Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Eller også forstår du ikke hvad jeg mener? jeg har på intet tidspunkt beskyldt alves for noget som helst. Som jeg skriver så kan det ligeså godt være hans bagland (agent f.eks.) som presser på.

Det er dog alves' ansvar at sørge for at det ikke skaber så meget ballade som det har gjort. Derfor klæder det ikke alves.

Hold nu op. Hvad er det, jeg ikke forstår? Hvordan skal man ellers forstå det her:
Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle...
Du skriver intet om hans bagland i det oprindelige indlæg. Det er ret nedladende at sige, at du forstår ikke(som om, at man er dum), hvad jeg mener, når du ikke kan forklare, hvad det er, du mener om det, som jeg har fremhævet.
Senest rettet af Kubala fre maj 22, 2015 10:41 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg snakker om hele sagen med alt hvad den involverer. Det burde ikke være så svært at forstå.

Det var da utroligt som du tilfører til det du har skrevet.

Hele sagen involverer hele kontraktforhandlingsforløbet, hans agents irriterende bemærkninger, hans egne bemærkninger om at han vil blive osv. Det er irriterende at de ikke bare har kunne finde en læsning. Især hvis det er penge der holder dem fra hinanden.

Men hele denne sag (det ovenstående) klæder ikke alves. Han burde have stoppet det eller gjort det klogere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Jeg snakker om hele sagen med alt hvad den involverer. Det burde ikke være så svært at forstå.

Det var da utroligt som du tilfører til det du har skrevet.

Hele sagen involverer hele kontraktforhandlingsforløbet, hans agents irriterende bemærkninger, hans egne bemærkninger om at han vil blive osv. Det er irriterende at de ikke bare har kunne finde en læsning. Især hvis det er penge der holder dem fra hinanden.

Men hele denne sag (det ovenstående) klæder ikke alves. Han burde have stoppet det eller gjort det klogere.

De kunne vel ikke finde en løsning, for klubben ikke var interesseret i det? Kunne det tænkes? Hvorfor er det absolut Alves og hans bagland, der bremser forhandlingerne. Det kan ligeså godt være, at ledelsen kom med dårlige tilbud?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Det er vildt at melde så klart ud, at det er pengene, der skiller parterne, når man intet kender til forhandlingerne. Det kan godt være, at det er penge, men når man ikke ved, så er det vildt at melde ud, at det er pga. pengene. Jeg tror, at der er flere faktorer i det her, hvor penge muligvis er en af dem, men jeg tror ikke alene, at det er pengene, der er udslagsgivende. Man skal huske på, at Alves har haft et anstrengt forhold til den her ledelse. Han har ikke været bleg for at komme med kritik og stikpiller, når han har følt, at det var nødvendigt at ytre sig.

Jeg kunne godt forestille mig, at Alves ville kunne holde et højt niveau i to eller endda tre år, for han er virkelig en klassespiller. Han kunne godt blive nutids Cafu eller Maldini, måske ikke holde et relativ højt niveau til han er 37-38, men jeg tror på, at han ville kunne gøre det til han blev 35.
Det er meget få spillere, der har præsteret på fløjen i en høj alder. Det er noget helt andet at ligge inde centralt eller i midterforsvaret. Alves skal løbe frem og tilbage på den kant, hvilket kræver en del fysisk. Jeg kan slet ikke forestille mig, at Alves kan holde niveauet til Barca indtil han bliver 35 år. Det er faktisk utænkeligt i min verden, når man ser på hans niveau de seneste 3 år.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Nu skriver jeg for sidste gang, hvad jeg synes om alt det her. Min version, så må folk selv tage stilling til, om de køber dit udsagn eller mit, for jeg orker ikke de her diskussioner.

Hvorfor skulle Alves og hans bagland ikke tænke på sig selv? Selvom det er penge, der er den altafgørende faktor. Han mener, at han er mere værd, det mener hans bagland og ligeledes mener andre store klubber også, at han er alle pengene værd, hvorfor gør Barca-ledelse ikke det? De ser ikke værdi i ham på samme måde som andre klubber gør, så hvorfor blive her?

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Storken skrev:
Kubala skrev:Det er vildt at melde så klart ud, at det er pengene, der skiller parterne, når man intet kender til forhandlingerne. Det kan godt være, at det er penge, men når man ikke ved, så er det vildt at melde ud, at det er pga. pengene. Jeg tror, at der er flere faktorer i det her, hvor penge muligvis er en af dem, men jeg tror ikke alene, at det er pengene, der er udslagsgivende. Man skal huske på, at Alves har haft et anstrengt forhold til den her ledelse. Han har ikke været bleg for at komme med kritik og stikpiller, når han har følt, at det var nødvendigt at ytre sig.

Jeg kunne godt forestille mig, at Alves ville kunne holde et højt niveau i to eller endda tre år, for han er virkelig en klassespiller. Han kunne godt blive nutids Cafu eller Maldini, måske ikke holde et relativ højt niveau til han er 37-38, men jeg tror på, at han ville kunne gøre det til han blev 35.
Det er meget få spillere, der har præsteret på fløjen i en høj alder. Det er noget helt andet at ligge inde centralt eller i midterforsvaret. Alves skal løbe frem og tilbage på den kant, hvilket kræver en del fysisk. Jeg kan slet ikke forestille mig, at Alves kan holde niveauet til Barca indtil han bliver 35 år. Det er faktisk utænkeligt i min verden, når man ser på hans niveau de seneste 3 år.
Du har jo altid været efter Alves. Du har aldrig set det store i ham, så det undrer mig ikke. Når det er sagt, så mener jeg godt, at han ville kunne præstere. Han er en klassespiller og jeg tror ikke, at man har set det sidste til ham. Cafu holdte et højt niveau, selvom han var oppe i alderen og jeg tror, at Alves ligeledes kan komme til det. Det handler om motivation, lyst og vilje.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad? Jeg har altid været kæmpe fan af alves hvilket bare gør hele den her sag endnu mere nederen!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:Hvad? Jeg har altid været kæmpe fan af alves hvilket bare gør hele den her sag endnu mere nederen!

Det var til Storken, som du kan se. Det er Storkens indlæg, jeg besvarer. :)


Edit: Du læser ikke rigtigt mine indlæg. :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hvad? Jeg har altid været kæmpe fan af alves hvilket bare gør hele den her sag endnu mere nederen!

Det var til Storken, som du kan se. Det er Storkens indlæg, jeg besvarer. :)


Edit: Du læser ikke rigtigt mine indlæg. :)
Haha så er jeg med!
De kunne vel ikke finde en løsning, for klubben ikke var interesseret i det? Kunne det tænkes? Hvorfor er det absolut Alves og hans bagland, der bremser forhandlingerne. Det kan ligeså godt være, at ledelsen kom med dårlige tilbud?
Det stiller ledelsen i en skidt position op til valget så tvivler på at de ville have interesse i det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:Hvad? Jeg har altid været kæmpe fan af alves hvilket bare gør hele den her sag endnu mere nederen!

Det var til Storken, som du kan se. Det er Storkens indlæg, jeg besvarer. :)


Edit: Du læser ikke rigtigt mine indlæg. :)
Haha så er jeg med!
De kunne vel ikke finde en løsning, for klubben ikke var interesseret i det? Kunne det tænkes? Hvorfor er det absolut Alves og hans bagland, der bremser forhandlingerne. Det kan ligeså godt være, at ledelsen kom med dårlige tilbud?
Det stiller ledelsen i en skidt position op til valget så tvivler på at de ville have interesse i det.
Ikke hvis, de kommer med deres forklaringer. Man kan altid dreje den. Bare kig på, hvordan folk opfatter tingene. Det bedste eksempel er vel du og jeg. Man skal heller ikke glemme, at man har muligheden for at vinde The Treble. Derudover kan man signe en storspiller og et lovende talent, så vil folk have glemt alt om Alves, i hvert tilfælde de meste.

De målinger, der kom tidligere på året, kan have ændret sig markant, når valget går i gang. Vinder Barca Copaen og CL, samtidig med at Bartomeu ikke får straf mht. Neymar-sagen, kunne det godt tænkes, at den her ledelse bliver "genvalgt".

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:
Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle... Ja ledelsen kunne så bare betale men kan godt følge dem i at man ikke vil give en back på 32 en fast løn over de næste 3 år.
Vi aner vel i bund og grund intet om, hvorfor der går knuder i den forhandling, så måske lidt tidligt at bebrejde ham.
Vi ved at manden er 32 år og hans niveau har været dalende over de sidste sæsoner. Det ændre 6 gode måneder trods alt ikke på. Derfor ville det også være voldsomt at give ham en tre årig kontrakt.
Hvor ved vi fra, at det er kontraktens længde eller summen af lønnen, der er problemet? Enig, tre år er alt for lang tid i min optik. Men hvordan er vi lige nået frem til, det er Alves, der er skyld i at en evt. forlængelse angiveligt er gået i vasken? Med nuværende ledelse ville mine penge være på dem, der evt. er blevet grådige/nærrige. take your pick.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:
Storken skrev:
Kubala skrev:Det er vildt at melde så klart ud, at det er pengene, der skiller parterne, når man intet kender til forhandlingerne. Det kan godt være, at det er penge, men når man ikke ved, så er det vildt at melde ud, at det er pga. pengene. Jeg tror, at der er flere faktorer i det her, hvor penge muligvis er en af dem, men jeg tror ikke alene, at det er pengene, der er udslagsgivende. Man skal huske på, at Alves har haft et anstrengt forhold til den her ledelse. Han har ikke været bleg for at komme med kritik og stikpiller, når han har følt, at det var nødvendigt at ytre sig.

Jeg kunne godt forestille mig, at Alves ville kunne holde et højt niveau i to eller endda tre år, for han er virkelig en klassespiller. Han kunne godt blive nutids Cafu eller Maldini, måske ikke holde et relativ højt niveau til han er 37-38, men jeg tror på, at han ville kunne gøre det til han blev 35.
Det er meget få spillere, der har præsteret på fløjen i en høj alder. Det er noget helt andet at ligge inde centralt eller i midterforsvaret. Alves skal løbe frem og tilbage på den kant, hvilket kræver en del fysisk. Jeg kan slet ikke forestille mig, at Alves kan holde niveauet til Barca indtil han bliver 35 år. Det er faktisk utænkeligt i min verden, når man ser på hans niveau de seneste 3 år.
Du har jo altid været efter Alves. Du har aldrig set det store i ham, så det undrer mig ikke. Når det er sagt, så mener jeg godt, at han ville kunne præstere. Han er en klassespiller og jeg tror ikke, at man har set det sidste til ham. Cafu holdte et højt niveau, selvom han var oppe i alderen og jeg tror, at Alves ligeledes kan komme til det. Det handler om motivation, lyst og vilje.
Alves var rigtig god indtil han fik sin kontraktforlængelse i 2011. Derfra gik det nedad bakke. Jeg medgiver dog gerne, at han har spillet fint det sidste stykke tid. Jeg tror bare ikke det holder ved. Motivationen vil forsvinde igen, det sekund han får sin kontraktforlængelse.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Motivationen vil forsvinde igen, det sekund han får sin kontraktforlængelse.
Jeg må være fuldkommen ærlig og sige, at jeg synes det er aldeles uretfærdigt overfor Alves, at antage at det nødvendigvis må være tilfældet, at hans gode form alene skyldes at han står i en situation, hvor en ny kontrakt skal forhandles på plads. Dani Alves har alle dage været en vinder; lige fra den første tid i Sevilla, helt frem til vores seneste kamp. Vi kan nemt diskutere, hvorvidt præstationerne de sidste par år har været ligeså gode, som de var tidligere, men hvis der er een ting man må give Alves, er det at han altid har ydet sig absolut ypperste. Han har aldrig kastet håndklædet i ringen. Han er en vinder og en jubeloptimist, der åbenlyst altid gør hvad han kan og altid forsøger at få det bedste ud af situationen.

Hvis jeg skal være hudløst ærlig, så tror jeg at vi hurtigt får at se, hvor vigtig Dani Alves har været for os, hvis han forsvinder til sommer. Jeg vil være træt af det, men jeg vil også acceptere og respektere hans beslutning. Alves har givet os så meget. Han kunne nemt være stukket af for halvandet års tid siden, da kritikken af ham var på sit højeste, og der utvivlsomt var bejlere, der var villige til at betale ham en latterlig sum penge. Vi kun endda nok have fået en god overgangssum for ham. Men han er som sagt ikke typen der giver op. Det ligger ganske enkelt ikke i Alves' natur og derfor synes jeg også, at det er ganske uretfærdigt at tænke i de baner, som du tænker i her.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor ved vi fra, at det er kontraktens længde eller summen af lønnen, der er problemet?
Barcelona offered Alves what he initially wanted - a deal for 2+1 seasons - but the player have meanwhile received four better offers. [ser]
Som jeg husker det så startede klubben med at tilbyde 1+1 år men det blev afvist. Nu har man så som ovenstående siger tilbudt det han krævede fra starten men da han i mellemtiden har fået bedre tilbud så vil han have klubben til at matche dem. De skulle eftersignende være på 3 år med fast løn (som vist også er højere end den han får nu).

Så alves vil altså som en back på 32 år have en lønforhøjelse samt en fast kontrakt på 3 år. Altså hvis man tror rygterne. Med det sagt så kan jeg godt forstå at folk er skeptiske overfor ledelsen men tror altså de gør det rigtige i denne situation.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af ladislau »

Uagtet om han holder niveau, om tre år er for lang tid, hvad er sympatisk osv. osv., så er Barca i en situation hvor Alves har fat i deres boller. Der er intet alternativ, og vi kan ikke spille en halv sæson uden en kvalificeret højre back.

Giv manden hvad han forlanger, og få den lukket , stedet for at rende rundt og købe spillere til 16/17 sæsonen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 27 gæster