mere på Zlatan, når man fra klubbens side næsten betalte hele 600 mio. kr. for Zlatan.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af emo »

Messi har en fri rolle på holdet, han bevæger sig over alt, så skal de andre bevæge sig de steder hvor han ikke gør. Zlatan kunne ikke komme til Barca og forvente at spille centralt, selv Eto'o spillede kant eller den ydre angriber som man også kan kalde det i 4-3-3. Denne rolle blev Messi givet fra første dag Pep tråde til, så sæsonen inden Zlatan spillede Messi med en fri rolle hvor han havde frihed til at bevæge sig over alt på banen, offensivt.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Messi har en fri rolle på holdet, han bevæger sig over alt, så skal de andre bevæge sig de steder hvor han ikke gør. Zlatan kunne ikke komme til Barca og forvente at spille centralt, selv Eto'o spillede kant eller den ydre angriber som man også kan kalde det i 4-3-3. Denne rolle blev Messi givet fra første dag Pep tråde til, så sæsonen inden Zlatan spillede Messi med en fri rolle hvor han havde frihed til at bevæge sig over alt på banen, offensivt.
Messi var spilleren yderst til højre i 3mandsangrebet, da Zlatan kom til. Problemet i Zlatan-sagaen var Messi.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af emo »

# 23 skrev:
emo skrev:Messi har en fri rolle på holdet, han bevæger sig over alt, så skal de andre bevæge sig de steder hvor han ikke gør. Zlatan kunne ikke komme til Barca og forvente at spille centralt, selv Eto'o spillede kant eller den ydre angriber som man også kan kalde det i 4-3-3. Denne rolle blev Messi givet fra første dag Pep tråde til, så sæsonen inden Zlatan spillede Messi med en fri rolle hvor han havde frihed til at bevæge sig over alt på banen, offensivt.
Messi var spilleren yderst til højre i 3mandsangrebet, da Zlatan kom til. Problemet i Zlatan-sagaen var Messi.
Han havde frihed da Zlatan kom til... selv under Eto'os sidste sæson skiftedes de to spillere kant/centralt og til tider Messi dybt i banen.

Men det lyder altid bedst når man kan anklage en autoritet som Pep og en spiller som Messi der er så sød, flink og ydmyg. Zlatan sparer ikke på noget, han er kold og måske med rette tænker kun på sig selv og sin familie, hvem ved.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

emo skrev:
# 23 skrev:
emo skrev:Messi har en fri rolle på holdet, han bevæger sig over alt, så skal de andre bevæge sig de steder hvor han ikke gør. Zlatan kunne ikke komme til Barca og forvente at spille centralt, selv Eto'o spillede kant eller den ydre angriber som man også kan kalde det i 4-3-3. Denne rolle blev Messi givet fra første dag Pep tråde til, så sæsonen inden Zlatan spillede Messi med en fri rolle hvor han havde frihed til at bevæge sig over alt på banen, offensivt.
Messi var spilleren yderst til højre i 3mandsangrebet, da Zlatan kom til. Problemet i Zlatan-sagaen var Messi.
Han havde frihed da Zlatan kom til... selv under Eto'os sidste sæson skiftedes de to spillere kant/centralt og til tider Messi dybt i banen.

Men det lyder altid bedst når man kan anklage en autoritet som Pep og en spiller som Messi der er så sød, flink og ydmyg. Zlatan sparer ikke på noget, han er kold og måske med rette tænker kun på sig selv og sin familie, hvem ved.
Jamen, du mener at Pep er uden skyld? Jeg er bare uforstående over for, at Pep gav grønt lys for at hente Zlatan for så derefter en halv sæson skrotte ham igen. I mine øjne er det lidt som om, at Messi er større end klubben, og det er bare forkert i mine øjne.

Messi og Zlatan samarbejdet kørte jo fuldstændig fantastisk, indtil Pep af uforklarelige årsager rykkede Messi permanent inde centralt og dermed blokere Zlatans muligheder for at spille hans eget spil.

Pep formåede jo at få det bedste ud af dem begge i starten af sæsonen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af emo »

Nej, jeg mener ikke at Pep var uden skyld. Jeg mener det er flabet af Zlatan at smide hele skylden på Pep og Messi, ved at skrive (som han desuden ikke skriver meget om og kommer kun kort ind på i bogen) at Messi fortrængte ham fra den centrale plads ved at han bare sådan uden lige fik sin vilje.

Zlatan var et fejlkøb, men som Laporta også siger det, så var der et stort pres på ham for at hente ham, om pressen var indefra/udefra, direkte fra Pep ved jeg ikke, men mener at vide at Pep selv ønskede Zlatan. Kort efter kom medierne frem til at Messi og Zlatan ikke kunne sammen og Messi ikke gad at spille Zlatan. Så røg Zlatan i en scoringskrise, hans attitude blev dårlig, han leverede ikke optimalt efter sin mere end godkendte første halvesæson. Imo var en del af årsagen ham selv, hans selvtilfredshed, og bare en smule modgang kunne han ikke kapere, og så kom al balladen med at han konfronterede Pep. Og man konfronterer nok ikke sin træne på en Zlatan måde, det slipper man sjældent godt fra.

Zlatan følte sig nok for stor til Barca... selvom han siden hen har sagt at det var det bedste hold han nogensinde havde spillet for.

Så Pep er ikke uden skyld, det er Zlatan hellere ikke. Om de er lige gode, ved jeg ikke, men jeg vil til hver en tid forsvare Pep fremfor en Zlatan.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

emo skrev:Nej, jeg mener ikke at Pep var uden skyld. Jeg mener det er flabet af Zlatan at smide hele skylden på Pep og Messi, ved at skrive (som han desuden ikke skriver meget om og kommer kun kort ind på i bogen) at Messi fortrængte ham fra den centrale plads ved at han bare sådan uden lige fik sin vilje.

Zlatan var et fejlkøb, men som Laporta også siger det, så var der et stort pres på ham for at hente ham, om pressen var indefra/udefra, direkte fra Pep ved jeg ikke, men mener at vide at Pep selv ønskede Zlatan. Kort efter kom medierne frem til at Messi og Zlatan ikke kunne sammen og Messi ikke gad at spille Zlatan. Så røg Zlatan i en scoringskrise, hans attitude blev dårlig, han leverede ikke optimalt efter sin mere end godkendte første halvesæson. Imo var en del af årsagen ham selv, hans selvtilfredshed, og bare en smule modgang kunne han ikke kapere, og så kom al balladen med at han konfronterede Pep. Og man konfronterer nok ikke sin træne på en Zlatan måde, det slipper man sjældent godt fra.

Zlatan følte sig nok for stor til Barca... selvom han siden hen har sagt at det var det bedste hold han nogensinde havde spillet for.

Du har nogle gode pointer. Jeg synes også, at hele sagen var mærkelig, men såfremt Zlatans udsagn er det rigtige, så synes jeg virkelig, at det er dårlig håndtering. Ligeledes havde jeg faktisk ikke spottet, at Messi og Zlatan decideret var uvenner. Synes de forstod hinanden super og var glade for hinanden, men det kunne have været en facade.

Det korte af det lange er, at sagaen er for mig totalt forvirrende. For det er sgu mærkeligt, at såfremt Pep selv ønskede Zlatan, at han kunne skrotte ham et halvt år efter.
Så Pep er ikke uden skyld, det er Zlatan hellere ikke. Om de er lige gode, ved jeg ikke, men jeg vil til hver en tid forsvare Pep fremfor en Zlatan.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af Flax_Generous »

#23 skrev:Messi var spilleren yderst til højre i 3mandsangrebet, da Zlatan kom til. Problemet i Zlatan-sagaen var Messi.
Man kan vel med god ret hævde, at Messis talent samt præstationer siden da har vist, at det var den helt rigtige beslutning af Pep. Peps fejl ligger nok mere i, at han sanktionerede købet af Zlatan og salget af Eto'o. Altså at det simpelthen var et fejlkøb, og måske et af de dyreste i fodboldhistorien.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Zlatan Ibrahimovic

Indlæg af # 23 »

Flax_Generous skrev:
#23 skrev:Messi var spilleren yderst til højre i 3mandsangrebet, da Zlatan kom til. Problemet i Zlatan-sagaen var Messi.
Man kan vel med god ret hævde, at Messis talent samt præstationer siden da har vist, at det var den helt rigtige beslutning af Pep. Peps fejl ligger nok mere i, at han sanktionerede købet af Zlatan og salget af Eto'o. Altså at det simpelthen var et fejlkøb, og måske et af de dyreste i fodboldhistorien.
Det skriver jeg nu også, at det valg ikke har været dumt, men det virker/virkede bare dumt, når det var på bekostning af klubbens dyreste spiller nogensinde, som på det tidspunkt nu ikke spillede dårligt, men scorede og var meget godt med og også bl.a. afgjorde en El Clasico.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster