Alexandre Dimitri Song Billong

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Visca El Barca »

http://news.arseblog.com/2012/08/wenger ... m=facebook

Skiftet virker mere og mere uundgåeligt. Wenger indrømmer mere eller mindre, at man vil sælge Song. Jeg tror han meget snart kan kalde sig Barca spiller.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:http://news.arseblog.com/2012/08/wenger ... m=facebook

Skiftet virker mere og mere uundgåeligt. Wenger indrømmer mere eller mindre, at man vil sælge Song. Jeg tror han meget snart kan kalde sig Barca spiller.
Haha enthusiasmen er bare helt væk i dit indlæg Visca :razz: (forståeligt nok hvis man ikke kan se ideen med ham hos Barca)...Det positive er at han kun kan overraske dig og egentlig nok de fleste Barca fan her på forum.

Han virker mere og mere en afløser for Keita mere end en defensiv gardering. Det kan vel også være fint nok hvis vi undgår skader i forsvaret og/eller Bartra og Fontas kan slå til i forsvaret.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Visca El Barca »

Ja jeg må indrømme, at jeg ikke ligefrem er begejstret for dette køb. Song er sikkert en god spiller, det kan også være at han vil gøre det godt, men en afløser for Seydou har vi ikke i ligeså høj grad brug for, behovet for forstærkning i forsvaret er størst og alarmerende synes jeg.

Jeg ved ikke, om han nogensinde vil overraske mig, jeg mener ikke han har klassen til gå hen og blive en stamspiller eller en bærende spiller for os (det havde jeg til Masch i sin tid), han vil sikkert ydføre et hæderligt stykke arbejde, som Seydous afløser, hver gang han får chancen. Problemet for mig er dog, at hvis vi har Puyi ude og Pique ikke rammer formen, Bartra og Fontas er for uprøvede, så vil jeg tænke tilbage på, om ikke de 18-20 millioner euro var bedre brugt på en midterforsvarer end Song.

Hvis vi havde penge og råd til både midterforsvarer og Song, så ville jeg ikke have noget imod købet, men nu hvor det er enten eller, så synes jeg det er ærgerligt at man negligerer problemet i midterforsvaret. Tiden må vise, hvad det bliver til. Det kan være at alle mand er klar og man slet ikke har behov for en midterforsvarer, men den risiko er jeg ikke villig til at løbe.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

vamosbarca

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af vamosbarca »

Visca El Barca
jeg er helt enig med dig,jeg synes det virker som et øv ingen agger ingen martinez,men vi skal bare have et eller andet og ham kan vi få så den køber vi.for mig at se har ledelsen handlet i panik her
song er ikke ligefrem nogen forstærkning i så fald vil jeg blive meget overrasket.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Blaugrana92 »

Agger kommer vi ikke til at hente. Dertil er Liverpool for stædige og Agger har ikke travlt. Det vil være spild af tid at gå ind i det tovtrækkeri med Liverpool. Det samme gør sig gældende for Athletic. De vil have de 40 millioner € som hans frikøbsklausul lyder på. De mangler ikke pengene og Bielsa vil for alt i verden beholde Martínez og bygge holdet op omkring ham, Muniain og Ander. Hvis Martínez ryger er det ikke utænkeligt at Bielsa skrider, og det vil Urrutia gerne undgå. Der skal 40 millioner € på bordet og de penge har vi bare ikke. Agger eller Martínez får vi ikke, uanset om vi henter Song eller ej.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Luis Enrique »

Visca El Barca skrev: Problemet for mig er dog, at hvis vi har Puyi ude og Pique ikke rammer formen, Bartra og Fontas er for uprøvede, så vil jeg tænke tilbage på, om ikke de 18-20 millioner euro var bedre brugt på en midterforsvarer end Song..
Helt og aldeles enig.

Et par ting fra den positive side: Song har den rigtige alder, pænt med både liga-, landsholds- og CL-erfaring og var blandt sin klubs bedste spillere i den forgange sæson. Han bør være sulten efter at vinde titler. Han får næppe problemer med at falde til, og kender Fábregas fra tidligere. Der er også mange plusser i det samlede regnestykke.

Drake
Indlæg: 4331
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Drake »

Ud over at vi mangler en mand til forsvaret, så er jeg er jeg også bare nervøs for, at han kommer til at tage minutter fra Thiago, hvis han er en erstatning for Keita :sørgelig:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8373
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Michman »

Bryder mig ikke om dette køb..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

BarçaDK

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af BarçaDK »

Jeg forstår det ikke.

Det eneste, der giver mening for mig, er, hvis de (ledelsen i Barça) ønsker en spillende centerback og de mener Song har potentiale til at udvikle sig som CB som Mascherano har gjort det. Men det ser jeg ikke han har, og vi har jo allerede Piqué som er rigtig god i opspillet og kun 25 år.


Jeg tænker tit på om det virkelig kan være rigtigt at jeg/vi er klogere end de folk, der skal tage beslutningen i Barça? For jeg mener da en CB er vigtigere end en erstatning for Keita. Kan vi bare ikke se, Song vil være et godt køb, eller kan Zubi, Tito og co. ikke mærke orkanen, fordi de sidder i øjet?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Arsenal coach Wenger has authorized Song to leave adter the player asked him to leave in a meeting after this morning's training. [metro]
Arsenal player Alex Song (24) has already cleared out his locker at his club's training centre and said goodbye to players and staff [metro]
Senest rettet af FCBarcelonaChr fre aug 17, 2012 8:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Nyhuus »

Arsenal player Alex Song (24) has already cleared out his locker at his club's training centre and said goodbye to players and staff [metro]
Lader til at det snart bliver officielt :)

emo
Indlæg: 17798
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af emo »

Cool, velkommen, u'll biii guuud.
Allez...

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Jakob »

Så er det vidst bare at vente på, at Cesc byder ham velkommen til klubben på Twitter. :)
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Bager »

Selvom jeg betvivler Songs kvalitet, så kan jeg nu godt forstå købet. Vi mangler en DM og ikke en CB. Selvom Piqué til tider havde en dårlig sæson sidste år, så må man gå ud fra at han vil være på niveau denne sæson. Hvis ikke, skal han ikke være i klubben. Puyol er rigtignok ofte skadet. Men han skal heller ikke spille alle kampe. Mascherano har udviklet sig til en fuldgods CB og er - indtil nu - sjældent skadet. Abidal, gud bevare ham, varsler sin tilbagekomst i december. Personligt medregner jeg ikke Abidal som en mulighed i mine overvejelser selvom han vil tilbage. Der er simpelthen for mange ubekendte. Så har vi Bartra, der har vist niveau nok til at han fortjener spilletid. Endelig er Fontas lige kommet tilbage. Jeg kan ikke se hvad vi skulle med endnu en CB.

På den defensive midtbane har vi derimod kun Busquets. Selvfølgelig er der mange der kan spille hans plads - herunder JDS, Cesc, Xavi osv. - men ingen af dem er i nærheden af de defensive kvaliteter Busquets har. Sværere er det ikke. Her kunne Song komme ind i billedet.

Det skal siges at hvis Song kommer, så hilser jeg ham selvfølgelig velkommen. Der skal gøres alt for at køre ham ind. Så må han gør vores ord til skamme.
Visca el Barca

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Alexandre Dimitri Song Billong

Indlæg af Visca El Barca »

Bager skrev:Selvom jeg betvivler Songs kvalitet, så kan jeg nu godt forstå købet. Vi mangler en DM og ikke en CB. Selvom Piqué til tider havde en dårlig sæson sidste år, så må man gå ud fra at han vil være på niveau denne sæson. Hvis ikke, skal han ikke være i klubben. Puyol er rigtignok ofte skadet. Men han skal heller ikke spille alle kampe. Mascherano har udviklet sig til en fuldgods CB og er - indtil nu - sjældent skadet. Abidal, gud bevare ham, varsler sin tilbagekomst i december. Personligt medregner jeg ikke Abidal som en mulighed i mine overvejelser selvom han vil tilbage. Der er simpelthen for mange ubekendte. Så har vi Bartra, der har vist niveau nok til at han fortjener spilletid. Endelig er Fontas lige kommet tilbage. Jeg kan ikke se hvad vi skulle med endnu en CB.

På den defensive midtbane har vi derimod kun Busquets. Selvfølgelig er der mange der kan spille hans plads - herunder JDS, Cesc, Xavi osv. - men ingen af dem er i nærheden af de defensive kvaliteter Busquets har. Sværere er det ikke. Her kunne Song komme ind i billedet.

Det skal siges at hvis Song kommer, så hilser jeg ham selvfølgelig velkommen. Der skal gøres alt for at køre ham ind. Så må han gør vores ord til skamme.
Det forstår jeg ikke, hvis vi har mange alternativer så er det på DM, Masch og Busi er to verdensklassespillere til den position, derudover har vi JDS som heller ikke er værst. VI har yderligere Thiago og Xavi, som kan spille den position.

I forsvaret har vi lige nu 3 naturlig forsvarsspillere (Pique, Puyi og Bartra), så har vi Masch som også spiller godt derinde, han er vel mere en CB end DM hos os. Fontas er lige kommet tilbage, altså igen det er usikkert hvor meget han kan bidrage med, hvis overhovedet (han imponerede ikke just de gange han fik spilletid før sin skade). Puyi kæmper med skader, hvis han er væk, så mangler vi en leder i forsvaret, det er et problem. Bartra er en god spiller, men han har ikke niveauet til at spille de store kampe i denne sæson, det kan vi risikere at han kan komme til, når han skal være første eller anden reserve til forsvaret.

Jeg mener vi i den grad har brug for en klassemidterforsvar, men træner-teamet mener noget ander, fred være med det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 143 gæster