Francesc "Cesc" Fàbregas

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Storken »

Quaresma skrev:
Storken skrev:
rummenigge skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Elbarca skrev:Er det seriøst fra den officielle side? Jeg tvivler
Jeg læste det på den officielle side igår, så ja det er det.
Hvis det er blevet fjernet igen på hjemmesiden så må næsten en kæmpe redaktionsfejl - for jeg kan ikke se det nogen steder skrevet noget negativt om Cesc på fcbarcelona.com

Det er helt forrykt at kritisere en spiller officielt på den måde - medmindre spilleren selv har fremprovokeret noget offentligt, hvilket Cesc slet ikke har. Det må være en fejl lavet af en eller anden amatør som sidder på webredaktionen. Det kunne være godt hvis Barca lige udsender en officiel meddelse om at det ikke er klubbens officielle holdning or at artiklen endte op der ved en fejl.
There's no need to apologize. It's the fucking truth!
Og uden nogen som helst form for klasse.
There's no class in june!

;-)

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Jurij »

Storken skrev:
rummenigge skrev:
FCBarcelonaChr skrev:
Elbarca skrev:Er det seriøst fra den officielle side? Jeg tvivler
Jeg læste det på den officielle side igår, så ja det er det.
Hvis det er blevet fjernet igen på hjemmesiden så må næsten en kæmpe redaktionsfejl - for jeg kan ikke se det nogen steder skrevet noget negativt om Cesc på fcbarcelona.com

Det er helt forrykt at kritisere en spiller officielt på den måde - medmindre spilleren selv har fremprovokeret noget offentligt, hvilket Cesc slet ikke har. Det må være en fejl lavet af en eller anden amatør som sidder på webredaktionen. Det kunne være godt hvis Barca lige udsender en officiel meddelse om at det ikke er klubbens officielle holdning or at artiklen endte op der ved en fejl.
There's no need to apologize. It's the fucking truth!
Enig. Fabregas er en af verdens bedste spillere, men har spillet elendigt i sidste halvdel af sæsonerne. Det er typisk Arsenal at kunne spille vidunderligt, men give op når medaljerne kommer tættere på. Fabregas har ikke respekteret Barcelona, og vi giver en god grund til at komme af med ham, for at fansene ikke river hovedet af ledelsen.

Pep siges at have sagt op, fordi at han ikke måtte sælge Fabregas og andre efter hans første sæson i klubben. Og nu må ledelsen føle sin meget dumme, da Pep i sidste ende havde ret. Thiago blev nok opfordret til at afgive sig nummer 4 til Fabregas, og han gik selv kort tid efter - hvilket var fuldstændig forståeligt, da Fabregas jo blev købt til samme plads. Ingen er over holdet. Fabregas har spillet 3. flestminutterr i år, og ikke vist sig værd ordentligt nok. Jeg kan godt lide ham, og støtter ham 100% i Chelsea. Men er er godt, at vi kom af med ham, hvis vi får Reus for samme beløb. Ellers så har vi et hul, hvor vi mangler Thiago, Fabregas eller en anden meget god offensiv spiller. Rakitic en god marginal spiller, men ikke god nok til at vinde kampe for os. Han er altså ingen Reus, Fabregas eller Thiago når de spiller op til deres bedste.
Genopbygning status: færdig.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er rystet over det, der stod. Det er amatøragtigt, Madridista niveau og generelt lavt, jeg håber inderligt at det er en håbløs amatør skribents værk og ikke en officiel besked fra ledelsen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Guardiola »

Der er sgu mange mennesker i verden, der er mere grund til at have ondt af. Tro mig, Cesc griner hele vejen ned til banken. Og jeg er enig i, at det jo sådan set er rigtigt - det er vel rimeligt faktuelt, og meget lidt subjektivt eller møntet på Cesc, som person? Oder...

Det er en dog-eat-dog world. Jeg synes der er lige lovlig meget romantik i synet på Cesc. Jeg ligger ikke søvnløs over, at han ikke er en del af Barcas hold længere. Jeg tror spillestilen i Chelsea kommer Cesc mere til gode, og jeg tror han trives bedre i mere direkte omstillingsspil. Jeg tror, at skiftet på mange måder er godt for Cesc - han kommer oven i købet tilbage til London (på godt og ondt naturligvis).

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Blaugrana92 »

Jurij skrev:Fabregas har ikke respekteret Barcelona, og vi giver en god grund til at komme af med ham, for at fansene ikke river hovedet af ledelsen.
På hvilken måde har Cesc ikke respekteret Barcelona? Kom ikke her og sig at han ikke har givet sig fuldt ud, for selvom det kan have set sådan ud, så nægter jeg simpelthen at tro på, at Cesc ikke har givet hvad han har. Han er professionel fodboldspiller for fanden. Selvfølgelig har han givet sig fuldt ud.
Jurij skrev:Pep siges at have sagt op, fordi at han ikke måtte sælge Fabregas og andre efter hans første sæson i klubben.
Hvor har du læst det henne? Jeg har læst Guillem Balague's bog om netop Pep for ganske få måneder siden, og der står ikke et ord om det. På noget som helst tidspunkt.
Jurij skrev:Ingen er over holdet.
Hvad har det med Cesc at gøre? På hvilket tidspunkt har Cesc sat sig selv over holdet?
Jurij skrev:Men er er godt, at vi kom af med ham, hvis vi får Reus for samme beløb.
Helt ærligt, hold nu kæft med Reus. Undskyld sproget, men lad nu bare være. Han er ikke central midtbanespiller. Hvis vi vil have Reus til at spille central midtbanespiller, så kan vi ligeså godt sætte Alexis til at spille central midtbanespiller. Alexis har i hvert fald noget større defensiv kapacitet end Reus har. Jeg kan ikke få øje på én eneste god grund til at bruge Reus på den centrale midtbane. Ikke én.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Blaugrana92 »

Blach skrev:Hvad manden skal gøre? Hvis nu han var en rigtig klubmand med et fighterinstinkt, så tror jeg han var blevet og kæmpet for hans plads på holdet. Lidt ligesom Puyol, Xavi og Iniesta har gjort med succes, men også som JdS, Bojan, Montoya, Pedro, m.fl. har gjort med delvis til ingen succes.
Right, så hvis Zubi har fortalt Cesc at han godt kan finde sig en ny klub, hvilket det alt andet lige tyder på er tilfældet, så skal Cesc bare kigge ham i øjenene og sige: 'Næ.' Eller hvordan tror du at det fungerer?
Blach skrev:At han skiftede klub i en ung alder viser endnu engang at han er mere en lejesoldat end han er en loyal kæmpende klubmand. Han kunne have ladet værre med at forlade klubben i første omgang, så ville vi have undgået historiens længste sæbeopera.
Som jeg skrev tidligere, så var det helt grundlæggende Cesc's fremtid der var på spil. Det lå overhovedet ikke i kortene at Cesc skulle få chancen på førsteholdet. Så i stedet for at blive i syv år og så blive skidt ud af klubben til Mallorca eller sådan et eller andet Segunda-hold, så synes jeg da at det vidner om ambitioner at han tager til en stor klub i England og prøver lykken der. Nogle gange skal vi altså huske at have de realistiske briller på når vi snakker om La Masia. Det er langt, langt, langt fra alle der slår igennem på førsteholdet. Faktisk er det jo reelt set kun en brøkdel af de spillere vi har igennem, der nogensinde får bare en chance på førsteholdet. Jeg synes ærligt talt ikke at vi kan forlange, at samtlige La Masia talenter med bare nogenlunde talent, bare smider alt hvad de har i hænderne og sætter sig på røven som en eller anden tålmodig hund, for at venter på at deres ene chance på førsteholdet måske kommer på et eller andet tidspunkt.
Blach skrev:Nu er det jo ikke fordi hans plads er fuldstændig fastlåst. At være offensiv midt i Barca er jo ikke ligesom at være defensiv midt i Atletico, der er så stor forskel på hvilken disciplin der er krævet og hvor meget frihed du har. Fabregas har udnyttet friheden godt, men som nogen siger passer han ikke ind, som andre siger har han været angriber og nogen gange reserve for Messi og når han har været midt, så har han fået lov til at være meget offensiv og så spiller han altså på et meget godt offensivt hold.
At sige at han har udnyttet friheden godt, vil jeg mene er at kraftigt understatement. Cesc har været exceptionelt god til at komme med frem og være en trussel foran målet. For mig bekendt så spiller Iniesta og Xavi altså også på et godt offensivt hold? Alligevel er der ingen af dem, der har været decideret målfarlige på samme måde som Cesc har været det. Og det er jo ikke helt rigtigt at der ikke kræves nogen form for disciplin. Vores spil er lagt an på at vi hele tiden kan skabe trekanter og overtalssituationer, hvilket betyder at vores midtbanespillere ikke bare kan tage hovedet under armen og storme fremad. De skal hele tiden være frie og klar til at modtage en aflevering.
Blach skrev:Igen, ligemeget hvem han føler har en hetz på ham, så er det jo endnu engang et bevis på han er en quitter. Han er simpelthen ikke rigtigt topklubmateriale påtrods af at han er så teknisk god, så vil han ikke kæmpe for det over længere tid. Jeg er glad for at vi er sluppet af med ham, da vi nu kan bygge holdet omkring spillere der vil løbe deres røv ud af laser for at vinde.
Åh Gud, ja. Lad os da få fat i nogle spillere der kan løbe en halvmarathon på rekord tid. Hvad med Kasper Povlsen? Eller måske Rory Delap? Det er vigtigt med fighterinstinkt, ingen tvivl om det. Men i Barcelona er det ligeså vigtigt at have spillere, der tror helt og holdent på vores spillestil - som ikke afviger fra den for at begynde at spille kick-n-rush fodbold eller kontrafodbold eller noget helt tredje. Det var med den indstilling at vi havde vores allerbedste år under Pep. Selv når vi kom tidligt bagud mod Real Madrid tøvede vi ikke et sekund med at fortsætte med spillestilen - vi var ikke i tvivl om at det var den rigtige måde at spille på. Hvis det at få en slider ind i startopstillingen, betyder at vi går på kompromis med vores spillestil, er det ærligt talt det sidste jeg ønsker. Hvis det kan lade sig gøre skal jeg da stå med åbne arme og sige velkommen. Jeg kan bare overhovedet ikke få øje på hvem det skal være. Koke og Paul Pogba kan vi i hvert fald godt glemme alt om. Medmindre vi vinder i EuroJackpot lotteriet.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Michman »

Fuck jeg hader det!.. Barca er simpelthen fuldstændig håbløse på det transfermarked man kunne fandme sætte en flok aber til det i stedet de vil næsten ikke kunne gøre det værre.. !
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Guardiola »

Blaugrana92 skrev: Jeg kan ikke få øje på én eneste god grund til at bruge Reus på den centrale midtbane. Ikke én.
Vi er normalt ret enige Blau - bare ikke lige her. Xavi, Iniesta (og Fabre) spiller vel ikke traditionel midt-midt i Barca, som man typisk gør i engelsk 4-4-2. De ligger offensivt, i hvert fald typisk den ene af dem, hvor der arbejdes langt mere frem i banen end tilbage. Hænger naturligvis også sammen med vores store boldbesiddelses%, og at vi har en defensiv midt liggende bag dem.

Jeg føler mig meget sikker på, at Reus ville være fænomenal på vores hold. Han har en helt anden vision for spillet end Alexis efter min mening (som til gengæld har andre forcer), og vil langt, langt bedre kunne ligge og styre spillet centralt lige uden for modstanderens felt. Reus har jo også spillet AMC med stor succes.

At vi har fået for få småkager i krukken for Cesc'en er jeg dog enig i. Men vi skal jo også tænke på, at vi har tætte bånd til velgørenhed og humanitært arbejde.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Quaresma »

"Zubizaretta is more dangerous with a cheque book than a drugged monkey with razor in his hands."
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev: Jeg kan ikke få øje på én eneste god grund til at bruge Reus på den centrale midtbane. Ikke én.
Vi er normalt ret enige Blau - bare ikke lige her. Xavi, Iniesta (og Fabre) spiller vel ikke traditionel midt-midt i Barca, som man typisk gør i engelsk 4-4-2. De ligger offensivt, i hvert fald typisk den ene af dem, hvor der arbejdes langt mere frem i banen end tilbage. Hænger naturligvis også sammen med vores store boldbesiddelses%, og at vi har en defensiv midt liggende bag dem.

Jeg føler mig meget sikker på, at Reus ville være fænomenal på vores hold. Han har en helt anden vision for spillet end Alexis efter min mening (som til gengæld har andre forcer), og vil langt, langt bedre kunne ligge og styre spillet centralt lige uden for modstanderens felt. Reus har jo også spillet AMC med stor succes.

At vi har fået for få småkager i krukken for Cesc'en er jeg dog enig i. Men vi skal jo også tænke på, at vi har tætte bånd til velgørenhed og humanitært arbejde.
Ikke desto mindre har Xavi og Iniesta, og Fàbregas for den sags skyld, defensive pligter at udføre. Iniesta er jo rent faktisk en spiller der erobrer ganske mange bolde. Det plejede Xavi sådan set også at gøre, men det har i mine øjne også været et af vores problemer i denne sæson; at Xavi simpelthen ikke har haft kræfterne til at udføre det løbepensum og det defensive arbejde han gjorde tidligere i karrieren.

Jeg har svært ved at se hvorfor Reus skulle passe bedre ind på vores midtbane end Cesc. Ja, han løber måske mere end Cesc gør, men til gengæld er han mindst ligeså direkte end Cesc. Faktisk vil jeg jo mene at Reus er langt mere direkte end Cesc er. Som jeg skrev tidligere så er det ikke helt forkert at drage paralleller mellem Dortmund's spil og det spil som Udinese spillede da Alexis var det. Reus er jo heller ikke ham der ligger og styrer Dortmund's spil. Den opgave har udelukkende tilhørt Nuri Sahin i denne sæson. Reus har været ham der fik bolden, når der temposkiftet skulle indfinde sig og der skulle ske noget udfordrende. Jeg har meget svært ved at se Reus styre spillet - dertil synes jeg simpelthen at han er for direkte i sin spillestil. Hvis Cesc ikke kunne det, tror jeg ikke ét sekund på at Reus ville kunne det.

I øvrigt er jeg ikke helt enig i at Reus har 'en helt anden vision for spillet' end Alexis har. Han er bedre på det punkt, ingen tvivl om det, men jeg synes slet ikke at forskellen er så stor igen. Jeg synes tværtimod at Alexis har bevist i den forgangne sæson, at han er en fænomenalt dygtig playmaker, der virkelig har et godt blik for spillet - noget han ellers ikke viste super meget af i de første to sæsoner.

Men grundlæggende synes jeg bare ikke at vi skal have en rendyrket kantspiller ned på den position. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor. For det kan godt være at Reus har spillet AMC i en håndfuld kampe i denne sæson, men han er altså en spiller der hører hjemme i angrebet i mine øjne.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Yay, vi mister flere penge på Cecs!
As Cesc leaves before end contract, Barcelona pay Arsenal remaining incentives (3M, already paid 2M for 12/13 Liga) from 2011 transfer [ara]

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Jeg er rystet over det, der stod. Det er amatøragtigt, Madridista niveau og generelt lavt, jeg håber inderligt at det er en håbløs amatør skribents værk og ikke en officiel besked fra ledelsen.
Helt enig, men man må komme klubben tvivlen til gode når jeg aldrig har set et så lavt et niveau fra Barcas side når det gælder officielle udmeldinger, dvs. inkl. website indhold. Med andre ord, jeg har aldrig set klubben kommentere negativt på en spiller på denne her måde, det er fohåbenlig en fuld redaktionsmedarbejder som bliver fyret
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Jurij »

Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev: Jeg kan ikke få øje på én eneste god grund til at bruge Reus på den centrale midtbane. Ikke én.
Vi er normalt ret enige Blau - bare ikke lige her. Xavi, Iniesta (og Fabre) spiller vel ikke traditionel midt-midt i Barca, som man typisk gør i engelsk 4-4-2. De ligger offensivt, i hvert fald typisk den ene af dem, hvor der arbejdes langt mere frem i banen end tilbage. Hænger naturligvis også sammen med vores store boldbesiddelses%, og at vi har en defensiv midt liggende bag dem.

Jeg føler mig meget sikker på, at Reus ville være fænomenal på vores hold. Han har en helt anden vision for spillet end Alexis efter min mening (som til gengæld har andre forcer), og vil langt, langt bedre kunne ligge og styre spillet centralt lige uden for modstanderens felt. Reus har jo også spillet AMC med stor succes.

At vi har fået for få småkager i krukken for Cesc'en er jeg dog enig i. Men vi skal jo også tænke på, at vi har tætte bånd til velgørenhed og humanitært arbejde.
Altså. Jeg føler mig lidt angrebet her, er enig med Guardiola her. Fabregas, Iniesta og flere andre midtbanespillere blev brugt meget offensivt, også nogle gange mod deres vilje idet det ikke er deres bedste plads. Det er netop her Reus er god. Har jeg sagt, at han skal spille defensiv midt?
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Francesc

Indlæg af Blaugrana92 »

Jurij skrev:
Guardiola skrev:
Blaugrana92 skrev: Jeg kan ikke få øje på én eneste god grund til at bruge Reus på den centrale midtbane. Ikke én.
Vi er normalt ret enige Blau - bare ikke lige her. Xavi, Iniesta (og Fabre) spiller vel ikke traditionel midt-midt i Barca, som man typisk gør i engelsk 4-4-2. De ligger offensivt, i hvert fald typisk den ene af dem, hvor der arbejdes langt mere frem i banen end tilbage. Hænger naturligvis også sammen med vores store boldbesiddelses%, og at vi har en defensiv midt liggende bag dem.

Jeg føler mig meget sikker på, at Reus ville være fænomenal på vores hold. Han har en helt anden vision for spillet end Alexis efter min mening (som til gengæld har andre forcer), og vil langt, langt bedre kunne ligge og styre spillet centralt lige uden for modstanderens felt. Reus har jo også spillet AMC med stor succes.

At vi har fået for få småkager i krukken for Cesc'en er jeg dog enig i. Men vi skal jo også tænke på, at vi har tætte bånd til velgørenhed og humanitært arbejde.
Altså. Jeg føler mig lidt angrebet her, er enig med Guardiola her. Fabregas, Iniesta og flere andre midtbanespillere blev brugt meget offensivt, også nogle gange mod deres vilje idet det ikke er deres bedste plads. Det er netop her Reus er god. Har jeg sagt, at han skal spille defensiv midt?
Nej. Reus er god på kanten, hvor han har plads til at udfordre, plads til at blive retvendt og plads til at komme op i fart. Det er der han bliver farlig. Jeg ville ikke være tryg ved at have Reus inde i de små rum og lave kombinationer à la det vi ser Iniesta og Xavi gøre. Han har teknikken til det, men i øjeblikket har han altså ikke hovedet til det. Reus er angriber. Han kender kun en vej når han har bolden - og det er fremad.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 4 - Francesc "Cesc" Fàbregas

Indlæg af Jurij »

Mener folk seriøst at Rakitic er nok som en erstatning for Fabregas? Ja, okay. Vi har jo også Rafinha, som er den nye Iniesta. Lad os håbe det går så, for 33 millioner for Fabregas er nok til lige at dække ter Stegen og Rakitic. Man vi mangler stadigvæk flere spillere, hvis vi vi vinde noget som helst.
Genopbygning status: færdig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster