Neymar da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Alias-A »

Haha, der ligger allerede Neymar-"welcome to Psg" videoer på youtube.

Håber til gengæld ikke det passer. Han er den med mest fremtid i vores angreb, så han skal bare blive hvor han er.
93' Iniesta

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Tello »

Fuck Khalifa, Khelaifa eller hvad fuck han hedder. Fuck PSG. Fuck Veratti. Fuck Neymar og Neymars far hvis det her passer. Hvis vi havde en kompetent ledelse, som kunne forvalte 220 mill. euro ordentligt, så ville det ikke være så slemt, men vi har ikke en ordentlig ledelse. De ville garanteret hente Paulinho og Robinho i en combo deal. Herefter ville de tigge PSG for Di Maria og bruge resten af pengene hos deres yndlingsbutik, Valencia.

Sendt fra min SM-N910F med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af MessiPogba »

Noget andet jeg lige kommer i tanke om.

Jeg forventer/tror, at Messi har omtrent 3 år tilbage på det her absurde høje niveau, hvor vi kan tillade os at forvente vanvittige ting fra ham. Derfra må vi revurdere ham igen.

Til den tid vil Neymar være 28 år og derved tage hul på sin 8. sæson i Barcelona. Har Neymar virkelig lyst til at være i skyggen af historiens bedste spilelr så længe?

Dertil, så kommer der en lille ting, jeg altid har lidt problemer med. Neymar er brasilianer, og han er en vaskeægte en af dem. En festglad og glamoursøgende person. Vi har over historien set, hvordan brasilianere ikke er de mest professionelle spillere og hurtigt kan komme på afveje (Ronaldinho var IMO et større talent end Neymar, og han døde hurtigt ud i forhold til, hvor stort hans talent var og hvor stort hans navn var). Ronaldo gjorde også det samme. ADriano. Kaka gik også relativt tidligt i stykker.

Jeg kan have lidt bange anelse for, hvor meget gas der kan være i Neymars tank. Jeg anser ikke Neymar være Cristiano Ronaldo-professionel til at varetage sig selv, og lige pt. synes jeg, at Neymars spil stadigvæk er meget baseret på hans fart og antrit.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Der er odds 1,73 på, at Neymar IKKE bliver solgt....... :smile:
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Der er odds 1,73 på, at Neymar IKKE bliver solgt....... :smile:
Det odds er alt for højt. Det er synd, at man som dansker ikke kan oddse hos Skybet.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Michman »

PSG prøver bare at pisse Barca af efter vores pres på Veratti. Tror vi kan slå koldt vand i blodet. Neymar er glad sammen med Messi og Suárez. Chancen for at han skifter er utrolig lav.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Ok først - det kommer ikke til at ske. Det er pladder.

Jeg må dog indrømme at jeg er overrasket over nogle af de ting der bliver skrevet. Neymar er altså en top 3 spiller i verden. Verratti + 120 mio ville ikke være i nærheden af nok. Vores hold ville blive mærkbart dårligere hvilket er lidt underligt når flere af dem der ikke er helt afvisende samtidig konstant skriver at vi skal købe fra øverste hylde.

Men hvis man lige prøver at kigge en evt handel lidt igennem. Vi ville få verratti som ville gå direkte ind som starter. Han ville dog ikke kunne bidrage i nærheden af det vi ser fra Neymar (en af verdens klart farligste spillere og en af de sjældne der alene kan ændre en kamp). Så kunne vi måske hente enten dembele eller mbappe. Spillere der maks har leveret i 2 sæsoner og som stadig i høj grad må regnes som mulige topspillere. Så kan det godt være at man tror de kan komme op på neymars niveau (om 5-6 år) men det kan vi jo ikke bruge til noget nu? Vi ville svække et hold hvis gyldne årgang ikke har så lang tid igen. For mig giver det ingen mening.

Og så snakker vi ikke om hvor stor chance der er for at disse spillere slår fejl. Vi har efterhånden set nok spillere til at falde igennem til at regne ud at verratti og co ikke er ensbetydende med succes. Og hvad står vi så med? Et salg af en spiller der var genial og nogle nye der ikke gjorde os bedre.

Lige til sidst. Der er markant større chance for at mbappe og dembele aldrig bliver halvt så gode som neymar end at neymar falder af på den. Måske er han en festdreng men han passer sin træning, han knokler på banen og han viser vejen. Det må være den evige fascination af nye ting der gør at man overhovedet vil overveje at sælge neymar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af A$AP »

Neymar steppede i den grad også op mod PSG, skal det siges. Han viste lederegenskaber som flere af de ældre og mere rutinerede spillere ikke gjorde.

Og det der med at han ikke vil stå under Messi's skygge forstår jeg ikke. Det vil han jo stadig gøre i PSG og alle andre steder, selv om de ikke er på samme hold. Hans chancer for at vinde Balon D'or hos Barca er da vel større end i PSG? Jeg elsker Neymar, og holder fast i min mavefornemmelse om at det ikke sker.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Jeg vil dog sige en ting omkring Neymar. Hans expected goals faldt med 10 mål i ligaen sidste sæson. Det er ret markant, da det svarer til et fald på 40-45%.

Det skal helt sikkert forbedres i næste sæson, hvis han vil regnes for en af de tre bedste spillere i verden.

Kilde:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Tja og han var den bedst ratede spiller i la liga hos whoscored (og nummer 2 hos squawka). Selvfølgelig er Neymar en top 3 spiller i verden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Tja og han var den bedst ratede spiller i la liga hos whoscored. Selvfølgelig er Neymar en top 3 spiller i verden.
Neymar havde xG/90 min på 0,45 i sidste sæson. Det er ret middelmådigt, hvis du er fløj i Barcelona.

Mål er nu engang det vigtiste i fodbold. Det er muligt, at Neymar har mange fine driblinger, men han skal komme til langt flere chancer.

Derudover tror jeg ikke man skal lægge alverden i ratings fra whoscored og squawka. De fejlvurderer en masse spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor mange keypasses/chancer skabte han?
Derudover tror jeg ikke man skal lægge alverden i ratings fra whoscored og squawka. De fejlvurderer en masse spillere.
Ah ok. Storken ved bedst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Hvor mange keypasses/chancer skabte han?
Neymars keypasses i åbent spil:
16/17 - 59
15/16 - 91
14/15 - 50

Piquénbauer skrev:
Derudover tror jeg ikke man skal lægge alverden i ratings fra whoscored og squawka. De fejlvurderer en masse spillere.
Ah ok. Storken ved bedst.
Der bliver gjort en del grin med whoscored's ratings i statsmiljøet på twitter. Det er eksempelvis useriøst, at man kan kender baggrunden for de her ratings.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Fino.

Nå men for at vende tilbage til din pointe med mål så ved vi jo heldigvis at han kan det. Og så har vi jo ydermere den fordel at vi faktisk ser kampene og ikke kun bedømmer en spiller udfra stats. Og når man ser Neymar så står det soleklart at han selvfølgelig er en af verdens bedste spillere. Han offensive spil er vanvittigt og i sidste sæson lagde han endda en masse på defensivt.

Desværre så har flere stadig Ronaldinho friskt i hukommelsen og jeg tror at han gør at mange ikke helt tør at "falde" for Ney. Man er bange for at han også falder i niveau. Det problem har jeg heldigvis ikke og jeg nyder hvert sekund han er på banen. En ren kunstner og en spiller vi ikke kan erstatte. Og samtidig spilleren der skal tage over som vores ultimative superstjerne når messi begynder at falde i niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 11 - Neymar da Silva

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Fino.

Nå men for at vende tilbage til din pointe med mål så ved vi jo heldigvis at han kan det. Og så har vi jo ydermere den fordel at vi faktisk ser kampene og ikke kun bedømmer en spiller udfra stats. Og når man ser Neymar så står det soleklart at han selvfølgelig er en af verdens bedste spillere. Han offensive spil er vanvittigt og i sidste sæson lagde han endda en masse på defensivt.

Desværre så har flere stadig Ronaldinho friskt i hukommelsen og jeg tror at han gør at mange ikke helt tør at "falde" for Ney. Man er bange for at han også falder i niveau. Det problem har jeg heldigvis ikke og jeg nyder hvert sekund han er på banen. En ren kunstner og en spiller vi ikke kan erstatte. Og samtidig spilleren der skal tage over som vores ultimative superstjerne når messi begynder at falde i niveau.
Jeg tror på, at Neymar bliver verdens bedste fodboldspiller om et par år. Han har evnen til at dominere fodboldkampe, hvilket kendetegner de allerbedste.

Han skal bare lige tage det sidste skridt. Der mangler lidt effektivitet i nogle af de ting, som han foretager sig. Han er en meget seværdig spiller, men det vinder ikke altid fodboldkampe. Han kan dog slippe af sted med sit ungdommelige udtryk, så længe Messi bærer førertrøjen.
Senest rettet af Storken tirs jul 18, 2017 9:50 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster