Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Van der Vaart: "If I were Frenkie, I would go to Manchester United."

"It would, of course, be the most ideal. There you have a coach who knows exactly what you can and can’t do."

"There are players at Barça who can do the same and maybe be better than him or have performed more."

"As long as those others are also out there, he is out of place at Barça. At United he could play more like with the Dutch team. There he is the only one of his kind."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Palmeiras have been approached by Barcelona for signing Danilo. Currently Barcelona are leading the race for his signature. The operation would cost around €20-25M. Danilo will act as an substitute to Busquets this season if signed.
[Joaquim Piera]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

(🌕) Jandro Orellana will not be continuing at Barcelona. He’ll be leaving as a free agent.
- @relevo
Kender ikke noget til ham, men læste at han blev set som afløser for Bussi. .

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨🎖| Barça B centre-back Santiago Ramos Mingo will not continue at the club. He will leave as a free agent.
- @albert_roge

Antimadridista
Indlæg: 9345
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Alligevel vildt at 70% her på siden, mener at Frenkie skal blive!

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Piquénbauer skrev:
lør jun 11, 2022 11:14 am
Jeg har virkelig svært ved at tyde hvad din løsning er? I bund og grund er laporta bare et fjols og intet der foretages er rigtigt. Hele dit argument med at andre klubber vil have de jong viser dette da de har styr på deres ting mens vi jo bare vælter rundt og pisser i bukserne for at holde os varme. Underligt nok bliver der ikke taget højde for at den eneste klub der faktisk viser interesse er Man U men ok. Omvendt kommer du ikke rigtigt med andet end "tænke på gæld og ansvarlighed". Hvad betyder det? Hvordan skal klubben, i dine øjne, gøre det? Hvad gør de forkert nu i forhold til økonomiske aftaler? Hvorfor er det ikke holdbart?

Som jeg ser det, og som jeg har givet udtryk for en del gange, så skal vi passe på med de aftaler der pantsætter vores fremtid. Her er jeg feks glad for at der stemmes om dem og de ikke bare bliver indgået på en eller anden suspekt måde under bordet. Omkring aftalerne har jeg endnu ikke nok indsigt i om hvorvidt nogle af dem er valide og hvad de præcist omfatter og derfor er det svært at "godkende" dem. Mit udgangspunkt er dog stadig at man skal forsøge at holde sig fra dem og i stedet leve med 1:3 reglen (eller hvad de ellers hedder). Sælg de jong og alt andet man kan komme af med og hent lewa, kessie og AC. Hvis der er penge til mere så er jeg overbevist om at man henter fornuftigt til få penge (man kan vel ikke gøre andet?)

Jeg har dog forståelse for at vi også skal være i en position sportsligt hvor vi både qua brandet (det er skam rigtige penge - tilskuere, merchandise, venskabskampe, sponsoraftaler) men også i forhold til præmiepenge får penge ind. Hvis en af aftalerne er ok og man kan smide salg oveni så mener jeg ikke det er komplet sindssygt at forsøge at bygge på sportsligt hurtigere end hvad ovenstående tilgang (1:3 osv) tillader.

Men god tur med ungerne!
Det første du skriver forstår jeg simpelthen ikke. Jeg kan ikke mene Laporta er et fjols pga hvemder er efter eller ikke efter De Jong?
Er der en pointe gemt, så må du omformulere.

Jeg er derimod meget enig mht, at pantsættelse af fremtidig indkomst er en langsom økonomisk død.

Covid og Barto har speeded tingene op, men jeg har i al min tid her på Forum agiteret mod vores kroniske tal og galoperende gæld. Derfor er det lidt spøjst, at du ikke tager almindelig god virksomheds praksis som en reel løsning. For det er løsningen.
Kulturen i klubben har jo i årtier været baseret, ikke bare i for høje lønninger, men også sprængte transfer budgetter.
Vi havde røde tal, da vi var på toppen.
Hvornår skal regningerne betales?

Og nej. Brand value er IKKE penge(medmindre vi sælger klubben. Det kan ikke betale løn, gæld, regningen osv.
En stigning i brand value, som du er inde på, kan give en stigning i salg.
Vi har i forvejen et kæmpe brand. Der er ikke evidens for det stiger eller falder vanvittigt efter placeringerne på enkelte sæsoner. Over en lang periode er en anden sag.
At bygge forretningsmodellen op om præmiepenge er er ligeledes et selvmål. Præmiepengene skal være i overskuddet ikke driften.
Det her er påtagede argumenter for at købe spillere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Min pointe er at det giver fin mening at du bruger andre klubber som et argument i forhold til de jong da dit udgangspunkt ofte er at disse klubber har styr på deres ting mens barca ikke har. De fornuftig klubber vil købe de jong og derfor må han have et højt niveau - giver det mening?
Covid og Barto har speeded tingene op, men jeg har i al min tid her på Forum agiteret mod vores kroniske tal og galoperende gæld. Derfor er det lidt spøjst, at du ikke tager almindelig god virksomheds praksis som en reel løsning. For det er løsningen.
Kulturen i klubben har jo i årtier været baseret, ikke bare i for høje lønninger, men også sprængte transfer budgetter.
Vi havde røde tal, da vi var på toppen.
Hvornår skal regningerne betales?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se noget data omkring de røde tal og den galoperende gæld. Som jeg husker det præsenterede vi ikke røde tal i årene op til covid. Og det på trods af høje lønninger og store transfers. Men jeg kan sagtens tage fejl.

Og vil du ikke fortælle mig hvad "almindelig god virksomheds praksis" er? Jeg har ikke indsigt i det og det kunne være spændende at høre mere om. Hvordan ville det forholde sig til barca og hvilke betydning ville det have i forhold til transfers (ind og ud)?
Og nej. Brand value er IKKE penge(medmindre vi sælger klubben. Det kan ikke betale løn, gæld, regningen osv.
En stigning i brand value, som du er inde på, kan give en stigning i salg.
Vi har i forvejen et kæmpe brand. Der er ikke evidens for det stiger eller falder vanvittigt efter placeringerne på enkelte sæsoner. Over en lang periode er en anden sag.
At bygge forretningsmodellen op om præmiepenge er er ligeledes et selvmål. Præmiepengene skal være i overskuddet ikke driften.
Det her er påtagede argumenter for at købe spillere.
Jeg har tydeligvis ikke samme indsigt i det som dig. Så det har ingen betydning at vi ikke går videre fra gruppespillet i CL? Det betyder heller ikke noget at vinde la liga?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

FCBarcelona have reported profits 8 years in a row, aggregating around a quarter of a billion pre-tax in this period, though these have now fallen 3 years in a row. Large €83m loss in 2010 due to €89m of provisions and audit adjustments. Budgeted profit for 2019/20 is €14m.
Fandt ovenstående fra swiss ramble fra 2019. Men har ikke rigtigt kunne finde noget om gælden...

Problemet under barto var at selvom vi havde overskud så var det minimalt og samtidig krævede det rekord omsætning efter rekord omsætning at vedligeholde overskuddet. Mens der blev flere af de tossede transfers og høje lønninger så blev vi lige ledes afhængige af spillesalg for at holde overskuddet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »



Fandt noget om gælden. Jeg fatter ikke hvorfor gælden voksede i den periode.

Laporta kan umuligt gøre det så skidt som barto. Det kræver virkelig skills at fucke så meget op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Nej. Har sagt vi ikke har styr på ting, og andre klubber er efter Frenkie(nok af god grund). Æbler og appelsiner.

Problemet op til Covid er vel tæt på crooked bogføring, hvor udgifterne blev skubbet og skubbet, eller mener du Barto havde styr på det?(Nu kom du med tal, så det gør du ikke)
Derudover har jeg ikke hørt om vi fik opbygget noget kapital. Ikke noget vi har set noget til siden.

En ting er betydning, men sportslig succes i ligaen og CL skal jo være et incitament, overskud og flødeskum, ikke altafgørende for klubbens overlevelse.

Hvis du vil have et kursus i virksomheds økonomi, så er jeg sikker på der masser af dem tilgængelige.
Men hvad får dig så til at tro, at man griber tingene ordentlig an?
Når du nu siger, at du mangler indsigt, så forstår jeg ikke du er så skråsikker.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Piquénbauer »

Nej. Har sagt vi ikke har styr på ting, og andre klubber er efter Frenkie(nok af god grund). Æbler og appelsiner.
Ok den gode grund er at de jo har styr på tingene mens vi omvendt konstant pisser i bukserne for at holde os varme (sælger de jong). Men nok om det.
En ting er betydning, men sportslig succes i ligaen og CL skal jo være et incitament, overskud og flødeskum, ikke altafgørende for klubbens overlevelse.
Det kan du vende og dreje. Det skal selvfølgelig ikke være altafgørende men der er meget at hente ved feks at spille CL. Imo er det værd at man investerer i truppen med øje for feks at komme videre fra gruppen.
Men hvad får dig så til at tro, at man griber tingene ordentlig an?
Når du nu siger, at du mangler indsigt, så forstår jeg ikke du er så skråsikker.
Jeg synes ikke jeg er skråsikker. Men jeg har tiltro til ledelsen af flere årsager. For det første så er vi underlagt så hårde regler at det er svært at fucke for meget op. Samtidig bliver medlemmerne taget med i beslutningerne omkring diverse økonomiske aftaler hvilket giver en smule tryghed. Så er det i det mindste ikke ledelsen der alene sidder med beslutningen mens vi også får mere info om de evt aftaler. For det andet så synes jeg det er tydeligt at de udmeldinger der kommer fra ledelsen peger mod at man har fattet alvoren. Der er konstant fokus på økonomien. At der så også bliver snakket transfers er hvad det er. Sådan er det i en klub som barca hvor der også går politik i den.

Vigtigst så er jeg ekstremt tryg ved retningen sportsligt. Kombinationen af Xavi og alemany gør at jeg ikke tror man køber for at købe. Det man foretager sig er velovervejet og vi kommer ikke til at se idiotiske indkøb til vanvittige beløb og høje lønninger som vi ikke kan komme af med.
Hvis du vil have et kursus i virksomheds økonomi, så er jeg sikker på der masser af dem tilgængelige.
Det er der sikkert men jeg kunne nu godt tænke mig at du gav dit perspektiv. Du er ekstremt kritisk over for stort set alt økonomisk i klubben. Så hvad skal man gøre? Er det ingen transfers? Ingen økonomiske aftaler?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

❗ Pini Zahavi is exploring other options for Robert Lewandowski in case his move to Barça falls through. [@BILD_Sport]

❗ Manchester United will join the hunt for Robert Lewandowski if his dream move to Barcelona falls flat. [@SkySportsPL]
PSG skulle også være interesserede i Lewan.

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Det kan nemlig vendes og drejes. Derfor kan det jo blive mere gambling end investering, eller bare en dårlig undskyldning for at gå over budget.

Synes ikke medlemmerne bliver taget på råd under de rette omstændigheder. ESL afstemningen blev syltet, og vi arbejder stadig på det. Super kontroversielt.
En bortauktion af vores indtægter i transferens hellige navn burde aldrig komme til afstemning.
Det er stadig Laporta der bestemmer, og herfra ser det ud til han anser restriktionerne som sit primære problem, og gør alt for at omgåes dem.
Xavi og Alamany håber og tror jeg faktisk og lidt på, og håber de Acer den, og får lov.

Synes jeg har været klar i mælet.
Vi har en vanvittig omsætning og skal styre vores udgifter. Det er alle ret beset enige i.
På løn siden er det jo underligt, at Busquets hører ting i medierne først. Der burde jo være en ongoing dialog med spillerne om det her issue, truppen generelt, anfører gruppen og især the unwanted. Det er kerneproblrmet.

De frie transfers er gode(såfremt løn og indskrivelsen er mulig), men ellers skal man jo have solgt dødvægt, og måske også De Jong og andre gode spillere. Jeg ville nu stadig vente ned De Jong medmindre en god fornuftig plan med pengene var på bordet.
Indkøbende er ikke 1. priorit, de næste par vinduer, det er driften, udgifterne og balancen. Det er måske kedeligt sportligt, men jo heller ikke en evigheds tilstand. Der bør være andre tilstande(stadig moderate men med indkøb) allerede næste sommet, hvis vi får udrenset.
Omvendt tror jeg ikke det er sidste gang vi er i den her situation, hvis vi ikke håndterer det ordentlig, både nu og på sigt. Det ser det desværre ikke ud til vi har tænkt os.

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Helt lavpraktisk, så ville jeg ikke beholde Umtiti en ekstra sæson fordi han græd på mit kontor. Ferierne ville jeg holde efter transfervinduet lukker.
Der er mange mange ting, man kan gøre

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

Hvordan er det nu med Griezmann? Jeg synes ikke, at det er til at blive klog på om vi risikerer at få ham og hans dyre løn tilbage.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster