Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

ladislau skrev:Tror ikke helt det er sådan det fungerer. Selvfølgelig skal spillerne kunne finde ud af, at spille indenfor konceptet(hvilket kræver noget af den nytilkomne spiller).
Selvfølgelig er der bundne opgaver og løbe mønstre fordi Messi er top dog, og dermed mest frihed.

Jeg tror nu nok Sanchez må finte og afdrible, så længe han har en vis succesrate. Den har han bare ikke haft i denne sæson(omend det begynder at ligne noget). Det er ikke systemet eller Barca der hæmmer Sanchez. Det er mere fordi han er en mindre fisk i en større klub. Frihed til kreativitet er der, som alt andet, et hieraki omkring, det hieraki skal Sanchez arbejde sig op igennem.

Problemet med at købe store offensive stjerner, er at de ikke kan funkle lige meget hele tiden. Det har Sanchez ikke noget problem med, det havde Zlatan. Så må vi se med Neymar, hvis han møder op om, forhåbentlig, halvandet års tid.
Sanchez må ikke lave sine driblinger. Man ser jo, når han er hos Chile, så laver han finter og er udfordrende, men i Barca er han bare en boldskubber, som skal løbe i hullerne og skabe plads til Messi.

Jeg er bange for, det samme sker for Neymar. Siden Pep-æren må man ikke drible, medmindre du kan de her kropsfinter, som Ini og Messi kan eller bare kan den her "Jeg-er-hurtigere-end-dig-finten", som Tello er god til. Han har ikke den her direkte stil, som Pedro f.eks. har.

Sanchez bliver hæmmet i Barca på det punkt, hvilket jo var hans helt store force i Udinese. Neymar uden hans flair og driblinger er nul og niks. For Neymar har i skrivende stund ikke den her fodboldhjerne som Messi, Xavi og Iniesta har til at iscenesætte andre i høj grad, så han lever mere på sine individualistiske evner frem for det holdmæssige.

Så jeg er lidt skeptisk med Neymar i Barca. Tika-Taka er ikke optimalt for en showspiller.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Neymar da Silva

Indlæg af JonasV »

Skal vi ikke lige passe lidt på med at dømme Alexis ude? Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at finde godt spil og vigtige mål. Desuden synes jeg han lader til at være på rette vej, nu.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

JonasV skrev:Skal vi ikke lige passe lidt på med at dømme Alexis ude? Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at finde godt spil og vigtige mål. Desuden synes jeg han lader til at være på rette vej, nu.
Hvor i mine indlæg ser du, at jeg dømmer Sanchez ude eller dåriigt spillende? Læs hvad jeg skriver.

Det eneste, jeg kommenterer på, er at Barcas filosofi hæmmer spillere med flair og tricks i ærmet som Sanchez og Neymar. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at Sanchez har været dårligt spillende, blot at han i Barca ligner en steriliseret spiller grundet tika-taka stilen, hvor spillerne helst ikke skal have bolden for meget, men at den skal skubbes rundt, hvilket hæmmer spillere, der kan vise sig frem med ekstravagante finter. Og da Sanchez og Neymar ikke har de største fodboldhjerner som spillere som Scholes, Messi, Iniesta, Xavi, Özil og lignende har, bliver de IMO for meget låst, da de ikke er de største pasningskonger i spillet. :)

Punktum.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:
JonasV skrev:Skal vi ikke lige passe lidt på med at dømme Alexis ude? Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at finde godt spil og vigtige mål. Desuden synes jeg han lader til at være på rette vej, nu.
Hvor i mine indlæg ser du, at jeg dømmer Sanchez ude eller dåriigt spillende? Læs hvad jeg skriver.

Det eneste, jeg kommenterer på, er at Barcas filosofi hæmmer spillere med flair og tricks i ærmet som Sanchez og Neymar. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at Sanchez har været dårligt spillende, blot at han i Barca ligner en steriliseret spiller grundet tika-taka stilen, hvor spillerne helst ikke skal have bolden for meget, men at den skal skubbes rundt.

Punktum.
Ronaldinho gjorde det da ok. Hans tid i Barca, er det tidspunkt, som minder mest om den spillestil ligenu :) Altså kan man sagtens udfolde sig med driblinger og finter (eller flair og tricks, om man vil) i Barca :)

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Nyhuus »

http://www.goal.com/en-us/news/69/trans ... -my-future

Så fik han selv sat nogle ord på rygterne..

Han SKAL bare til Barcelona!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Neymar da Silva

Indlæg af JonasV »

# 23 skrev:
JonasV skrev:Skal vi ikke lige passe lidt på med at dømme Alexis ude? Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at finde godt spil og vigtige mål. Desuden synes jeg han lader til at være på rette vej, nu.
Hvor i mine indlæg ser du, at jeg dømmer Sanchez ude eller dåriigt spillende? Læs hvad jeg skriver.
Jeg læser hvad du skriver. Du bruger Alexis som et argument for at Neymar ikke skal hentes, og jeg giver bare udtryk for at jeg er uenig i, at det kan bruges som argument - da jeg som nævnt synes det er en anelse harskt allerede at konkludere, at Alexis til Barca ikke var en god idé. Forskellen er måske bare, at jeg ikke har noget problem med at Neymars spillestil måtte blive modificeret, så længe han måtte gøre en god figur i den blå/røde trøje.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af emo »

Det er vel hellere ikke helt fair at sammenligne Alexis for Udinese og Alexis for Barca, hvor han det første sted var spilleren der skulle klare alt offensivt, og åbne alle angreb. I Barcelona er han en af rigtig mange der kan det, og derfor lægger man mindre mærke til ham. Desuden, tilvænning kræver tid, og så har han sq vist i sidste sæson at han er en fantastisk spiller...
Allez...

vamosbarca

Re: Neymar da Silva

Indlæg af vamosbarca »

neymar og min bare r... den ene dag den ene sted næste dag,tja et andet sted,o,s,v rygter løber konstant,ikke en kæft ved efterhånden hvor manden skal hen. :smile:.Lad os vente og se hvad der sker til sommer indtil da tja who knows

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

Brombi skrev:
# 23 skrev:
JonasV skrev:Skal vi ikke lige passe lidt på med at dømme Alexis ude? Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at finde godt spil og vigtige mål. Desuden synes jeg han lader til at være på rette vej, nu.
Hvor i mine indlæg ser du, at jeg dømmer Sanchez ude eller dåriigt spillende? Læs hvad jeg skriver.

Det eneste, jeg kommenterer på, er at Barcas filosofi hæmmer spillere med flair og tricks i ærmet som Sanchez og Neymar. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at Sanchez har været dårligt spillende, blot at han i Barca ligner en steriliseret spiller grundet tika-taka stilen, hvor spillerne helst ikke skal have bolden for meget, men at den skal skubbes rundt.

Punktum.
Ronaldinho gjorde det da ok. Hans tid i Barca, er det tidspunkt, som minder mest om den spillestil ligenu :) Altså kan man sagtens udfolde sig med driblinger og finter (eller flair og tricks, om man vil) i Barca :)
Hvis du læser mit indlæg, ser du, at jeg indlemmer begrebet "siden Pep-æren", hvor I for alvor kun benytter tika-taka. Det vil sige, at tidligere spillere såsom Ronaldinho, ikke bliver indlemmet, da Barcelona altid har været stedet for spillere med flair og lignende, men som er blevet "nedlagt" siden Pep-æren, da man ikke ønsker at se en spiller varme bolden for meget, da bolden hele tiden skal køres rundt for at trætte modstanderen og for at åbne modstanderen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af # 23 »

JonasV skrev:
# 23 skrev:
JonasV skrev:Skal vi ikke lige passe lidt på med at dømme Alexis ude? Vi skal ikke længere tilbage end til sidste sæson for at finde godt spil og vigtige mål. Desuden synes jeg han lader til at være på rette vej, nu.
Hvor i mine indlæg ser du, at jeg dømmer Sanchez ude eller dåriigt spillende? Læs hvad jeg skriver.
Jeg læser hvad du skriver. Du bruger Alexis som et argument for at Neymar ikke skal hentes, og jeg giver bare udtryk for at jeg er uenig i, at det kan bruges som argument - da jeg som nævnt synes det er en anelse harskt allerede at konkludere, at Alexis til Barca ikke var en god idé. Forskellen er måske bare, at jeg ikke har noget problem med at Neymars spillestil måtte blive modificeret, så længe han måtte gøre en god figur i den blå/røde trøje.
Det, der gør Neymar ekstraordinær, er hans driblinger. Uden dem er Neymar i skrivende stund ikke det helt store. Som sagt, han har ikke fodboldhjernen IMO til at omdanne sit spil. Mandens spidskompetence er, at han står og varmer dne lidt og så laver han en driblinger af anden verden og udnytter sit vanvittige antrit og acceleration.

Jeg siger jo hellere ikke, at Neymar bliver boldmongol af at komme til Barca, men jeg er bange for, at Neymar skal ændre sig FOR meget til at fitte ind, og det ville være syndt, for Neymar er en af de meget få, der formår at indføre street-driblinger ind i på banen, og det er virkelig kun glædeligt. Jeg nyder ligeså meget sådanne driblinger, som når Iniesta med en enkel kropsbevægelse sætter en hel midtbane på røven.

Sanchez har gjort det flot i Barca ja (Henvendt til emo), men manden har ændret sig kolossalt i Barca. De har IMO steriliseret ham lidt for at fitte deres filosofi, for der er simpelthen ikke tid til showspillere, men at det skal være mere effektivt boldskubberi og hele tiden holde bolden i gang frem for en, der står og varmer den lidt og lignende.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Flax_Generous »

Neymar er mere end bare smarte tricks. Hans spilforståelse, overblik, målnæse og afleveringer er på et ret højt niveau. Det er klart, at hans driblinger og speed er det mest iøjefaldende, men han er mere end blot den nye Robinho. Neymar bliver en stjerne uanset hvor han ender - hvis han da kan holde fokus på det på banen.

Sanchez er for øvrigt også mere end bare driblinger. Han har et fænomenalt løbepensum, hvilket passer perfekt til Barcas form for fodbold, og han er dygtig til at tage de rigtige direkte løb, hvilket komplementerer Messi, Iniesta og Xavi. Så jeg tror ikke, at Sanchez' tydeligvis svage spil skyldes, at han ikke passer til Barca. Faktisk må han jo gerne begynde at udfordre og udtrykke sig lidt mere. Både Tello og Pedro laver flere driblinger, indlæg og måloplæg pr. kamp. Men det hører måske til i en anden tråd...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Brombi »

@#23
jeg har svaret dig i Sanchez tråden :)

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af emo »

As of June 30, 2012 the club has a firm commitment to a long-term payment of €40m. In relation to this commitment, the club has already paid €10m, which has been registered under ‘intangible sporting assets’, dated June 30, 2012,”
Barcelona sources confirm the phrase in the annual report about 10M payment regarding 40M transfer is linked to Santos player Neymar.
RAC1 follow this up with further ‘proof’, in the form of a record of a medical test purportedly belonging to Neymar.
Mere og mere tyder på at der er en slags aftale på plads, på trods af at Santos i går officielt meldte ud at ingen aftale var indgået med Barcelona eller et andet hold.
Allez...

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af Qwade »

emo skrev:Mere og mere tyder på at der er en slags aftale på plads, på trods af at Santos i går officielt meldte ud at ingen aftale var indgået med Barcelona eller et andet hold.
Det skal de jo sige. Jeg tror personligt, at de benægter det, så talentspejdere mv. ikke udebliver fra deres kampe.
Der kommer højst sandsynligt scouts fra alle Europas største klubber (Chelsea, Real, Barca, Man U, Man City, PSG osv.) fast og ser deres kampe, måske med det eneste formål, at holde øje med Neymar. Udebliver disse, så ser de måske ikke mange af de andre talenter der spiller i Santos :)

EDIT: Talenter, som Santos håber på, at få solgt for en hulens masse penge selvfølgelig!

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Neymar da Silva

Indlæg af SirJonas »

Jeg synes virkelig det er interessant at følge sagen om Neymar.
Neymar er jo uden tvivl et stort talent med et enormt potientiale. Jeg tror han giver godt i Merchandise. Der er stor spotlight på ham allerede nu, og det bliver kun endnu større når han engang kommer til Europa.

Bliver interessant at se hvor god han egentlig bliver, og hvordan han tager det på det personlige plan!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster